Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

14.07.2010

Vypravěčské techniky: Střih

Intenzita napětí se v literatuře a filmu buduje pomocí střihu a není důvod, proč byste neměli tento úžasný nástroj vynechat ze svého repertoáru. Co to je?Střih je skok mezi jednotlivými důležitými scénami (obrazy, sekvencemi, pasážemi...) s vynecháním balastu, který je spojuje. Pokud nehrajete na prožitek opravdu každého okamžiku hráčských postav a alespoň jednou jste usoudili, že cestu z bo...

Napsal Alnag
27.02.2010

Kroniky Strangerie

Mno...ehm ehm, tedy dovoluji si Vám představit mou prvotinu - Strangerii. Strašně krátká, neoriginální a jednoduše trapná - prostě fantasy, jak má být! :) Strangerijské příběhy: PRVNÍ ZLO Kroniky Strangerie, zápis první:Stvoření světa* Před mnoha a mnoha lety existovala jen Tma. Na světě nebylo nic hmotného ani živého, jen prázdný temný prostor. Ale pak se stalo něco zázračn...

Napsal Dracain
Klíčová slova: Fantasy, Příběhy/Zápisy ze hry

08.02.2013

Legendy - první ilustrace

Ukázka ilustrace z Legend - chystané hry na hrdiny nakladatelství Mytago.

Napsal Colombo
27.03.2012

Ilidar

Svět Ilidar dle kterého jede má družina...svět tvořen poctivě sedm let možná osm ?:) Směs která se nám líbí a kterou jsme dávám ani ne jako chlubení ale třeba v něm někdo najde inspiraci nebo se jen zasměje. Nedoporučuji lidem kteří jsou puritáni v češtině a mohu jen slíbit že svět je už na korektuře... ale kdy se vrátí to je ve hvězdách :-)

Napsal Slávek
15.07.2011

Dungeons & Dragons: Pohled do budoucnosti

Až do nedávna byla pátá edice námětem vtipů, teď se možná stává na obzoru se rýsujícím přízrakem. Podobně jako na konci éry třetí edice vycházejí příručky spíš sporadicky a pokud, tak jsou to víc věci trvalého charakteru (např. Dungeon Tiles). To samozřejmě nemusí znamenat konec jen agresivnější přechod Wizards of the Coast na nový (online) obchodní model. Ale v kombinaci s nedávným odchodem Bi...

Napsal Almi
19.04.2010

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:

Napsal Merlin
31.07.2008

Sirienův blogček: Význam chápání mechanik

Hlavní myšlenka tohoto blogčku mi stále připadá správná a hodnotná. Bohužel, forma tohoto textu mi zpětně přijde nešťastná a mnohá dílčí tvrzení a náznaky (např. ohledně as-written nebo systémových RP mechanik) jsou věci, s nimiž dnes moc (vůbec) nesouhlasím. (Na svou obranu uvádím toto.) Prosím berte to při čtení v potaz :) - sirien, o nějakých 10 let později Mnohokrát jsem se v rozhovor...

Napsal Alnag
24.01.2009

Alnagův bloček: Neutěšený stav československé RPG scény

Co mně na českých (ale ono ostatně i některých zahraničních) projektech štvalo nejvíc, je notoricky se opakující trend, který má následující odpozorovaný průběh – velké počáteční nadšení (hodně energie věnovaná do věcí okolo, jako je například design, propagace, plánování), malá odezva a postupné uhasínání, obvykle ještě druhý slabší pokus (po určitém odstupu) a pak letargie nebo smrt. Projektů...

Napsal Jerson
23.10.2008

Alnagův bloček: Jak otevřít diskusi, která neskončí třemi příspěvky

Myslím, že není člověka, který by zakládal diskusi tady na "Kostce" nebo někde jinde s očekáváním natož záměrem, že na ni nikdo nezareaguje, že vyšumí do prázdna. Přesto se to občas stane. Nedá se tomu zcela zabránit, protože někdy se lidem prostě netrefíte do vkusu, někdy je prostě divná doba nebo jste, co já vím, nedostatečně uctívali ikonku Garyho E. Gygaxe, kterou máte jakožto pravověrní hr...

Napsal Argonantus
15.11.2008

Alnagův bloček: D20 vize

Většina lidí si vizi spojuje s pohledem dopředu. Buduje si v duchu vzdušné zámky úspěchu tam, kde ještě nic nestojí. Není ale stejně cenný i pohled na proces a zkušenosti? Pohled dozadu.Myslím si, že po 2,5 letech provozu lze konstatovat, že základy tohoto webu jsou dobré, protože je stále velmi funkční. A myslím si, že lze i říct proč. Protože věřím ve sdílení know-how, vypíchnul bych pár bodů...

Napsal sirien
Zobrazit starší blogy

Drakoviny


Ahoj,
už několik týdnů streamujeme pravidelně na www.twitch.tv/freezecz DnDčko. Jsme skupina streamerů, kteří se snaží o RP. Budeme určitě rádi za jakékoliv podněty a nápady.

Youtube kanál se záznamy
FB
Twitter
Instagram
Discord
Podcast
Autorská citace #61
16.1.2020 10:21 - LokiB
efram píše:
Konečně vyjádření hráčů bylo pozitivní a to velmi pozitivní. Takže mi celá reakce a hodnocení nakonec přijde prehnane


Tak vzhledem k tomu, že jde o streamované hraní, záleží také na pocitech diváků :) A Jerson jakožto divák má plné právo se k tomu vyjádřit a dávat zpětnou vazbu. Pakliže něco předvádíš do světa, tak se tvářit, že negativní reakce diváka je nedůležitá, protože přeci se herci bavili, je divné.

efram píše:
Mimo jiné je třeba rozlišovat negativní pocítí hráče a postavy.

Hráčů, kteří toto nedokáží příliš oddělit, je hodně. Ignorovat to, je také divné.

Jerson píše:
Každý hráč by měl dostat prostor alespoň jednou za 15, maximálně 20 minut hry a alespoň na tak dlouho, jaký je jeho podíl připadající na skupinu.


Osobně mi i 15-20 minut přijde hrozně moc. Když se hraje efektivně za večer 3,5-4 hodiny, tak je to dlouhá prodleva. U dvouhodinové session už je to fakt hodně.
Bohužel, čas utíká také velmi rychle, a jsou herní situace, které za 15-20 nevyřešíš ... a nevím jak u vás, ale přepnout v nich spotlight jinam, tak to ruší tenzi dané situace.

Moje rada je: Mít vždy aspoň o 1 GM více než je hráčů u stolu ;) GM by měli být sehraní a domluvení.
Autorská citace #62
16.1.2020 10:28 - sirien
Efram: až na to že samotná Flowee s Jersonem výslovně souhlasí a za jeho post mu přímo poděkovala, takže to asi moc "mimo" nebylo.

Loki: používat náhodný případ kdy někdo obrátil a zpětně ocenil hru která mu nebyla v danou chvíli příjemná jako obhajobu dušení hráčů při hře mi přijde dost nebezpečný a nezodpovědný - stranou problému s pamětí a zkreslením vzpomínky mi přijde, že na základě pár jednotlivých případů podobným relativismem znevážíš přetrvávající negativní zkušenost ostatních plus vytvoříš u mnoha lidí dojem že někoho občas deptat je dobrý, protože to pak zpětně všichni o to víc ocení.

Obecně negativní zážitky by měly zůstat lidem kteří o ně stojí - a to ani neřeším, že se tu teď bavíme o hře.
Autorská citace #63
16.1.2020 10:31 - Jerson
LokiB píše:
Osobně mi i 15-20 minut přijde hrozně moc. Když se hraje efektivně za večer 3,5-4 hodiny, tak je to dlouhá prodleva. U dvouhodinové session už je to fakt hodně.
Bohužel, čas utíká také velmi rychle, a jsou herní situace, které za 15-20 nevyřešíš ... a nevím jak u vás, ale přepnout v nich spotlight jinam, tak to ruší tenzi dané situace.

Pak se nabízí otázka, jak to tedy řešíte, když ti i 15 minut přijde moc, a přitom situaci za 20 minut nevyřešíš a zároveň nechceš přepínat spotlight? Nebo nikdy nedělíte skupinu?

LokiB píše:
Moje rada je: Mít vždy aspoň o 1 GM více než je hráčů u stolu ;) GM by měli být sehraní a domluvení.

Tohle nechápu vůbec - jako že když máš pět hráčů, měl bys mít 6 GMmů? Nebo GM je taky hráč, a když máš 5+1 hráče okolo stolu, musíš mít 5 + 1 + 1 hráče - a tím musíš mít 5 + 1 + 1 + 1 hráče? :-)
Autorská citace #64
16.1.2020 10:40 - Jerson
sirien píše:
na základě pár jednotlivých případů podobným relativismem znevážíš přetrvávající negativní zkušenost ostatních plus vytvoříš u mnoha lidí dojem že někoho občas deptat je dobrý, protože to pak zpětně všichni o to víc ocení.

Tohle jsem se snažil Jirasovi vysvětlit, protože si myslím, že to zazdil jak při scéně samotné, tak při diskusi o přestávce, i při závěrečném shrnutí, a zůstal v názoru, že to vlastně Flowee ocenila - i když ona na všech třech místech jasně říká, že to bylo nepříjemné. Jasně, neříká to ostře, protože mluví s kamarádem, GMmem a spolutvůrcem jejich společného pořadu v jedné osobě, navíc na kamery, a protože je schopná streamerka, tak to podává "hezky" - ale ta slova jsou naprosto jasná. Zvlášť když jsou zapsané.
Autorská citace #65
16.1.2020 11:19 - LokiB
sirien píše:
používat náhodný případ kdy někdo obrátil a zpětně ocenil hru která mu nebyla v danou chvíli příjemná jako obhajobu dušení hráčů při hře mi přijde dost nebezpečný a nezodpovědný - stranou problému s pamětí a zkreslením vzpomínky mi přijde, že na základě pár jednotlivých případů podobným relativismem znevážíš přetrvávající negativní zkušenost ostatních plus vytvoříš u mnoha lidí dojem že někoho občas deptat je dobrý, protože to pak zpětně všichni o to víc ocení.


To je dost desinterpretace. Dával jsem to jako příklad (a dokonce ne jako náhodný příklad), ne jako pravidlo a ne jako doporučení. Dokumentoval jsem tím to, co zde zaznělo, že hráči si tu hru Drakovin zpětně v některých ohledech chválili. Nebo jsem to aspoň tak pochopil.

A také jsem tím dokumentoval, že u NĚKTERÝCH hráčů se negativním pocitům při hře budeš vyhýbat celkem obtížně. když ti dám příklad na one-shot, který jsme hráli u tebe, tak třeba Šaman měl o svojí postavě a jejích možnostech přišlo mi odlišné představy než ty ... kdyby se v případech, kdy jsi mu říkal: hej, tohle nejde, takhle to nefunguje ... a on se pak trochu stáhnul do pozadí, tak by se také MOHL cítit nepříjemně. A vyhýbat se tomu budeš jak?

Ne, neříkám, že je to stejně nepříjemně, jako když někomu dusíš a mučíš postavu. Pracuješ ale s živými hráči a někdo je více někdo méně sensitivní, snáze excitovaný atd. a má to dopad na to, jak nadšený nebo chvíli nespokojený při hře může být. Někdo je flegmatik a nevyvede ho z rovnováhy nic.
Když nad tím mávneš rukou s tím, že o tom je lepší nemluvit, protože by to někdo pochopil jako radu, tak jsme se mminuli.

sirien píše:
stranou problému s pamětí a zkreslením vzpomínky mi přijde, že na základě pár jednotlivých případů podobným relativismem znevážíš přetrvávající negativní zkušenost ostatních plus vytvoříš u mnoha lidí dojem že někoho občas deptat je dobrý, protože to pak zpětně všichni o to víc ocení.


+ ještě: jdi se vycpat s relativismem.

Jestli ty máš jasný názor na to, jestli preferovat aktuální pocit u hry, nebo to, co zůstane ve vzpomínkách, tak já ne.
Nikterak tím neznevažuju přetrvávající negativní zkušenost, to vůbec nevím, jak jsi z toho usoudil. ale nech to být, není třeba na to odpovídat.
Autorská citace #66
16.1.2020 13:42 - Jerson
Btw jaký máte názor na tuhle větu:
Matyáš Valenta v Drakovinách píše:
V DnD není rozhodnutí, který ti pomůže přežít, dobrý rozhodnutí.


Osobně si myslím, že na něm je vidět, že jde o herce z televizního seriálu, který je zvyklý hrát role postav, kterým se pořád dějou nějaké problémy, (a které mu někdo napíše, ale to není až tak důležité). Prostě dramatický hráč.
Autorská citace #67
16.1.2020 14:07 - pilchowski
Jestli je pro něj DnD o tom, dělat debilní rozhodnutí, protože chovat se v rámci RP racionálně je nuda, tak s ním bych hrát nechtěl.
Autorská citace #68
16.1.2020 14:19 - efram
LokiB

nikde jsem Jersonovi pravo na to neco nepsat neuprel, jen rikám, že jeho hodnocení je přehnané

sirien

přijde mi, že její poznámka na závěr jejího poděkování je poněkud sarkastická.
Jerson píše:
Jako nedivím se, že někdo se řídí tím, že se člověk při takových slovech směje, a dává menší důraz na význam slov. Ale o to víc to považuju za nevhodný přístup k hráčům celkově (a Jirasovi jsem to zdůraznil).


Smích jsem uvedl pro to, abych dodržel autenticitu přepisu. Nicméně je zvláštní, že třeba nekladeš důraz na další část toho textu. Přijde ti nedůležitý nebo je to záměr?

To že te tedka nesnáším tak to bylo vlastně skvěle zahraný, kdyby to bylona p*ču tak se na tebe nezlobím (smích). Všem děkui za tento velice emotivní díl, i tohleto se občas musí dít...... pokud to vzbuzuje jakékoliv emoce je vlastně super!".

Jerson píše:
i když ona na všech třech místech jasně říká, že to bylo nepříjemné. Jasně, neříká to ostře, protože mluví s kamarádem


A zároveň se vyjadřuje i opačně. Za mě Flowee nerozlišuje postavu a hráče. Z toho co jsem viděl mi Jiras přijde dost v pohodě GM. Samozřejmě každej děláme chyby. V drakovinách, aspoň co jsem viděl, mi přijde, že hráči sou dost nevyhraní.

pilchowski píše:
Jestli je pro něj DnD o tom, dělat debilní rozhodnutí, protože chovat se v rámci RP racionálně je nuda, tak s ním bych hrát nechtěl.


Myslím si, že se vyjádřil neobratně, ale domnívám se , že tím spíš myslel - dělat riskantní rozhodnutí je hodné dobrodruha a hrát na jistotu je nuda. Ale samozřejmě jen fabuluju. Pokud to skutečně myslel tak jak to naspal tak mu herně nerozumím
Autorská citace #69
16.1.2020 14:36 - Jerson
efram píše:
Nicméně je zvláštní, že třeba nekladeš důraz na další část toho textu. Přijde ti nedůležitý nebo je to záměr?

Protože jsem psal o tom, jak to na ni působilo v té chvíli, kdy byla její postava v kleci a ona s tím nemohla nic dělat, a když se chtěla uklidnit, tak místo toho spadla z věže. Což bylo nějaké dvě hodiny předtím, než za hru děkovala, a odpovídá to době, kterou uvedla, že potřebuje na to aby já negativní emoce přešly. Už jsem o tom psal dřív, celkově to byla dobrá hra, zejména pokud by to chtěli zažít znovu (což nevím).

Navíc jsem nepochopil, co má být na mém hodnocení přehnaného. To že jsem napsal, že celý ten výsledek není Alešova chyba? Nebo že na tom má Jiras taky podíl, i když hlavně kvůli nezkušenosti (s tímto typem situací)?

Nebo to bylo jen tím, že jsem napsal něco o DnD, a ty jsi očekával, že to je kritika a tak jsi na to i reagoval?

efram píše:
přijde mi, že její poznámka na závěr jejího poděkování je poněkud sarkastická.

Já sice na sarkasmus obvykle potřebuju cedulku, abych ho rozeznal, ale vsadím svůj měsíční plat, že to myslela doopravdy a nikoliv sarkasticky.
Autorská citace #71
16.1.2020 15:10 - sirien
Jerson: chápáno doslova to je kravina. Samozřejmě, lidi často řeknou věci, které nemyslí doslovně nebo do konečného důsledku atp. S určitou nadsázkou to je vyjádření toho že v rámci tvorby nějakého zajímavého příběhu a zábavného dramatu není úplně produktivní hrát příliš defenzivně.
Autorská citace #72
16.1.2020 15:13 - efram
Jerson píše:
Protože jsem psal o tom, jak to na ni působilo v té chvíli, kdy byla její postava v kleci a ona s tím nemohla nic dělat, a když se chtěla uklidnit, tak místo toho spadla z věže.


přesto si myslím, že vytrhnout si z té věty co se ti hodí je poněkud účelové. Je to její komplexní vyjádření k dané hře. Jedine, kdo by to mohl rozklíčovat je ona sama. Zbytek jsou spekulace.
Autorská citace #73
16.1.2020 15:28 - sirien
efram píše:
Jedine, kdo by to mohl rozklíčovat je ona sama

Flowee na YT v přímé reakci na Jersona píše:
já ti, Jersone, tak hrozně moc děkuju, že jsi vyjádřil právě to, co mě okolo toho tak mrzelo. Líp by se mi to nikdy nepovedlo

tady
Autorská citace #75
16.1.2020 16:03 - efram
sirien

pak je její reakce zcela odlišná od jejího vyjádření v po hře a její poznámka na konci psaného textu na men fakt působí sarkasticky.


Jerson

Tvoje představa vlastní důležitosti mne baví. Pokud se na oficiálním vlákně discordu drakovin ptám jak se jich tahle hra opravdu dotkla. Ptám se na jejich pocity. Tak to dělám proto, že když už se tím problémem zabývám tak mne rozuzlení opravdu zajímá. Tedy chci vědět disproporci mezi vyjádřením Flowee a Zalana.
Autorská citace #76
16.1.2020 18:12 - Matyáš
Jiras zmínil že se na tenhle díl rozjela nějaká strašná diskuze, tak jsem se na ní přišel podívat. Díky za ní, hrozně mě to baví číst. :D
Nebudu komentovat interpretační pochody a nejrůznější formy vytrhávání z kontextu, jen bych rád vysvětlil větu co jsem řekl na konci dílu o defenzivních rozhodnutích, jejíž význam se tu trošku ztratil mezi fabulacema. Samozřejmě jsem to nemyslel absolutně, jak to Jerson interpretoval, protože nejsem po lobotomii. Byl to konkrétní komentář k situaci, kdy Riky ve jménu bezpečí nehnul pro skupinu v prvním boji se Lvířecem prstem. Myslel jsem tím, že primární účel hraní dnd je si to užít. Radši půjdu do většího nebezpečí který bude zábava hrát když to bude po boku skupiny, než se oddělit protože mi ta situace přijde moc nebezpečná. Že občas je potřeba něco risknout, jinak by to byla nuda. Nic víc, nic míň. Díky, čau! :)
Autorská citace #77
16.1.2020 22:59 - Endy
Tak po bitvě je každý generál. :)

Ta situace rozhodně nebyla lehká na řešení a rozhodně si myslím, že se s tím Jiras popral velice obstojně. Sám vím, jak je snadné vyhodnotit v rámci rychlosti některé věci né úplně šťastně a zároveň některé signály ignorovat, když už jede člověku myšlenka v hlavě. Do toho hraje roli ještě aspekt živého přenosu, kdy je určitě cítit tlak diváků a ten tomu taky určitě nepomáhá. S tím třeba nemám vůbec zkušenost, ale věřím, že to není legrace.

To, co se řešilo kolem Aleshe je věc jiná. Z mého pohledu tam zahrál zvláštní RP polohu, kdy přímočaře, až roboticky šel za jednou myšlenkou (jeden task) a nic kolem ho vlastně nebylo schopné nijak ovlivnit. Úplně pominul nějaký vnitřní bud sebezáchovy postavy anebo vůbec pochopení situace a její nebezpečnosti. Na základně tohoto se to pak už celé vezlo.

Docela dobře vyzobal highlighty z onoho řešeného dílu Lukáš Novák viz. komenty na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=VZXroMkDfLo Objektivně vybral kritické momenty, nejen Aleshe.

Jerson píše:
... tohle je zrovna bod, na kterém můžou i jiní GMmové vidět, jak snadno si situace může zvrtnout...

Přesně jak říkáš, je to modelová situace, ze které se mohou všichni (nejen GM) poučit. Sám si to pro sebe zkouším taky různě analyzovat a hledat čím se kdy mohlo co zlepšit. Naštěstí ale hrajeme hru, která má otevřená pravidla, takže žádné řešení situace a herní styl vlastně není správné, ani špatné :)
Autorská citace #78
16.1.2020 23:21 - ShadoWWW
Tak jsem se podíval na ty Drakoviny, ale oproti takovým Turncloaks (podcast) to byly ještě docela pohodové situace, žádné velké drama.
Autorská citace #79
6.2.2020 19:03 - mrkew
Tak se rozpadli Drakoviny a část lidi půjde svoji cestou.

https://www.facebook.com/drakoviny/posts/1914520022025343

Nová skupina která se odtrhla od Drakovin https://www.twitch.tv/natahu
Autorská citace #80
12.2.2020 11:23 - York
Aha, poslední příspěvek jsem nějak minul. Doufám, že nerejpu do živý rány, kdyžtak mě prostě ignorujte. Každopádně když už jsem hodil dotazník vedle, dám ho i sem, třeba to povede k zajímavé debatě:


Možná to jsou blbý otázky, píšu prostě to, co mě zrovna napadá. Klidně si vyber jen ty, který ti přijdou zajímavý.


• Co vás inspirovalo k tomu, abyste se pustili do streamování?

• Sledujete sami nějaké streamy?

• Když někdo z vás poprvé navrhnul, že byste to mohli zkusit, byli všichni spoluhráči nadšeně pro, nebo jste někoho museli přemlouvat?

• Kde a jak jste zjišťovali, co bude streamování obnášet? Jsou někde návody, jaký software použít, jak ho nastavit a podobně?

• Jak jste spokojeni s pravidly, podle kterých hrajete?

• Jak dlouho spolu hrajete?

• Hráli jste dřív i podle jiných pravidel? Pokud ano, co vás vedlo ke změně?

• Dělali jste nějaký změny v přípravě na hru nebo v tom, jak hrajete, čistě kvůli streamování?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24528408050537 secREMOTE_IP: 3.138.125.2