Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
Autorská citace #21
4.11.2009 17:15 - Dracain
Magus: A sakra, máme tu problém. Oba dva jsme sem psali další pravidla současně a každej to máme jiný... Budeme muset udělat nějakej kompromis mezi mou a tvou verzí.
Autorská citace #22
4.11.2009 17:16 - Nerhinn
Dracain píše:
Uff, zní to hrozně

Stačí říct aritmetický průměr ;)
Autorská citace #23
4.11.2009 17:25 - Dracain
Nerhinn: Pravda...
Autorská citace #24
4.11.2009 17:46 - Magus
Nerhinn: nešel by použit aritmetricky prumer i jako kompromis pro nas? Inteligence + chytos : 2 se rovnǎ.Nevím to asi mi blbn kalkulacka.xD
Autorská citace #25
4.11.2009 18:05 - Nachtrose
Tak na rychly prulet mam dve pripominky: jednak se tam zacina pocitat s trochu sloztejsi matematikou. Jakekoli deleni necim vetsim nez dvema se asi malokomu bude chtit pocitat z hlavy a mit nutnost kalkulacky u hry mi neprijde zrovna konstruktivni. A druha vec: nejak se mi nelibi rozsah pravomoci PH. Nebo aspon zpusob vyhodnocovani. Technicky je mozno, ze jeden hrac sekne trolla do ruky, a protoze ma PH dobrou naladu, tak mu ji rovnou utal. Povzbuzen se o to same pokusi druhy hrac s druhou rukou onoho trola. Nahoda tomu chtela, ze ma stejny vysledek, ale nejak se nepohodnul s PH, tak to tentokrat interpretuje jenom jako skrabnuti a nastvani trolla...

Osobne jsem jeste mnoho systemu taky nehral, ale myslim, ze by vam prospela mechanika miry uspechu. Necham se ted lehce inspirovat WoDem. Jak ji nastavit zalezi na tom, v jakych cislech se ve vysledku hodlate pohybovat, ale pro priklad:

prehozeni o 0-1: "netakdobryuspech" = sice zasah, ale jen lehke zraneni a troll je nejspis nastvanej
prehozeni o 2-3: uspech = dobry zasah, normalni zraneni, stale mozna nastvanej troll, ale treba s postihem na boj za zranenou ruku
prehozeni o 4-5: velky uspech = rana zasahla opravdu bolestive, tezke zraneni ruky, troll sotva udrzi mec
prehozeni o 6+: vyjimecny uspech = ruka byla useknuta.
Autorská citace #26
4.11.2009 18:08 - Jerson
(odpustím si oslovení "chlapci")

Pánové, na začátek opět klasická otázka - proč chcete tvořit nová pravidla RPG? Berte to pouze jako otázku, nikoliv ironický podtext.
Pokud Dracain přizná
Dracain píše:
já jsem hrál opravdu hodně málo různých systémů a proto jsem to zatím nikde neviděl

poté co Magus napíše
Magus píše:
Snažili jsme se aby byl "systém" co nejvíce originální...
, vychází mi z toho, že největší originality byste dosáhli při znalosti pouze jediného RPGčka - jedno jakého.

Zkusím trochu předjímat možné odpovědi.
1) Chcete vytvořit použitelná pravidla, podle kterých budete spolu hrát. Pak vás ovšem nemusí trápit
Dracain píše:
Nikde však není (resp. nebude) napsáno, od které vlastnosti máme dané číslo odečítat, to záleží na Pánu Hry...
Tohle se asi nebude mnohým líbit, ale měnit už to nehodláme. Prostě PH se může rozhodnout, od které vlastnosti to odečte.

Velmi pravděpodobně nikdo jiný podle vyšeho systému hrát nebude, takže vám jejich názor může být ukradený.

2) Máte ambice vytvořit pravidla, která osloví větší počet hráčů
V tom případě máte dvě možnosti - zahodit to co máte (ukládání do šuplíku je vhodné pouze v případě, že se po čase chcete svému výtvoru zasmát), přečít si několikero nejrozšířenějších pravidel, zkusit si podle nich zahrát, zjisti co vám vyhovuje a co ne, dát vašemu výtvoru nějakou myšlenku, která ho odliší od tisícovky ostatních, a pak začnete tvořit, přičemž pokaždé když si budete myslet, že máte hotovo, dáte svůj výtvor k testování jiným lidem a podle jejich reakcí změníte to či ono (a žádné "vám se to nelíbí, ale my to tak chceme a tak to zůstane")
Druhá možnost v této kategorii je dobře míněný pokus (z vaší strany) přijmout kritiku (ve smyslu "zhodnocení", nikoliv "shazování"), které se vám velmi pravděpdobně dostane, který povede k upravování, na jehož konci vznikne (možná) hratelný RPG systém. Je nenulová šance, že bude i v něčem originální.

Toť vše, co v této fázi můžu říct.
Autorská citace #27
4.11.2009 18:45 - pipux
Magus píše:
jejda:) ale píšeš Commando a říkáš se dvěma N tak nevim?:)

To aby ses měl za co chytnout :)

Magus píše:
z 20 SÍLY si udělí 10 k bojeschopnosti , 5 k fyzické síle a 5 k odolnosti.A tak si rozvrhne i ostatní ÚDAJE.S těmito podsekčními údaji hraje do té doby než bude chtít své podsekční údaje změnit,dostane novou zbran nebo jakkoliv změní své údaje.
Tyto podsekční údaje hráč využívá jen kdžÿž to schválí PH..

Jestli to chápu dobře, tak v principu by to mohlo znamenat, že postava defacto přelívá mezi svými schopnostmi v jedné kategorii dle situace.

Volným příkladem budiž zloděj s hrubou a jemnou motorikou. Jakmile pan zloděj přijde k pasti, kterou bude chtít vyřadit, pak přelije všechny své bodíky do jemné motoriky. Musí ale počítat s tím, že v tuto chvíli je jeho hrubá motorika mizerná, takže když do něj bude někdo chtít v ten moment vrazit čepel, asi to zabolí ...

Takové pojetí pravidel může vychytávat bojové techniky, postoje, soustředění, bojové i nebojové stavy ... a celkem zajímavě/ takticky/ úspěšně.

Jerson píše:
Je nenulová šance, že bude i v něčem originální.

Ano, viz výše :)
Autorská citace #28
4.11.2009 18:46 - Magus
1. Protože nás to baví...:) 2. O radu ...rozhodne to hrat budem...Vázne si radši najdi práci jestli to je tím ale připomínky jako vyhodte to nebo dejte do šuplíku si nech od cesty...
Nerhinn: jj to je fakt...diky...
Autorská citace #29
4.11.2009 18:51 - Dracain
Jerson píše:
Proč chcete tvořit nová pravidla RPG?


- Protože nás to baví. Nechceme se chlubit (a ani na to nemáme právo), ale chceme pár rad od pokročilých hráčů RPG.

Jerson píše:
vychází mi z toho, že největší originality byste dosáhli při znalosti pouze jediného RPGčka - jedno jakého.


- Jo, asi tak.

Jerson píše:

Velmi pravděpodobně nikdo jiný podle vyšeho systému hrát nebude, takže vám jejich názor může být ukradený.


- Ne, nepočítám s tím, že to bude hrát někdo jiný než my, ale názor ostatních nám opravdu ukradený není.
Autorská citace #30
4.11.2009 18:54 - Magus
Pipux :jj presne tak=)
Autorská citace #31
4.11.2009 18:54 - Dracain
Magus: Zase jsem napsal předchozí příspěvek a nečetl jsem ten Tvůj... A vidíš, oba dva píšeme jednu stejnou věc :)
Autorská citace #32
4.11.2009 18:58 - Merlin
Magus píše:
...Vázne si radši najdi práci jestli to je tím ale připomínky jako vyhodte to nebo dejte do šuplíku si nech od cesty...

už ti zase narostly křídla? chlapče chlapče (já si to neodpustím)
Autorská citace #33
4.11.2009 19:03 - Pety
magus:Osobne mi myslenka poolu z ktereho si hrac muze v prubehu hry ruzne prirazovat hodnoty prijde zajimava , ale dal bych si velky pozor na to ze GM bude schvalovat jak si je muze rozdelit a taky na to aby ti kolem toho zbytecne nelitalo moc ucetnictvi
Autorská citace #34
4.11.2009 19:09 - Jerson
Magus píše:
Vázne si radši najdi práci jestli to je tím ale připomínky jako vyhodte to nebo dejte do šuplíku si nech od cesty...

Magusi, dvě věci k tvému postoji.
1) Nauč se číst, přesněji chápat význam napsaného. Radu o vyhození pravidel jsem podmínil ambicí oslovit větší počet hráčů. Protože tyto ambice nemáte, není třeba brát tuto radu v potaz.
2) Jsem jeden z lidí, který je ochoten opakovaně číst RPG pravidla někoho jiného a nalézat v něm chyby, nejasnosti a zbytečnosti tak dlouho, dokud nevznikne verze schopná betatestování. Můžu ti dát i odkaz na lidi, kteří mou kritiku (podanou bez obalu) a rady (nevyžádané) ocenili a i díky tomu byli se svým výtvorem spokojeni. Na druhou stranu jsou takové projekty jako Void, u kterých jsem dosáhl nulového až negativního výsledku, takže celkem mám úspěšnost tak 50%. Na tomto základě (a dvanáctileté zkušnosti s tvorbou RPG, což je - pokud se nepletu - zhruba tak dlouho jako jsi na světě) píšu svá doporučení a náměty k jiným RPGčkům.
Nevím na jakém základě si utváříš svůj názor ty a je mi to vcelku jedno, nicméně se neobávej, že bych ti k vašim pravidlům nějakou další (a hlavně nevyžádnou) radu poskytl, bez ohledu na své pracovní zařazení.

Užij si tvorbu.
Autorská citace #35
4.11.2009 19:14 - Nachtrose
Pety: z nastineneho to chapu tak, ze rozdelovani poolu bude jedna z mala veci, ktera schvalovani GM podlehat nebude. Kdyz mas silu 20, tak ti nema GM co kecat do toho, jestli se momentalne soustredis vic na bojovnost, nebo na fyzickou silu, nebo totalne na atletiku. Co ale jeho schvalovani podlehat bude je, jestli danou podvlastnost je mozno pouzit pro zamyslenou cinnost. treba jako ze chce zvednout neco opravdu tezkyho a misto fyzicke sily zvoli odolnost, protoze "kolo" jeste neskoncilo a ma nejvic bodiku momentalne v odolnosti atd.
Autorská citace #36
4.11.2009 19:27 - Magus
Pety:jj přesně jak rika Nachtrose.
Autorská citace #37
4.11.2009 19:39 - Dracain
Tak ti Magusi pěkně děkuju, žes nám odsud vyhnal Jersona...
Autorská citace #38
4.11.2009 20:58 - Magus
Já si tvých rad vážím Jersone ale ty jsi mi neporadil nic konkrétního...A Dracaine já Jersona
nevyhnal a jestli jsem to udělal tak se omlouvám
Autorská citace #39
4.11.2009 21:16 - Dracain
Magus píše:
Vázne si radši najdi práci


- Magus: Jerson to vzal dopodrobna a fakt si asi našel úplně jinou práci... Ale vpoho, nemyslel jsem to zle.
Autorská citace #40
4.11.2009 21:19 - Nerhinn
Magus: Ale prosím tě. Nejdřív tu plácáš rádobyjedovaté poznámky, pak se divíš, že tím lidi otrávíš a nakonec děláš, žes to tak nemyslel. Raději nech mluvení na Dracainovi, jestli chceš konkrétní radu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098673820495605 secREMOTE_IP: 35.173.233.176