Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
24.6.2021 11:14 - sirien
Eidi: pointa toho hrát víc scénářů včetně těch nepravděpodobných je v tom vidět, co se může stát. Když si udeláš okrajový scénář a pak ho změníš protože se v něm děje něco okrajového, tak proč si ho vůbec dělal? Stejně tak pointa těch kostek je simulace bojového chaosu, včetně toho že někdo bude mít štěstí nebo že se něco stane proti regulím.

Loki: ve skutečnosti pořád používají klasický WG :)
24.6.2021 11:51 - cyrasil
https://www.youtube.com/watch?v=fVet82IUAqQ Pokud byste radi i verzi pro Atlantik.
24.6.2021 13:42 - LokiB
Sirien: co presne tim myslis? Jako ze uz prestali pouzivat pocitace pri WG?
24.6.2021 14:17 - sirien
Loki: že navzdory pokrokům techniky z různých důvodů nikdy nepřestali používat i nepočítačový WG. Včetně kostek, i když mnohdy old-school s rozhodčím.
24.6.2021 14:48 - Naoki
což mmj vysvětlují i v těch videích co Sirien postoval
24.6.2021 17:03 - LokiB
Ale pocitacovy pouzivaji uz od 60.let take, ne?
24.6.2021 17:45 - sirien
Loki: kdyby sis pustil ty videa...

Zaprvé někdy od osmdesátých a zadruhé jak je v těch videích vysvětleno, tak od nich po prvním nasazení zase na dlouho hodně ustoupili zpátky. A jak se dá zjistit s minimem snahy, tak v nějaké míře ty nepočítačový WG používají dodneška.
24.6.2021 18:14 - LokiB
Ach, bez preachovani by to neslo ... Jsem na lodi na mori na blbym signalu, tak jsem videa nekoukal, moje chyba, uznavam. K WG jsem koukal prave na to, ze je zacli pouzivat v dobe elektronkovych pocitacu a nic o odstoupeni tam nebylo.
24.6.2021 18:57 - sirien
WG se zrodil počátkem 19. století a už v něm se rozšířil celosvětově, v USA ho námořnictvo používalo někdy od půlky 19. století.

Počítače zkoušeli použít, ale ukázalo se to neefektivní - black box povaha vyhodnocení byla pro edukativní účely kontraproduktivní, příprava a restart případně úprava scénáře stejně jako vyhodnocení tahu trvaly paradoxně dýl, než u "deskové" verze, takže se toho odehrálo míň a učitel/rozhodčí do toho nemohl tak snadno vstoupit. Počítače navíc nenabízely až tak moc navíc - složitější výpočty vyhodnocení nebyly nutně přesnější (pořád šlo ve vztahu k realitě bitvy o nějaké odhady) a vlastně byly studentem hůř uchopitelné, což opět edukativně není dobře.

Samozřejmě ta technika je dneska už nějakej ten rok hodně někde jinde, ale ty počítače ještě v osmdesátkách a i dlouho v devadesátkách na tohle prostě žádnej zázrak nebyly. Jak říká jeden ten týpek ve videu: "computers overpromissed and underdelivered". A i tak mají ty nepočítačové WG dodnes zjevně nějakou přidanou hodnotu navíc, kvůli kterým je stojí za to dál používat (nejspíš ta snazší uchopitelnost nebo větší názornost, nevím).
24.6.2021 20:09 - Jerson
Na počítači nemáš fetiš figurky, které můžeš sbírat a barvit.
24.6.2021 20:35 - LokiB
Jsem predtim koukal sem:
Wargaming Handbook - Gov.uk
24.6.2021 20:39 - MarkyParky
Jerson píše:

Na počítači nemáš fetiš figurky, které můžeš sbírat a barvit.


Samozřejmě, že máš.

Třeba milovníci simulátorů tráví celé dny vytvářením repaintů, ti schopnější i modelů.

U tahových strategií je zase obrovská obliba tvoření a udržování různých equipment files s jednotkami, včetně kreslení/modelování.
24.6.2021 22:16 - Jerson
A máš je snad fyzicky, abys je mohl brát do ruky a vidět ty desítky, stovky či tisíce jednotek najednou? :-)
24.6.2021 22:48 - Eidi
Ne nemáš a přesto existuje hromada lidí, co se honí splnit něco co se ve hře povede 1% lidí a jako odměnu mají skin( což je pouze vizuální vylepšení), ke kterému má přístup jen jeden člověk že 100.
24.6.2021 23:49 - Jerson
Otázka zněla, proč se stále drží figurkový wargaming, když máme počítače. Takže odpovídám, že kvůli figurkám samým, které poskytují kvalitu, kterou PC hra nemůže dosáhnout. Je celkem jedno, co nabízí místo toho.
25.6.2021 00:07 - Colombo
Jerson: Problém je, že mnoho TCG i wargaming her se pohodlně přesunula na počítače. Wargaming je na počítačích dost populární, zejména co se týče historických simulací různého Gettysburgu a podobných civil war ptákovin.

Pokud chceš super historickou wargaming PC hru, jukni se na Fields of Glory II. Poměrně dost opěvovaná wargaming pravidla převedená na super hratelnou a intuitivní PC hru.

A jak Eidi a MarkyParky poukazuje, trading, sběratelství, malování i modelování jsou běžné i různých her a lidem to nevadí.

To, že "figurky jsou kvalita na kterou PC hra nemůže dosáhnout" -- kvalita ve smyslu vlastnost je pravda. Ale PC hry mají hromadu svých vlastních kvalit. Třeba to, že nemusíš kupovat předražené blbosti k tomu, aby sis zkusil jednou zahrát Sasanidskou persii.
25.6.2021 01:00 - MarkyParky
Jerson píše:

Takže odpovídám, že kvůli figurkám samým, které poskytují kvalitu, kterou PC hra nemůže dosáhnout. Je celkem jedno, co nabízí místo toho.

No, můžu tě celkem s klidu ujistit, že se svým Photoshop skillem jsem rozhodně schopen dosáhnout vyšší kvality, než se svým štětco-malovacím skillem.

Takže kvalitou to fakt nebude.

Možná poskytují jiný druh zážitku, který uspokojí jiný typ lidí.
Nebo dokonce poskytují stejný druh zážitku, ale lidem kteří jsou šikovní na něco jiného (ruční lepení/malování, místo digitálního modelování/malování).


A neplatí to jen o wargaming.

Já třeba sleduju několik zdrojů na téma tvorby terénů a dungeonů pro stolní RPG a obdivuju, co lidi dokáží. Ale když přijde na své vlastní hry, tak jsem prostě namontoval nad stůl v herně projektor a dělám si dynamicky animované battlemapy v godotu, protože v mých rukou s nimi dosáhnu vyšší kvality, než kdybych se svýma levýma rukama patlal fyzické 3D terény. A ještě je můžu používat v online hrách, což se teď při covidu šiklo.

Přesto bych se zdráhal tvrdit, že to médium nabízí kvalitu, kterou fyzický terén nemůže dosáhnou..... protože může. Lidi fakt dokáží úžasné věci, včetně mlhy, světel, pohyblivých kusů a kdovíčeho. Ale je to prosté jiné médium a vyžaduje jiný přístup. A já to fyzicky neumím. Digitálně jo.
25.6.2021 01:21 - sirien
Hlavně diskuse je o vojenském WG, kde nějakému blbnutí s figurkami a modely neholdujou.

Důvody zmiňují a už jsem je psal - fyzická reprezentace před očima má prostě jinou edukativní kvalitu a pro některé účely když jde o to aby si hráč nějaké vztahy víc uvědomil je prostě lepší, než obraz na monitoru. Je to podobné jako že můžu naklikat statistický vzorec do excelu, ale dobrý učitel statistiky Tě to stejně donutí počítat na papíře s postupem, aby sis uvědomil ty vztahy uvnitř těch vzorců. Nad mapou nad tabulí nebo nad herním stolem se třeba snáz vede skupinová diskuse. Ostatně moderní management a IT metodologie taky v některých případech revertují z task management OS na tabule, fixy a papírky.
25.6.2021 01:50 - Colombo
Píše:
Hlavně diskuse je o vojenském WG, kde nějakému blbnutí s figurkami a modely neholdujou.

Ale holdují, jen ty jejich modely jsou v plné velikosti a s ostrou výzbrojí :D

Píše:
Je to podobné jako že můžu naklikat statistický vzorec do excelu, ale dobrý učitel statistiky Tě to stejně donutí počítat na papíře s postupem, aby sis uvědomil ty vztahy uvnitř těch vzorců.


To je blbost. Zamysli se proč.
25.6.2021 06:38 - Jerson
MarkyParky píše:
No, můžu tě celkem s klidu ujistit, že se svým Photoshop skillem jsem rozhodně schopen dosáhnout vyšší kvality, než se svým štětco-malovacím skillem.

Napíšu to tedy s použitím jiného slova, aby tě to nemátlo.

Píše:
Takže odpovídám, že kvůli figurkám samým, které poskytují jakost (v tomto významu), kterou PC hra nemůže dosáhnout.


Nicméně protože tady žádný wargamingový hráč (myšleno s fyzickými modely) asi není, tak jsem se zeptal ve skupině těchto hráčů.

Jo, a moje první vyjádření v tomto směru bylo ze 75 % míněno jako legrace v narážce na vyjádření některých wargamerů, kteří o své zábavě mluví jako o figurkovém fetiši. Žádné válečné wargamery neznám, takže o jejich skutečných motivacích nevím vůbec nic.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096390008926392 secREMOTE_IP: 18.213.110.162