Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
11.12.2009 13:09 - Magus
Ještě nás napadli 2 věci.
1. Nebude se kombinovat vlastnosti nýbrž házet si na každou vlastnost...např. Potřebuju sílu zrak a sluch a musím každou vlastnost mít 9 a protože jsou 3 tak jen jednou se mi to nemusí povést. To vyřeší to že si nikdo nebude chtít dávat všecho třeba do síly protože by se my akce na kterou potřebujeme něco jiného než sílu nepovedla.

2. Mapa...PH si namaluje mapu prostředí kterou hráčům odkrývá podle toho kde se postavy nachází a namaluje si do ní všechno.
16.12.2009 10:57 - Magus
Tak co na to říkáte dát to do pravidel nebo ne?
16.12.2009 11:38 - Magus
taky jsme chtěli dát to na Aragorn.cz jako hru s pravidly commanda.
Zahrál by si to tam myslíte někdo?
16.12.2009 14:42 - Jerson
Pořád jsi nenapsal, jak se bude házet, bez toho nelze říct nic dalšího.
31.1.2010 17:20 - Magus
Takže házet se bude takhle: Tom (z článku) zahájí hru. Stojí před propastí aby ji překonal potřebuje 8 použije FS(3) a pohyb(7) dohromady 10:2=5 + 3 (co hodil d6, to se hází na každou akci) =8 takže propast přeskočil. Ten aritmetický průměr zaručuje že postava nebude dávat všechno na třeba sílu.
Jedno kolo jsou 3akce na které se musí házet třeba "půjdu doprava" se házet nemusí.
31.1.2010 17:21 - Magus
A PH řekne co se na co musí použit.
1.2.2010 14:57 - Magus
Mám nápad s tím štěstím. Bude se házet d10. 10=100% , 9=90% atd. 100% bude absolutní úspěšnost 90% menší atd.
A když máte na něco štěstí tak budete mít při věci na co potřebujete štěstí toho druhu tak budete mít +1 při hodu...a nebo budete házet 2x.
1.2.2010 15:03 - Merlin
Nemáš těch hodů zbytečně moc?
1.2.2010 16:06 - Magus
Přoč myslíš? Házíš na každou akci jednou. Ale když to není ale něco na co je nutný jen štěstí tak hazíš zase takhle. Takže v jednom kole neházůš ani 5. Prostě co hod to akce.
Ukaž příklad.ale díky za názor:)
1.2.2010 17:15 - Jerson
Magusi, já třeba hážu (tedy nechávám házet hráče) jen jednou za celou scénu, což je tak tak tři minuty, ale spíše víc a někdy i půl hodiny.
1.2.2010 18:50 - Magus
scéna nebo akce to je to samý... Můžu kecat půl hodiny nechám pár věcí rozhodnout a třeba si jem jednou hodí.
1.2.2010 21:29 - Merlin
Magus, pokud chceš hrt na kola, jak jsem pochopil, tak to není házení jednou za čas, ale každý kolo několikrát....
2.2.2010 00:35 - Jerson
Magusi, mezi kolem a scénou je dost podstatný rozdíl. V jedné bojové scéně může ty odehrát dvacet bojových kol a když si v každém kole hráč třikrát hodí - na iniciativu, útok a obranu, obsahuje tvoje scéna 60x více hodů - a to nepočítám, že si GM bude ve tvém případě možná házet i za CPčka. Nehledě na další hody.
Výrok"... to samý" bych tedy spojil jedině se slovy "rozhodně a v žádném případě to není..."
2.2.2010 17:58 - Magus
Říkal jsem akce né kolo. Akce je to když hráč hodí kostkou.

Kolo bych tam ani nedával jak se tak dívaám.
3.2.2010 10:12 - Merlin
Uvádíš, že jedno kolo jsou tři akce, to znamená minimálně tři hody za kolo.
3.2.2010 11:23 - Magus
njn vlastně. Tak tam nebudou kola a je to!
3.2.2010 12:13 - Merlin
Takhle šmahem to nemůžeš řešit...zkus si to promyslet
3.2.2010 12:26 - Jerson
Magusi, tak jinak. Hraju hry, ve které každý hráč hodí tak patnáctkát za hru trvající pět hodin, tedy v průměru třikrát za hodinu. A i to je pro někoho hodně.
To ti říkám proto, aby sis uvědomil, co to znamená "málo hodů" a kde na stupnici "málo - hodně hodů" bude stát Commando.
3.2.2010 14:23 - Alnag
Jerson píše:
Hraju hry, ve které každý hráč hodí tak patnáctkát za hru trvající pět hodin, tedy v průměru třikrát za hodinu.


Seš dobrej. A dočůráš taky dál?
Nevím, od kdy se míra neházení kostkou stala měřítkem kvality, ale vždycky když vidím hráče Exaltů jak jim svítí oči, když berou do rukou to vědro, mám pochybnosti o tom, že je to všeobecně sdílené kritérium.

Jo a málem bych zapomněl. Ale tvoje (a bokem bych poznamenal - také sirienovy) zkušenosti o tom, co si veřejnost žádá beru s rezervou několika parseků.
3.2.2010 15:16 - Jerson
Nemluvím o tom, jestli je lepší házet moc nebo málo. Mluvím o tom, co se za moc nebo málo hodů dá považovat. O tom co chce veřejnost jsem se nevyjadřoval. A kromě toho množství kostek v jednom hodu a frekvence hodů spolu taky nemusí nijak zvlášť souviset.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.27082395553589 secREMOTE_IP: 18.207.240.230