Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

14.07.2010

Vypravěčské techniky: Střih

Intenzita napětí se v literatuře a filmu buduje pomocí střihu a není důvod, proč byste neměli tento úžasný nástroj vynechat ze svého repertoáru. Co to je?Střih je skok mezi jednotlivými důležitými scénami (obrazy, sekvencemi, pasážemi...) s vynecháním balastu, který je spojuje. Pokud nehrajete na prožitek opravdu každého okamžiku hráčských postav a alespoň jednou jste usoudili, že cestu z bo...

Napsal Alnag
27.02.2010

Kroniky Strangerie

Mno...ehm ehm, tedy dovoluji si Vám představit mou prvotinu - Strangerii. Strašně krátká, neoriginální a jednoduše trapná - prostě fantasy, jak má být! :) Strangerijské příběhy: PRVNÍ ZLO Kroniky Strangerie, zápis první:Stvoření světa* Před mnoha a mnoha lety existovala jen Tma. Na světě nebylo nic hmotného ani živého, jen prázdný temný prostor. Ale pak se stalo něco zázračn...

Napsal Dracain
Klíčová slova: Fantasy, Příběhy/Zápisy ze hry

08.02.2013

Legendy - první ilustrace

Ukázka ilustrace z Legend - chystané hry na hrdiny nakladatelství Mytago.

Napsal Colombo
27.03.2012

Ilidar

Svět Ilidar dle kterého jede má družina...svět tvořen poctivě sedm let možná osm ?:) Směs která se nám líbí a kterou jsme dávám ani ne jako chlubení ale třeba v něm někdo najde inspiraci nebo se jen zasměje. Nedoporučuji lidem kteří jsou puritáni v češtině a mohu jen slíbit že svět je už na korektuře... ale kdy se vrátí to je ve hvězdách :-)

Napsal Slávek
15.07.2011

Dungeons & Dragons: Pohled do budoucnosti

Až do nedávna byla pátá edice námětem vtipů, teď se možná stává na obzoru se rýsujícím přízrakem. Podobně jako na konci éry třetí edice vycházejí příručky spíš sporadicky a pokud, tak jsou to víc věci trvalého charakteru (např. Dungeon Tiles). To samozřejmě nemusí znamenat konec jen agresivnější přechod Wizards of the Coast na nový (online) obchodní model. Ale v kombinaci s nedávným odchodem Bi...

Napsal Almi
19.04.2010

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:

Napsal Merlin
31.07.2008

Sirienův blogček: Význam chápání mechanik

Hlavní myšlenka tohoto blogčku mi stále připadá správná a hodnotná. Bohužel, forma tohoto textu mi zpětně přijde nešťastná a mnohá dílčí tvrzení a náznaky (např. ohledně as-written nebo systémových RP mechanik) jsou věci, s nimiž dnes moc (vůbec) nesouhlasím. (Na svou obranu uvádím toto.) Prosím berte to při čtení v potaz :) - sirien, o nějakých 10 let později Mnohokrát jsem se v rozhovor...

Napsal Alnag
24.01.2009

Alnagův bloček: Neutěšený stav československé RPG scény

Co mně na českých (ale ono ostatně i některých zahraničních) projektech štvalo nejvíc, je notoricky se opakující trend, který má následující odpozorovaný průběh – velké počáteční nadšení (hodně energie věnovaná do věcí okolo, jako je například design, propagace, plánování), malá odezva a postupné uhasínání, obvykle ještě druhý slabší pokus (po určitém odstupu) a pak letargie nebo smrt. Projektů...

Napsal Jerson
23.10.2008

Alnagův bloček: Jak otevřít diskusi, která neskončí třemi příspěvky

Myslím, že není člověka, který by zakládal diskusi tady na "Kostce" nebo někde jinde s očekáváním natož záměrem, že na ni nikdo nezareaguje, že vyšumí do prázdna. Přesto se to občas stane. Nedá se tomu zcela zabránit, protože někdy se lidem prostě netrefíte do vkusu, někdy je prostě divná doba nebo jste, co já vím, nedostatečně uctívali ikonku Garyho E. Gygaxe, kterou máte jakožto pravověrní hr...

Napsal Argonantus
15.11.2008

Alnagův bloček: D20 vize

Většina lidí si vizi spojuje s pohledem dopředu. Buduje si v duchu vzdušné zámky úspěchu tam, kde ještě nic nestojí. Není ale stejně cenný i pohled na proces a zkušenosti? Pohled dozadu.Myslím si, že po 2,5 letech provozu lze konstatovat, že základy tohoto webu jsou dobré, protože je stále velmi funkční. A myslím si, že lze i říct proč. Protože věřím ve sdílení know-how, vypíchnul bych pár bodů...

Napsal sirien
Zobrazit starší blogy

Na tahu

Ahoj znovu všem,

skupina Na Tahu již není žádným nováčkem na české RPG scéně. Jejich dobrodružná kampaň Věčné Duše (Počátek) začala během koronavirové karantény v březnu roku 2020 a od té doby prošla, stejně jako celý projekt, značným vývojem. Největším posunutím pro skupinu bylo přesunutí z webkamerového hraní z domovů hráčů do pražského studia zajištěného společností MediaRealms s.r.o., která pod sebe zaštiťuje takové kanály jako je IndianTV a Nerdfix. Od října 2020 jsme tak mohli sledovat dobrodružství Endyho, Kuby, Roba, Robka a Flowee, vedeného vypravěčem Jirasem skrze svět Exandria, která je autorským dílem Matthewa Mercera, světoznámého vypravěče americké Critical Role.

V srpnu roku 2022 skupinu čekalo velké finále celého dobrodružství, to také vyvrcholilo na akci jimi pořádané, na festivalu Fest Na Tahu, v prakticky vyprodaném Kině Kotva. Záznam lze shlédnout zde: ODKAZ , byla to pořádná podívaná.
Tím bylo ukončeno dva a půl roku trvající dobrodružství skupiny kamarádů, kteří se snaží bavit český internet.

Ovšem toto není konec. Již 20. října 2022 začíná nové dobrodružství Na Tahu. Skupina se z pražského studia přesunula do svého zázemí, přibrala nové hráče a na svým profilech již předstvila i nové postavy.
Zveme Vás tak tímto všechny ke sledování nové kampaně, vždy ve čtvrtek od 18 hodin na Twitchy a Youtube.

Mimo vysílání hlavní kampaně má Na Tahu ve svém repertoáru i mnoho dalších aktivit, například tématické one-shoty se známými hosty (např. Kamila Janovičová, Radomír Švec) a krátké minikampaně (např. dobrodružství ze světa knihy "Arila" Youtubera Sterakdaryho). Za zmínku stojí také výše uvedený festival Fest Na Tahu, který v roce 2022 měl již svůj 2. ročník (dohromady 3. s počítaným 0.). Jedná se o festival pro všechny fanoušky stolní RPG, deskovek, cosplaye, nerdské kultury a zejména pro příznivce skupiny.

Buďte taky Na Tahu!

Odkazy na skupinu Na Tahu:

Youtube
Twitch
Discord
Instagram
Facebook
Spotify
Anchor
Wikipedia
4.9.2020 14:32 - Jarik
Pro pořádek. Ta hra Omegy skončila PO půlnoci. 6hodin hry, kdy poslední 2 bych já asi srazil na 15 minut.
Na druhou stranu... první mise, kde jsem pochopil začátek, i konec příběhu.
4.10.2020 23:50 - Endy
Jerson píše:
Můj pohled na Fest...

Děkujeme moc za krásný a podrobný pohled. :) Doufám, že je z něj vidět rámec programu, který se nám (nějakým zázrakem) podařilo dát dohromady! :)

Příští rok to rozhodně posuneme o kousek dál. Už teď se těším.

5.10.2020 00:07 - sirien
Dávám Jarikovi veřejnou pochvalu za GameConové tričko :)
5.10.2020 15:34 - Jarik
Pochvala mne těší:)
A ještě víc mne těší, že Fest vyšel tak dobře.
5.10.2020 20:27 - PetrH
A titulkovaný seznam lidí není? Některé ksichtiky jsou mi povědomé, ale nevybavím si jmena a ted nemyslim grupu natahu
14.10.2022 09:51 - Náčelník Velký Nos
Už za necelý týden začíná nová kampaň. Konkrétně čtvrtek 20.10.2022 od 18hodin.

Budeme moc rádi, když vyjádříte podporu a mrknete, kam jsme se za celou tu dobu posunuli. Vzhůru do dalších dvou a více let dobrodružství!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23409605026245 secREMOTE_IP: 3.146.37.35