[brainstorm] Markree

Po delší pauze se mi konečně rozjíždí nová fantasy kampaň. Postavy jsou po třech sessionech na cestě do Markree, nejsevernějšího města císařství. Myslím, že je dobrej čas na to zatlačit hlavní zápletku do pozadí a dát pár epizodních/spotlightových dílů. A po vás bych potřeboval, aby jste mi poradily nějaké motivy/npc/lokace/questíky pro několikasessionové sandboxování v celkem velkém městě. Co jste použili ve svých hrách, co vás napadá z fleku, co by jste do obchodního centra nacpali vy?

Zatím o Markree vím...
  • že je na severu
  • že dlouhou dobu bylo svobodné a k císařství se znovu přidalo před pár lety
  • že nemám v settingu pořádně vyřešené rasy, takže se bavíme hlavně o lidech (sice jsme vždycky hráli dndckovou klasickou sestavou ras, ale došlo nám, že je příliš nepoužíváme, tak hledámé různé alternativy)
  • že bylo kdysi dávno postaveno na základech města starší rasy (velmi vyspělé aka Ancients-stargate nebo Arvedani-asterion), které se propadlo do underdarku.
  • že v dobách, kdy na severu zdaleka nebylo bezpečno se do Markree přistěhovalo mnohem víc lidí, než se za hradby vešlo. Dřevěné domy jsou postavené všelijak přes sebe, nacpané mezi sebe, do hloubky i do výšky. Není vzácné, že když se k sobě dva domy nad ulicí příliš nakláněli, tak je majitelé spojily mostkem, aby se navzájem podepřeli.
  • že kanalizace a dungeony pod městem sahají mnoho a mnoho pater do neprozkoumaných hlubin
  • že krom běžné stráže zde působí ještě kanálová hlídka a cech žoldnéřů
  • že se tu někde mimo zákon odehrávají zápasy v aréně
  • že si tu konkuruje hned několik zlodějských organizací
    • Jak vidíte, nic zajímavého. Přihoďte něco :)
Napsal: Quentin
Autorská citace #1
9.2.2010 19:18 - Hchkrdtn
Když se město znovu připojilo k císařství vymohlo si mnohá zvláštní privilegia a svobody. Ty jsou už delší dobu trnem v oku nejen některým rádcům císaře, ale i silným obchodním městům v císařství, která nelibě sledují jak se do Markree díky těmto výhodám rychle přesouvá nejrůznější obchod a mění se obchodní trasy.
Autorská citace #2
10.2.2010 08:34 - Almi
Že se řada občanů města dosud nesmířila s tím, že dříve svobodné město je opět rukou císařství? A možná s tím něco dělají? - Spiknutí, kouzla, vraždy

Že pod městem je dosud ukryto to, co způsobilo propadnutí ancient města? Nebo naopak se dole skrývá dnes již téměř neznámý, ale přísně střežený důvod k založení města (něco jako magma rift pod Felbarem ve FR settingu).

Že je město díky své poloze nejsevernější výspy civilizovaného císařství trnem v oku nejrůznějších pronárodů sídlících dále? Ostatně - třeba bylo důvodem pro připojení skutečnost, že vedení města tajně zjistilo, že se má během několika let stát na severu něco, čemu by samotné město neodolalo? (proroctví o příchodu Boha či válečníka, který sjednotí gobliny/obry/orky a požene je dolů, nějaké kataklizma, probouzející se drak atp.)

A že je město díky své poloze východiskem i cílem navrátivších se výprav do/a z divočiny dále? Co takové mohou přinést za podivnosti? A co tyto podivnosti mohou způsobit ve městě? - ideální pro detektivní zápletky, ideálně s magickými prvky.

Že působí ve městě tajný kult, který se snaží město oslabit v očekávání Příchodu Někoho/Něčeho?

Že se kdesi v nejstarší části města nachází zapomenutý a poničený, nicméně funkční teleportovací kruh/na vrcholku věže jsou dveře zdánlivě nikam, které nejdou otevřít? Co se stane, až jimi jednou někdo projde nebo přijde? A kdo? A odkud? Z jiných plánů? Z jiného času? A co tu chce?
Autorská citace #3
10.2.2010 09:06 - Quentin
Píše:
Že pod městem je dosud ukryto to, co způsobilo propadnutí ancient města? Nebo naopak se dole skrývá dnes již téměř neznámý, ale přísně střežený důvod k založení města (něco jako magma rift pod Felbarem ve FR settingu).

rozhodně! :)
Autorská citace #4
10.2.2010 09:41 - Ebon Hand
Stará rasa měla jednu velkou zvláštnost, pokud její jedinec absolvoval speciální rituál, vždy po zabití se opět zhmotnil na jiném místě/svatyni/magickém kruhu.
Je možné, že by toto fungovala i na lidi, bohužel se neví, kde jsou další místa, kde by se mohli zabití jedinci zhmotnit, protože se zabití v Markree nezhmoťňují zde.

Jedna z gild se zabývá unašením lidí a jejich násilnou demontáží na díly pro stavbu humanoidních konstruktů. Nestaví se jen stoprocentně oddaní strážci odolní vůči strachu, bolesti i únavě, ale též exklusivní milenky pro nejbohatší dekadentní společenské vrstvy.
Autorská citace #5
10.2.2010 11:49 - schleitr
Císařští špioni vypustili do města démona/y.Zůstavají za ním desítky mrtvol,svědci žádní.Cílem je aby místní správa požádala o pomoc císařské úřady....

V podzemí stále přežívá několik členů staré rasy.Ze skrytu podporují město,které se má stát základem jejich znovuobnovené říše.
Autorská citace #6
10.2.2010 13:21 - Merlin
*Napojením kanalizace na spodní patra je sice odvedeno svinstvo z povrchu, avšak podrývá to základy a město sedá
*splašky vypouštěné z alchymistického cechu nebo magické univerzity začínají žít vlastním životem
*je zakázáno používat golemy a konstrukty v Císařství, protože jejich síla a loajalita je značná - k majiteli; pod městem se nachází prastará skladiště a výrobní haly právě s těmito tvory
*
Autorská citace #7
10.2.2010 18:24 - Alnag
Kdo pozná zdroj(e) inspirace má bod:

  • Městu vládne regent, který je princem-následníkem trůnu císařství. A jak už to tak v císařstvích bývá, jde mu o život. K ruce má osobní (malou) gardu, kterou tvoří... ženy (hadonošky - každá má nějakého hada, podle toho jakého taky bojuje...)
  • Kdysi svobodné město uctívalo jiné bohy, než jací se uctívají v císařství. Velmi pravděpodobně prastaré bohy (ala Cthulhu a tak). Instalace císařství zahrnuje i změnu kultury, takže v rámci "akulturace" se tu budují nové chrámy na místech těch starých... což má občas zajímavé průvodní efekty. Např. blesk z oblohy... požáry. Brány do božských dominií. Nečekaně se objevivší chapadla. Po nocích vyjící psy.
  • Část města zvaná Spleť (takový slum) je zvlášť výživná. Sem se místní stráže vůbec neodvažují. Ani slušní lidé. A vlastně ani neslušní lidé. Jenom ti naprosto zoufalí. Ale zase se tu prý dá sehnat cokoliv.
  • Jednou ze svobod vymožených tomuto městu je i zachování otroctví, které je jinak v císařství zakázané. A otrokem se člověk stane hrozně snadno... to takhle jde na procházku do Spleti...
  • Alkohol je zakázaný (staré náboženství), zato drogy jedou o 106.
  • Dětské žebrácké gangy. Když nezaplatíte, sežerou vás zaživa.
Autorská citace #8
10.2.2010 18:33 - Merlin
Alnag: Město zlodějů?
Autorská citace #9
10.2.2010 18:36 - Alnag
Merlin: Bingo. ;-)
Autorská citace #10
10.2.2010 18:41 - Merlin
Mááám bodáááá
Autorská citace #11
10.2.2010 23:04 - Quentin
Deva-like ancient race, Spleť, dětský žebráci aka cikáni z Hostelu, ústupky v danění obchodů, hadonošky, bestie v kanálech, ... juicy stuff. Dík. Klidně pokračujte.

ještě OT: nenapadá vás nějaký cool jméno pro ty ancienty?
Autorská citace #12
10.2.2010 23:54 - Merlin
Saarové :)
Autorská citace #13
11.2.2010 15:34 - Ebon Hand
Merchani. (nevím proč, ale napadlo mě to při pohledu na Merlinův nick..:-)

Jednou za 200/X let přilétá nad severní pól kometa (magická). Noc i den jsou ozářeny jiným světlem. Dějou se zlověstné věci: Vylejzají nemrví, stvůry z kanálů lezou ulicemi, na severu se zvednou orkské kmeny, probudí se draci..
Autorská citace #14
11.2.2010 15:55 - skew
Ten Ebonův nápad se mi z nějakého důvodu děsně líbí.
Nabízí se postavit dobrodružství vyloženě na tom přežít 24 hodin (kdy se vliv komety ztratí). Taková krátká apokalypsa, po které nezůstane kamen na kameni. Po jeden den (a hlavně noc) musí postavy čelit extrémně intenzivním podmínkám, všude chaos, nemrtví a zrůdy, do toho někteří využívají zmatku, rabují a kradou. Některá monstra na sebe berou lidskou podobu (možná), takže mocní a vrchnost se zavírají ve svých pevnostech a nikoho neznámého nepouští dovnitř.
Jeden jedinný den zanechá po sobě takovou spoušť, že postavy se nebudou nudit ani na chvíli a všude se pro ně najdě něco zajímavého...
...
Ale, to už možná přerůstá epizodní zápletku. Musím si tenhle příspěvek někam archivovat na dobu, až/pokud vyjde DrD2. To je podle mně super způsob, jak roztočit dlouhodobou hru, klidně od začátku.
Autorská citace #15
11.2.2010 20:53 - Merlin
Tak mě napadlo v souvislosti s kometou: co tak, že kometa probudí golemy a konstrukty nabíjení energií "elektrické" komety a ti začnou plnit úkoly, které měly. potažmo to lze aplikovat i na nemrtvé, kdy je Temná prolétající hvězda probudí. do té doby se pouze tradovaly dávno zapomenuté historky o živých mrtvích, kteří před 750 lety vyvraždili město, ale kdo by tomu věřil, že....
Autorská citace #16
12.2.2010 10:49 - Ebon Hand
Nechtěl jsem to napojovat přímo na ty konstrukty a nemrtví, ale taky jsem o tom uvažoval, že to bude takovej wake up. :-)
Merline, nemohu si v tomto tématu nevšimnout, že máme podobné smíšlení! :-)
Zákaz používání golemů a konstruktů v císařství mi přišlo jako super rozvedení mé myšlenky a už jsem začal uvažovat, jak to aplikovat do naší kampaně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097635984420776 secREMOTE_IP: 3.145.196.87