Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
Autorská citace #1
4.11.2009 11:19 - Jerson
Ah, další RPG systém, co nejvíc originální, závislý na PH ... těšíte se na něj?
Autorská citace #2
4.11.2009 11:35 - Colombo
Magusi, to nemusíš. To, jak jsem říkal, že každý správný člen D20 komunity si musí vytvořit vlastní systém... to byla opravdu jen nadsázka. Ty k "nám" můžeš patřit i bez toho:)
Autorská citace #3
4.11.2009 11:36 - Alnag
Rozhodně mám chuť to testovat... :)=
Autorská citace #4
4.11.2009 11:37 - Magus
Dal jsem to sem omylem, není to ještě zdaleka hotový.BTW Díky
Autorská citace #5
4.11.2009 11:37 - Quentin
Já mám poslední dobou taky chuť občas zkusit nějaký jednoduchý systém. Hlavně, když chci hrát něco jiného než fantasy (odrazují mě dalsí heavy pravidla, třeba pro space operu a tak; jsem rád, že zvládám dnd :))
Napadá mě třeba něco, kde se na konflikt bude házet d6, 3-6 bude úspěch a 1-2 neúspěch (to mi přide jako rozumný poměr). Nebo by to mohlo být půl na půl (1-3 a 4-6), a pokud by hráč zakomponoval trait postavy nebo zaplatil "fate" point, tak by to mohl o jedna vylepšit.
tzn na všechno 50% na vyskillované věci 66% a v nouzi 66% nebo až 83%.

Btw jak vlastně funguje nejnovější CPH, tam je taky pevná šance, ne? (není někde už ke stažení?)
Autorská citace #6
4.11.2009 12:42 - Pety
Quentak píše:
Btw jak vlastně funguje nejnovější CPH, tam je taky pevná šance, ne? (není někde už ke stažení?)


V podstate takove clovece nezlob se tam je taky pevná šance
Autorská citace #7
4.11.2009 13:23 - Jarik
Ja si udelal jednou takovy system (na one-shot), ze bylo 5 vlastnosti {jako v DrD :]}, kazdy hrac si mezi ne rodelil hodnoty 1-5 (ke kazde jednu hodnotu) a to se pak pouzivalo na vse.
Respektive mel pak kazdy 5 bodu na schopnosti, ktere se mohli od nektere Vlastnosti odvijet.
Schopnost byla napriklad, boj s meci, ledova kouzla ... Schopnosti se mohli kombinovat: napriklad ledova kouzla a zesileni kouzel :)
Nesnazil jsem se o nic nez fannysystem na jedno odpoledne :)

priklad boje pak byl: utocim kouzlem vs. odolavam tvrdosti {Int vs Odl}. Strilim vs Uhybam {Obr vs Obr}

Pro lidi co jim RPG nic nerikaji to stacilo na to, aby si zablbli :)
Autorská citace #8
4.11.2009 13:53 - Sosáček
Jerson píše:
Ah, další RPG systém, co nejvíc originální, závislý na PH ... těšíte se na něj?

Musime jersonovi najit praci, jinak se v tech jeho ustepacnejch a utocnejch poznamkach utopime.

Pety píše:
V podstate takove clovece nezlob se tam je taky pevná šance

Ale lidi co hrajou clovece nezlob se neprudi do lidi co hrajou sachy jak jsou sachy nevyvazeny protoze strelec muze sikmo a tak, visjak.
Autorská citace #9
4.11.2009 13:54 - pipux
Jarik: to jsi hezky popsal kostru každého číselného systému. Pak se to jen dá zesložiťovat, jak přicházejí v úvahu další faktory, další čísílka, stupnice, odvozovátka, které chceš uvést do hry.

Jednu poznámečku - lepší jsou systémy transparentní - takové, u kterých je jasné, které číslo/trik/fígl je k čemu. Když píšeš "utocim kouzlem vs. odolavam tvrdosti {Int vs Odl}", tak to není uplně nejlepší ... co když někdo chce odolávat moudrostí, atp.?

Co třeba to postavit do základu jako systém útoků a obran (dva sloupce, stejné položky, 1:1 relace položek) ?

To jen tak na zamyšlení :)

Magus: chtěl jsi asi napsat Commando, se dvěma N (vojenská jednotka). Comando s jedním N je fráze značící člověka bez spodního prádla :)
Autorská citace #10
4.11.2009 13:56 - Magus
Alnag vážně?:)
Autorská citace #11
4.11.2009 13:58 - Magus
pipux jejda:) ale píšeš Commando a říkáš se dvěma N tak nevim?:)
Autorská citace #12
4.11.2009 13:58 - Lotrando
pipux: ledovému blizzardu se bráníš odolností a koruně šílenství zase willpowrem. nevidím v tom problém
Autorská citace #13
4.11.2009 14:03 - Sosáček
Coz je zbytecne slozity a omezeny system -- samotne "jeden utoci a druhy se brani a pak se vystridaji" znamena ze musis budto slozite interpretovat vysledky, nebo zavest iniciativu a podobne. Je lepsi se od takovych "zjevnych veci" odpoutat.
Autorská citace #14
4.11.2009 14:09 - Merlin
hurááá další systém...
Autorská citace #15
4.11.2009 14:10 - Pety
Postak píše:
Ale lidi co hrajou clovece nezlob se neprudi do lidi co hrajou sachy jak jsou sachy nevyvazeny protoze strelec muze sikmo a tak, visjak.

No lidi co hrajou asi ne ale je dost mozne ze tvurci clovece nezlobse do tech sachu taky tak prudi
Autorská citace #16
4.11.2009 14:24 - Jarik
pipux
Ja to tenkrat vymyslel na miste, kdyz jsem mel v kapse 2 kostky a nic jineho :)
Ani jsem se nejak nesnazil si to pamatovat.
A ono to fungovalo.

Dalsi krok je vytvorit system kamen-nuzky-papir... napriklad Sila>Obratnost>Inteligence :)
Ale to bych byl za chvilku u noveho systemu, o ktery se vubec nesnazim. Mne stacilo delat Pluska :) Ze kterych si uz taky nicmoc nepamatuji :)
Autorská citace #17
4.11.2009 15:58 - Magus
Přidána část pravidel.
Autorská citace #18
4.11.2009 16:31 - Jerson
Quentine, na CPH ti odpovím v sekci CPH.

Jinak pokud chceš fakt jednoduchý a "klasický" systém, tak ti stačí tři vlastnosti a hodnoty 1-6, které budeš podhazovat k6. O kolik podhodíš, o tolik uspěješ. (a můžeš dát třeba že 6 je 0, aby měl i looser možnost hodit 1 úspěch)

Dopis z Marseille píše:
Musime jersonovi najit praci, jinak se v tech jeho ustepacnejch a utocnejch poznamkach utopime.

- bez komentáře -
Raději se vyjadřuj k systému.
Autorská citace #19
4.11.2009 17:12 - Magus
Přidán TVORBA POSTAVY=)
Autorská citace #20
4.11.2009 17:13 - Dracain
Abych taky něco řek, tak Magus to sem fakt dal omylem, nevymyslel si to až po Jersonově výstižné ironické kritice...
"Systém" bude opravdu aspoň trochu originální - základní vlastnosti budou:

Síla
Rychlost
Smysly
Myšlení
Štěstí


... a ty se budou dále dělit asi takhle (rozdělení ještě není definitivní):

Síla
Bojeschopnost
Fyzická síla
Odolnost


Rychlost
Postřeh
Rychlost pohybu


Smysly
Zrak
Sluch
Čich
Hmat


Myšlení
Učenost
Chytrost


Štestí
V boji
V ostatním dění


Finta je v tom, že se hráči mohou rozhodnout, jestli budou hrát jednodušší nebo složitější verzi systému - v té jednodušší se (jednoduše) nepoužívá podrobnější dělení vlastností, zůstává jen těch pět základních. Aby ani to dělení nebylo moc složité, tak to funguje takhle:

Pokud mám např. Sílu 20, tak ta dvacítka jsou vlastně skill pointy pro Bojeschopnost a Fyzickou sílu, takže si z dvacítky např. můžu vzít 5 (Bojeschopnost) a 15 (Fyzická síla).
To se snad dá pochopit, ale moc originální to zatím není.

Lepší snad bude skutečnost, že ve hře nejsou žádné body života, ale zranění se projevuje přímo na některé z vlastností. Např. když se postava nadýchá nějakého uspávacího plynu, ale úplně ji to neuspí (nic lepšího mě nenapadlo), tak by bylo trochu divné, kdyby ztratila body života. V tomto případě proto můžete postavě odečíst např. hodnotu Smyslů. Nikde však není (resp. nebude) napsáno, od které vlastnosti máme dané číslo odečítat, to záleží na Pánu Hry.

Tohle se asi nebude mnohým líbit, ale měnit už to nehodláme. Prostě PH se může rozhodnout, od které vlastnosti to odečte.
Další vylepšení je Kombinování vlastností. Už to určitě taky hodně lidí napadlo, ale já jsem hrál opravdu hodně málo různých systémů a proto jsem to zatím nikde neviděl. Pokud hráčům nestačí základní dělení vlastností, PH si může udělat své vlastní, např. pokud se dostaneme do situace, kdy se postava snaží někam daleko doskočit, můžeme si vytvořit vlastnost, která nám určí, jak se to postavě povede. Uděláme to takhle:

Vezmeme si hodnoty vlastností, které postava potřebuje na daleký skok (např. Fyzickou sílu a Rychlost pohybu), sečteme je a výsledné číslo vydělíme počtem vlastností, které jsme sčítali.

Uff, zní to hrozně, příklad:
Postava má Fyzickou sílu 30 a rychlost pohybu 15. Součet těchto dvou čísel je 45 a když to vydělíme počtem vlastností, tedy dvěma, vyjde nám číslo 22,5. Protože výsledek je desetinné číslo, hodíme si mincí, jestli to zaokrouhlíme dolů, nebo nahoru.

No, nebudu se tady dál rozepisovat, byla to jen ukázka.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10833406448364 secREMOTE_IP: 3.80.129.195