4e w/o +1/2 lvl bonus

Zamyslete se na chvíli, co by se stalo s pravidly čtvrté edice D&D, kdyby se do ničeho nepočítala polovina úrovně. Hrdinové by se po úrovních stále zlepšovaly; pořád by dostávaly nové powery, featy a hlavně hit pointy; ale útoky, obrany a dovednosti by se přestaly zvedat do nebeských výšin.

+
Hlavní výhodou je že se by se výrazně "zploštil" power lvl skrze celou hru. Potvory s nižším lvlem by byly silnější, s vyšším naopak slabší.

+
Lépe by spolu ve skupině vycházely postavy různých úrovní.

+
Bylo by téměř nemožné dosáhnout neprorazitelných obran nebo autohitujících útoků. S nynějším systémem je fighter někdy kolem 10-12 lvlu nesmrtelný proti běžným městským strážím.

+
Hráči by měli snazší papírování.

+
Skilly by byly transparentnější, nebylo by třeba po úrovních zvedat DC. Klidně by se dalo vrátit ke klasickým tabulkám typu
Šplhání DC
lano 5
skála 10
stěna 15
hladký povrch 20-25

-
Některé tabulky v pravidlech by přestaly sedět; třeba u rituálů

-
Vypravěč by musel u všech monster odečíst od všeho 1/2 lvlu. Podle mě celkem dost práce

-
Bylo by malinko náročnější odhadnout náročnost encounteru a nejspíš by se musely upravit i čísla u zkušenosti

-
Sudé úrovně by ztratily kus svého sweetness a vůbec by některé hráče mohlo štvát, že se jim postavička pořádně nezlepšuje.



Sám se k tomu zatím neodvážím, ale myslím, že kdyby někdo chtěl hrát víc low-epix, sandboxově nebo sword&sorcery, tzn všeobecně více při zemi a realističtěji, tak by si tímhle mohl dost pomoci.

Názory?

(původně byl tenhle zásah Mytkův nápad, ne můj)


EDIT pro pochopitelnost:
Nevím, jak to bylo myšleno původně, ale mám pocit, že tahle úprava je ideální pro sandbox. 4e je psaná s tím, že se budou hrát připravená(nejlépe i publikovaná) dobrodružství, to umí a nemá s tím problém. Tahle úprava by mohla pomoct těm, kteří chtějí hrát klasický simulační sandbox (vysvětlení zde). Proto prosím nepište, jak je tohle pravidlo naprd, když hrajete tím prvním "as written" stylem.

Pro mě je hraní sandboxu bez téhle úpravy jako hraní Oblivionu - svět tam sice je, ale stejně se chová podle vaší úrovně. Hraní s touto úpravou by mělo být simulační v tom smyslu, že svět není na postavách závislý. Že stráže nejsou jednou lvl 3 soldiers a podruhé lvl 13 minions.
Napsal: Quentin
Autorská citace #81
20.8.2009 15:29 - Quentin
ee, co to?
Autorská citace #82
20.8.2009 15:30 - Merlin
Hmm..ať přemýšlím jak přemýšlím...normální voják je v dnešní době víceméně vycvičen pro svou činnost a určitě dokáže civilovi dát přes papulu (než se ten začne cvičit), až se naučí trochu víc musada než normální voják a nebude se bát zvuku střely, může nabančit vojákovi. Ale těžko bez speciálního výcviku jen tak zmlátí jednotku seals nebo specnaz....(pokud není Chuck Norris)


Quentin: čísla jsou pro mě ve hře jen nutné zlo. To, že příšera nezasahuje na tomhle levelu tak často nebo s takovou úsoěšností...hmm..to je mi putna, vždycky záleží na dalších faktorech, jako je terén, souhra s jinou potvorou, štěstí...
Autorská citace #83
20.8.2009 15:34 - Quentin
Píše:
to je mi putna, vždycky záleží na dalších faktorech, jako je terén, souhra s jinou potvorou, štěstí...

Combat advantage je +2, to už ty čísla otlik nerozhodí.
Štěstí nikoho nezachrání, když hituje jen na natural 20.
Autorská citace #84
20.8.2009 16:05 - noir
QuentinW: Nemůže u monster trošku rozhodit rovnováhu, že každá druhá mrcha na vyšším levelu má nějaké ty aury, které zasahují automaticky?
Autorská citace #85
20.8.2009 17:05 - kin
Mě se na tomhle nápadu líbí to, že když se vezme pryč 1/2 mod za lvl, tak když potká parta vojáků lvl 5 postavu lvl 20, tak mají šanci mu nabančit, jelikož jsou v početní převaze, ALE stejnak ho nejspíš neporazí, jelikož on má lepší vybavení, více a lepších powerů a víc featů atd...

Pokud ho potkají v pravidlech jak jsou teď, tak ho ani nemají šanci zasáhnout a on na ně má autohit.

Takže shrnuto, lvl bude stále hodně důležitý, postavy na vyžších lvlech budou stále o dost silnější než nižší lvly, ale i ty nižší lvly budou mít aspoň nějakou šanci (s trochou štěstí a sehranosti) ho porazit, i když to stále bude většinou vyjímka...

(ale ne že bych nebyl spokojený s tím jak dnd4E funguje teď, jsem spokojený jak prase v hnoji :))
Autorská citace #86
20.8.2009 17:39 - noir
Mě se na tom nelíbí, že když tihle vojáci potkají Pána sedmi pekel, tak mu zřejmě nabančí taky...
Autorská citace #87
20.8.2009 18:00 - Quentin
Noir: například Balor má obranu i po odečtení poloviny lvlu stále 29AC a human guard má útok 9, human berserker 5. (Nemluvé o tom, že by jim pěkně sázela aura; + pořád by mu zůstalo jeho poctivých 624Hp)

Ale vím, co máš na mysli, taky jsem nad tím uvažoval. Např Hill Giant vypadá bez poloviny lvlu jako takové neškodné ořezávátko (má jen hodně Hp), ale žádné pořádné powers.
Autorská citace #88
21.8.2009 08:36 - Jerson
Přiznám se, že nějak nechápu problém se strážemi. Když jsme hráli fantasy, tak si hráči zpočátku stěžovali, že každý městský strážný a hospodský rváč je lepší než oni. A já jim říkal "počkejte, však je přerostete". Neměli jsme levely a městský strážný měl pořád ty samé paramery, takže po roce hraní na něj už postavy stačily a po třech letech zvládali dvojnásobnou přesilu - a tehdy jsem sim řekl "vzpomínáte, jak jste si stěžovali? Ale teď vám to vyhovuje, že? Rozhodně lepší, než kdybych tenkrát udělal stráže slabší a teď silnější." A hráči to odkývali.

Na druhou stranu si myslím, že i druhý přístup, kdy svět roste spolu s postavami má taky opodstatnění.
Autorská citace #89
22.8.2009 20:47 - Felouen
Jerson píše:

Na druhou stranu si myslím, že i druhý přístup, kdy svět roste spolu s postavami má taky opodstatnění.

To ano, ale je potřeba to umět, protože mi to připadá trochu těžší - aspoň z pohledu PC her, kde právě tento přístup byl dán do Oblivionu, čtvrtého dílu Elder Scrolls a podle mnoha hráčů tu hru naprosto zmršil - podle mého hlavně tím, že nejenom itemy vypadávající z příšer, ale i dokonce itemy co jsi dostal za splněné questy závisely na levelu (!!!). Jeho předchozí díl Morrowind právě toto neměl a měl ten první přístup.
Autorská citace #90
23.8.2009 18:03 - Jerson
Já klasická RPGčka na počítači nikdy nehrál, a fantasy už vůbec ne. Nicméně mi vyhovovalo, když protivníci byli v okolí startovní lokace slabší, opodál už z toho či onoho důvodu silnější a hra mě sice lehce naváděla na stále silnější a silnější nepřátele, ale nezakazovala mi jít klidně přímo do jámy lvové.
(Což jsem udělal v JA2, šel jsem nejkratší cestou do toho nejdrsnějšího sektoru, tím jsem proklouzl do podzemí, sebral automatickou raketovou pušku a až pak se vracel zpět - a užíval jsem si boje, protože když šlo opravdu do tuhého, dostal protivník Vysoce explozivní protipancéřovou střelou do hlavy a byl klid.

Stejně tak se mi líbilo, že v navazující kampani jsem mohl pokračovat už s nabušenou postavou, jen zbraně měla zase mizerné. A taky se mi to líbilo, protože jsem nemusel mlátit do klávesnice jako v první hře, kdy můj hrdina nedokázal na pět kroků dávkou z útočné pušky složit protivníka, ať jsem dělal co jsem dělal.

V levelovacím stylu se obvykle předpokládá, že s růstem postav roste i jejich vybavení (hlavně to bojové). Já mám naopak rád, když s už vycvičenou postavou musím používat zbraně pro začátečníky, třeba proto že nic jiného není, ale protože bojuju s hodně silným protivníkem co má navíc přesilu, tak musím taktizovat. Ale díky vycvičené postavě můžu taktizovat, zatímco kdybychto zkoušel s nováčkem, tak zkazím každý druhý pokus.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12194013595581 secREMOTE_IP: 44.202.90.91