25.11.2016 11:15 - York
Sparkle píše:
"Hele tak já se můžu zkusit zneviditelnit a proplížit se do jeho pokoje, kde si pak vyposlechnu, o čem se baví. Ale on bude asi mít nějaký ochrany proti neviditelnosti co?"
"No v tom světě existují možnosti, jak vidět neviditelného, a dá se předpokládat, že takto schopná postava / toto místo je mít bude"

Což je sice hezký, že mám informovanou volbu, že tam ta ochrana nejspíš bude, ale není to moc zábavný, když se to dozvím u 95 % nápadů se zneviditelněním.


Já mám spíš pocit, že to je o tom, jestli to budeš brát jako házení klacků pod nohy, nebo jako výzvu. Pokud budeš ve všem vidět klacky, tak tam samozřejmě budou. Když to vezmeš jako výzvu, můžeš začít vymýšlet, jak si s tou překážkou poradit. Třeba použiješ neviditelnost na nepozorovaný průchod skrz hospodu v okamžiku, kdy dotyčný v pokoji nebude a schováš se tam nemagicky. Nebo si prostě sedneš na střechu - chceš konec konců poslouchat, nepotřebuješ ho vidět. Proti němu tě bude krýt střecha a neviditelnost tě ochrání před pohledem zbytku města, takže nevzbudíš rozruch.

Tohle je dobré brát v potaz i coby Vypravěč. Tzn. neřeknu jen: "Jo, tenhle týpek pravděpodobně bude mít Detect invisibility", ale dodám třeba i: "Ale to mu nepomůže, pokud tě neuvidí normálně" - což obvykle nakopne hráčovu imaginaci a přitom to je něco, co kouzelník schopný sesílat neviditelnost téměř určitě ví.
25.11.2016 13:45 - Aegnor
Hmm, Darths & Droids se koukám trefili do toho, co tu propaguje Jerson.
25.11.2016 14:19 - sirien
Já už to fakt musim dočíst, sem ještě nedokončil trojku...

...co se stalo se Sally, probohy? Na škole začali probírat Americkou hospodářskou historii? :D
25.11.2016 14:22 - Aegnor
sirien píše:
...co se stalo se Sally, probohy? Na škole začali probírat Americkou hospodářskou historii? :D

Je to herní hláška, ne mimoherní. :-)
25.11.2016 14:38 - Sparkle
York píše:
Když to vezmeš jako výzvu, můžeš začít vymýšlet, jak si s tou překážkou poradit. Třeba použiješ neviditelnost na nepozorovaný průchod skrz hospodu v okamžiku, kdy dotyčný v pokoji nebude a schováš se tam nemagicky.


Už si to moc nepamatuju, ale myslím že přesně tohle jsem udělala. A v momentě, kdy jsem otevřela dveře pokoje, se ukázalo, že v něm je ještě ghůl se zabudovanou autosuccess detekcí neviditelnosti, který umí taky mluvit, a začal dělat kravál.
25.11.2016 14:49 - LokiB
Sparkle: je vidět, že jsi měla prostě při tom hraní dost pech. To se ti v jiném systému, než je DrD stát nemůže ;)
25.11.2016 15:14 - York
Sparkle píše:
Už si to moc nepamatuju, ale myslím že přesně tohle jsem udělala. A v momentě, kdy jsem otevřela dveře pokoje, se ukázalo, že v něm je ještě ghůl se zabudovanou autosuccess detekcí neviditelnosti, který umí taky mluvit, a začal dělat kravál.


V tom případě tvůj pocit naprosto chápu ;-)
25.11.2016 15:19 - Quentin
Sparkle: Musíš svého vypravěče naučit, že velmi důležitá část hry je pro hráče player agency.

Mateas, 2001 píše:
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the (virtual) world whose effects relate to the player’s intention”
25.11.2016 15:30 - Sparkle
Situace tohoto typu byly s více vypravěči, bohužel.
25.11.2016 18:09 - Gurney
Quentin píše:
Potom to začne být jako at-will ability a přestane to být magické. Už jsme podobné věci zkoušeli. Neříkám, že to tak neskončí, ale zatím ještě jsme u buffování aktivních efektů

At-will věci už tam stejně máš, včetně bojových. Ona je to spíš kosmetická záležitost, jde o to jestli chceš aby čarodějové vrhali nože (případně pochodně, chtějí-li něco podpálit) nebo firebolty.

LokiB píše:
Na oplátku mi tvůj přístup přijde idealistický a v praxi nereálný ... ve své skupině, se kterou hraješ pravidelně a dlouho, to třeba funguje ... jinak představa, že "to rychle vyřešíme v krátké metagamingové diskusi" je často mylná. Nevyřešíte a rozhodně ne ke spokojenosti všech.

Quentin píše:
Možná v nějakém seriózně kompetitivním prostředí jako jsou turnaje, ale v obyčejných hrách by neměl být problém.

Mám zkušenost jen s omezeným počtem hráčů, ale imho tak 70% to přinejhorším nevadí (a část z nich to přímo preferuje), takových 20% jo (obvykle protože toho chtějí mít co nejvíc kodifikovaného v pravidlech, vytrhává je to z ponoření do hry nebo obojí) a u 10% je to jedno, protože mají s něčím problém pořád (u části z nich se to časem zlepší, jiní jdou prostě dickheadi). Těch 20% ale stejně nepřesvědčíš na víc než 2-3 hry v těchhle pravidlech (nebo jiných, co se řídí principem "rulings not rules").

Quentin píše:
To roztavení zlata není zničení. To přeci musíš vědět už když to píšeš, že je to cílený earfuck. Výhoda té kosmické rovnováhy je v tom, že dost odpovídá příběhové rovnováze, takže ti vlastně herní metagame supluje tajemnost u magie

Zrovna zapálený les mi ale přijde jako adekvátní destrukce a dostatečně zajímavý story beat, aby měl potenciálně vliv na další hru.

Kosmickou rovnováhu beru, ale stejně si pořád nejsem moc jistý, kdy už to earfuck je a kdy ještě ne. Imho princip toho kouzla tak aby ve hře fungovalo by měl být, že zaplatíš nějaké zdroje nebo si způsobíš nějaký problém na později a za to dostaneš možnost seslat zemětřesení. A mělo by to být informované rozhodnutí. Tak jak je to napsané to ale vybízí spíš ke klasickému dračákovskému koloběhu podělávání (často nefér) pravidel ze strany hráčů a následným tyjátrem PJ vrací úder (hráč ojebe požadavky na kouzlo tím, že podpálí odlehlý les, GM zareaguje "gotcha!" a nechá skupinu vybít high level druidím společenstvem).

Sám bych tam asi napsal spíš že musí zničit něco v hodnotě 10 000, co má sám v držení (což sedí na magický předmět, který zrovna ukradl, ale už ne na cizí barák, kolem kterého zrovna prochází - prostě by tam pro mě měl být ten potenciál věc využít, který já zahodím). Ono to i líp odpovídá tomu principu rovnováhy, protože takhle nejdřív přijdeš o něco sám, aby jsi mohl o něco připravit někoho jiného, zatímco momentálně někomu něco zničím, abych pak mohl někomu něco zničit.

Sparkle píše:
Což je sice hezký, že mám informovanou volbu, že tam ta ochrana nejspíš bude, ale není to moc zábavný, když se to dozvím u 95 % nápadů se zneviditelněním.

Pokud se ti to děje tak často, pak se tvůj GM vědomě či nevědomě chová jako dick, což budeš muset spíš na úrovni osobních vztahů než pravidel.

Aegnor píše:
Hmm, Darths & Droids se koukám trefili do toho, co tu propaguje Jerson.

Já bych naopak řekl, že v Darths&Droids postaví celý setting tím co přesně Jerson nemá rád, tj. že Jim a Ben vymýšlí důsledky věcí, které tam GM jen tak bez rozmyslu přihodil (přičemž Jim se z toho snaží naprosto nepokrytě vytřískat nějaké výhody, v čemž ho pozděj Pete ještě podporuje).

Takhle třeba vzniklo, že lightsabery se dají odrážet výstřely z blasterů:

EDIT: ..což je přesně demonstrace toho jak konkrétně vypadá to co popisuje Quentin ve hře.
25.11.2016 23:10 - Quentin
Gurney píše:
EDIT: ..což je přesně demonstrace toho jak konkrétně vypadá to co popisuje Quentin ve hře.

Jop :) Překvapivě dobrý příklad.

---

Někdo tu pár příspěvků nazpět plakal, že metagameové diskuze kazí hru. Zeptal jsem se tedy schválně své mladší skupiny (máme za sebou teprve čtyři sezení). Tady jsou jejich odpovědi.

Bára píše:
Me je to celkem jedno, hlavne, ze je to sranda :D

Václav píše:
Ja za sebe jsem rad kdyz vim proti cemu vlastne hazim. Kdyz mi reknes, at prehodim sedm nebo devet nebo whatever a ja to nehodim, tak cajk, stesti pti me nestalo. To je fer a transparentni atd. Kdybys me jen nechal hodit a pak mi rekl jo nebo ne. bez toho abych vedel co jsem mel hodit, dosti by me to asi casem stvalo. Navic tim ze nemame mapy a figurky, je trocha metadiskuzi treba k vyjasneni co a kde a jak se deje a co za reakce jsou pro nas realne. Dle meho nazoru jsou metadiskuze v rozumne mire ku prospechu veci.

Romča píše:
souhlasím navíc naše postavy mají nějaké zkušenosti s tím světem, co jaké věci dělají a umí a proti čemu už staly a jak to dopadlo. A to my nevíme :)
28.11.2016 01:00 - Aegnor
Gurney píše:
Já bych naopak řekl, že v Darths&Droids postaví celý setting tím co přesně Jerson nemá rád, tj. že Jim a Ben vymýšlí důsledky věcí, které tam GM jen tak bez rozmyslu přihodil (přičemž Jim se z toho snaží naprosto nepokrytě vytřískat nějaké výhody, v čemž ho pozděj Pete ještě podporuje).

Gurney, podíval ses na ten díl, který jsem odkazoval a přečetl sis komentář pod dílem? (Konkrétně druhý odstavec.)
28.11.2016 10:30 - Gurney
Já čtu Darths&Droids průběžně, takže jo, už podruhé. A chápu že mluvíš o tomhle konkrétním dílu, jen dodávám, že to moc nemění na tom, že celé díly a někdy i dějové linky v tom komiksu jsou založené na něčem, co dal GM do hry, protože mu to přišlo cool nebo to přímo vymyslela malá sestřička jednoho z hráčů (ten moment, když Sally vymyslí Jar Jara, gungany a celý ten naprosto wtf systém vlády na Naboo, kde mají volenou šestnáctiletou královnu... a když to chce GM zatrhnout, tak dostane vynadáno, že rozbrečí malou sestru, načež už to dál nikdo neřeší a postaví na tom celou zápletku epizody 1).
28.11.2016 15:05 - Jerson
A jak to souvisí s magií? Já jsem Darths&Droids dočetl jen k vodopádu v epizodě 1
28.11.2016 16:09 - sirien
Tos přišel o spoustu srandy - ono to čtení sežere dost času, přecejen ta sága je dlouhá, ale můj dojem z ní je, že je s každou pasáží o něco lepší...

S magií to souvisí tak, že tam je nádherně demonstrováno, nad čím vším hráči dokáží bez větších problémů mávnout rukou a prohlásit "ok, whatever" (popř. co všechno co zní naprosto debilně dokáží hráči vysvětlit způsobem, co vypadá na pohled smysluplně).
28.11.2016 20:13 - Gurney
Že podobný způsob budování světa se dá vztáhnout i na magii.

A souhlasím že Darths&Droids fakt stojí za přečtení, alespoň epizoda 1.
28.11.2016 21:00 - Aegnor
Jerson píše:
A jak to souvisí s magií?

Ten konkrétní díl, na který jsem odkazoval, má v komentáři "když přidáte létající draky a čaroděje schopné chrlit ohnivé koule, tak tím určitě změníte způsob, jakým jsou vedené války."
29.11.2016 07:45 - Jerson
Až zas budu mít čas na čtení komixů, budu na tom opravdu dobře :-)

A už bych nechtěl vidět, jak by se situaci "laserové meče přeci musí odrážet střely z blasterů" dojednávala přímo ve hře. Bohatě mi stačily debaty nad uhýbání před šípy.
2.12.2016 10:13 - Quentin
Chystáme se na nové postavy, tak narychlo matlám konkrétnější pravidla pro některé dovednosti. Vsadím se, že takhle vznikají pravidla s pomatenými podsystémy. PPP a PPE mi najednou dávají mnohem větší smysl :D

Chovatelství
Hudba
2.12.2016 11:20 - York
Quentin píše:
PPP a PPE mi najednou dávají mnohem větší smysl :D


:)

Při houserulování máš výhodu v tom, že stavíš na něčem, co hráči už celkem dobře znají - včetně nepsaných zásad a pravidel. A taky víš, kolik z tvých hráčů se bude snažit nová pravidla mechanicky využít do mrtě, pokud vůbec nějaký.

Zrovna to tvoje Chovatelství je docela hodně mechanické a současně celkem slušně bojově využitelné, což by z toho normálně dělalo jednu z nejžádanějších dovedností - zvlášť pokud spousta ostatních dovedností sice existuje, ale nemají takhle podrobně sepsaná pravidla.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11421394348145 secREMOTE_IP: 34.204.181.19