Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
10.8.2018 15:18 - LokiB
Jerson píše:
To že je takhle velká (zavřená) bedna za běžnými dveřmi a ty to nevidíš na první pohled neznamená, že kdo to vidí, musí být hledač chyb a hnidopich. Ani to neznamená, že by taková bedna za těmi dveřmi nemohla být. Taky máme místnosti, ve kterých je piáno, které neprojde ani dveřmi, ani oknem.


A co jsi tím vlastně chtěl říc?
Že by to u té mapky mělo být napsáno? nebo proč o tom mluvíš?
10.8.2018 17:17 - MarkyParky
Tak, aby byla analýza kompletní, tak jsem ještě nahlédl do Red Hand of Doom (zejména protože je to starší dobrodružství, obsahující stejnou mapu).

Tam už je situace o dost lepší.

Jsou tam dva bojové encountery:
* Ve spodní místnosti čekají 2 Kulkor Zhul War adepts, s možností krýt se neviditelností, naházet nějaké blesky a summonnout hellhoundy. Tzn. tam už začíná dávat smysl boj mezi rakvemi.

* Ve skladišti (a tady je to opravdu skladiště, nikoliv půda) čeká Blackspawn Rider Ninja - a míra jeho připravenosti na boj bude determinovaná tím, zda se hráčské postavy budou dole crcat s WarAdepts, nebo se pokusí prorazit a rychle vyběhnout nahoru (přičemž dopředu ví, že nahoře, kvůli nějakým událostem z dobrodružství).

Pořád to nechává třetinu dungu jako prázdný filler, ale je to o něco lepší, než ta verze z Curse of Strahd.


EDIT:
Stále ale nejsem přesvědčeno o tom, že design té mapy je podřízen zábavě. Mám pocit, že geneze je:

Designer A: Hej, potřebujeme cool dvoupatrovou budovu, dole budou dva brzdící maníci, nahoře assasín, a kolem nich random překážky, aby se měli za čím krýt.
Designer B: Co rakve? Ať je to rakvářova dílna.
Designer A: Jasně. Dole bude showroom a nahoře sklad.
Designer B: A není to málo?
Designer A: Ten zbytek nějak vyplň. Dej mu tam kancl a byt - tam se stejně nebude nic řešit, schody vedou z showroomu rovnou do dílny a PC ví, že asasín je v patře.
Designer B: OK


O deset let později
Designer X: Hej, potřebujeme nějakou ponurou neogotickou strašimapu jako strýš upírů.
Designer Y: Jsem kdysi hrál Coffinmakers shop, to okopírujem.
Designer X: Jo. Z showroomu vyhodíme ty zdržovače a dáme tam neškodnýho rakváře. A místo asasína budou na půdě schovaní ti upíři. A nebudou připravení s lektvarem neviditelnosti, ale zalezlí v bednách.
Designer Y: Ok. Ještě tam musíme někam schovat kosti.
Designer X: Strč je rakvářovi do obýváku, ať ten prázdný prostor není tak prázdný.
10.8.2018 19:37 - sirien
Upřímně... přijde mi to jako nesmysl.

Ta mapa je naprosto typickej "tuctovej nákres" kterejch DnD příručky byly vždycky plný. Účel vždycky plnily a to navzdory faktu že všechny vyčítané "chyby" se v nich neustále opakují - zjevně si nikdo ze skutečných hráčů a tedy skutečné cílovky nestěžuje natolik aby to někomu stálo za řešení.


Podívám se na to a vidím typický "random náčrtek" u kterého se nikdo ani nesnažil, aby dával větší smysl (třeba ty malé dveře mezi dílnou a skladištěm rakví sou věc co mě praští do očí okamžitě - a stejně rychle se mi to v hlavě zas smaže jako "herně nepodstatný, whatever"). Některé námitky sou vysloveně na hlavu postavené hnidopišství (oken umístěných mimo dosah a tedy těžko otevíratelných jsem například v životě na různých chatách atp. potkal docela dost).

V reálu můžou nastat dvě situace:

- Nic se tam neděje. Plánek se nepoužije, DM ho použije případně jako inspiraci aby dům popsal nebo v rychlosti cca črtnul
- Strhne se tam bitka. V tom případě se plánek použije k tomu k čemu je zamýšlen - tj. jako battle plan

...uvažovat o tom, že by z toho plánku někdo vyvozoval nějaké stopy jak tu píše A15 a Jerson je totální konina - takhle tyhle plánky v DnD nefungujou a všichni hráči DnD to vědí a chápou. Pokud skupina náhodou hraje jinak, pak si je vědoma nedostatečnosti podobných plánků pro její účely a její DM si nejspíš kreslí vlastní a tyto bere jen jako základní inspiraci (ohledně velikosti objektu atp.)

Stopy se v DnD případně hledají trochu jinak - buď checkem a následným infem od DM o nějaké podivné věci co tam postavu skutečně zaujme nebo pokud hráči přijde něco divné se DMa zeptá jestli to jeho postavě divné přijde (=jestli to divné fakt je a všim si toho nebo jestli to je jen nějaký zanedbaný detail co DM přehlédl / neřešil).


Já jako umim ocenit dobrou diskusi i výživnej flame, ale Kostka má hezkou tradici toho že se tu diskuse o RPG (a to včetně teorie) vedou ve vztahu ke skutečnému RPG hraní jak běží u stolu... tady mi přijde že se to tluče na základě úvah které jsou od skutečného použití toho plánku v reálné hře fakt disociované (pun intended).



EDIT: jinak Markyho názor na původ onoho "dungeonu" je poměrně zábavný - a myslím že nemusí být vůbec daleko pravdě, jen tam možná v tom dialogu zaznělo něco jako "hele fakt mám rád Red Hand of Doom, použijeme tuhle mapku jako tribut..."
10.8.2018 20:20 - Log 1=0
sirien píše:
zjevně si nikdo ze skutečných hráčů a tedy skutečné cílovky nestěžuje natolik aby to někomu stálo za řešení.

Nebo ti, kterým to vadilo, už dávno usoudili, že oficiální dobrodružství jsou na houby, čímž omezili cílovou skupinu zákazníků.
sirien píše:
uvažovat o tom, že by z toho plánku někdo vyvozoval nějaké stopy jak tu píše A15 a Jerson je totální konina - takhle tyhle plánky v DnD nefungujou a všichni hráči DnD to vědí a chápou.

To je pravda, ale popravdě mi to přijde jako škoda. Jeden kanál pro získávání informací o herním světě a práce s ním letí do stoupy, protože se s tím někdo nechce dělat.
sirien píše:
její DM si nejspíš kreslí vlastní

Což ho možná velmi baví. Ale pak ho dost možná baví i vymýšlet zbytek dobrodružství. Nebo si chtěl koupit modul, aby s tuhle práci ušetřil, jenže má smůlu.
10.8.2018 20:47 - efram
Na základě zde učiněné, rozsáhlé rešerše zmíněného domu, jsem došel k následujícímu názoru. Ten dům byl původně určen jinému účelu a chudák hrobník/tesař se do něj nastěhoval za zvýhodněnou cenu. Až později si uvědomil, že propozičně nevyhovuje jeho záměrům, ale vysral se na to a začal makat.
13.8.2018 09:43 - Mildar
efram píše:
Na základě zde učiněné, rozsáhlé rešerše zmíněného domu, jsem došel k následujícímu názoru. Ten dům byl původně určen jinému účelu a chudák hrobník/tesař se do něj nastěhoval za zvýhodněnou cenu. Až později si uvědomil, že propozičně nevyhovuje jeho záměrům, ale vysral se na to a začal makat.

Mimochodem kazdy druhy chytrak si rekne ze je to vymluva DM, ale narovinu, tohle se proste stavalo, na svete jsou blbci a bylo jich v minulosti vice nez dnes a nekdy veci nedavaji smysl.
14.8.2018 12:15 - -Sniper-
Hrál jsem ten dům ve Strahdovi se dvěma skupinami. Řešíme hodně věcí, ale to co se řeší tady nikoho ani nenapadlo.

Jedna skupina prakticky jen řešila boj nahoře a poté pohřeb chudáka paladina, co souboj s upíry nerozchodil.

Druhá zbourala půlku baráku plošnými thunderwavy.

Obecně stále považuju Strahda za jednu z nejlepších kampaní POKUD si člověk na netu najde doplňkové materiály o pozadí příběhů, rady jiných GMů na čem se v kampani vysekali a jak hrát některé věci.
14.8.2018 12:31 - shari
-Sniper- píše:
Druhá zbourala půlku baráku plošnými thunderwavy.

Moje skupinka to rovnou celé podpálila alchymistiským ohněm a Scorching Rayem... Taky neřešili nic jiného, než "kde jsou kosti" a "kde jsou upíři". Mapku použili jen k tomu, aby si vypočítali, kolik kol jim bude trvat zdrhnout poté, co to podpálí...
14.8.2018 12:51 - sirien
shari píše:
Mapku použili jen k tomu, aby si vypočítali, kolik kol jim bude trvat zdrhnout poté, co to podpálí

amatéři. Rogue dovnitř aby to checknul, pak zatarasit nevhodné východy a dvoje nebo troje Burning hands (popř. ještě pár molotovů je-li poruce alchymista) z venku skrz okna na jedné straně a nachystaná popravčí skupinka na druhé. Prácička tak na půl hodiny hodinu a pak to můžeš s klidnym svědomym zatáhnout do hospody.

Z vašich skupin by teda žádná dobrá inkviziční úderka nebyla.
14.8.2018 13:47 - Babaj
Píše:
Moje skupinka to rovnou celé podpálila alchymistiským ohněm a Scorching Rayem... Taky neřešili nic jiného, než "kde jsou kosti" a "kde jsou upíři". Mapku použili jen k tomu, aby si vypočítali, kolik kol jim bude trvat zdrhnout poté, co to podpálí...



Tak ty jsi to hrala i s nekym jinym nez s nama?:_))
14.8.2018 22:30 - shari
sirien píše:
Z vašich skupin by teda žádná dobrá inkviziční úderka nebyla.

No to ne, no. Ale bylo by vskutku zajímavé hrát CoS s partou inkvizitorů. :)

Babaj píše:
Tak ty jsi to hrala i s nekym jinym nez s nama?:_))

Ano, teď to DMuju pro jednu skupinku. Postupujou podobným tempem jako my tehdy. :D
16.8.2018 10:46 - A15
Sirien píše:
pak to můžeš s klidnym svědomym zatáhnout do hospody

Chceš říct, že vaše banda chodí nejprve pracovat/vraždit a pak až do putiky? Mně většinou knajpu vypálili jako první barák ve vsi.
16.8.2018 10:56 - Aegnor
A15 píše:
Mně většinou knajpu vypálili jako první barák ve vsi.

Tak jako ve vsi můžeš vypálit hromadu baráků a nikdo nehne ani prstem ... ale šáhni jim na hospodu a hned jseš hnanej jako zločinec ...
17.8.2018 14:46 - Naoki
Ze bych prave nasel neco lepsiho nez adam ruins everything? https://youtu.be/ZEw8c6TmzGg aneb i adam nam keca
21.8.2018 12:39 - Ugy
Moc pěknej terén od chlápka z Weta workshop na hraní RPG

https://www.youtube.com/watch?v=ebQU7GipJcA
21.8.2018 13:08 - York
Dost dobrý.
25.8.2018 02:26 - sirien
Neil Gaiman: The Julius Schwartz Lecture at MIT

Neil Gaiman a jeho naprosto geniální (a dost vtipná a vtipně podaná) analýza otázky a poskytnutí odpovědi na otázku "co je to žánr?" ...a nějaké další věci.
28.8.2018 01:46 - Naoki
Jak tu sirien furt básnil o rozdílech mezi američanech a evropanech tak jsem to zrovna zažil na vlastní kůži.

Na hodině japonštiny
Naoki: Minulý týden jsem byl na služebce v Las Vegas
Daniel (spolužák z Los Angeles): jeee, Las Vegas, to bylo dobrý, tam jsme jezdívali často, bylo to blízko.
N: Blízko??
D: Jo, to je nějakých 8 hodin autem, to je blízko.

Addendum: po zkouknutí na netu konstatuju že vzdálenost mezi LA a Las Vegas je nějakých 450km, což by se dalo za 4-5 hodin, ale v každém případě to není něco co bych osobně charakterizoval jako "blízko".
15.9.2018 11:11 - ShadoWWW
Hasbro se dohodlo s Epic Games, že na podzim vyjde Monopoly Fortnite. Teď prý usiluje o to, aby v roce 2019 mohlo vydat Fortnite RPG (stolní).
19.9.2018 16:09 - kin
Bartitsu: bojové umění pro gentlemany
Asi první výskyt mixovaného bojového stylu bylo Bartitsu, založené britem William Barton-Wrightem kombinující jujitsu, box, kick box a boj s hůlkou...šlo o styl možný využít v drsných ulicích Londýna pro sebeobranu za použití hůlky, klobouku apod.
Jeden čas bylo tak populární že i Sherlock Holmes jej ve svých knihách využíval.
Přijde mi to jako super bojový styl do nějaké viktoriánské anglie nebo pro uvěřitelnější boj jako agenti z filmů/comixsů Kingsman :)
https://www.artofmanliness.com/articles/bartitsu-gentlemen/

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12238001823425 secREMOTE_IP: 44.200.169.91