Barevna magie pro sorcerery

hrac si pri tvorbe sorcerera vybere jeden element (ohen, voda, vzduch, zeme, smrt a cokoli dle vaseho settingu) a podle toho si voli i known spells. Nektera prejmenuje, jinym pozmeni popis, nektera ma zakazane uplne.

Napr. stoneskin je kouzlo jen pro zemi, letani je jen pro vzduch apod.

nektera kouzla se daji zmenit do vsech barev, treba firebal muze byt jak ohniva koule, tak kulovy blesk nebo mrazivy orb ... cokoli hrac vymysli a popise

nektera "nebarevna/arcane" kouzla se zdaji byt nevhodne pro vsechny elementy, muzete je bud vynechat, nebo si udelat primo arcane casoprostoroveho maga, nebo je povolit vsem jen se svou specifickou barvou popisu (ohniveho maga pri zakouzleni neviditelnosti ci teleportu zahali ohen, vodni se vypari, vetrneho obali vir prachu a listi...; zajimave by mohli byt treba podoby phantom steeda)

Dulezite je aby pri kazdem carovani byl poznat element, ktery k magovi patri; opravdu to vyrazne pomaha hraci v popisu!

a nakonec muzete podle elementu menit i chovani postavy, ohen bude agresivni, vitr nevyzpitatelny, zeme rozvazna nebo tvrdohlava ...

-

Nijak poradne jsme nad tim jeste nedumali, ale na minule hre jsme podle toho vytvorili a hrali jednoho kouzelnika a vsem se to moc libilo. Tak jsem tu a ptam se na vas nazor a navrhy.

pozn.: pouzivali jsme system bodu kouzel


-

EDIT 1: Hned po rozdeleni sorcereru na elementy jsme jim sebrali i familiary, kteri najednou nedavali smysl. Az vcera Dios navrhl dary elementu, duchy, kteri si talentovaneho vyberou aby ho doprovazely.

u ohniveho maga je to cernostribrny prach(prenositeny v mesci);
u vodniho zelenkave zarici tekutina(prenositelna treba v lahvi);
u zemniho zlatymi nitkami propleteny kamen;
u vetrneho je to vzdy nejaka zvlastni smesice kosticek, drivek ci kaminku.(prenositelna v mesci)

cernostribrny prach prani sorcerera vzplane v maleho fenixe, voda z lahve se formuje v geloveho jestera se zelenymi zilamy, kamen si ze zeme pod sebou vyrve koncetiny a stvori maleho golema a vzdusne harampadi vitr pozvedne do podoby loutky ci kostlivce

otazka na vas - nenapada vas pro vitr neco lepsiho? jake jim dat mechanicke schonosti (aktivni nebo jen pasivni bonusy)? nechat je rust s urovni, nebo zustat u tehle kapesnich?

-

EDIT 2: Prijde vam vkusne/rozumne sorcererum davat resist proti svemu elementu?
Napsal: Quentin
Autorská citace #21
18.3.2008 15:03 - sirien
To na co narážím je spíše to, že tahle dělení sama jso pro hru silně omezující ohledně vyvořených charakterů, protože je lidé začnou brát moc vážně a postavy se tak příliš jednostraně vyprofilují do stereotypů.
Stejný problém narážíme u kněží ve světech, kde jsou přímo profilovaní bohové - vznikají tak kněžské stereotypy které vedou k tomu, že se např. kněží boha války chovají v klíčových ohledech prakticky totožně.
Samozřejmě někteří hráči se od toho pak odklání a berou si to po svém, otázkou pak je kam až po svém si to lze brát, aby daný směr zůstal zachován. Hlavně pak jde o to zahrát to sice netypicky, ale aby se ony klíčové rysy projevily, protože neni moc cool hrát deset session postavu ohnivýho mága co se chová neohnivě a pak na něčí dotaz v čem to vlastně spočívá mu odpovědět hodinovým výkladem o spojitosti jeho filosofického náhledu s tím co vlastně dělá, přičemž u toho udělat dva nebo tři pochybné kotrmelce, abyste ukázali že to sice je podložené, ale tak, že se to ve hře vlastně vůbec neprojeví.
Tady bych se asi rád odkázal ke knize Buch od Teryho Pratchetta, kde je v tomhle směru naprosto dokonalá postava trpasličího kraka (ochránci tradic, něco jako kněží, až na to že trpaslíci sou bezvěrci, obvykle to jsou ti nejtrpasličtější z kovaně trpaslických trpaslíků co sledují tradice naprosto slepě) Mnohobije Mnohobijssona, který nejenže chodí klidně na slunci (protože tvrdí, že temnota je spíše duševní stav, než faktická skutečnost, a proto může chodit po slunci a temnotu si nosit v sobě), ale dokonce ani nenosí sekyru (což je u Pratchettových trpaslíků pomalu totéž co součást ruky). Když se ho na to Elánius ptá tak mu odpovídá že "sekyra vlastně nezmůže nic bez ruky, a ruka zase nezmůže nic bez myšlenky, takže jsem se na sekyry naučil myslet" - načež (MALÝ SPOILER) na konci knihy při ouboji s jiným trpaslíkem co má sekyru se prostě vrhne dopředu a sekne ho malíkovou hranou do krku, čímž ho pošle do limbu, což pak komentuje slovy "je to jako se sekyrou, ale bez sekyry"
Jenom bych se bál, zda by každý dokázal zahrát takhle od stereotypu odlišnou postavu s tím, aby ji zároveň zachoval tu typičnost pro danou skupinu.
Autorská citace #22
18.3.2008 15:45 - Rytíř
Mě se líbí, že to je od začátku koncipovaný jako berlička pro hráče. My když jsme magii živlů zkoušeli, tak sme na to šli z hlediska tvrdého rozdělení kouzel a pak tam právě byl ten problém s vyvážeností a počtem dostupných kouzel.. Podobně na to jde i spousta těch zde zmiňovaných příruček a to mi přijde fakt cesta do pekel.
Jak moc Quentine na tom popisu záleží - necháš hráče potit, aby to vymyslel a když ne, má smolíka? Anebo se všichni snažej, pomáhaj a berete třeba i dost praštěný, ale vtipný popisy :)
Autorská citace #23
18.3.2008 16:51 - JackPhoenix
Na tohle rozdělení magie na jednotlivé živly je příručka Elements of Magic, ale nevim kdo ji vydal, měl jsem ji v PDF a teď ji nemůžu nikde najít. Kromě klasických živlů tam byli i "quasielementy" jako blesk, kouř, magma.... odvíjelo se to od sfér a připomínalo mi to Planescape.
Autorská citace #24
18.3.2008 18:52 - Gurney
Dobrý nápad (znáte Zlodějčinu hru od J. E. McKennové?) fajn by to mohlo fungovat na základě čtyř dovedností (můžou bý i kvasi ale už to nemám to kouzlo) a každý by byl specialista na jednu (bonus), na opačnou měl postihy (nemám rád nesmíš, lepší je můžeš ale...) a na ostatní dvě byl neutrální. Btw u 4E a SW se útočné bonusy prakticky rovnají skillům (třeba Diplomacie je prostě útok proti Vůli) tak by daly použít rovnou jako útoky proti příslušným obranám, chtělo by to hlavně rozdělit kouzla do elementů + společných a vyhodit ty které s žádným nesouvisí (nebo je přihodit ke společným ale zase se ztrácí ta výhradnost elementální magie).
Autorská citace #25
18.3.2008 18:54 - Alnag
Gurney: Fakt je, že bude lepší počkat, jaká kouzla přinese 4e, protože dělat se s tím pro edici, kterou postupně lidi přestanou povětšinou hrát je asi zbytečné... a hlavně se možná bude dát použít i jiná mechanika než přímý bonus (například možnost použít reroll na útok nebo reroll a ponechat si lepší).
Autorská citace #26
18.3.2008 21:05 - Quentin
rytir: popis musi odpovidat elementu ... a zvladne to kazdej, nemaji pravo se cukat :)
gurney: jak rekl, rytir je to berlicka, takze "nemám rád nesmíš, lepší je můžeš ale..." se nekona; je to hracova vec, co dokaze popsat uveritelne a co ne, cim casteji budou jeho popisy krecovitejsi, tim mene oblibena postava to prirozene bude pro DM i ostatni
alnag: souhlas; chtel jsem udelat i seznamy kouzel a dat to jako clanek, ale pockam si na 4e :)
Autorská citace #27
19.3.2008 10:59 - Quentin
je to jen reklama, ale pekna a zrovna se hodi
Autorská citace #28
19.3.2008 12:33 - Quentin
nema to s nasim fantasy moc spolecneho, ani nejde o magy, ale o bojove umeni. Jen je tam hezky podane, jak se mohou styly ruznych elementu lisit, tak sup - koukejte se inspirovat :)
water... earth... air... fire
OT: kdyby jste ten serial nekdo meli k dispozici, treba stazenej, tak se ozvete (praha only) :)
Autorská citace #29
19.3.2008 12:50 - Alnag
Quentin - seriál bohužel nemám (ba ani neznám), ale je to moc zajímavé a inspirativní... což mi připomíná, že jsem i přemýšlel jak asi vypadají ty somatické komponenty kouzel, jestli má každé svůj specifický pohyb (není divu, že si to pak musí kouzelník každé ráno memorovat, já bych si to taky nepamatoval :-)). Je to fajn ukázka.
Autorská citace #30
19.3.2008 15:11 - Gurney
Když vynechám to "létání" (na což trpím trvalou alergií) tak tohle přesně odpovídá mé představě o elementálním mágovi-bojovníkovi.
Autorská citace #31
19.3.2008 17:04 - sirien
Hm, tak třeba FATE má jeden elementární systém magie. Velice hezkej, vychází ze čtyř elementů a čtyř praktik které s nimi manipulují (vyvolávají, tvoří...)
Autorská citace #32
20.3.2008 00:41 - bigbythewise
sirien: Neco podobneho je i v D&D. Conjuration, Evocation...
Autorská citace #33
20.3.2008 14:26 - Greg
Testovali jsme to a musim rict ze je to daleko lepsi nez normalne , ne jenom ze to pomuze krasne dotvaret postavu , jeji chovani a pod , jeste ty spely vypadaji efektne , neni to jenom takovyto "arcane missile mas to za 15", ale dela to atmosferu a valecnici se snazej to dohnat takze mate i krasny popisi do vsech smeru litajicich koncetin , rozlomenych lebek a zkrvavenych tel...
Autorská citace #34
20.3.2008 14:35 - Alnag
Greg: A ty jsi z Quentinovy skupiny nebo to zkouší ještě někdo další? Rozhodně souhlasím, že je to velmi atmosférické a intuitivní a že to může stimulovat i ostatní...
Autorská citace #35
20.3.2008 16:01 - Quentin
greg je marek; vzdusnej mag z nasi skupiny
Autorská citace #36
20.3.2008 18:55 - sirien
Pravda že vyvolání "zdravé soutěživosti" ohledně popisování je rozhodně dobrá stránka věci
Autorská citace #37
28.3.2008 14:20 - Quentin
pridana otazka na familiary a resist!! nazory vitany
Autorská citace #38
28.3.2008 14:50 - Lotrando
snad ne úplný, mohl by růst s úrovní a úplný být třeba na 20. úrovni :)
něco jako Elemental Mastery
Autorská citace #39
28.3.2008 15:24 - Alnag
Mnš se ta loutka z harampádí vzdá jako výborný nápad. Stejně jako golem a fénix. Pokud bych už měl nějaké pochybnosti tak nejspíš u toho gelového ještěra... i když ani nevím proč.
Jinak souhlas s Lotrandem, resist jen malý a postupně rostoucí...
Autorská citace #40
28.3.2008 15:55 - Geralt
K větrnému přemýšlím o prostém váčku po jehož rozevření by se uvolnil vítr odpočívající vevnitř. Pak by se zformoval do podoby zmenšeného vzdušného víru či by nabyl nějaké podobné skupenství - záleží na vkusu a představě. Na sorcererův příkaz by se opět vrátil zpět a uložil se ke spánku.
(Vzpomněl jsem si totiž na jednu epizodu z Odysseova putování zpět na Ithaku, kdy mu bůh větru Aiolos daroval měch. V němž byly lapeny zlé vítry, které by Odysseovi překážely v plavbě.)
K váčku by eventuálně šlo připojit i malé "vylepšení". Pokud by jej totiž otevřel kdokoliv jiný než právoplatný majitel,sorcerer, uvězněný element by se proti němu obrátil.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10221695899963 secREMOTE_IP: 44.222.212.138