23.11.2016 04:33 - Mnauk
Slo mi o ukazku toho, ze na velikosti prikladu zalezi. Luk a sipy x rotacak x vyvolej atomovy hrib vse v prostredi kde neznaji luk.
- pokud to bude mít jeden týpek z tisíce, tak to nějaké bitvy nebo běžné stráže fakt ovlivni.
"Luk a sipy" byl faul a ja, sry... zrovna nemuzu spat, tak reju.
Ale za me ok, v drd toho bylo a v dnd je jeste vic ... zadny problem, svet je tak magicky jaky si ho udelame.

Quentin: diky, ten blog je paradni
23.11.2016 04:46 - sirien
Mnauk píše:
"Luk a sipy" byl

Příklad zcela adekvátní kouzlu, které nárazově odzbrojí pár lidí nebo kouzlu, co zničí jednu zeď hradu, ale co stojí několikrát víc peněz, než kolik kdy uvidí nižší šlechtic pohromadě.

Pokud chceš mávat rotačákem, fajn - ale v tom případě není adekvátní protiváha žádné z těch kouzel v Quentinově seznamu, v tom případě je protiváhou moje nedávná postava Annara, 16th level DnD sorcerera co měl Earthquake o asi tak 5x větší síle než je ten Quentinův k dispozici 1x denně prakticky zdarma (a k tomu navrch pár plošnejch destrukcí schopných zpopelnit jednotku těžké jízdy a další desítku kouzel schopnou zdevastovat a obrátit na útěk zbytek armády) - technicky asi silnější, než kulomet, na druhou stranu narozdíl od kulometu pořád jen smrtelná a zabitelná postava.

Chápeš, ten scale toho srovnání musí nějak odpovídat - rotačák co (za předpokladu dostatku munice) zruší celou středověkou armádu na vzdálenost mimo dosah jakékoliv její zbraně fakt není adekvátní srovnání pro kouzla, co dají v průměru 13 AC, co odzbrojí pár lidí nebo co za nehoráznou cenu způsobí trochu rozsáhlejší škody na okolních nemovitostech. Luk a šípy ve světě bez střelných zbraní ano.
23.11.2016 07:54 - Jerson
sirien píše:
(Adekvátně lze totéž říct o technologii - pokud budeš mít "luk a šípy" co Ti umožní zasáhnout nepřítele na dálku, pak pokud to bude plošně dostupné, tak to samozřejmě změní charakter světa - pokud to bude mít jeden týpek z tisíce, tak to nějaké bitvy nebo běžné stráže fakt neovlivní)


Amerických atomových houfnic
bylo vyrobeno jen dvacet a vystřelen byl pouze jeden jediný atomový náboj, ale protože to bylo nafilmováno, měli Rusové a Číňané v Korei nad čím přemýšlet - třeba nad tím, jestli opravdu mají dál vést válku.

To je takový extrémní příklad. Trochu srovnatelnější by byl případ německého tanku Tiger, kterého se Američané tak báli, že ho viděli v kdejakém jiném německém tanku, i když se třeba v dané oblasti žádný Tiger nevyskytoval. A to nešlo o tak výrazně lepší tank, rozhodně ne srovnatelně účinější jako v případě magie vs běžné prostředky.

Ono nejde o to, co ta kouzla umí - ale co by mohla umět. Vládcové v takovém světě nejsou GMmové s dokonalou znalostí četnosti výskytu - jen ví, že existuje možnost, že úplně normální týpek najednou odnikud vytáhne smrtící zbraň, nebo se změní v monstrum, nebo způsobí zemětřesení, nebo cokoliv dalšího. Neví, kolik těch kouzel je celkem, kdo je má a čím jsou omezená. Ale musí se s tím nějak vypořádat.
A v dnešní době stačí říct SARS, dvakrát kýchnout na letišti a druhý den miliony Číňanů vyjdou v maskách a rukavicích.

Ve středověku se statisíce lidí chránily naprosto neúčinnými prostředky proti uhranutí, a celkově za to vydali obrovské množství prostředků - a přitom jsi zcela zaručeně nemohl najít nikoho, kdo by někoho zjevně a veřejně uhranul.

Možná by ti pomohlo, kdyby sis v takovém světě zkusil zahrát vládce, který se snaží zabezpečit svůj hrad i sama sebe proti takové magii.
23.11.2016 08:03 - Vojtěch
Jerson: Hony na čarodějnice, kouzelné škapulíře, posvátné ikony... středověká klasika, ne?

Sirien: A přimysli si k tomu ještě magickou gildu na telefonech jak se na burze překřikují o cenách, dělají iluzorní zásoby, nebo překrývají monitory a částky na serverech, aby manipulovali cenu k seslánní něčeho velkého za únosnou cenu? :D
23.11.2016 08:50 - Šaman
Ony i ty amatérské hony na čarodějnice by nebyly tak časté, kdyby občas nějaká uměla fireball, nebo aspoň měnit inkvizici v žáby (pro čarodějnici je to stylovější) :)

V tomhle rozhodně souhlasím s Jersonem, magie (a dračákovská alchymie) je věc, která by zcela změnila nejen vojenskou taktiku a v důsledku i reálie světa.
Kdo by tři generace budoval opevnění města jak kráva, kdyby pak mohl přijít kouzelník a shodit je zemětřesením? (A že před Alexandrii, Antiochii, nebo Konstantinopoli by určitě přišlo víc, než několik kouzleníků, i kdyby ten výskyt kouzelníků byl třeba 1:100 000.)

A i v mytologických a pohádkových předlohách je magie extrémně řídká. Jak už tu někde zaznělo, Gandalf byl houby kouzelník (z pohledu DrD/DnD) - měl pár základních pomocných kouzel (oheň na šišky), světlo a jeho specialita byla zahnání nazgůlů, což bylo vpodstatě kněžské kouzlo (vyslanec Valar). Daleko víc to byl hybatel, než kouzelník.

Merlin? Totéž. Hybatel a konspirátor (a taky zrádce starých bohů). Legendy o něm se liší, ale nejspíš dostal od Paní z jezera Excalibur, on ho jen zabodl do kamene a pak tam dovedl mladého Artuše. Další kouzla mohla být stejně dobře jen dobře aplikovaná hlavologie - předpověděl/vytvořil(?) nějakou extrémní zimu, nebo naopak oblevu. Nejspíš uměl mluvit s duchy (stromů, skal, atd.), což vychází z jeho původu ve starém pohanském světě. V DnD by měl nejblíže k socializovanému druidovi, ale opět na nízké úrovni.

Panoramix umí vařit nápoj síly, baba Jaga lítá v hmoždíři a má trochu psychické magie (nebo, možná, umí opravdu probouzet zlé keře a malé stromky).

Největší čaroděj z klasických pohádek je asi ten černokněžný mistr v animovaném Čarodějovo učni. To už je ale velmi křesťanská pohádka a Mistr je samotný Ďábel (kterého DnD čaroděje by taky mohl porazit polibek dvou milenců?).

Ještě možná Slunečník, Měsíčník, Větrník a Mrakomor, ale to byly evidentně polobožské bytosti, resp. elementálové, nebo nějací elementální avataři.

Když si vezmu, jak s historickou taktikou zahýbal vynález střelného prachu, tak mi představa kouzelníka/alchymisty jako relativně běžného profesionála, až skoro řemeslníka, přijde absurdní. Sevřené šiky, drahá těžká jízda, masivní hradby - většina toho by nefungovala ve světě DnD, resp. byla by neefektivní.

A s tou psychologickou stránkou má Jerson taky pravdu. Na začátku třicetileté války stačilo ukázat, že oblehatelé města mají těžké dělostřelectvo (hmoždíře) a obránci hned začali zvažovat kapitulaci.

----------
Ach jo, to jsem se zase rozepsal. No, hlavní o co mi šlo, bylo: mějte své kouzelníky, k dračáku to patří. Ale netvrďte mi, že by nepostavili středověký svět na hlavu. Celé epochy končili na menších změnách, než jsou možnosti DnD kouzelníků.

----------
P.S. Kdyby měl rotační kulomet jeden z tisíce, tak jen po cestě do práce půjdu tak okolo pěti. V Liberci jich bude sto. V dnešním malém městečku jich bude 7, ve středověkém městečku aspoň 1. Tzn. v království podobnému Čechám ve 13. století mi potrvá maximálně den, než nějakého seženu, pokud se nebudou skrývat.

A i kdyby měl rotační kulomet jeden ze sta tisíc, tak by určitě byl jeden až dva na bitvě na Bílé hoře. A i kdyby měl jen málo nábojů, tak by to stačilo k rozstřílení, nebo aspoň odvrácení těžké jízdy, která ve středověku rozhodovala o vítězství. A při případném dalším vyjednávání samozřejmě nepřiznám, že už nemám náboje abych nerozstřílel i pěchotu :)
23.11.2016 08:51 - Quentin
Colombo píše:
Intent? Takže nevzdělaný kouzelník, co v rámci rituálu zlikviduje kočičí zlato nebo někdo, kdo si myslí, že tenhle bezcený obraz stojí miliardy... hmm? Takže celé to divadlo kolem umění je pro to, aby mohla vládnoucí třída tyhle věci obětovat a zůstat neustále mladá?

Tak do mixu přidej intent hráče. Není to rocket science. Tu kosmickou rovnováhu ti na hře zajistí rozhovor s vypravěčem.

Druhá polovina příspěvku je ale docela cool :)

Jerson: Jak říká Vojtěch, ani by mi asi nevadilo, kdyby byly lidi z magie paranoidní a různě se proti ní bránily. Jen si myslím, že tak jak ji máme nastavenou, nerozbije ten image středověku natolik, aby jsme mohli říct, že máme neuvěřitelný/nabouraný setting.
23.11.2016 09:05 - Quentin
Šaman: Mám dojem, že se tu z čarodějů dělá příliš velká věda.

Magický talent má jeden z mnoha. Ten, pokud nenajde výcvik a nezíská nějaká kouzla, skončí démonem posedlý, pobodaný vidlemi a utopený v řece. V naší kampani je (oficiálně) jeden čaroděj na město a vždy je to rádce knížete, který má povoleného jednoho studenta. Oba mají dohromady třeba tucet regulérně praktických kouzel. Nemluvě o tom, že jsou to trosky ohnuté arkánou (1k4hp/lvl).

Existence draků a wyvern bude mít mnohem větší vliv než banda čarodějů.

A vůbec, když dokážete takhle dovádět nad našimi přenerfovanými přízemními čaroději, co říkáte u obyčejného dnd? :D
23.11.2016 09:13 - Šaman
Já teď myslel spíš DnD/DrD. Do těch tvých kouzel jsem jen nakoukl a nějak mě nezaujaly. Resp. přišly mi stejně nesmyslné, ale asi to máte vyvážené tím, že kouzla jsou vzácná a jednorázová. Ale jiné články na blogu mi přijou super :)

No nic, už tři dny to sleduju, nechtěl jsem reagovat, ale vyprovokovala mě ta obhajoba, že kouzelník nerozkope středověké reálie. To si totiž vůbec nemyslím.

Zkusím se zase stáhnout a nereagovat. Můj šestý smysl mi říká, že i beze mě jsme tak uprostřed této plamenné diskuze. :)
23.11.2016 09:18 - Quentin
Šaman: Nenech se vyhnat :-) Tyhle úvahy jsou skvělé.

Jen někteří z nás holt mají větší toleranci na uvěřitelnost :D (já musím, jinak bych nemohl hrát takhle weird and gonzo fantasy)
23.11.2016 09:27 - ShadoWWW
Obyčejné DnD - tedy klasika FR v aktuálním věku - určitě není typický evropský středověk. Pokud bys chtěl udělat z DnD středověk, určitě bys musel minimálně zakázat některá kouzla a rasy. Možná i předělat povolání, jako to udělali v AiME. Ale možná by to šlo i bez předělávky povolání.

Několik málo kouzelníků, kteří se snaží skrývat své schopnosti, by nemuselo nenarušit prostředí středověku na obecné úrovni. Viz například seriál Merlin. Na druhou stranu vnímání postav a atmosféru dobrodružství to změní zcela určitě, protože pro postavy bude magie zcela reálná.

S tajemností magie je to podobné. Pokud chcete skutečně tajemnou magii, pak by schopnost sesílat kouzla měly mít jen cizí postavy, případně vzácné kouzelné předměty, které navíc mají často několik skrytých vlastností/schopností.

Pokud postavy umí sesílat kouzla, pak magie přestává být nevídaná. Čím víc umí postavy kouzlit, tím méně je tajemná. Ale to nemusí být nic proti ničemu. I světy, kde je magie běžná, jsou velmi zajímavé. Možná právě proto.
23.11.2016 09:33 - Šaman
Vyhnat ani ne, jen odhaduji, že se tu teď klidně další tři stránky mohou točit stále stejné argumenty, jako nedávno u odmítnuté agentky Omegy. Na první stránce bylo řečené všechno zajímavé a pak už to nic nového nepřineslo.

Offtopic: S tou uvěřitelností je to zajímavé téma. Třeba my hrajeme pulpové pseoudostředověké prostředí okořeněné trochou fantasy (míra magie podobná jako v GoT), a při pohledu do starých DrD pravidel se chytám za hlavu, co to je za nesmysly (kouzelník a alchymista). To by spolehlivě rozbilo stávající běh světa a z ranného středověku bychom se jen vojensky posunuli někam k sedmileté válce, zákopům a granátníkům.

Na druhou stranu v té diskuzi ohledně Omegy mi většina Jersonových argumentů přišla zbytečně puntičkářská. Tehdy s ním ale Sirien souhlasil. Tentokrát mi připadá, že spíš obhajuje existenci běžné magie a s Jersonem souhlasím já…

Asi z toho neplyne žádné morální ponaučení. Holt jen každý máme nastudovanou jinou část dějin a u nás se určité fantastično vytrácí(*) z dračáku, u jiných třeba u hře v době studené války.

(*)
- Hráč: Jsem barbar ze severu.
~ Já: Jak polonahý s kožešinovou rouškou? Nejspíš oblečený do barevné vlněné tuniky a kalhot, kroužkové košile a ozbrojený kopím, nebo štítem a sekerou.
- To je houby barbar, takhle vypadají na severu normální lidi.
~ Však barbaři jsou normální lidi. Jen neplatí daně našemu království… :)
23.11.2016 11:13 - Jerson
Quentin píše:
Jak říká Vojtěch, ani by mi asi nevadilo, kdyby byly lidi z magie paranoidní a různě se proti ní bránily. Jen si myslím, že tak jak ji máme nastavenou, nerozbije ten image středověku natolik, aby jsme mohli říct, že máme neuvěřitelný/nabouraný setting.

Ono je to spíše tím, jak máš nastavené hráče - nehraje tam žádný Jerson, aby vykoušel, co všechno se s magií dá dělat, ani nikdo obdobný členům (legendární?) WTF DrD skupiny, takže to může fungovat.
(Víš jak - já jsem testovací inženýr, takže mě z principu moc nezajímají podmínky, za kterých daná věc funguje, ale naopak se snažím najít podmínky, kdy fungovat přestane. Když do magie nebudu šťourat, tak může fungovat téměř cokoliv :-) )

Quentin píše:
A vůbec, když dokážete takhle dovádět nad našimi přenerfovanými přízemními čaroději, co říkáte u obyčejného dnd? :D

DnD je pro mě s magií prakticky nehratelné, nebo spíše nepředstavitelné.

Quentin píše:
Jen někteří z nás holt mají větší toleranci na uvěřitelnost :D (já musím, jinak bych nemohl hrát takhle weird and gonzo fantasy)

A je ti jasné, že se to nevylučuje? Já se svým přístupem dokázal hrát hru, ve které se vyskytovali roztomilí a velmi křehcí tvorové nazývaní "nulíčci", kteří se počítali v záporných číslech. Tedy máš -1 ("mínus jednoho") nulíčka. Když ho zabiješ nebo ti zemře, máš o jednoho méně, tedy už -2. Likvidovat nulíčky třeba plamenometem je blbý nápad, protože se pak množí geometrickou řadou :-)

ShadoWWW píše:

S tajemností magie je to podobné. Pokud chcete skutečně tajemnou magii, pak by schopnost sesílat kouzla měly mít jen cizí postavy, případně vzácné kouzelné předměty, které navíc mají často několik skrytých vlastností/schopností.

No nevím. Nechal jsem své hráče používat magii, přičemž dva roky vůbec nevěděli, že magii používají, a další rok tomu nevěřili, přesněji tomu odmítali říkat "magie".
Podle mě základem pro tajemnost magie nepsat do pravidel jasné a opakovatelné magické efekty, a stavět postavy cíleně využívající magii na místo jiných běžných způsobů, které jsou navíc vyvážené s jinými postavami.

Jak psal Quentin o labyrintu, který defakto jen na pár kol vyřadí postavu, čehož by šlo dosáhnout i jiným způsobem, to je přesně ten případ, kde bych magii vyřadil. A nechal bych ji jen na efekty, kterých běžným způsobem dosáhnout nelze.

Mimochodem začínáme žít ve světě, který by před dvaceti lety hráčům RPG zřejmě připadal magický, kdyby se v něm ocitli. Jdu po ulici a proti mě jde člověk, který si s někým povídá - ale nikdo okolo něj není. A zjevně to není blázen, protože mluví o běžných věcech. Mohla by to být verbální telepatie, nebo malý mobil s headsetem.

To samé DrD sféry na zjišťování informací - Vědění toho co se povídá? Twitter. Vědění zapsaného? Wikipedie. Přepisování historie, rozšiřování nepravd mezi lidi během pár dní, masové vyvolávání paniky?
23.11.2016 11:33 - A15
Problém s příliš silnou magií je obecně způsobený neexistencí pravidlových pasivních protikouzel.
Pokud by seslání ohnivé koule na jednotku pěchoty pouze způsobilo rozzáření jejich osobních ochraných amuletů nebo lépe, kdyby kouzelník zjistil, že se právě griluje vlastním ohněm (DrD chodecké zrcadlo), tak by mu dost došel humor.
Pokud pokus o teleport do chráněného prostoru znamená skončit zbytek věčnosti někde mezi sférami také povede k tomu, že portovat se bude jen na oficiálně schválená místa a to ještě se dopředu pošle posel, aby tam bylo volné místo a aby tam nějaký srandista nedal ochranou runu.
V bitvě se kouzelníci na obou stranách budou pokoušet tak dlouho budovat obranu před magií druhé strany, až přijde pár sekerníků a nadělá z nich sekanou.
23.11.2016 11:56 - Šaman
A15 píše:

Jo, tohle je řešení problémů s DnD magií a imho docela pravděpodobné. Jenže pak, aby byl jeden PJ na svět a druhý na magii. Trochu jako Matrix v ShadowRunu.
Vlastně by to pak mohlo probíhat právě jako typický SR - družina hraje záškodnickou misi a snaží se proniknout do hradu a rozbít ochranný krystal, zatímco čaroděj připravuje kouzlo, které pak prorazí oním krystalem chráněnou bránu.
23.11.2016 12:00 - York
Jersona nemůžete porazit, je to antimág nejvyššího levelu. Zná sice jen jedno kouzlo, ale to mu úplně stačí. Jeho zaklínání poznáte snadno, začíná obvykle nějak takhle: "To nemůže fungovat, protože...".

Spolehlivě tím zruší vaši nejmocnější magii. Říká se, že jediná možnost, jak Jersona v magickém duelu porazit, je kouzlit tak, aby nepoznal, že jde o magii ;)
23.11.2016 12:35 - Jerson
Šaman píše:
Jo, tohle je řešení problémů s DnD magií a imho docela pravděpodobné. Jenže pak, aby byl jeden PJ na svět a druhý na magii. Trochu jako Matrix v ShadowRunu.

Ono by se to dalo, když nemáš příliš drsná kouzla. Já třeba používal elementální magii, která vyžadovala, aby mezi sesilatelem a cílem buď byl daný živel, nebo tam alespoň nebyl živel opačný. A živá hmota byl blokátor v každém případě (pro živlová kouzla).
Takže kouzelník třeba mohl seslat zemní výbuch nepřátelům pod nohy, ale sám musel stát na hlíně a nepřátelé taky. Pokud stáli na trávě, byli proti tomu v bezpečí. Pokud stál na trávě kouzelník, musel mít alespoň magickou hůl, kterou zarazil do země, aby se propojil se zemí a mohl přes ni kouzlit.

Vzdušná kouzla se pokoušela protivníky udusit, takže se proti nim bránilo zadržením dechu, nebo uzavřenou helmou (živel země, navíc zpracovaný kov), přes který nedokázala proniknout.

A stejně třeba fungovali elementálové - proti ohnivému se regulérně bojovalo měchy s vodou, zemní elementál nedokázal přejít trávu, nebo se dal zvednout do vzduchu případně někam shodit, během čehož byl obklopen vzduchem, takže se rozpadl.

vitální magie potřebovala nějaké spojení, klasicky vlasy, krev nebo nehty cíle, takže lazebníci ostříhané vlasy normálně spalovali. Pohřební rituály taky nebyly jen tak pro srandu, ale byl to postup, který měl větší šanci zajistit, že se duše uvolní od těla, místo aby zůstala napůl připoutaná a dotyčný za pár dní povstal jako nemrtvý.

Tyhle efekty platily globálně - i nejlepší mág zemního živlu měl potíže ovlivňovat zpracovanou ocel nebo sklo, takže se při stavění šatlav a vězení mezi kameny přidávaly nasekané hřebíky a skleněné střepy - pro většinu stavitelů z tradice, ale stavitel se znalostí magických principů věděl, že je to kvůli tomu, že kdyby mág kouzlem zprůchodnil kameny a zkoušel se protáhnout ven, tak hřebíky a střepy zůstanou pevné a během procházení ho roztrhají. Nehledě na to, že mág prošel jen tak silnou zdí, aby byl alespoň částí těla venku, takže obvykle o něco méně než rozpětí paží. Tři metry silné hradby zastavily většinu mágů operujících samostatně, a pokud by přišli dva, kteří by se drželi za ruku a dokázali tak projít o 3,5 metru silnou zdí, byly poblíž vnitřní stěny střepy, které jim to znepříjemnily.

Ten samý, ale opačný pricip fungoval u mágů pracujících s živou hmotou - zámecký park rozdělěný jasně ohraničenými a udržovanými pěšinami zajistil, že takový mág se může ovládat jen malý výsek, na kterém právě stojí, zatímco stráže s luky jen o pár metrů dál ho bez vlastního ohrožení můžou zastřelit.

Všechny tyhle efekty přirozeně vycházely z fungování magie a nijak nenarušovaly vyznění světa (občas jsem dokonce použil reálné rituály z historie, které do této logiky zapadaly. Přitom jsem to v pohodě zvládal zorganizovat sám, a hráči kouzelníků mohli vymýšlet různé způsoby, jak své magické schopnosti využít.
23.11.2016 12:47 - Vojtěch


a ještě...

23.11.2016 14:23 - sirien
Jerson píše:
Amerických atomových houfnic

Šaman píše:
magie (a dračákovská alchymie) ... představa kouzelníka/alchymisty jako relativně běžného profesionála, až skoro řemeslníka

WTF!?

Hele tohle trochu postrádá smysl - přijde mi, že si tu každej skáče sem a tam napříč tématem a předpokladama, jak se mu zlíbí. Takže aby bylo jasno, já jsem se vyjadřoval ke:

- Quentinovým kouzlům (která ROZHODNĚ nejsou adekvátní rotačnímu dělu, natož nukleární houfnici)
- v kontextu Quentinových pravidel a světa (kde se ZJEVNĚ nenachází alchymistické krámky na každém rohu a čaroděje nemá každá druhá vesnice)

Šaman píše:
Kdo by tři generace budoval opevnění města jak kráva, kdyby pak mohl přijít kouzelník a shodit je zemětřesením?

Všichni.
A víš proč?
Protože to kouzlo je tak výjimečné, že ho většina armád mít nebude, jeho rozsah je dost omezený, aby se pořád vyplatilo mít nějaké opevnění, většina pevností se s takovým útokem nesetká za svou existenci a když na to dojde, tak mít jednu stěnu co se na jednom místě proboří je pořád lepší, než nemít žádnou stěnu (a zbořená stěna pořád poskytuje určitou výhodu) - nemluvě o tom, že to kouzlo rozhodně není jediný způsob, jak zničit pevnostní zeď, je jen poněkud rychlejší, než jiné (např. podkopávání nebo bombardování), na druhou stranu je taky zatraceně dražší a kdejakej vojevůdce radši obětuje pár set vojáků, než deset tisíc denárů.

Šaman píše:
A i v mytologických a pohádkových předlohách je magie extrémně řídká.

Zato plochejma postavama, nenápaditejma dějema a deus ex machina řešeníma se to tam jenom hemží. (Vážně, tohle mávání pohádkama by mělo mít svý meze.)


Vojtěch píše:
aby manipulovali cenu k seslánní něčeho velkého za únosnou cenu?

- Odpálíme celou zásobu dolarů na padesátkové páce a provedeme útok na Britskou Libru!
- Wow, cool, kolik tím tak zhruba vyděláme?
- Obratem změníme pozici a proděláme tím půl miliardy dolarů!
- Půl miliardy!? Znamená to, že konečně provedeme jeden z Velkých Zakázaných Rituálů? AWESOME!
23.11.2016 14:28 - Aegnor
sirien píše:
- Odpálíme celou zásobu dolarů na padesátkové páce a provedeme útok na Britskou Libru!
- Wow, cool, kolik tím tak zhruba vyděláme?
- Obratem změníme pozici a proděláme tím půl miliardy dolarů!
- Půl miliardy!? Znamená to, že konečně provedeme jeden z Velkých Zakázaných Rituálů? AWESOME!

Tohle se mi líbí čím dál tím víc.
23.11.2016 14:35 - Vojtěch
Začíná to znít jako něco do Cryptomancera, možná Shadowrun, nebo nebo pro Mage (nejlépe asi do nějaké té divoké burzovní doby 20. let před krizí) :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10449409484863 secREMOTE_IP: 34.226.141.207