Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
17.8.2020 10:13 - efram
Jerson píše:
Dobře, řeknu to jinak - nerozumím tomu, proč hráči, kteří chtějí jen kydlit nepřátele jak na běžícím pásu bez potřeby roleplayingu nehrajou třeba WoW.


Je v tom uplne stejne rozdíl jako u prikladu PC her, který jsi uváděl před tím.

malkav píše:
Možná se pro objasnění zeptám - pokud hráč hraje krutě, chladnokrevně a nechává za sebou sekanou, jak by na něj mělo okolí reagovat, aby ho nevychovávalo?


Vždy je tu právě zákon akce a reakce. Postavy mají právo dělat si co chtějí. A reakce přichází v souladu s nastavením herního světa; Ne-líbí se to kolí, kdy se o tom dozví zainteresované osoby zajistující zákony a pořádek. Jsou jejich ciny skazkami z neobydlene divociny nebo se udály v civilizovanějších částech.....Ale ten dopad by tam měl být. A vůbec bych ten dopad, reakci nedával do roviny pozitivní/negativní
17.8.2020 10:31 - malkav
Log píše:
... v tom příkladu o to nikdo nestál.

Já nevím, s hráči jsem nemluvil a o jejich pocitech a závěrech sirien moc nepíše. Píše jen, že to na ně mělo dopad ... jaký? Byli ze hry zhnusení? Najednou to jimi otřáslo a řekli si "sakra to je hustý"?

Quentin: Legendární řezníky - souhlas. Ty výtky - je otázka, jak moc po tom družina pátrala a jak sbírali informace. Pokud jim pouštěl postupně indicie, je otázka, jak byly výrazné a jak moc nad tím hráči přemýšleli ... jako možná si neporozuměli hráči a GM v očekávání, ale osočovat GM z toho, že trpí nějakou obsesí?
17.8.2020 10:34 - Gurney
sirien píše:
...týpek je totální kokot, kterej měl partu pohodovejch hráčů, co chtěli hrát oddechovej bier&prezzel butt-kicking power game, zahrát si hustý postavy, nakopat nějaký ty skřety a monstra a bejt za hrdiny, prostě jak v akčnim filmu. A on svojí naprosto necitlivou obsesí "správným roleplayingem" a drama-storytellingem jim vlastně ve finále naprosto zkazil nejen finální hru, ale dojem z úplně celý kampaně.

To hrozně závisí na kontextu (který si nejsem jistý, že z reddit diskuze dostaneš). Může to být fakt velké zklamání, ze kterého má radost jen GM, může to být úplně jedno, protože true murderhobos (TM) budou v takové chvíli zaražení výhradně z toho, že žádný finální souboj nebude. A skupině s přítupem "kill, kill, kill, loot, repeat" se do hry jen těžko dávají nějaké následky, na které by vůbec nějak reagovali.

EDIT: a viz. Quentin, zní to spíš jako kvalitní table-flip GMa, kterého už to prostě přestalo bavit :)

Quentin píše:
Nechápu, co se tím snažíš naznačit?

Spoustě (nejen) hráčů chybí tenhle skill: https://www.youtube.com/watch?v=FdVK_w9uDv8&list=PLQQW3Ew6DKsPW0CqzoWIZkd3j-SoC_TQe&index=16
17.8.2020 10:37 - cyrasil
Abyste tu taky meli to puvodni story a ne jen jedna baba (Siriene, no offense intended) povidala verzi. Textova verze je v popisku.
https://www.youtube.com/watch?v=CK33lDfJjKI
17.8.2020 10:45 - Corny
Gurney: I am simple man. I see video with John Harper, i like.
17.8.2020 10:53 - Gurney
Corny píše:
I am simple man. I see video with John Harper, i like.

Cheers to that :)
17.8.2020 10:53 - LokiB
Quentin píše:
Nechápu, co se tím snažíš naznačit?


Spojení "snažit naznačit" je samo o sobě urážlivé :) Nijak jsem se nesnažil ;)

nějak nevím, co je nesrozumitelného na tom, co jsem psal ... že existují hráči, kteří mají problém s tím, jaké konsekvence jim jejich GM k jejich hře dává.

Pakliže nehraješ jen a pouze "zcela společnou hru" (jak se tady občas popisuje), ale více či méně GM centrickou hru, tak v té si GM musí nějak vymyslet konsekvence, jaké se mají ve hře objevit v důsledku rozhodování hráčů za postavy. Což je základ hraní tohoto typu RPG, jak píšeš.

Ale ne vždy se to, s čím GM přijde, hráčům líbí, nebo je jim pochopitelné.
"Cože, vždyť jsem guvernérovi jen řekl, že je debil, což je mimochodem pravda, proč nás (EDIT: naše postavy, jedná se o řeč hráče, nikoli postavy) teď jako vedou do vězení?? to nedává smysl!" je opravdu jeden velmi zjednodušený příklad toho, o čem mluvím.

Doufám přitom, že bude pochopeno, že jde o velmi zjednodušený příklad, a nebude se někdo točit přímo na něm.

A tím netvrdím, že jsou tupci (jen) hráči ... prostě nemálokdy je náhled na to, jakou reakci má jaká akce vyvolat, významně odlišný mezi GM a hráčem či hráči. jestli se ti to nikdy nestalo, jedině dobře pro tebe.
17.8.2020 10:59 - LokiB
Jerson píše:
Dobře, řeknu to jinak - nerozumím tomu, proč hráči, kteří chtějí jen kydlit nepřátele jak na běžícím pásu bez potřeby roleplayingu nehrajou třeba WoW.


No jo, to jsme zpátky u empatie ... když to nechápeš, tak se to dá těžko vysvětlit. Stejně jako se slepému těžko vysvětluje, jak vypadá "zelená".

To vysvětlení je jednoduché - WoW přináší jiný druh zážitku než kydlení nepřátel na běžícím páse u stolu s kamarády nad DrD 1.6 ... jako, fakt, prostě to tak je.
17.8.2020 11:10 - efram
cyrasil

Shlédl jsem video a musí říct, že se to GMovi povedlo. Podle jeho popisu šokoval hráče a dal jim reálně pocitit následky jejich činů. Mělo to i silný příběh.

Přívlastky jako "totální kokot" a pod. si opravdu nezaslouží.
17.8.2020 11:21 - malkav
Cyrasil: wow ... tohle je celkem silný příběh. Upřímně, pokud bych hrál paladina, tak prostě toho nekromanta probodnu bez zaváhání, protože porušuje přirozenost bytí. Tady to je prostě o volbě, jestli začnu přemýšlet nad ospravedlnitelností jeho konání.
17.8.2020 11:28 - LokiB
efram: ale chápeš, jak jsou tahle hodnocení strašně na vodě? jestli to je nebo není kokot je také/hlavně/pouze odvislé od toho, jak to celé vnímají jeho hráči.

Při variantě, že mu na to hráči řeknou: WTF? tak tohle nám úplně zkazilo hraní a už s tebou nechceme hrát ... je kokot GM, jsou kokoti hráči, nebo jsou kokoti všichni, že se dopředu nedomluvili, jaké hraní jim všem vyhovuje, aby se vyvarovali případné pozdější prudy?

a jestli to neřekli tomuhle GMovi, tak to řeknou v podobné situaci jinému. A to je přesně ten point, který jsem měl, a který Quentin nechápal. Že přeju GMům, aby jejich hráči akceptovali (ba co víc, vítali) ty konsekvence, které jim jako GM naservírují. Protože to není tak automatická reakce, jak si třeba někdo myslí.
17.8.2020 11:33 - cyrasil
Loki:
Píše:
As the DM, after a very extensive Session Zero, where we hashed out all the rules and expectations, the four relevant ones to this story being "No Evil PCs", "Read the World Lore", "Cinematics", and "Actions have Consequences".


Takze dopredu se domluvili, ale hraci to pak ignorovali.
17.8.2020 11:43 - Corny
Pro mě je asi největší chyba to, že pokud měl GM pocit, že způsob, jakým ostatní hráči hrají, se nepotkává s jeho představou, jak by hrát měli, tak se s nimi měl na toto téma prostě pobavit. Zejména pokud měl pocit, že taková hra šla proti tomu, na čem se před hrou shodli. Vložit to do hry a doufat, že na to hráči dobře zareagují, přestože dosud v praxi dávali docela jasné signály, že jim o jiný styl hru moc nejde, mi připadá jako krajně riskantní ruská ruleta (navíc mi to už trochu moc zavání railroadem).
17.8.2020 11:44 - efram
LokiB

O tom se samozřejmě mužeme přít celkem donekonečna. A ať bychom došli k jakémukoliv závěru. Tak to označení si nezaslouží.

To, že ho označí kdokoliv za kokota, nebere prostě v potaz jednu věc. Jakkoliv chtěli hrát čistě H&S a bej prostě zlí, tak se osobně přikláním k závěru, že vyvrcholení toho příběhu si užili a že jim došel jiný pohled na věc. Apriori předpokládám, že i hráči hrající tímto stylem prostě nejsou tupá hovada co nejsou ochotni nahlédnout za obzor. A proto se tebou ve tvém třetím odstavci - konsekvence - plně souhlasím.

Corny

je někde možné dohledat nebo odůvodnit závěr, že jejich míjení a nedodržení prvotní úmluvy vlastně vedlo k super zážitku? Z toho co popisoval, ale třeba jsem tam něco minul, mi nepřišlo, že by to v důsledku dopadlo herně blbě pro všechny strany. Už jen to jak popisuje hnutí toho paladina jasně dokládá, že je příběhem zasáhl. Kdo to z GMů může říct ? :)

Možná, kdyby nad tím sahodlouze onen GM hloubal na nějakém webu a rozebíral to. tak by možná hrál "správně podle určitých postupů, ale připravil by se (i PC) o tenhle zážitek.
17.8.2020 11:45 - Gurney
Hlavně je to docela hrdina, že pro takové hráče vydržel vést kampaň až do hořkého konce. Těžko mu mít za zlé, že jim to na konci dal sežrat.
17.8.2020 11:48 - LokiB
cyrasil píše:
Takze dopredu se domluvili, ale hraci to pak ignorovali.


a nebo to hráči chápali jinak ...
17.8.2020 11:49 - efram
Gurney

dokážu pochopit cosi na tom užíval :)
17.8.2020 11:56 - LokiB
Hele, čistě pro zajímavost ... mně se třeba taky vícekrát stalo, že jsem GMoval a hra samotná mě z různých důvodů ne moc bavila, někdy i frustrovala ... po hře jsem si říkal, proč to hraju, proč nevěnuju čas něčemu jinému. A za týden jsem měl už zas absťák, měl chuť hrát, ty špatné pocity vybledly.
Tedy, to se mi stalo víckrát nejen jako GMovi, i jako hráči. A jestli vám ne, je možné, že to je prostě můj problém (což asi je anyway, o tom zas pochyby nemám).
jen tím ilustruju, že někdy člověk nepřestane hrát, i když ty samotné hry pro něj nejsou ideální, no třeba ani dobré. a že zároveň není snadné to "vyřešit", když mají další pocit, že je to vlastně ok, že není moc o čem mluvit a tak.

Že bych si to užíval pak tímhle evil twistem, to asi ne.
Popravdě bych měl pocit, že jsem udělal někde asi moc chyb, když tohle celé, co kolem nich umotávám, za celou dobu nepochopili.
17.8.2020 12:08 - efram
Tohle si myslim zažil každej. Umím si prostě představit, že se bavil tím realizováním plánu, ta interakce sama o sobě (z pohledu GM) hodně zajímavá. Normálně by z nepochopených indicií byl Gm samozrejme rozladě a přemýšlel by co udělal blbě, ale tady. Tady to nakonec bylo součástí plánu. Nemyslím, že jim dával záměrně indicie tak, aby je nepochopili, aleže k indicím tak přistupovali hráči
17.8.2020 12:28 - sirien
Ad1 - zklidněte se z těma citacema lidi, fakt, jinak tu z toho budem mít zas RPG Fórum. Pokud máte citaci delší než post (Quentine...), tak je to zjevnej redflag.


Jerson: víš co - ono těžké pochopit co někdo vidí na hernim stylu, kterej otevřeně nesnášíš a místo snahy pochopit co je na něm zajímavý radši trávíš čas tim že dáváš najevo co všechno na něm nemáš rád.


cyrasil: ale, díky; já hledal ten Reddit post ale nemoh sem ho najít, že je i video sem netušil.

A musim říct, že takhle odřikaný mi to zní... minimálně úplně stejně špatně. Když tam týpek naprosto jasně říká, že hráči neměli zájem o popisy popisy ani nic podobnýho a je bolestivě zjevný že chtěj hrát jinou hru než on... a pak jim naservíruje něco co ví že z jejich pohledu je epic quest o zničení hrozby nekromantů a záchraně okolí před nemrtvejma (a ještě to zabalí do twistu kterej je doslova archetypální klišé korupce moci - užití zla pro "vyšší dobro" - jasně, Anakine, Dark side zavede pořádek v Galaxii...) - jako sorry, tohle je uchovyjebávka jak z učebnice.

Že se na něčem domluvili na S0 je hezký - otázka je jak to vnímali hráči. I kdyby to tak fakt bylo, ok, pořád to je vyjebávka, jen k tomu je Pepíček taky dupe na pastelky typ omluvy.

(a btw. pokud bych přistoupil na tu DMovu interpretaci, tak by ty postavy fakt nebyly Chaotic Neutral, tahle zkreslenost ChN je už taky dost únavná).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092284917831421 secREMOTE_IP: 54.211.203.45