Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
25.6.2021 12:41 - Corny
Ty jo, nejen, že tohle asi není ideální prostor pro rozsáhlou diskuzi na tohle téma, ale Jerson z toho dokázal úplně udělat OT na druhou... to už je fakt výkon jemu hodný :D
25.6.2021 13:25 - Eidi
Jako další velký rozdíl vidím reálné setkávání s lidmi. Lze hrát on-line, ale ten prožitek je jiný než když s nimi "sedíš" u jednoho stolu.
25.6.2021 13:49 - LokiB
Eidi píše:
Jako další velký rozdíl vidím reálné setkávání s lidmi.


Záleží ... ono vojáci ve válce taky nesedí většinou u jednoho stolu, když společně kooridnují a řídi akce "v poli". Takže u WG pro armádu má i to virtuálno nějakou realističnost v sobě, než kdyby jen seděli u jednoho stolu.
Používá se obojí a obojí má svá plus a mínus.

sirien píše:
fyzická reprezentace před očima má prostě jinou edukativní kvalitu a pro některé účely když jde o to aby si hráč nějaké vztahy víc uvědomil je prostě lepší, než obraz na monitoru.


Taky to hraje roli.

Oni to i píši v tom Handbooku co jsem linkoval, že je třeba obojího:

2.15. Appropriate supporting simulation. All wargames require
simulation. There are many instances where this can be manual, rather
than computerised; even role-playing is a form of simulation. Computer
and manual simulations each have strengths and weaknesses and are
generally complementary. All types of simulation should be considered
and an appropriate solution determined. Whatever supporting simulation
is selected, there is generally a requirement to incorporate a
human-in-the-loop, usually as part of the adjudication process.

nebo:

‘It is important to make one thing clear at the very start;
designing and delivering a wargame is an art, not a science.
Experienced military officers, practised operations research
analysts, and accomplished computer programmers are not
necessarily capable of designing useful wargames. Although
some or all of the knowledge and skills for such people are
important tools for a wargame designer to possess, the
nature of game design requires a unique blending of talents.’
Peter Perla,
The Art of Wargaming

zajímavé je také:

United States Joint Staff First Gulf War planning analysis
In Washington at 10am on 2nd August 1990, the day of the Iraqi attack
which would begin the First Gulf War, Mark Herman, the designer of the
board wargame Gulf Strike, was approached by the United States (US)
Joint Staff and asked to produce a wargame of the developing situation.
By modifying his commercial game, he was able to begin play of a
now-classified wargame by 3pm the same day.
On several occasions prior to the ground war, Army and Joint Staff
planners used the game with real information on forces, and the entire
war took only two game turns and ended with almost no losses on
the American side. These outcomes put Herman in direct intellectual
conflict with the entire Army analytical community. However, he
believed that Gulf Strike provided ‘a much better angle on the truth than
the multi-million dollar computer simulations.’ James Dunnigan states
that: ‘The results of this manual game were the basis of much of the
decision-making in Washington during August’.

Celkově je ten Handbook zajímavý svým obsahem k vojenskému WG a mně třeba dal hodně infa, o kterém jsem neměl ponětí.
25.6.2021 20:04 - Pan Bača
Tohle na mě vybaflo na idnesu.
Skvělá trilogie Shadowrun je dočasně zdarma
25.6.2021 23:21 - sirien
Loki: to s tím Gulf strike je docela zajímavý. A je to docela zajímavý insight do otázky game designu a reflexe reality, kdy příliš podrobný a sofistikovaný model může začít ustřelovat na detailech, aniž by to bylo pro uživatele čitelné a korigovatelné, zatímco u jednoduchého modelu který detaily pomíjí se to prostě srovná a případné výkyvy "mimo" jsou pro uživatele zjevné a korigovatelné. Nějak se mi nevím proč vybavují hry jako DrD+ nebo GURPS :)
29.6.2021 06:12 - pilchowski
Kdyby to někoho zajímalo, tak MtG se tentokrát vydává do Forgotten Realms
4.7.2021 23:12 - Xeth
One die to rule them all.

Je to zatím prototyp, ale pokud se to podaří vyladit, tak by to nemuselo být zlé.
4.7.2021 23:17 - LokiB
Jsem asi konzervativní, ale tohle bych nechtěl. je to nepřehledné, pomalé.
4.7.2021 23:30 - Corny
Asi by mi to přišlo jako cool hračka, ale v praxi bych to asi u her moc nepoužíval. Ani to u mě není o přehlednosti či rychlosti (což já asi fakt neřeším), ale mám raději klasické kostky. Navíc teda zrovna já hraji hlavně hry, kde se hází s dicepooly a většinou 1d6 (kterou sám považuju za královnu kostek :D), takže to ani není pro mě moc užitečné.
4.7.2021 23:32 - Colombo
Hodíš 3 takové kostky, a pak týden studuješ, co si vlastně hodil.
4.7.2021 23:35 - Corny
Colombo: Popravdě myslím, že když bys tu kostku aktivně používal, tak za chvíli s tím luštěním už takový problém mít nebudeš. Zas tak super komplikovaný to není.
4.7.2021 23:37 - Colombo
Corny: Jo, jakmile se to naučíš, tak ti to přijde naprosto intuitivní, stejně jako ovládací schéma Vimu.
4.7.2021 23:40 - Corny
Tak já na ten "návod" ve videu k té kostce koukal jednou a docela je mi bez toho, abych se musel vracet, jasné, jak tu kostku číst (vzhledem k tomu, že je to nadesignované tak, aby každý ten styl symbolů radil, jestli je to D4 (trojúhelníčky), D6 (tečky jako na klasických šestistěnkách) nebo D100 (jsou v těch číslech znaky "%"). Takže zas taková věda to není. Ale možná se rychle učím :D
4.7.2021 23:46 - Jerson
Líbí se mi to. Ještě do toho dát Fate kostky.
4.7.2021 23:55 - Corny
...D6 ti nestačí ? :D
5.7.2021 00:35 - Colombo
Corny: Jestli je ti to jasné teď a jestli to bude jasné v těch 3 sekundách, co si na něco hodíš je už jiná věc IMHO.

Pořád na to budeš muset použít nějakou mozkovou činnost a v tom případě bych raději sčítal puntíky/pár čísel na normálních kostkách (které budou po ruce) než tohle.

Podobně to máš i s různými RPG pravidly. To, že je něco jasné po přečtení neznamená, že to bude "ergonomické" používat při hře. A abych nevynechal opačný případ, to, že je něco nejasné po přečtení neznamená, že to nebude naprosto jasné a jako fakca a pohodlné po tom co si to třikrát odehraješ.

Ještě bych si mohl rýpnout do Drd+, kde ty logaritmické tabulky byly taky "naprosto jasné a intuitivní" (pro matfyzáky).
5.7.2021 10:37 - Corny
Colombo: Tak já neříkám, že to nebudu chvíli luštit, ale jestli mi bude trvat přečíst výsledek hodu sekundu nebo pět, to už asi v širším kontextu hry není prakticky velký rozdíl. Ale jasně, někomu to už tak připadá moc. Já spíš chtěl poukázat na to, že to není zas tak hrozné, že bych si hodil a pak na to pět minut koukal. Na druhou stranu si myslím, že pointa tohohle je spíš vytvořit vtipný gadget, než v praxi nahradit ostatní kostky (to už je pak snažší házet na mobilu). Každopádně bych tu k tomu nerad zaváděl širší spam/diskuzi, tady na ni asi úplně není místo :)
5.7.2021 10:50 - Aegnor
Jako, mně se ta kostka taky nějak nelíbí. Ale tak já jsem dice goblin a čím víc kostek, tím lepší.

Ovšem, tenhle komentář z YT poukazuje na docela zajímavé využití:
SiegeDestroyer píše:
I feel like this is the "I forgot my dice" punishment...
5.7.2021 16:26 - Xeth
Já tedy taky nedám na své kostky dopustit, a přestože jsem za ta léta co hraji RPG dostal při různých příležitostech další, stále mám svou sadu z roku 1993. Možná si ji ale pořídím jako kuriozitu do vitríny.

Ta použitelnost mi ale přijde celkem dobrá, a čitelnost hodu je taky celkem v pohodě (ale ano, někomu to může jistě trvat déle, než mu to vleze pod kůži). Jediný problém může být s tím vrškem a rozeznáním toho, o jaký ze dvou výsledků jde. Ale kostka nejspíš přesně do této pozice tolikrát nespadne, a i kdyby ano dá se otočit. Různé otáčení a zkoumání hozeného výsledku se ale děje i u jiných, poměrně obyčejných kostek, zvláště u těch, s nějakým uměleckým vyvedením, a vůbec nejčastěji u hodu 9 nebo 6. Takže to zase za takovou slabinu nepovažuji (nicméně jsou jistě tací, kteří ano).
5.7.2021 17:16 - cyrasil
Ja teda hlavne moc nechapu, jaky problem se to snazi resit? Proc bych mel pouzivat neco takoveho misto klasickych kostek?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2417938709259 secREMOTE_IP: 3.229.117.123