Systém-Commando

P R A V I D L A (podle žánru atd. měnitelná)


Tvorba postavy

1. Vyberete si jedno povolání z těchto pěti:

Válečník
Lovec
Mág
Zloděj
Dobrodruh

Každé povolání se specializuje na jednu z pěti vlastností, ve které má možnost nejvíce vyniknout:

Válečník - Síla
Lovec - Smysly
Mág - Inteligence
Zloděj - Rychlost
Dobrodruh - Štestí

(to však neznamená, že např. Válečník musí mít nejvyšší Sílu, Mág Inteligenci atd.)

2. Určíte hodnoty svých vlastností:

Začínáte s osmdesáti body, které si rozdělíte do pěti vlastností.

Síla
Rychlost
Smysly
Inteligence
Štestí

Rozdělování se však musí řídit podle těchto pravidel:

- Hodnota všech vlastností kromě vlastnosti, na kterou se vaše povolání specializuje, nemůže přesáhnout hodnotu 25.

- Hlavní vlastnost vašeho povolání však může mít hodnotu až 35.

Po tomto rozdělení ještě musíte určit počáteční hodnotu vašich podvlastností:

Síla:
- Bojeschopnost
- Fyzická síla
- Odolnost

Rychlost:
- Pohyb
- Reflexy
- Hbitost

Smysly:
- Zrak
- Čich
- Sluch

Inteligence:
- Učenost
- Logika
- Důvtip

Štěstí:
- Pozor! Vlastnost Štestí je vyjímka! Zde si hráč může přímo vybrat jednu až tři jakékoliv vlastnosti či podvlastnosti, na které bude mít v průběhu hry štěstí a do těch si pak rozdělí jejich hodnoty. Ty se však v průběhu hry nijak nemění!

I pro rozdělování do podvlastností je stanoveno pravidlo:

- Žádná podvlastnost nemůže přesáhnout polovinu hlavní vlastnosti, do které patří. Např. pokud mám Sílu 20, tak Bojeschopnost, Fyzickou sílu a Odolnost nemohu mít v průběhu hry vyšší, než 10.


3. Vyplníte osobní deník:

a) - Vyplníte kolonky vlastností a podvlastností

b) - PŘEDMĚTY
Do této kolonky napište všechny počáteční předměty, které může postava použít během hry, ale nijak to neovlivní její vlastnosti (ani podvlastnosti).

c) - ZBRANĚ,ZBROJE, MAGICKÉ PŘEDMĚTY
Zde bude všechno vybavení postavy, které má nějaké bonusy či postihy k vlastnostem a podvlastnostem (Např. široký obouruční meč, který má vysoký bonus k Bojeschopnosti, ale také postih k Pohybu atd.)

- Zbraně: malé, střední, velké, střelné, vrhací a magické zbraně a hole

- Zbroj: lehké, střední, těžké, magické zbroje a róby, které přidávají či ubírají různé hodnoty k vlastnostem (spíše podsekčním) při boji.


d) - ÚKOLY, CÍLE, ZÁMĚRY
Sem se zapíše všechno, čeho postava má nebo chce dosáhnout.

e) - OSTATNÍ INFORMACE O POSTAVĚ
Cokoliv, co chcete do deníku zapsat a jinam to nepatří...

(Životopis, charakter postavy atd. bych nepsal přímo do deníku, spíš bych si na to vzal zvláštní papíry. Co myslíte vy?)


1.PŘÍKLAD: Tom hraje za Válečníka. Své vlastnosti si na začátku hry rozvrhl takto:

SÍLA-20
-BS 10
-FS 3
-OD 7

RYCHLOST-18
-PO 7
-RE 6
-PR 5

SMYSLY-12
-ZR 6
-ČCH 2
-SL 4

INT.-15
-UČ 3
-LO 8
-CH 4

ŠTĚSTÍ-15
-NA BS 8
-NA PO 7
-NA OD

- Hlavní vlastnosti jsou definitivně určeny, ale hodnoty podvlastností (kromě Štěstí) hráči mají možnost v průběhu hry měnit.
Další pravidla uvedu později.

Čekám na jakékoliv vámi nalezené nejasnosti.
Napsal: Magus
Autorská citace #41
4.11.2009 21:27 - Dracain
Ou...
Autorská citace #42
4.11.2009 22:33 - Merlin
nerhinn: nebuď zlá :) od toho jsem tu já
Autorská citace #43
4.11.2009 23:04 - pipux
Nerhinn píše:
Nejdřív tu plácáš rádobyjedovaté poznámky, pak se divíš, že tím lidi otrávíš a nakonec děláš, žes to tak nemyslel

To je ale, s trochou sarkasmu, docela dlouhý řetězec myšlenek :P
Až takhle dlouhý: o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Ale když namotáváš myšlenky na tohle: o-o-o-o-o-o

... pak si musíš pomoct a přemotat to třeba třikrát. A vyzní ti to jinak.
Co je to moudrost? Za každý rok života přidej ke svému řetězu jednu smyčku :)
Autorská citace #44
4.11.2009 23:13 - Nerhinn
pipux: wat
Autorská citace #45
5.11.2009 08:05 - Magus
Pipux tobě je 26?
Autorská citace #46
5.11.2009 08:29 - Magus
Nerhinn: Ja jedovaté myšlenky nerozesílal úmislně...Jestli to Jersona přitáhne zpátky (v to doufám) protože bych si jeho rad vážil kdyby ...radili ohledně systému....
A vím že ty rady by si mohl dát aspoň Dracainovi...
Autorská citace #47
5.11.2009 08:52 - Jerson
Magus píše:
Já si tvých rad vážím Jersone ale ty jsi mi neporadil nic konkrétního.

Tvé štstí je, že se nudím a tak nebudu tak zásadový - ty jsi taky ještě nic moc nenapsal, k čemu bych se mohl vyjadřovat.
A abych ti psal, ať neopakuješ klasickou chybu a necpeš třeba bojové schopnosti a šplh jen do síly, protože k obojímu se dá velmi dobře používat i obratnost, když jsi napsal, že jednotlivé přístupy bude stejně schvalovat GM - což bude jeden z vás dvou, to je fakt zbytečné.
Navíc jsem napsal, že nebudu radit tobě - Dracainova se to netýká, protože umím být selektivně ošklivý a on se na rozdíl od tebe umí chovat. Kdybych nevěděl, že jsem skoro třikrát starší, tak to nepoznám, zatímco své mínění o tobě sem raději psát nebudu.
Takže ano, radit budu Dracainovi.

Dracain:
Otázka - proč zbraně dávají bonus a lano ne? Btw. po provazu se dá šplhat nebo jím někoho svázat - i když tak tenký provaz, aby se jím dalo svázat je na šplhání nevhodný, ale i to se dá obejít.
Nemáte napsáno, čím se háže.
Ani na třetí pokus jsem nepochopil, k čemu vlastně bude sloužit rozdělování, když si ho na začátku každého kola můžu změnit. Proč si při boji nedám všechno do bojeschopnosti a při šplhu všechno do fyzické síly? Tedy já bych si to dal - je nějaký důvod proč to nedělat?

No a pravidlo že výsledek rozhoduje GM a ani se nemusí držet čísel - možná bude mít GM ve vaší skupině autoritu a dostatečnou znalost, že to zvládne. Přiznám se, že já to nezvládám ani ve třiceti letech a po patnácti letech hraní RPG, v tomto se musím držet pravidel a i pak se mi ne vždycky dařilo odstranit občasné naštvání hráčů (to až teď, s jinými pravidly). Takže soudím, že tento přístup snadno povede ke sporům hráčů a GMma a bude ústit ve frustraci na obou stranách.
Opět otázka - proč to tak chcete mít? A prosím nepiš mi "protože se nám to líbí", představ si že nejsi GM, ale hráč, právě sis skvěle hodil na plížení i na sek mečem zezadu do krku a Magus jako GM řekne "toho chlapa jsi jen škrábnul, on se otočil a zaútočil na tebe."
Autorská citace #48
5.11.2009 09:16 - yokuzava
Nechci byt stoura, ale proc si Jersone myslis ze se horolezeckym lanem - provazem, neda svazat a nebo po nem splhat? :)) "taky se nudi"
Autorská citace #49
5.11.2009 09:19 - Nachtrose
Jerson píše:
Nemáte napsáno, čím se háže.


Magus píše:
hodnoty údajů sečteme a vydělíme jejich počtem plus hodíme kostkou (6d) a to co padne přidáme k hodnotě/hodnotám.


Predpokladam, ze je minena d6.

Jerson píše:
Ani na třetí pokus jsem nepochopil, k čemu vlastně bude sloužit rozdělování, když si ho na začátku každého kola můžu změnit.


Neni to nikde vyslovne napsano, ale mam skoro pocit, ze "kolo" je delsi casovy usek, nez obvyklych 6-10 vterin. Nicmene v tom pripade je pojem "kolo" spise zavadejici. Dracain/Magus: nejake vysvetleni pls.
Autorská citace #50
5.11.2009 09:27 - Merlin
yok: no, svázat s ním teoreticky můžeš, ale není k tomu uzpůsobeno. A šplhat po něm? no, zkoušel jsi to někdy v životě? jde to docela těžko :)
Autorská citace #51
5.11.2009 10:01 - Jerson
yokuzava píše:
Nechci byt stoura, ale proc si Jersone myslis ze se horolezeckym lanem - provazem, neda svazat a nebo po nem splhat? :)) "taky se nudi"

Horolezeckým lanem se svázat dá, ale vyšplhat po něm bez dalších nástrojů deset metrů bych asi nezvládl (leda by bylo mnohem delší a stočil jsem si z něj silnější pramen). Zkoušel jsem obojí.
Na druhou stranu lanem, které bývá v tělocvičnách někoho svazovat - no, asi by to šlo, ale nevím jak dlouho by to svázání vydrželo.

Nachtrose píše:
Neni to nikde vyslovne napsano, ale mam skoro pocit, ze "kolo" je delsi casovy usek, nez obvyklych 6-10 vterin. Nicmene v tom pripade je pojem "kolo" spise zavadejici.

Délka není podstatná, jde mi spíše o co, co mi brání si vlastnosti přenastavit podle toho, co zrovna budu dělat, a použít pro danou činnost maximální hodnotu. Nebo proč bych měl používat dvě vlastnosti, když mi jedna stačí a dá vždycky lepší výsledek?
Autorská citace #52
5.11.2009 10:06 - yokuzava
Zkousel jsem splhat po horolezeckem lane o sile muzskeho malicku a slo to. Nerikam ze to je komfortni a jednoduchy splhani jako po tlustem lanu z telocvicny, ale slo to. Navic lana se muzes treba jen drzet a opirat se nohama o podklad pri splhani cimz si to celkem usnadnis. Samozrejme za predpokladu ze se o nej oprit muzes :)
Autorská citace #53
5.11.2009 10:26 - Jerson
Myslím, že debata o konkrétním lanu je vcelku bezpředmětná, stejně mi šlo o to ukázet, že jeden předmět může sloužit různými způsoby a nevím, proč za něj není žádný bonus, zatímco za zbraně a zbroje jo. Cítím v tom dračákovský přístup.
Autorská citace #54
5.11.2009 10:32 - Nachtrose
Jerson píše:
Délka není podstatná,


Pokud se pod pojmem "kolo" ukriva neco o rozsahu sezeni nebo mise nebo ja nevim ceho, tak je podstatna i delka. Tohle by slo pouzit dobre v nejakem cyberpunku, kde si "clovek" pred opustenim zakladny konfiguruje implantaty.

Pokud se ale pojmem "kolo" mysli skutecne jedno kolo, jak jej chapu treba z DnD, tak ano, prijde mi to zbytecny a navic s tim bude strasne moc papirovani, ktere vlastne k nicemu nepovede.

Jinak by se kluci mohli kouknout a treba nechat inspirovat WoD systemem, ktery mi to sice vzdalene, ale precijenom trosicku, pripomina.
Autorská citace #55
5.11.2009 10:41 - Jerson
Vycházel jsem z této věty:
Píše:
S těmito podsekčními údaji hraje do té doby než bude chtít své podsekční údaje změnit,dostane novou zbran nebo jakkoliv změní své údaje.
Autorská citace #56
5.11.2009 10:41 - Nachtrose
Jerson píše:
Cítím v tom dračákovský přístup.


Ono kluci, pokud vim, ani nic jineho jeste nehrali. Co se bonusu tyce, je to mozna trochu nestastne vyjadreno. Nicmene pokud hodlaji trvat na formulaci, cili bonusy k Udajum ( Sila, Obratnost atd. ) tak mi prijde logicke, ze treba lano zadny bonus nedava. Na druhou stranu je nelogicke, aby zbrane a zbroje davali, nejsou-li ocarovane. Pak je tu moznost davat bonusy k hodu. Treba ke splhani ci svazovani podle kvality lana. Pokud ma byt ale system co nejjednoduzsi, tak bych se ruznym item-, circumstance-, luck-, whateverbonusum snazil vyhnout.
Autorská citace #57
5.11.2009 10:49 - Joe
Tak ma napadlo - ktorých 5 systémov by ste doporučili nováčikom (zaujímajúcim sa o herný dizajn RPGčiek viac) na preštudovanie, než začnú tvoriť svoj nový systém?
Autorská citace #58
5.11.2009 10:55 - Magus
Akce nemusí být jenom "seknu do ruky".Ale třeba "useknu mu ruku" když se povede akce "useknu mu ruku" tak mu ji usekne....
Anebo tak jak píše Nerhinn nebo Nachtrose že si hodím 1-2 jen škrábnutí 2-3 už lepší atd.
Kostku používám 6d to sem psal....
Na začátku kola nevíš co se stane takže když si přeliješ fyzická síla a vylezeš pa laně...A nahoře čeká troll a ty si kolo ještě neukončil tak si nepřeliješ na bojeschopnost.
Píšu to já ale sme s Dracinem ve třídě tak je to to stejný.
Autorská citace #59
5.11.2009 11:09 - Nachtrose
Magus píše:
Kostku používám 6d to sem psal....


Prvni a celkem duledita vec: kostky se oznacuji jako d4, d6, d20..., pripadne k4, k6, k20..., nikoli "6d" jak to pises ty. Cislo pred "d" nebo "k" v beznem hernim zargonu totiz znamena pocet kostek, ktryma se haze, cislo za "d" nebo "k" pak pocet stran. Pokud pouzivate jednu sestistenku, tak hazete tedy d6, pripadne 1d6, kdyby byli sestistenky dve, hazete 2d6 atd.

Dalsi vec: zkuste nejak presneji zadefinovat pojem "kolo" ohledne delky trvani a co vse se za jedno kolo da stihnout, jestli se dale jeste nejak cleni na mensi casti atd.
Autorská citace #60
5.11.2009 11:53 - Magus
Jedno kolo jsou když uděláš:3 akce pohyb,fyzická akce a boj.nebo jenom pohyb pohyb pohyb nebo boj pohy boj atd. Takže můžeš přelívat jen na začátku kola...opravím přidám

Lano.Lanem můžeš klidně svázat člověka ale proč by se ti měla přid´vat síla...lano má jen účelný význam tak proto je ve věsích...Ale zbraň ti přidá bojeschopnost a zbroj odolnost. Svítilna taky nepřidá inteligenci ale má jenom význam že ve tmě vidíš...ale okouzlené věci přidávat můžou i věc jinou.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093273162841797 secREMOTE_IP: 3.91.19.28