Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

14.07.2010

Vypravěčské techniky: Střih

Intenzita napětí se v literatuře a filmu buduje pomocí střihu a není důvod, proč byste neměli tento úžasný nástroj vynechat ze svého repertoáru. Co to je?Střih je skok mezi jednotlivými důležitými scénami (obrazy, sekvencemi, pasážemi...) s vynecháním balastu, který je spojuje. Pokud nehrajete na prožitek opravdu každého okamžiku hráčských postav a alespoň jednou jste usoudili, že cestu z bo...

Napsal Alnag
27.02.2010

Kroniky Strangerie

Mno...ehm ehm, tedy dovoluji si Vám představit mou prvotinu - Strangerii. Strašně krátká, neoriginální a jednoduše trapná - prostě fantasy, jak má být! :) Strangerijské příběhy: PRVNÍ ZLO Kroniky Strangerie, zápis první:Stvoření světa* Před mnoha a mnoha lety existovala jen Tma. Na světě nebylo nic hmotného ani živého, jen prázdný temný prostor. Ale pak se stalo něco zázračn...

Napsal Dracain
Klíčová slova: Fantasy, Příběhy/Zápisy ze hry

08.02.2013

Legendy - první ilustrace

Ukázka ilustrace z Legend - chystané hry na hrdiny nakladatelství Mytago.

Napsal Colombo
27.03.2012

Ilidar

Svět Ilidar dle kterého jede má družina...svět tvořen poctivě sedm let možná osm ?:) Směs která se nám líbí a kterou jsme dávám ani ne jako chlubení ale třeba v něm někdo najde inspiraci nebo se jen zasměje. Nedoporučuji lidem kteří jsou puritáni v češtině a mohu jen slíbit že svět je už na korektuře... ale kdy se vrátí to je ve hvězdách :-)

Napsal Slávek
15.07.2011

Dungeons & Dragons: Pohled do budoucnosti

Až do nedávna byla pátá edice námětem vtipů, teď se možná stává na obzoru se rýsujícím přízrakem. Podobně jako na konci éry třetí edice vycházejí příručky spíš sporadicky a pokud, tak jsou to víc věci trvalého charakteru (např. Dungeon Tiles). To samozřejmě nemusí znamenat konec jen agresivnější přechod Wizards of the Coast na nový (online) obchodní model. Ale v kombinaci s nedávným odchodem Bi...

Napsal Almi
19.04.2010

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:

Napsal Merlin
31.07.2008

Sirienův blogček: Význam chápání mechanik

Hlavní myšlenka tohoto blogčku mi stále připadá správná a hodnotná. Bohužel, forma tohoto textu mi zpětně přijde nešťastná a mnohá dílčí tvrzení a náznaky (např. ohledně as-written nebo systémových RP mechanik) jsou věci, s nimiž dnes moc (vůbec) nesouhlasím. (Na svou obranu uvádím toto.) Prosím berte to při čtení v potaz :) - sirien, o nějakých 10 let později Mnohokrát jsem se v rozhovor...

Napsal Alnag
24.01.2009

Alnagův bloček: Neutěšený stav československé RPG scény

Co mně na českých (ale ono ostatně i některých zahraničních) projektech štvalo nejvíc, je notoricky se opakující trend, který má následující odpozorovaný průběh – velké počáteční nadšení (hodně energie věnovaná do věcí okolo, jako je například design, propagace, plánování), malá odezva a postupné uhasínání, obvykle ještě druhý slabší pokus (po určitém odstupu) a pak letargie nebo smrt. Projektů...

Napsal Jerson
23.10.2008

Alnagův bloček: Jak otevřít diskusi, která neskončí třemi příspěvky

Myslím, že není člověka, který by zakládal diskusi tady na "Kostce" nebo někde jinde s očekáváním natož záměrem, že na ni nikdo nezareaguje, že vyšumí do prázdna. Přesto se to občas stane. Nedá se tomu zcela zabránit, protože někdy se lidem prostě netrefíte do vkusu, někdy je prostě divná doba nebo jste, co já vím, nedostatečně uctívali ikonku Garyho E. Gygaxe, kterou máte jakožto pravověrní hr...

Napsal Argonantus
15.11.2008

Alnagův bloček: D20 vize

Většina lidí si vizi spojuje s pohledem dopředu. Buduje si v duchu vzdušné zámky úspěchu tam, kde ještě nic nestojí. Není ale stejně cenný i pohled na proces a zkušenosti? Pohled dozadu.Myslím si, že po 2,5 letech provozu lze konstatovat, že základy tohoto webu jsou dobré, protože je stále velmi funkční. A myslím si, že lze i říct proč. Protože věřím ve sdílení know-how, vypíchnul bych pár bodů...

Napsal sirien
Zobrazit starší blogy

Na tahu

Ahoj znovu všem,

skupina Na Tahu již není žádným nováčkem na české RPG scéně. Jejich dobrodružná kampaň Věčné Duše (Počátek) začala během koronavirové karantény v březnu roku 2020 a od té doby prošla, stejně jako celý projekt, značným vývojem. Největším posunutím pro skupinu bylo přesunutí z webkamerového hraní z domovů hráčů do pražského studia zajištěného společností MediaRealms s.r.o., která pod sebe zaštiťuje takové kanály jako je IndianTV a Nerdfix. Od října 2020 jsme tak mohli sledovat dobrodružství Endyho, Kuby, Roba, Robka a Flowee, vedeného vypravěčem Jirasem skrze svět Exandria, která je autorským dílem Matthewa Mercera, světoznámého vypravěče americké Critical Role.

V srpnu roku 2022 skupinu čekalo velké finále celého dobrodružství, to také vyvrcholilo na akci jimi pořádané, na festivalu Fest Na Tahu, v prakticky vyprodaném Kině Kotva. Záznam lze shlédnout zde: ODKAZ , byla to pořádná podívaná.
Tím bylo ukončeno dva a půl roku trvající dobrodružství skupiny kamarádů, kteří se snaží bavit český internet.

Ovšem toto není konec. Již 20. října 2022 začíná nové dobrodružství Na Tahu. Skupina se z pražského studia přesunula do svého zázemí, přibrala nové hráče a na svým profilech již předstvila i nové postavy.
Zveme Vás tak tímto všechny ke sledování nové kampaně, vždy ve čtvrtek od 18 hodin na Twitchy a Youtube.

Mimo vysílání hlavní kampaně má Na Tahu ve svém repertoáru i mnoho dalších aktivit, například tématické one-shoty se známými hosty (např. Kamila Janovičová, Radomír Švec) a krátké minikampaně (např. dobrodružství ze světa knihy "Arila" Youtubera Sterakdaryho). Za zmínku stojí také výše uvedený festival Fest Na Tahu, který v roce 2022 měl již svůj 2. ročník (dohromady 3. s počítaným 0.). Jedná se o festival pro všechny fanoušky stolní RPG, deskovek, cosplaye, nerdské kultury a zejména pro příznivce skupiny.

Buďte taky Na Tahu!

Odkazy na skupinu Na Tahu:

Youtube
Twitch
Discord
Instagram
Facebook
Spotify
Anchor
Wikipedia
Autorská citace #41
19.5.2020 16:52 - ShadoWWW
Mrkni na dotazník, co tu měl Klan Zaphyra. Ti dostali dost feedbacku.
Autorská citace #42
19.5.2020 19:17 - Tarfill
Náčelník Velký Nos píše:
proč se na nás nevydržíte dívat :D

Protože nemám tolik času!!! ;-)
Jako ano, bylo to v době korony, ale i tak v podstatě skoro každý den vytvořit najednou X čtyřhodinových sessions, to zvládne málokdo odsledovat celé v nějaké dohledné době...

Celkově mi Vaše videa "Na tahu" přijdou mezi nejlepšími českými, co znám. Ty, Náčelníku, mi přijdeš jako velmi dobrej Vypravěč, kterej se dobře poslouchá a mezi hráčema panovala velmi příjemná energie a celé si to podle mě dobře sedlo, jak psal i Endy.
Sice jsem třeba nemusel Vaše postavy (konstrukty nebo přiteplené drakorozené nemusim), ale Flowee i Matyáš je hráli dobře a bavil jsem se!
Z celé Koronarole jsem viděl jen málo, ale pokud budu mít někdy čas, určitě se k tomu rád vrátím...
Aktuální videa s Peterem místo Matyáše jsem jen rychle proklikal a sedělo mi to už trochu míň, ale nemohu to ještě adekvátně hodnotit...
Takže "U mě dobrý"
Autorská citace #43
29.5.2020 00:15 - Náčelník Velký Nos
Ahoj, tak jsme připravili zatím první dotazník, který je tedy spíše pro ty, kdo se na nás dívají, ale koukněte, třeba se najdete, díky za vyplnění
https://forms.gle/b4FoboXBtQ3XTVyd8
Autorská citace #44
2.6.2020 10:41 - Náčelník Velký Nos
Dnes jsou Na tahu v plánu další Zákonní ukecaní. Jejich program určitě místní ocení:
18:00 Jak vést souboje a na co si dát pozor
18:30 Balancování a zajímavé mechaniky
19:00 Pauza
19:15 Výslech Freeze (hráč kampaně Věčné duše)
19:30 Taktická lekce generála Roberta

Přijdtě se podívat a podělte se o své myšlenky v chatu. :)
Autorská citace #45
14.7.2020 18:00 - Náčelník Velký Nos
Právě začíná na našem kanále rozhovor ohledně Zapovězených zemí přímo s Markusem. Mrkněte na to www.twitch.tv/natahu
Autorská citace #46
14.7.2020 19:36 - PetrH
Zajímavé povídání s Markusem. Klidně více těchto rozhovorů. Takový Sirien, autor DH Tirus (snad píšu dobře)...
Autorská citace #47
14.7.2020 20:01 - Jerson
Zase musím že záznamu.
Autorská citace #48
20.7.2020 11:01 - Náčelník Velký Nos
Ahoj všem,
nevím jestli jste to postřehli, ale Na tahu právě přichází s novým pořadem, který vysvětluje hry na hrdiny. Zatím vyšla upoutávka na celou serii, je ke zhlédnutí zde: https://www.youtube.com/watch?v=igGrZ8aSybg
Tento týden plánujeme vydat první díl.
Dejte vědět, jak se Vám to líbí.
Autorská citace #49
20.7.2020 12:26 - Shako
Náčelník Velký Nos píše:
Ahoj všem,
nevím jestli jste to postřehli, ale Na tahu právě přichází s novým pořadem, který vysvětluje hry na hrdiny.


A vysvětlujete, jak dračák, hry na hrdiny a nebo rpg? Jako ta volba terminologie by mě fakt zajímala. Protože vysvětlovat někomu, co je to dračák... je prostě zvláštní.
Autorská citace #50
20.7.2020 12:54 - Jerson
Co jsem se bavil s Endym, tak to má být hlavně vysvětlování, nebo spíše stručný průvodce, jak hrát DnD.
A když jsem se bavil s Jirasem, tak byl toho názoru, že by se všem stolním hrám na hrdiny mělo říkat "Dračák", a termín RPG by měl být používán pro PC hry.

Nevím, jak moc se toho drží, ale přišlo mi, že minimálně pro DnD používají termín "Dračák" celkem běžně.
(Jo, a vyjádřil jsem názor, že tohle pojmenování považuju za dost nešťastné a v komunitě matoucí.)

K upoutávce samotné - až bude něco k dispozici, zeptám se na názory lidí o generaci mladších. Zatím jsem zvědav, co si v tomto pořadu najdou ostřílení veteráni :-)
Autorská citace #51
20.7.2020 13:07 - LokiB
A tak matoucí ... luxuje se taky nejen Luxem a xeroxuje nejen Xeroxem atd :)
Autorská citace #52
20.7.2020 13:22 - Log 1=0
Jerson píše:
termín RPG by měl být používán pro PC hry

My jsme tu doma, oni ať odejdou.
Autorská citace #53
20.7.2020 13:26 - Jezus
Xero- ... cože? :-D

Taky moc nefandím tomuhle zlidovění. Ano, je to milé, má to nostalgii a taky se tomu někdy nevyhnu, ale imho by to mělo zůstat v nějaké hodně hovorové rovině, jako když si třeba domlouváte sezení.

Preferovat to jako označení rpg na netu, kór když mluvím nejen ke kámošům, ale snažím se alespoň o nějakej projev někoho, kdo ví, o čem mluví... mi připadá právě takové neprofesionální. Prostě jako slovo někoho, kdo nemá rozhled a "dračák" po klubovnách s velkou slávou opustil, aby začal hrát DnD :-)

Na druhé straně zrovna u toho DnDčka to chápu trochu víc. Ty dvě hry k sobě mají přirozeně blíž (je to prostě jeden ze žánrů rpg) a obsahují zhruba stejné množství draků :-))
Autorská citace #54
20.7.2020 13:26 - Jerson
Loki, když to takhle píšeš, dovolím si citaci z konverzace:
jkorcak píše:
dračák je spíš na podobný úrovni jako LUX

Bylo to před čtyřmi měsíci, a myslím si, že na tuhle terminologii ještě dojde řeč, protože se vsadím, že veteránům DnD se pojem "dračák" pro jejich hru nebude vůbec zamlouvat.
Edit: Zninjován Jezusem.

Myslím, že větu "Tohle není Dračák" pronášenou hráči DnD mám spojenou s tímto tónem.
Autorská citace #55
20.7.2020 13:48 - Šaman
Trochu problém je, že DnD nemá žádnou českou jednoduchou, ideálně jednoslovnou lidovou zkratku. A TT RPG taky ne.

Věta "co si zahrát dračák" zní lépe, než "co si zahrát dýendý(čko)".

Takže zatímco "luxovat" = vyssávat a "xeroxovat" = kopírovat, tak "hrát dračák" nemá obdobu. Nejbližší je "hrát stolní hry na hrdiny", což zní jak encyklopedie a je to asi stejně dlouhé.

A vzhledem k tomu, že existujicí družina ví co se tím myslí (ta jejich stolní hra na hrdiny, kterou hrají běžně), mimo družinu je to často jedno (ať už při rozhovoru s laikem, nebo s jiným hráčem, se kterým si povídáme o zápletkách a ne o systému), tak se to bez problémů drží.

Až když si tady na Kostce banda nerdů porovnává pravidla, tak už je pojem "dračák" matoucí a nejednoznačný.

---
Resume: Slovo "dračák" se bude držet do té doby, dokud DnD a PnP RPG nebudou mít své lidové zažité zkratky.
Autorská citace #56
20.7.2020 13:49 - mrkew
Ono dračák se říká i mezi mladýma. Zrovna včera, hej vy hrajete ten dračák že? Říkám tak nějak rezignovaně, no ano a ptá se mně. A jaký systém? Takže asi tak.

Jak tomu říkají "známé osobnosti v čr" tak tomu bude říkat nová komunita lidí.
Autorská citace #57
20.7.2020 14:03 - Jezus
Právě o ty "známé osobnosti" mi jde. Souhlasím se Šamanem, že když mluvím se svojí partou nebo tím někde házím na fb, je to poměrně jedno. Moji družiníci mi rozumí, zbytku je to jedno, nebo to není tak zásadní.

Ale když už s tím lezu na net veřejně, natáčím to a hodlám lidi o tom něco učit, tak hned rezignovat na alespoň pokus udržet jakous takous terminologii, mi připadá hodně amatérské.

Je rozdíl říct něco jako: "spousta lidí zná rpgčka pod pojmem dračák" a "Chtěl bych vás seznámit s mým oblíbeným dračákem a sice Dungeons and Dragons".

(A naznačovat, že by bylo nejjednoduší všechna stolní rpg označovat jako dračák, už je hodně mimo mísu...)
Autorská citace #58
20.7.2020 14:08 - LokiB
Jerson píše:
že veteránům DnD se pojem "dračák" pro jejich hru nebude vůbec zamlouvat.


MNĚ se pojem "dračák" vůbec nezamlouvá, protože jsme DrD VŽDYCKY říkali Doupě. A dodneška jdeme hrát doupě, i když jsou to Savage Worlds.

A ano, já jsem v tomhle zastánce českých názvů.
Říkat "jdu hrát erpégéčko" je pro mě horší, než jít hrát "dračák", jakkoli slovo dračák nesnáším :)
Autorská citace #59
20.7.2020 14:27 - Jerson
Šaman píše:
Až když si tady na Kostce banda nerdů porovnává pravidla, tak už je pojem "dračák" matoucí a nejednoznačný.

No ... ne. Vzhledem k tomu, kolika lidem jsem musel říct "Naše hra není jako Dračák", abych je na hru dostal, tak mi tenhle pojem přijde matoucí a nejednoznačný i mimo komunitu hráčů. I když negativně ho vnímají hlavně lidé, kterým nic neříká fantasy nebo házení kostkou v boji, takže u nich asi mezi DnD a DrD nebude prakticky žádný významový rozdíl.

LokiB píše:
MNĚ se pojem "dračák" vůbec nezamlouvá, protože jsme DrD VŽDYCKY říkali Doupě. A dodneška jdeme hrát doupě, i když jsou to Savage Worlds.

Myslím, že i to jsem před lety občas slyšel, ale nakonec Dračák převážil. Nicméně by hrajeme Omegu, případně teď ÁWéčko, takže v tomto sporu bych si dal jen kávičku.

Jsem docela zvědav, až někdo půjde hrát "Dračák" v domnění, že jde hrát DnD, a místo toho se bude hrát DrD1.6 nebo DrD2, co na to bude říkat. I když s tím ještě trochu může zamíchat Dračí Hlídka :-)
Autorská citace #60
20.7.2020 14:39 - Shako
Jerson píše:
A když jsem se bavil s Jirasem, tak byl toho názoru, že by se všem stolním hrám na hrdiny mělo říkat "Dračák", a termín RPG by měl být používán pro PC hry.


Děkuji za vysvětlení, tak třeba aspoň v úvodu prvního dílu bude nějaké vysvětlení, co tím autoři mysleli... mě to k shlédnutí nenalákalo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26273012161255 secREMOTE_IP: 3.144.17.45