Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
6.11.2009 19:43 - Dracain
Magus píše:
akce je něco k čemu si musíš hodit...


Chjo.. perfektní úvaha, teď to ještě napsat do pravidel...
6.11.2009 19:59 - Nachtrose
Magus píše:
Na začátku máte 80 bodů Osudu , které si libovolně rozdělíte do všech Údajů.


Pod slovem libovolne si predstavim, ze si klidne muzu nasypat vsech 80 do sily. Pripadne 76 a do ostatnich po jednom. Nikde neni zadne omezeni. Z toho vychazel Jerson. Kdyz chi opravdu tuheho bijce, co mi v tom zabrani? Krom zdraveho rozumu? Myslim, ze pro zacatek by stacila formulka: Na začátku máte 80 bodů Osudu , které si libovolně rozdělíte do všech Údajů, ale maximalne 20 ( 25? ) do jednoho.

Ad akce: je to zamer, ze maji vsechny tri stejnou vahu? Opravdu mam mit moznost 3x v kole zautocit, nebo 3x prchat nebo 3x cokoli? Pokud ano... fajn, bude se to muset nejak zbrousit, ale jak chcete. Pokud ne, navrhnul bych tady pristup z DnD, kdyz uz tam ty akce maji byt. Jedna standardni, jedna pohybova a jedna drobna. Vyssi jde zamenit za nekterou nizsi. A presypani budu bych dal jako standardni. To by cloveka donutilo aspon trochu premyslet dopredu a ne se upravovat uprostred boje. Aby to nedopadlo nejak takhle:

1. akce: preliju vsechnu silu do bojovnosti
2. akce: utocim mu na hlavu... a sakra, vedle
3. akce: tak nic, preliju vse do odolnosti, snad to ustojim.
6.11.2009 20:28 - Magus
Přelít můžeš jen na začátku kola ale stojí to jednu akci.:)
6.11.2009 20:52 - Jerson
Magus píše:
Vážně?díky:) Tak běž hrát:)

To bylo na koho a na co?

Magus píše:
Jerson 80 bodů máš na rozdělení do síly ,int. ,rychlosti, smyslu a štěstí.A říkali jsme si ze kdyby si měl 20 sila tak musíš vložit alespoň 1 do všech.

Jerson nemluvit řečí vašeho kmene. Vážně, fakt nechápu, co jsi tím chtěl říct.
Nachtrose to vystihl - dám si 67 bodů do Síly, 3 do Int, 3 do Rych, 3 do Smys a 4 do Štěstí, abych mohl mít v každé podkategorii alespoň jeden bod. Budu jen bojovat, buď dám ránu, nebo ji ustojím, takže buď bojeschopnost, nebo odolnost. Nebo bych byl větší munchkin a nmaxoval rychlost, i když - z jaké vlastnosti počítáte vrhací a střelné zbraně? Ze Síly - bojeschopnosti? A jestli jo, tak potěš koště.
Hraničáři, kteří budou chtít umět střílet, a zloději, kteří budou chtít umět vrhat si budou muset zvýšit Sílu, aby mohli dobře ovládat své zbraně - ale tím se z nich stanou válečníci(?) A pokud ne, a vrhání + střelba budy třeba z rychlosti, co mi brání v tom vylézt o dvacet metrů dál ... moment, já vlastně nevylezu ... vyskočit o dvacet metrů dál od trolla, zaútočit střelbou a kolo předtím než ke mě doběhne přepnout na plnou obranu? A když budeme tři na jednoho, tak si jeden dá plnou obranu, ti další dva plný útok (i kdyby na dálku), já budu postakovat a bránit se a oni ho zatím udolají.

Píše:
Dívej kolo jsou 3 akce akce je něco k čemu si musíš hodit...házet si k vytahnuti mece? Pokud stojis nekde s někým / něčím jiným a provedes akci musí něco udělat ten/to jiný kdo tam s tebou stojí
já udělám/troll udělá

To vytáhnutí meče jsem bral jen jako popis toho, co znamená "rozdělit body do sekcí" v realitě herního světa. Nebo postava řekne "moment, musím si rozdělit body, takže pětadvacet do Techniky, jeden do Přírody - týjo, říkejte mi Leonardo von Brown. A co je tohle, ježek nebo houba?"

Jak vysvětlujete, že postava musí jednu akci přehazovat body? Co v tu chvíli reálně dělá? (A co dělá v případě smyslů, zavazuje si oči, aby lépe slyšel, nebo tak?)
6.11.2009 21:54 - Nachtrose
Jerson: ja bych jim dal aspon napovedu. Me se ten jejich system totiz snad temer i libi. No a ted k te napovede: co kdyby jednotlive prelevani bylo chapano jako soustredeni na jednotlive podaspekty?
6.11.2009 22:11 - Sosáček
Jerson píše:
To má být popíchnutí, že zase sklouzávám ke kritice ve stylu (nelíbí se mi to a nemělo by to tak být), nebo se mnou souhlasíš? Pokud vím, tak povolání taky nemáš rád.

Mohlo by to byt oboji, ale na to nejsem dost zenovej mistr, takze je to to druhy :)
6.11.2009 22:26 - Sosáček
pipux píše:
Asi tak: když se tři hráči snaží o jednu věc souběžně, schválí DM tu nejlepší myšlenku. Ostatní budou selektivně ignorovány (ani DM není bůh, dokáže zpracovávat jeden proces v čase).

He? Ja te nechapu pipuxi. Zkus mluvit normalne :)

Ale k tomu prikladu. Jeste jednou, algoritmus (na kola i na sceny, v zasade) je nasledujici:

1) kazdy nahlasi svuj zamer
2) kazdy muze zmenit zamer v reakci na predchozi krok
3) opakuj 2) dokud se zamery meni a pokud dojde k zacykleni nakopni hrace
4) urci ktere zamery jsou v opozici a vyhodnot je.
5) goto 1

tedy
hrac A nahlasi ze chce zabit hrace B, hrac B nahlasi ze chce odzbrojit hrace A (napriklad -- strili neni zamer, dulezite je proc to dela). Hodi si proti sobe a budto se naplnil zamer toho lepsiho, nebo muze dojit ke kompromisu jak popisuje Jerson.

Jak muze byt nejaka akce ignorovana?
6.11.2009 22:54 - Jerson
Nachtrose píše:
Me se ten jejich system totiz snad temer i libi.

Mě to trochu připopíná systém, který tvoří tuším Chors, ten má zase u každé vlastnosti potenciál a využití, tedy dvě různá čísla a každé se používá trochu jinak.
Nicméně ani v jednom případě si nejsem jist, jestli získaná zajímavost bude k něčemu dobrá.
6.11.2009 23:11 - Nachtrose
Jerson: vzhledem k tomu, ze nemaji megalomanske sklony a chteji to jen pro sebe, tak bych jim to jadro nemenil, jen bych se snazil ho vylepsovat dokud se nebude libit jim. Ze se stale treba nebude tak uplne libit ostatnim je vedlejsi.
6.11.2009 23:26 - Jerson
Však jim taky do jádra nesahám. Jen mi uniká účel.
6.11.2009 23:51 - Nachtrose
To me ve vetsim meritku zatim taky. Byt to prelevani nejak vyrazneji omezeno, mohl to byt zajimavy strategicky prvek. Takhle, kdyz to je skoro zadarmo, nejak ti nevim clovece.

Jinak pokud chcete mit nejakou tabulku povolani, a rekneme, ze ten valecnik by za class mel +1 do sily, atd, jak to je zminovane, je temer nevyhnutne, aby byl nastaveny nejaky strop pro jednotlive Udaje. Ta +1 ma jeste celkem vyznam v rozsahu do 20, v rozsahu do 70-80 se uz ale ponekud ztraci. A nebo pak zavest jedno univerzalni povolani "Dobrodruh" a noseni jednotlivych veci pak podminovat minimalni vyskou nektereho z Udaju. Ze z toho pak klidne vyleze kouzelnik v platovce? No a? Pokud byl magicky adept ochoten travit vic casu v posilovne nez v knihovne, at si tu platovku se silou minimalne 19 navlikne, ale na knihy asi nezbylo moc casu ( a ani bodu na inteligenci ).

Kdyz to ted tak projizdim a pocitam... Mozna by to chtelo bud pridat alespon jeden dalsi Udaj, a nebo snizit body osudu na rekneme 60. Pkud by se totiz nastavil nejaky ten strop, a pohyboval by se treba na tech ( jeste celkem rozumnych ) 20, tak za 80 bodu mam 3 Udaje na maximum a 2 na polovine pripadne vsech 5 na 16, coz jsou vice jak tri ctvrtiny rozsahu.
7.11.2009 00:12 - Jerson
Osobně bych byl tedy pro maximálně 40 - 50 bodů (průměrně tři do každé podkategorie), ale i tak se to dá příliš namaxovat a jestli někdo bude mít vlastnost 1 nebo 30 je už sakra rozdíl. Navíc "vlastnost" štětí, která je rozdělená na podsekce, které se jmenují stejně jako osatní základní vlastnosti ... raději si ani nepředstavuju, jaký brajgl to bude ve hře dělat.
7.11.2009 07:25 - Magus
Jerson: ty si můžeš přelívat jen podsekce chápeš? A kdyby sis dal 71 do sily. Ostatní hráči třeba do každého 20 a do štěstí 10 tak jim dám třeba na vyřešení nečeho na INT. Tak ty to s 3 INT int nezvládneš a třeba to bude smrtelné.

To sem psal na Lokkena.
7.11.2009 07:26 - Magus
Nachtrose :Děkukeme to sme nečekali že se ti bude líbit:)
7.11.2009 07:27 - Magus
A btw ty body Osudu:) si můžeš dávat jen do hlavních Údajů.
7.11.2009 09:17 - Jerson
Magusi, ale já to chápu. Jenže když bude mít jena postava Int60, tak bude řešit všechno pomocí inteligence a ve zbytku se nebude účastnit (nebo chcípne), a když bude mít postava Sílu 60, tak bude řešit všchno bojem a v jiné situaci ... no, asi jen tak nechcípne, ale prostě nebude řešit žádné věci na inteligenci, proč taky.
A když si někdo udělá vyrovnanou postavu a dá si sílu 20 a Int 20, tak i když by házel jako bůh, stejně mu bude chybět 40 bodů, aby v té které kategorii překonal toho nejlepšího ze skupiny.
A jak budeš nastavovat obtížnosti, když jedna postava může mít maximální pohyb 3, druhá 20 a třetí 70? Ať dáš jakékoliv číslo, pokud akci budou podstupovat všechny postavy, tak vždycky jedna z nich nemá šanci a jedna zvládne cokoliv, leda bys dal náročnost v jednom z extrémů. A když dáš třeba 15, tak druhá si nemusí házet, protože uspěje vždy, a když dáš 30, tak si druhá taky házet nemusí, protože neuspěje nikdy.

Ano, určitě vytasíš nutnost použití dvou a více parametrů, třeba Síla-fyzická síla a k tomu Štěstí - síla (použité parametry jsem napsal kurzívou. Všímáš si, jaký je bordel v názvech? Pokud tomu nebudeš rozumět, je mi líto, jasněji to napsat nedokážu)

Jenže jakmile je začněš průměrnovat, nebo dokonce zprůměruješ tři a víc, tak jsi místo rozsahu 80 bodů efektivně použil jen rozsah 40 bodů, protože hodnotu samu o sobě nikdy nepoužiješ.

Jo, ještě jedna věc:
Magus píše:
Tak ty to s 3 INT int nezvládneš a třeba to bude smrtelné.
Super - a co s tím? Umře ti postava, protože neměla šanci. A přestože je v pravidlech napsáno
Na začátku máte 80 bodů Osudu , které si libovolně rozdělíte do všech Údajů. (btw. kterých "všech"? Jestli jen těch základních, tak to tam musíš napsat, ale stejně u každé základní vlastnosti musíš body rozdělovat dál do podvlastností.)
Jenže to tvé "libovolně" fakticky znamená "můžete si dělat co chcete, ale za něco vás zabijeme - jen dopředu neřekneme za co (protože to sami ještě nevíme).
Postava s libovolně rozdělenými čísly nebude hratelná (tedy za předpokladu, že bude hratelný celý sytém, k čemuž se v této podobě ani nepřibližuje), ale není tak snadné poznat dopředu, jaká postava hratelná bude - protože vůbec netuším, jaké vlastnosti se na co budou používat, co se s čím bude průměrovat a jaké bude rozpětí náročností.

Takže ...
kdo z vás povede hru, ty nebo Dracain? Sázím 10:1 že ty.
7.11.2009 09:18 - Jerson
(Proč já blbec napíšu pěhem pěti minut jednu stranu textu k tvým pravidlům, místo abych pracovat na těch svých? Už vím - u svých pravidel se s nikým nemůžu hádat.)
7.11.2009 09:37 - Magus
Proč by si postava dávala 60 do int když by nikdy boj nevyhrála...možná by nějakou past nastražila ale NIKDY by nestrefila nebo nevylezla.
je tam napsánoDo všech údajů a ne do všech podsekčních údajů.
Budeme se ve vedeni hry střídat.
7.11.2009 09:40 - Sosáček
Jerson píše:
(Proč já blbec napíšu pěhem pěti minut jednu stranu textu k tvým pravidlům, místo abych pracovat na těch svých? Už vím - u svých pravidel se s nikým nemůžu hádat.)

A ja se tak snazim ti pomahat ... :)
7.11.2009 09:40 - Magus
Tjn to tě baví že?:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.103924036026 secREMOTE_IP: 44.192.107.255