Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
20.7.2016 16:17 - Ebon Hand
Gurney píše:
že se ty pasti (a skutečnosti ve hře vůbec) nebudou měnit kdykoli vymyslím nějaký způsob jak je obejít

To je ale něco jiného, než jsem napsal. Jak psal Jerson hned před tebou, je to taky sklouznutí od tématu a DM kterén. :-)

Jerson píše:
Četl jsi, co napsal Ebon? V jeho světě bys podle těch pravidel zemřel.

:-) to zas ne. Nikdy u mě neumřela postava pastí. Přijde mi to od DM málo kretivní. :-) Když už použiji past, tak se řídím Vietkongským "cíl je co nejvíce zraněných" :-) Vážné zranění několik postav přinutí hráče, aby další postup neřešili svojí tradiční nejsilnější formací, ale snažili se vymyslet nějaké jiné řešení.

Jerson píše:
U Ebona bych to očekával úplně automaticky a u poloviny GMmů bych očekával, že logické řešení bude to nesprávné, protože majitel knihovny přeci věděl, která kniha je ta správná.

Sakra. Ještě že se mnou nehraješ. Začínám být nějaký předvídatelný. :-) Ne, vážně. Koukám na to přesně tak, majitel tam přece nedá návod, dá tam lákačku na spuštění pasti.

York píše:
(protože luštění hádanek je zábavné, je to minihra ve hře) a až když na nic nepřijdou, tak třeba zkusí nějaké alternativní řešení.

Tak, nakonec si vyberou knihu, zatáhnou za ní, do místnosti spadne fireball a ten zbytek, co se drží na nohou sundá z rámu obrazu klíč a odemkne :-)
Jsem si nemohl odpustit. Hlavně to neberte smrtelně vážně.
20.7.2016 17:03 - Sparkle
Zažila jsem rébusy a hádanky jako hráč i jako GM a nikdy jsem necítila problém s tím, že by se hráči rozhodli rébus obejít a GM z toho byl nešťastný. Vždycky tam zafungoval sociální kontrakt, že když už si GM s rébusem dal práci, tak se do toho hráči pustí. I když by se tam dalo najít 10 způsobů jak tu past obejít / rozmlátit / rozstřílet raketometem, a bylo by to asi i logický, hráči to neudělali. Ale asi mám fakt štěstí na hráče co mají úctu k GMovi, a práci kterou si s kampaní dal.
20.7.2016 17:09 - ShadoWWW
No ideální zabezpečení jsou dva takové rébusy přesně stejné, jen ten první má past na všech táhlech a druhý na té druhé zleva. I kdyby to hráči vyluštili, tak se stejně neodváží to zkusit :-)
20.7.2016 18:04 - LokiB
Sparkle: juchú, shodli jsme se! (esi se nepletu, hihi) *slavíme*

Ebon Hand: otázkou pak je, proč tam takovou past dáváš ...

a) protože ti to přijde logický (tajná laboratoř mocného mága má být zajištěná, když je na cestách)
b) protože je to zábavný (a jako GMové chceme hráče pobavit)
c) protože je to krutý (a jako GMové chceme hráče potrápit)
d) protože se nám to líbí (a jako lidé si chceme tu scénku s řešením "pasti" užít)

či některá kombinace výše uvedeného
20.7.2016 18:10 - Ebon Hand
LokiB: to jsi mi nedal moc příležitosti se vyjádřit, když jsi tam zahrnul prakticky všechny normální důvody :-)
20.7.2016 18:17 - LokiB
Ebon Hand: věřím, že existují GMové, kteří hodně akcentují důvod a)
A dost se liší od těch, kteří akcentují důvodu b) a c) :)

Pochopitelně se můžeš cítit volně k doplnění dalších možných důvodů ...
20.7.2016 22:15 - Jerson
Ebon Hand píše:
Ještě že se mnou nehraješ. Začínám být nějaký předvídatelný.

Vždyť to sám píšeš při každé příležitosti, co provádíš hráčům, tak se nediv, že si to pamatuju :-)

Sparkle píše:
Ale asi mám fakt štěstí na hráče co mají úctu k GMovi, a práci kterou si s kampaní dal.

Já si nevzpomínám na past, kterou bych pro hráče připravil, ale jednou jsem udělal otvírání dveří tak, že se muselo zatáhnout za lustr a do pěti vteřin projít dveřmi, jinak se opět zamknuly. Postavy hráčů se schovaly a slyšely majitele, jak přešel místnost a prošel dveřmi. Tu místnost jsem jim detailně popsal. Stejně strávili hodinu tím, že zkoušeli všechny možné i nemožné věci, které by mohli dveře otvírat, než jim došlo, že ten lustr vynechali.

Ještě když jsme hráli DrD jsem hráče nechal najít v jeskyni mrtvolu, která u sebe měla papírek s nápisem JV roh šir. chod. Opět hráči půl hodiny luštili, co je to za šifru, a hráč krolla si trhal hlavu, protože to věděl, ale jeho postava neuměla číst a s Int 3 by na to - podle něj - neměla přijít. Až po půl hodině je napadlo, co to znamená. Já to přitom vůbec nemyslel jako nějaký chyták, měla to být pomůcka.

Hádanky nemusí být tak náročné na vytvoření.

Druhá věc je ta, že hráči můžou odměnit GMmovu snahu tím, že jeho hádanku vyřeší - v tomto případě určí správnou knihu. Ale zase můžou předpokládat, že majitel možná chtěl udělat chyták, tak to zkusí otevřít po svém.

Já si nedělám starosti s tím, abych hráčům vytvořil hádanky, oni si je dokážou udělat sami jen z toho, co při hře zjistí. Takže jsem naopak rád, když přichází s nějakým neobvyklým řešením, než když se snaží zjistit, jak jsem to asi tak mohl myslet.
21.7.2016 10:58 - Ebon Hand
Jerson píše:
Vždyť to sám píšeš při každé příležitosti, co provádíš hráčům, tak se nediv, že si to pamatuju :-)

To ano. Jsem na ně tvrdý. Ale já myslel tu jistotu, jak budu mít nastavenou konkrétní past. :-)
21.7.2016 11:07 - Jerson
To vyplývá jedno z druhého. Ve tvém světě bych byl extrémně paranoidní, asi jako jako v té mé WTF DrD skupině. I když myslím, že by mi to stejně nepomohlo :-)
21.7.2016 16:31 - Čindi
Jerson píše:
Takové věci jsem už ve hře zažil a popsal v článku v části "Hledání tajných chodeb a pronikání skrz zatarasené dveře."


Bez urážky, ale přijde mi to celý jako když se sejdou dva powerplayeři. Hráč, který se rozhodne, já se za ty dveře rozhodnu ať to stojí co to stojí a DM , který se rozhodne, že hráče ani za nic nepustí.

LokiB píše:
Ale to je pořád o tom samém. GM není "stavitel pastí" a neživí se tím celý život, nedělá to denně. A rozhodně bude chtít věnovat půl roku svého života vymýšlení fakt dobré pasti.
to co GM dává do hry, není past, je to "past", překážka na cestě, výzva. styl hry, kdy se takovéto překážky snažím obcházet a ne řešit/procházet, mi přijde (narozdíl od vás) jako nevhodný pro hraní hry. hra má nějaká pravidla, do těch pravidel GM musí (by měl) danou výzvu vměstnat. Tedy i řešení by mělo být v rámci daných pravidel.


Úplný souhlas. Při hraní jako hráč ani jako GM nepotřebuji znát přesný způsob fungování pasti. Pokud je to logická minihra, tak hráči hadají všichni bez ohledu na schopnosti svých postav.

Ebon Hand píše:
Tak, nakonec si vyberou knihu, zatáhnou za ní, do místnosti spadne fireball a ten zbytek, co se drží na nohou sundá z rámu obrazu klíč a odemkne :-)
Jsem si nemohl odpustit. Hlavně to neberte smrtelně vážně.


Dobrý a vtipný.
21.7.2016 17:44 - Jerson
Čindi píše:
Bez urážky, ale přijde mi to celý jako když se sejdou dva powerplayeři.

Pokud myslíš ten článek, tak ten samozřejmě pojednává o kompletně munchkinoidní družině, kdy se hráči a PJ předháněli, kdo toho druhého přechytračí. Rozhodně to není žádné doporučení jak hrát.
25.7.2016 17:58 - sirien
děti založte si na ty hádanky nové téma... tady 14 nepřečtenejch a vy tady pořád RPGčkujete, já přitom doufal, že se tu už řeší...

trailer na American Gods seriál

Prý se na tom intenzivně podílel Gaiman osobně.

Trailer mi přijde divnej.
Obsazení mi těžce nesedí. Zejména Shadow jako černoch... je nějakej divnej vzhledem k backgroundu té postavy, nevim, asi by mi víc seděl černoch jako Low Key. A ... spoler free - ten stařík mi přijde taky nějak nesedící k představě, kterou sem měl z knížky.
27.7.2016 12:59 - kin
A mě se to naopak právě líbí, a to i castingem :) Možná Středu bych si asi jediného představil jinak, ale Stín mi jako černoch nevadí, aspoň má barvu jako jeho přezdívka.

Jinak Gaiman říkal při rozhovoru na SDCC že plánují víc řad, a tak může rozvinout mnohem víc příběh než v knize, kde byl omezen počtem stran (nechtěl z toho dělat bichly olbřímích rozměrů), a tak tam budou moc věnovat víc prostoru (třeba i celou epizodu) například Bilquis a dalším bohům.
27.7.2016 16:57 - Ebon Hand
http://www.zizcon.cz/

Nic o tom nevím. Beru jako zajímavost. :-)
27.7.2016 17:49 - sirien
Jsou to týpci co běžně dělají nějaké sociální služby atp. a co se loni inspirovali GameConem a rozhodli se udělat obdobnou menší akci v Praze. Sehnali k tomu docela cool prostory a tak, uvidíme, jak bude nakonec vypadat program, datum zatím vychází, že bych se tam i mohl ukázat - jestli bych jim i něco odvedl se uvidí až ten termín bude blíž :)
27.7.2016 19:37 - PetrH
Asi nejzajimavejsi con, jde jsem byl nekde na praze 6 kousek od kulataku smerem na podbabu, kde byl con v protiatomovym bunkru a spat s risou, vrbenskou a dalsima bylo fakt zajimavy. Dalsi fakt zajimava zkusenost byla spat v chotebori v hotelu ve skladu zdarma ve spacaku, brnensky santon byval divokej, neb mam v prosinci narozeniny a moc programu jsem neatihal. Zizcon nevypada nezajimave:) sakra nostalgie s sfk opat, avalon, zastavky v koline v knihkupectvi, cesty vlakem s broncem, jirinou vorlovou a jirkou machackem z porad taky... Sakra brezova nad svitavou to byla taky "dira":))
12.8.2016 19:53 - sirien
Máte rádi hraní s miniaturkama? :D

(reálné sledování provozu na letadlovce)
30.8.2016 11:59 - Gurney
5.9.2016 18:05 - Nachtrose
5.9.2016 22:10 - ShadoWWW
Jak si zkontrolovat vyváženost kostky.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079538822174072 secREMOTE_IP: 44.200.230.43