Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
17.8.2020 12:33 - efram
Může ti to Sriene vyznivat jak chce, to je tvůj osobní postoj. Nicmene v zaveru videa, už jsem to tu uváděl, ten GM jasně popisuje, že ticho bylo hmatatelne, že byli zaražení, paladin nevěděl co ma dělat atd. Takže za mě super
17.8.2020 12:48 - Jerson
LokiB píše:
mně se třeba taky vícekrát stalo, že jsem GMoval a hra samotná mě z různých důvodů ne moc bavila, někdy i frustrovala ... po hře jsem si říkal, proč to hraju, proč nevěnuju čas něčemu jinému. A za týden jsem měl už zas absťák, měl chuť hrát, ty špatné pocity vybledly.

Za posledních několik let se mi to nestalo, i když z dřívejška si to pamatuju. Včetně stavů, kdy prakticky každé sezení nás moc nebavilo, ale kvůli tomu že do týdne špatné vzpomínky vyblednou a nastoupí absťák jsme pokračovali dál a dál.

Siriene, to není o nesnášení. Hrál jsem Battletech, Warzonu, Gloomhaven a další bojové taktické hry, které se klasickému kydlení potvor v RPG podobají. Mě jen přijde neefektivní co do poměru vynaloženého úsilí a zábavy, zejména ze strany GMma, který se do hry snaží vložit nějaká další témata, která hráči ve hře ignorují.
Rozdíly proti hraní na počítači samozřejmě vnímám, spíše by mě zajímalo, jaké výhody v tomto stylu hraní RPG (proti hraní na PC nebo konzoli) vidí hráči a hlavně jaké vidí GM.
17.8.2020 12:48 - sirien
efram: tak jasně, přesně takhle se náhlá frustrace často projevuje. Co mi jak vyznívá se s Tebou s dovolením nebudu namáhat řešit, byla by to zcela zbytečná výměna.
17.8.2020 12:52 - Corny
Se musím opět, byť asi ne až tak rázně, ztotožnit se Sirienovým hodnocením. Já k tomu musím přidat, že mi popravdě trochu vadí, jak se tímhle způsobem "weaponizuje" přesvědčení proti hráčům. Ale tak já Alignment obecně krajně nemusím...

efram píše:
ticho bylo hmatatelne, že byli zaražení, paladin nevěděl co ma dělat atd.


A ticho, zaražení atd. chápeš jako velmi pozitivní hodnocení?

Jinak si říkám, jestli tohle nezaslouží vlastní vlákno, trochu se to tu už rozjíždí..
17.8.2020 13:04 - efram
sirien + Corny

zatím jste nepřednesli jediný dukaz o tom, že by si hráči stěžovali, pouze fabulujete. Pokud jsem dobře poslouchal, tak pohnutí hráčů, které popisuje GM ve svém videu a zhodnocení, které v něm popsal, nezavdává moc důvod si myslet, že mlčení, šok a další jím popisované projevy pozorované u hráčů, byly negativní. Ba naopak.

Corny a když zůstaneš sedět tiše v kině a nechceš se ani hnout takto je zřejmě projev zhunsení z proběhlého filmu. Jistě každý to máme jinak.
17.8.2020 13:07 - Gediman
Píše:
Rozdíly proti hraní na počítači samozřejmě vnímám, spíše by mě zajímalo, jaké výhody v tomto stylu hraní RPG (proti hraní na PC nebo konzoli) vidí hráči a hlavně jaké vidí GM.


Není to zjevné? PC/konzolovou hru hraješ "as is". Dohraješ předložený příběh a je konec. Maximálně můžeš zkusit hrát za jinou postavu, ale příběh bude pořád stejný, až na maličkosti možná. U stolního RPG může GM připravit pokaždé něco úplně jiného, je vlastně omezen jen svoji fantazií. Hráči můžou připravenou hru odehrát taktéž jakkoliv. Mohou zkoušet věci, které na PC/konzoli nejdou.
17.8.2020 13:08 - Quentin
Uf, to video úplně bolí :D Týpek vyprávěl před každým bossem "cinematic," který hráči nikdy neposlouchali :D

A když došlo na poslední fight a potřeboval pro svoji ear-fuck pointu, aby ho poslouchali, tak si hodil na iniciativu, a až pak začal přednášet.

Zní to dost jako bullshit, ale i kdyby nebyl, tak to bude dost smutná hra.
17.8.2020 13:25 - sirien
Jerson: způsob, kterým se o tom vyjadřuješ, dlouhodobě odkapává kondenzovanou averzí a povýšeností. Zejména, když věc neřešíš přímo, ale jen někde zběžně referuješ. Btw. zrovna poznámky přirovnávající věc ke comp hře jsou přesně příklad takového vyjádření.

Že to Tobě přijde neefektivní je dané tím, že Tě to nebaví a to co Tě na tom nebaví se zcela zjevně překrývá právě s tím, co na tom ty hráče co to hrají baví - tzn. pokud moment který ostatní prožívají Tebe užírá nudou, tak Ti těžko vysvětlovat, co je na tom zábavné. Dokud se do tohodle nezvládneš vcítit, tak Ti těžko něco vysvětlovat. (Neřikám, že se tím máš zkoušet bavit - ale uvědomit si, co na tom někteří shledávají zábavným... osobně taky naprosto nesnášim Mars Terraformation a ještě víc Scythe a obojí sou pro mě shit deskovky, ale chápu, co na tom jejich fanoušky tak hrozně baví - což je ten rozdíl mezi tím pak říct že to je shit deskovka a že to je dobrá deskovka co je ale pro mě fakt shit trávení času - což je rozlišení, s nímž se zdáš mít dlouhodobě poněkud problémy).

Že se GM snaží do hry vložit něco jiného s tím nesouvisí - to je už úplně jiné téma toho, že GM chce hrát jinou hru, než jakou chtějí hrát hráči.


corny: že se snažíš, jak se buldok jednou kousne, tak má rudo před očima a už jen drží.

Jinak IMO to neni weaponizace přesvědčení proti hráčům - to přesvědčení tu je vzaté spíš jako náhodná věc co je poruce navíc, i bez přesvědčení by se všechno stalo stejně.


Quentin: díky, to je detail co sem se už nenamáhal rozvádět, ale kdyby mu hráč řek "sorry, inka padla, žádnej další cinematic" a slashnul ho na místě, tak by si to ten GM fakt zasloužil.
17.8.2020 13:28 - Aegnor
efram: a já v tom textu nevidím jediný důkaz o tom, že si to hráči užili. Jediné, co tam je napsané, je "The silence was deafening." Takže tady fabuluješ úplně stejně jako sirien a Corny.
17.8.2020 13:48 - Jerson
Siriene, i když pro někoho může být přirovnání k PC hře nebo k deskovce vyjádřením averze nebo povýšenosti, tak mně tohle přijde zbytečné zesložitění. Umím si užít deskovku, umím si užít PC hru, umím si užít RPG. A některé hry mi přijdou pro různé styly hry efektivnější než jiné, nikoliv z mého pohledu, ale když poslouchám nebo čtu, co o svých hrách říkají a píšou jejich hráči.
Stejně tak neefektivní a nebaví mě jsou dvě věci, které spolu můžou a nemusí souviset, i pro mě. Nedělá mi problém vcítit se do hráčů, které daný styl hry baví, jen se zajímám, co je na tom baví.

Takže v tomto případě mi přišlo, že hráči nestojí o popisy GMma, nestojí o roleplaying, nestojí ani o jednání s NPC, nestojí o příběh, jde jim prostě jen o kydlení enemíků, které ale zase nebavilo GMma. Ten si tedy našel způsob, jak by ho tahle hra bavila, ale taky si nejsem jist, zda šlo o způsob, který se hráčům líbil.

Tedy, "přišlo" - podle popisu se hráči vyloženě nudili a koukali do telefonů, dokud nedošlo k hodu na iniciativu.

Nicméně pokud by se měly řešit moje preference a vciťování do takových hráčů, tak se na to můžeme vykašlat rovnou, o tohle mi opravdu nešlo.
17.8.2020 13:54 - sirien
Jerson: no, zajímáš se, co Ti řeknou - a pak se popravdě nezdá, že bys to nějak reflektoval. Ono co je na tom baví Ti lidi občas vysvětlujou už roky, ale pořád kladeš tu samou otázku.

Že to nechápeš je vidět i z Tvého "shrnutí". Ono totiž není pravda, že nestojí o popisy, RP nebo jednání s NPC - nestojí o ten typ těchto, který jim ten GM nabízel. Což je hodně velkej rozdíl. Asi jako kdybys mi řek, že nestojim o zajímavou postavu ve filmu a vztahy postav, jen protože du na John Wicka místo na nějaký psychologický drama s obsahem sociální kritiky. Je pak docela dost zjevný, že přes veškerou snahu prostě nechápeš, o čem John Wick je (a můžeš si podat ruku se Spáčilkou).


EDIT: a paralela tady je jakobys mě nalákal do kina na akční film a skončili sme tim že místo epickýho final fight je hlavní hrdina zatčenej a posledních 30 minut je jeho sezení s psychiatrem.
17.8.2020 13:57 - Jerson
Siriene, asi koukám na jiné video než ty, nebo v něm vidím něco jiného než ty, nebo špatně chápu to, co onen GM popisuje jako chování svých hráčů v téhle kampani.
Tedy jo, je tam popsáno, jak si užívali mučení NPC, to by jim asi moc PC her neposkytlo.
17.8.2020 13:59 - Vaarsuvis
LokiB: Nejsi sám, jednou jsem byl ve dvou kampaních zároveň, v jedné jako PJ a ve druhé jako hráč, a obě mě frustovaly. A v obou případech šlo o neshodu herních stylů (byl jsem holt náročný :D).
17.8.2020 14:00 - efram
Aegnor

záleží na tom zda ji optimista nebo pesimista, ale aspon se vulgarne nevyjadruji o nekom a o necem k cemu nemám dostatek podkladů.

Z projevu toho GM ve videu mi to vyznelo tak jak jsem popsal. Měl to připravené, měl v tom gradaci a umím si představit, že to na hráče zapůsobilo tak jak jsem popsal.
17.8.2020 14:10 - LokiB
Jerson píše:
Tedy, "přišlo" - podle popisu se hráči vyloženě nudili a koukali do telefonů, dokud nedošlo k hodu na iniciativu.


jasně, ale už k tomu nemáme info o tom, jak to probíhalo. takže můžeme jen spekulovat, jestli jsou hráči tak ostentativně ignorantští k tomu, co jim GM říká, nebo jestli to GM koktal tak strašným způsobem, že to nešlo poslouchat ... nebo jestli si to "kamarád kamaráda" taky třeba jen nevymyslel, jako cool povídání na téma "takhle se s hráčema musí". Inu, internet.

Jinak nemám žádný problém s tím, co ty preferuješ, nebo ne ... ale jakmile napíšeš větu "nechápu, co na tom a tom někoho baví", nebo "nechápu, proč raději nehrají WoW" tak za mě je to jasný případ toho co jsem psal, tedy potíže s empatií. WoWko jim nedá to, co by rádi zažili u stolního RPG ... což se nijak nevylučuje s tím, že to nakonec u toho stolního RPG třeba taky nezažijí, ale doufali, že by snad mohli :)
17.8.2020 14:17 - Gediman
Třeba koukali do mobilů, protože v nich měli pdfka příruček. U mě a mých hráčů je to běžná věc :)
17.8.2020 14:18 - Jerson
Loki, doufám že sis všiml, že "nechápu, co je na tom baví" jsem nikde nenapsal.
Spekulovat o skutečném průběhu hry který zaznamenal GM rozcházející se s preferencemi hráčů je v tomto kontextu nejspíše úplně zbytečné.
17.8.2020 14:28 - LokiB
A jaký má potom smysl mluvit o tom, že koukali do mobilů, když nevíme, proč to dělali? z takového oznámení si můžeš udělat závěr jakýkoli chceš, vzhledem k preferencím, vlastní zkušenosti a tomu, jestli v tom příběhu preferuješ hráče nebo GMa ...
17.8.2020 14:44 - Jerson
Tím jsem chtěl říct, že pokud si nerozumíme v psaném textu v průběhu jedné hodiny, tak jakýkoliv komplikovanější přenos informací a zjišťování, co kdo jak myslel a jak se u toho bavil, můžeme odmávnout úplně.
Tedy, dál mé vstupy nemusíš řešit (a Sirien taky ne), zeptám se nějakých takových hráčů osobně, až na ně narazím.
17.8.2020 18:53 - jann
Malkav: odhadoval jsem po paměti. Nicméně po troše googlení: Notitia Dignitatum uvádí k začátku 5. století něco přes půl milionu (514 500), podle Zosima bylo ve 20. letech 4. století 581 000, k roku 235 se odhaduje na 385 000. Všechny jednotky uvedené v Notitia zjevně nebyly na plných stavech, mohly být už zrušené nebo zničené... nicméně řádově 200-300 tisíc mužů ve zbrani určitě bylo a to je minimální odhad moderních historiků. Maximální k tomu připočítávají všeliké pohraničníky, posádky ve vnitrozemí, námořnictvo, najaté barbarské kmeny apod.

Vtip je v tom, že v každém století byla situace jiná, a že síla je věc relativní, takže období největší vojenské síly Říma nebyla totožná s obdobími největší početnosti vojsk.***

Češi: např. k bitvě u Chlumce (1126) píše Vaníček (v "Soběslav I.", 2007) o 2-3 tisících Němců proti 3-4 tisícům Čechů. A to tam nebyli úplně všichni bojovníci z Čech a tím méně z Moravy, že.

***Markantní je to i Číňanů. Např. kolem roku 1600 byli schopni zpráskat kdekoho (https://cs.wikipedia.org/wiki/Tři velká tažení éry Wan-li) - včetně odražení dvou japonských pokusů o dobytí Koreje (válka největších armád s největšími ztrátami za celé 16. století kdekoliv ve světě). Ale o dvacet let později utrpěli šerednou porážku od Džürčenů v bitvě u Sarhu a během dalších dvaceti let stát zanikl. Přitom velikost armády rostla.

Pro zajímavost, jak vypadala čínská armáda složená z profesionálů typově blízkým přemyslovským válečníkům (střídání krátkodobé vojenské služby a života/výcviku doma na statku): https://cs.wikipedia.org/wiki/Fu-ping

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.061636924743652 secREMOTE_IP: 3.227.239.160