14.2.2017 16:59 - Quentin
PetrH píše:
Ovsem z uzivani takto lecenych zivotu vznika zavislost na teto krvave magii a telo se pak brani jinemu zpusobu leceni...

Tohle bych nechtěl řešit mechanicky. Doufám, že to bude hráč, kdo bude závislý na schopnosti zlého prstenu.
14.2.2017 17:09 - Vojtěch
Taky by to byli dobří kandidáti na inteligentní předměty. Takoví ti našeptávači a pokušitelé. I když bude asi lepší dáthráči provaz a nechat ho, ať se oběsí sám.
14.2.2017 17:11 - Log 1=0
Dvojka je strašně silná na prstě drobného kriminálníka, ten ho bude nabíjet snadno, nedělalo by mi problém ho hrát, a zároveň je to přesně to, co nejspíš docela zužitkuje ("Byl tu zloděj! Utekl oknem!" "Jen tak skočil ze čtvrtého patra?" nebo "Už nám neunikne... Sakra, jak tohle přeskočil?" atd.) Podobně čtyřka, s hédonikem nemám problém, a efekt se k němu hodí. Pětka skvělá pro lupiče, teď jen, jestli ho chce vlastník hrát.
Naopak osmička se zadrhne po pár použitích, pokud z myšlenek nedostane něco použitelného k aktivaci, protože mu tajemství dojdou. Stačí jedno "Tohle ne!" a může tu cetku prodat, a mít akorát poškozenou pověst. Jednička se mi zdá za tu cenu slabá.
Šestka a sedmička mají silné efekty, ale nabití hodně odvisí od situace. Nedají se "nabít protože chci", respektive dají, ale už je za tím složitější kombinace.
Ale trojka to je pošušňáníčko. Výhoda jak sviň, efekt snadno vyvolatelný (vždycky můžu trhat mouchám křídla), ale ten dopad na charakter je pořádný. To je pokušení hodné Mefistofela.
No, taky jsem zvědavý, jak to bude fungovat v praxi.
14.2.2017 23:22 - Vojtěch
Možná s osmičkou stačí dobře poslouchat. Nikdo neříká, že to tajemství musí být tajemství nositele prstenu.
15.2.2017 01:22 - Log 1=0
Tak to předpokládám, že ani nesmí. Má to být temný prsten, ne prsten nějakých coming-outů. Ale já osobně, kdybych dostal nenabitý prsten tohohle typu, tak se ani nedovím, co umí, protože žádné takové tajemství neznám. A předpokládám, že někomu, kdo pozbyl důvěry, nikdo žádné neřekne. Ani že se o něm bude bavit na veřejnosti (to by bylo fakt tajemství). Takže zbývá to čtení myšlenek.
15.2.2017 05:57 - Vojtěch
Takže ideální nástroj pro bulvárního novináře, případně pracovníka Wikileaks?
15.2.2017 08:33 - A15
Modrý safír (2) je práce pro právníka - najít zákon, který zakazuje vlastnictví něčeho (alkohol, drogy, svaté symboly, ..), co se ale moc nevymáhá. A pak daný předmět nosit u sebe v miniaturní, těžko detekovatelné velikosti, množství.
Zákon porušuji neustále, ale nikdo to nezjistí, nikoho to nezajímá. A prsten je neustále nabitý.
15.2.2017 11:42 - LokiB
A15 - zde by se měly brát asi jen zákony boží :)
+zákon, který se nevymáhá, není de facto zákon. ono by si stačilo jen tiše brumlat pod vousy nějaké nezákonné řeči ...
taky to může být celkem legrace na hranicích, kde se mezi státy zákony liší. udělám krok, nabiju, rychle se vrátím, vybiju
zrovna tenhle mi přijde dost meta-herní. bude vyžadovat dost spolupráci GM a hráče, aby rozumně fungoval
15.2.2017 12:15 - sirien
A15: Ti ten prsten do hry klidně nechám, ale budeme hrát v místě kde vládne community spectre.
15.2.2017 12:25 - Vojtěch
LOL
15.2.2017 13:17 - Gurney
Prsteny jsou super, jsem všemi deseti pro "nemusíš být bastard... ale nedostaneš tyhle super věci" :)

Akorát ta cena vs. efekt by chtěla vyzkoušet při hře - možná bych dal i nějaký větší benefit, ale jen za věci, z kterých jako GM dřív nebo později zaručeně dostanu nějakou munici a hráč přitom bude vědět, že je to fér. Tj. spíš než nabije se, kdykoli zavraždíš nevinného nebo bezbranného bych dával spíš věci jako nabije se kdykoli někoho přesvědčím, že jsem sadistický vrah. Nebo nabije se nikoli když na někoho svalím vinu, ale pokud někdo utrpí tím, že na něj svalím vinu. Jen nápad, asi by to chtělo nějaký brainstorming.

PetrH píše:
treba prsten rudeho granatu - pokud zabijes nepritele zvlast tryznive ci nemoralne (ze zalohy, podriznutim hrdla) tak ti dokaze vylecetit tolik zivotu kolik mel ten nebozak tesne predtim, co jsi ho vyridil. Ovsem z uzivani takto lecenych zivotu vznika zavislost na teto krvave magii a telo se pak brani jinemu zpusobu leceni...

Mě se zas líbí, že jsou ty podmínky jednoduchý a není v tom žádnej "moralizující" poděl.

A15 píše:
Modrý safír (2) je práce pro právníka - najít zákon, který zakazuje vlastnictví něčeho (alkohol, drogy, svaté symboly, ..), co se ale moc nevymáhá. A pak daný předmět nosit u sebe v miniaturní, těžko detekovatelné velikosti, množství.
Zákon porušuji neustále, ale nikdo to nezjistí, nikoho to nezajímá. A prsten je neustále nabitý.

Hlavně parta průměrných fantasy dobrodruhů snad ani neprojde městem aniž by ten prsten nabila...
15.2.2017 14:06 - LokiB
to "pokud někdo utrpí tím, že na něj svalím vinu" už trochu moralizováním zavání ... také relativismem. jde o časové měřítko.
když na někoho svalím vinu a oni ho zavřou, utrpěl tím? a když se ve vězení seznámí se svoji budoucí ženou, se kterou po propuštění prožije šťastný život, zatímco předtím žil jako nuzák-opilec na ulici, s výhledem na brzkou smrt ... utrpěl tím vlastně?
to je právě to posuzování, které bych já osobně ve hře raději neměl, přináší to komplikace a dohadování
15.2.2017 15:21 - A15
Loki píše:
zde by se měly brát asi jen zákony boží :)

I tam se dostáváš k relativitě - prý existuje něco jako *Nezabiješ!*, ale papež říká, že mordováním mohamedánů dojdu ke spáse (dnes už tedy asi ne, ale při křížových výpravách).


Loki píše:
může být celkem legrace na hranicích, kde se mezi státy zákony liší

Odskočit si zazpívat do Půlnočního království a pak zase hajdy zpět do říše krále Miroslava?
17.2.2017 01:21 - Gurney
Loki: hráč si klidně může vybrat sám, jestli dotyčný utrpěl nebo ne. Pokud ne, prsten se nenabije. Nejsou v tom žádné komplikace, posuzování ani dohadování.
17.2.2017 08:40 - LokiB
Gurney: aha, tak tohle pravidlo o tom, že rozhoduje hráč, jsem tam nepostřehl. mně by nevyhovovalo.
17.2.2017 08:40 - Quentin
LokiB píše:
když na někoho svalím vinu a oni ho zavřou, utrpěl tím? a když se ve vězení seznámí se svoji budoucí ženou, se kterou po propuštění prožije šťastný život, zatímco předtím žil jako nuzák-opilec na ulici, s výhledem na brzkou smrt ... utrpěl tím vlastně?

Intent.

Hlavní je úmysl postavy. Chtěla působit utrpení? Nabito.
17.2.2017 09:18 - LokiB
Quentin: ok, jak psal Gurney, jestli to tak máte, pak to je vyřešené. mně se tenhle přístup moc nelíbí, protože implikuje určité řízení prstenu postavou, zatímco mojí představě víc vyhovuje autonomie prstenu z hlediska vyhodnocení použití efektu. ale to je věc spíše mojí preference
17.2.2017 09:38 - Jerson
Ještě v dobách hraní fantasy jsem měl rád způsoby nabíjení, kdy se prsten (nebo meč) nabíjel přenosem emocí a pocitů. Takže se nabíjel třeba bolestí a nosným médiem byla krev. Na definování způsobu nabíjení to stačilo a přitom to dávalo řadu možností, od namáčení v krvi zraněných nepřátel, nebo cíleném mučení libovolného cíle, nebo prostě při šťourání nožem ve vlastní ruce.

Zrovna tak u magických mečů bylo obvyklé, že se "aktivují" při vytažení z pochvy a nabíjí se z energie duše umírajícího. Takže takovým magickým mečem nikdo nehrozil jen tak a ani ho netasil ve chvíli, kdy neměl v úmyslu zabíjet. A samozřejmě vedlejším efektem bylo, že když záporák používal takový meč, stál nad hrdinou a z nějakého důvodu ho nechtěl nebo nemohl zabít, tak probodl nejbližšího vlastního miniona. Pokud nebyl nikdo zabit, tak buď meč nebyl nabitý vůbec, nebo jen z menší části.
Byl to taky jeden z přirozených důvodů, proč kladné postavy magické zbraně moc často nepoužívaly.

U prstenů by se mi líbilo něco podobného - poměrně jasně definovaný princip, ale přitom volnost v jeho provedení.
17.2.2017 10:29 - Quentin
Jerson: Všechno se mi líbí. Však taky magie v naší hře je kombinací Dresden Files, Vance a tvých postů na rpgf :D

Meč určitě použiju :)
17.2.2017 10:31 - PetrH
takze pristi clanek jsou mece a magicke zbrane?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090165853500366 secREMOTE_IP: 34.230.66.177