Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
11.11.2009 19:32 - Magus
O se divím že ne:-)
11.11.2009 19:55 - Bouchi
A je to v urcite forme pouzite i v DrD 1.6 jako "vypad a kryt".
14.11.2009 19:01 - skew
Mě naopak přijde, že možnost přelívání v každém kole je awesome. Jen ne v současné podobě pravidel, to vůbec ne.

Kdy by to podle mě bylo použitelný:
> Rozsah vlastností tak nějak 1-6, například, prostě malý číslo. V souvislosti s tím pochopitelně by hráč nerozděloval At least 100 bodů osudu, ale tak 15.
> Hráč by si sepsal akorát ten součet u hlavní vlastnosti a podle toho by si naplácal k jednotlivým podvlastnostem žetony. Pak by nemusel nic psát ani gumovat, prostě by přesouval ty žetony.
> Dalo by se to innterpretovat jednoduše tak, že žetony udávají míru soustředěnosti na danou věc (to už tu myslím někde padlo). Na povolání by se pak dalo nabalit místo "máš vyšší maximální hranici" něco ve stylu "v každé svojí podvlastnosti máš +jeden bod navíc" (tzn. počet žetonů by byl takovej, jak by si ho hráč zvolil, ale při použití podvlastnosti by měl vždycky ten +1 bonus).

Vrtá mi hlavou myšlenka, že by se něco takovýho dalo použít v rpg kuchyni. Sakra, proč ta původní myšlenka nemohla napadnout mě...
15.11.2009 09:11 - Sosáček
NEco podobnyho ma i Shadowrun a tukan si to hrozne pochvaloval. Me to prislo jako vopruz.
15.11.2009 13:28 - skew
V DrD+ je zas myslím konkrétně něco se soustředěností na různé druhy akcí, jsou tam myslím nějaké postihy za nízké soustředění při dělání víc věcí najednou a tak. Ale přeci jen to není do toho systému tak pevně zakomponovaný.
15.11.2009 13:31 - sirien
V Shadowrunu jako fungujou jako distribuovanej zdroj rezervy, ale fungujou s trochu jinou logikou a systémově poněrně dost líp.
16.11.2009 19:07 - Magus
Napadlal mě ješťe jedna věc: mohlo by se přelívat jen v např. u válečníka jeho Síla jako jeho hlavní podsekce. Atd.
16.11.2009 19:17 - Jerson
a důvod? Nepiš "atd.", jsi tvůrce, tak to vysvětli podrobněji.
16.11.2009 20:19 - Magus
Atd = Mág jen Int.
Zloděj jen rychlost
hraničář jen smysli

A potom ještějeden že bych si jakoby určil u všeho na začátku jen něco (jako v podsekcích) a a ten zbytek bych zapsal na. Žetonek a ten potom bych potom dával k různým podsekcím pod sebou.
Takhle: Hráč má sílu 20 dá si k bojeschopnosti 5 k fyzické síle 5 a k odolnosti taky 5. A potom si napíše na žetonek taky 5 a ten si dál pro začátek k odolnosti tak že má odolnost 10. A na začátku příštího kola si ho může dát jinam.
A takhle by to mohl udělat i uvšech ostatních.
16.11.2009 20:22 - Magus
A může hýbat JENOM tím žetonkem!!!! Ty ostatní si smí určit jen na zǎátku hry nebo když se mu hlavní údaj změní.
16.11.2009 20:38 - Magus
Co říkáš to by šlo ne?
16.11.2009 20:39 - Jerson
Ptal jsem se na důvod - k čemu to bude dobré?
16.11.2009 20:48 - Magus
Vyřeší to papírování a je to rychlí. Jinak to pomáhá a vypadá stejně jako přeléváni akorát se přelévá pořád jedna a ta samá hodnota.
17.11.2009 15:19 - Pilgrim
Trochu mimo diskuzi:

Řekněme, že plánuju udělat systém využívající téměř ke všemu hod 1k10, jaký mám udělat rozsah běžných vlastností jako síla atd.?
Mám použít rozsah 1 až 10, nebo -4 až +4. Co vám připadá funkčnější, intuitivnější a pěknější? Díky.

Nejasnosti rád vysvětlím.
17.11.2009 16:34 - tuleník
Matematicky to v konečnom dôsledku môže byť úplne jedno.
Psychologicky mi príde logickejšie vysvetľovať že napr. 10 je priemerná hodnota ako že je to 0; záporný bonus hráč horšie "zožerie" ako podpriemernú hodnotu napriek tomu, že mechanicky to funguje celkom rovnako.
Viď napr. d20 vs true20.
17.11.2009 19:04 - Jerson
S kladnými čísly se lépe počítá. Navíc je můžeš podhazovat, čímž se zbavíš defaultně nastaveného cílového čísla.
17.11.2009 23:42 - sirien
pilgrim pro d10 záleží.
- pokud chceš dělat poolový systém, pak nastav rozsah podle toho kolika kostkami chceš aby se tak zhruba házelo (a pak podle toho nastav TN podle toho, s kolika úspěchy tak zhruba chceš aby hra pracovala)
- pokud chceš dělat DC systém, pak nastav vlastnosti podle toho, jakou zhruba chceš, aby měla ve hře roli náhoda. Pro hod 1d10 tedy vlastnosti 1-10 pokud chceš mít roli náhody 50%, 1-5 pokud má mít cca 75% nebo 1-15 pokud má mít cca 25%. (opět samozřejmě závisí i na tom kolik nastavíš průměrnou obtížnost, já v tomhle počítal tak s 15 pro těžší, ale nikoliv hodně těžký úkol)
- pokud chceš dělat potvrzovací systém (tedy podhazování nebo přehazování vlastnosti) pak nastav rozsah 1-10. V takovém případě musíš nějak ošetřit složitost dobírání vyšších a vyšších úrovní vlastnosti. Můžeš také nastavit třeba 1-15 s tím, že budeš aplikovat rozsáhlejší modifikátory.
18.11.2009 14:19 - Pilgrim
Díky všem za podnětné návrhy a rady.

Jako výhoda plusů a mínusů mi připadá, že se dobře řeší oponované hody.
Protivníkův atribut se prostě "překlopí" - někdo s obratností +2 tak dává postih -2 tomu, kdo se ho snaží trefit. Navíc se přičítají a odečítají menší čísla.
18.11.2009 15:31 - Jerson
Toho počítání může být minimum, a kladná čísla jsou zase intuitivnější. Nicméně jde i o zvolený systém hodů, od toho je třeba odvíjet zbytek, nebo to tedy řešit současně.
1.12.2009 17:15 - Dracain
Má verze pravidel Commanda, Magusem ještě neschváleno:

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh


Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí


Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost


Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost


Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch


Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip


Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


Válečník může používat: pouze vrhací, malé, střední, velké a střelné zbraně / lehké , střední a těžké zbroje

Lovec může používat: pouze malé, vrhací, střední a střelné zbraně / lehké, střední zbroje

Mág může používat: pouze malé, střední, magické zbraně a hole / lehké magické zbroje a róby

Zloděj může používat: pouze malé, střední, vrhací, střelné a magické zbraně / lehké, střední a magické zbroje

Dobrodruh může používat: Všechny druhy zbraní, ale s bonusy o 1 nižší / postihy o 1 vyšší


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD


- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10103702545166 secREMOTE_IP: 54.165.122.173