24.11.2016 14:34 - sirien
Jerson píše:
Nejlépe nějakým věrným a odolným, třeba koněm

ok, ok, ok... dobře... přesvědčili ste mě, někdy v blízké budoucnosti skutečně sepíšu ten článek o koních.
24.11.2016 14:34 - Jerson
Aegnor píše:
používat na (pseudo)středověké světy příklady ze současnosti či velice blízké minulosti má opravdu velký smysl.

Bohužel nemám jak doložit, jak moc se ve starších dobách šířili panické (a falešné) zprávy. V případě výbušných potravin nevidím mezi novověkem a středověkem zásadní rozdíl, protože rádio ani noviny o ničem takovém neinformovaly a vše se šířilo jen ústním podáním mezi lidmi. Rozdíl proti středověku byl tedy v rychlosti šíření informací nesených lidmi, místo průměrných cca 5 km/h to bylo průměrných 16 km/h. Ve světě, který běžně počítá s tím, že důležité osoby mají aktuální a přesné informace ze vzdálených míst v řádu hodin, možná maximálně dní, v tom nevidím zásadní rozdíl.
24.11.2016 14:38 - Mnauk
OT: Huh, musím vám říct, že je to tu fakt návykový, ale zábavný. Během dvou dní jsem smazal už druhou rozepsanou odpověď, protože do toho nechci spadnou. :)
24.11.2016 14:39 - Jerson
sirien píše:
ok, ok, ok... dobře... přesvědčili ste mě, někdy v blízké budoucnosti skutečně sepíšu ten článek o koních.

Klidně sepiš - ale v téhle hře jde o HP. A dal jsem koně proto, že mě jako první napadl třeba cvičený slon, ale přišlo mi to už trochu moc. Ale jako čaroděj bych se samozřejmě pídil po tom dohodnout se za nějakou úplatu třeba s vorvaněm.
24.11.2016 14:40 - sirien
Jerson ohledně té Tvojí magie...

...jestli budu s někým hrát na Dálavě mágy, připomeň mi, že Ti chci říct o NPCčko nějakého fakt otravného disbelievera nebo ještě líp technokratického maraudera.
24.11.2016 14:50 - Šaman
Na Golema jsem si taky vzpomněl, toho jsem zahlédl i v těch kouzlech. A ve filmu to byl císař půlky Evropy, dále jeden z nejznámějších kouzelníků své doby, kdo se ho pokoušel získat. (Ale jestli ten pravidlový byl stejně nezničitelný jako ten ve filmu, to už jsem nezjišťoval. Neargumentuji s ním, jen jsem si vzpomněl.)

Rozhodně záleží na družině, možná víc než na samotné soudržnosti světa. Pokud existuje věc, která by byla strašně OP ale nikdo ji tak nepoužije, pak nám to sice může vrtat hlavou, ale svět jde dál. (Třeba existence nezničitelného mocného Golema, kterého ale jeho stvořitel zase uspal a tedy se neúčastnil žádných válek. A jak to, že nikdo nebyl schopen stvořit něco aspoň podobného? Atd. Obraceč času z HP je další taková věc.)

Ve chvíli, kdy se družina snaží vymáčknout z pravidel co se dá, pak už volná pravidla nestačí a je nutné změnit přístup. Jsem rád, že u nás s tím aktuálně není problém.

Mnauk píše:
OT: Huh, musím vám říct, že je to tu fakt návykový, ale zábavný. Během dvou dní jsem smazal už druhou rozepsanou odpověď, protože do toho nechci spadnou. :)

GL. Taky se snažím odolávat pokušení, ale ne vždy to vyjde. :)
24.11.2016 14:51 - Jerson
sirien píše:
...jestli budu s někým hrát na Dálavě mágy, připomeň mi, že Ti chci říct o NPCčko nějakého fakt otravného disbelievera nebo ještě líp technokratického maraudera.


Někoho takového si rád zahraju. Popravdě, už mě otravují hry, ve kterých se magie nevyskytuje úplně běžně, ale všechny hráčské postavy s její existencí nemají žádný problém a v pohodě uvěří, že něco takového opravdu existuje :-)
24.11.2016 14:55 - Aegnor
Jerson píše:
Rozdíl proti středověku byl tedy v rychlosti šíření informací nesených lidmi

A obecným rozhledem a znalostmi lidí (jak "vysílajících", tak "přijímajících" informace), důvěryhodnosti daného zdroje, ochotě naslouchat danému zdroji, schopnostmi něco s tím dělat a tak. Navíc úplně nevidím, kde jsi vzal předpoklad, že v Quentinově světě má každý panovník pohodlný (tj. rychlý a bezpečný) přístup k pravdivým informacím. Nevím, možná to někde na tom blogu zaznělo, rozhodně jsem nečetl všechno. Jenom s tím nepočítám jako se základním stavebním kamenem. :-)
24.11.2016 14:59 - Aegnor
Šaman píše:
Ve chvíli, kdy se družina snaží vymáčknout z pravidel co se dá, pak už volná pravidla nestačí a je nutné změnit přístup. Jsem rád, že u nás s tím aktuálně není problém.

Ten Jersonův přístup není o "vymačkávání výhod z pravidel", ale opravdu o testování. Co se stane když udělám X? A co když udělám Y? A co když to zkombinuju? Pokud mi kouzlo umožňí vyslat nějakou ničící energii na nepřítele, tak to kouzlo určitě jde použít i na zničení zámku, že?
24.11.2016 15:01 - Jerson
Šaman píše:
Ve chvíli, kdy se družina snaží vymáčknout z pravidel co se dá, pak už volná pravidla nestačí a je nutné změnit přístup. Jsem rád, že u nás s tím aktuálně není problém.

Mě přijde, že se o to družina ani nemusí cíleně snažit. Mám hospodu, vstanou proti mě tři týpci s noži. Celá hospoda strne a všichni čekají, co se bude dít. Půlka z nich je na straně těch tří týpků, další půlka chce, aby dostali přes hubu. Chci zamachrovat, tak sešlu připravené kouzlo, které jim vyrazí zbraně z rukou.

Otázka - komu všemu moje kouzlo vyrazí z ruky tuplák, a tím ho buď postaví proti mě, nebo naopak na stranu těch, kdo nechtějí v hospodě rvačky na nože?
Pokud to kouzlo budu sesílat poprvé, bude pro mě jako pro hráče v pohodě, že budu následkem (klidně i nemile) překvapen. Ale jako hráč ani jako GM bych se v té chvíli nechtěl zaseknout a přemýšlet, jak by to kouzlo vlastně mělo fungovat a na koho všeho by mělo působit, zvlášť když je šance, že v případě úspěchu budu podobný kousek opakovat.

Druhá věc je - když uvidím týpka, jak vstává a jeho dýka mu stále levituje u ruky, pomůže mi nějak, když svůj meč sevřu mnohem pevněji v očekávání úderu do zbraně, protože jsem se s takovým efektem už setkal?

Nemyslím si, že by cokoliv z toho bylo mačkání pravidel až na doraz (na rozdíl od pouta s velrybou), pro mě to jsou situace, které by ve hře nutně nastaly a potřebovaly by jasné a rychlé řešení.

Zrovna v případě odzbrojení by asi stačilo říct, že kouzlo zkusí vyrazit v ruky či jiného chapadla všechno všem v oblasti nepříliš jasně vymezené mávnutím ruky sesilatelem. u jiných kouzel by to mohlo být složitější.
24.11.2016 15:08 - Jerson
Aegnor píše:
Navíc úplně nevidím, kde jsi vzal předpoklad, že v Quentinově světě má každý panovník pohodlný (tj. rychlý a bezpečný) přístup k pravdivým informacím.


Quentin píše:
V naší kampani je (oficiálně) jeden čaroděj na město a vždy je to rádce knížete, který má povoleného jednoho studenta. Oba mají dohromady třeba tucet regulérně praktických kouzel.


Zjevně alespoň v případě magie panuje dost jasná a přesná informovanost, alespoň mezi panovníky.

Quentine, ten nápad, aby se kouzla neopakovala jsi myslel tak, že by se při seslání dané kouzlo zničilo a už nešlo použít podruhé? Pokud se silný efekt nedá zopakovat, tak je mnohem jednodušší neřešit balancování. Nicméně doufám že jsem ukázal, že problémy nebo alespoň zastavení na zamyšlení nad efektem kouzla můžou při takovém vymýšlení nastat v 80% případů, zvlášť pokud se kouzlo použije jinak, než GM zamýšlel při jeho vytváření.
24.11.2016 15:12 - Šaman
Aegnor píše:
Co se stane když udělám X? A co když udělám Y?

Pak se ale celkem logicky z magie stává technologie. Prostě někdo umí využívat aktuální vědou nepopsaný zdroj síly a platí přesná pravidla co s ní může dělat.

U nás teď jedeme podle Fate pravidel a třeba naše druidka má dvě dovednosti navíc - vládni rostlinám a přítel zvířat. Nikde není žádný seznam kouzel. Ona hraje na ty rostliny, takže používá běžné zapletení, ale jindy třeba jako výhodu na charisma vezme hrst hlíny a semínko a v ruce jí vyroste růže. Možná by dokázala něco jako rychlorostoucí fazoli, kdyby se potřebovala dostat vysoko a třeba zjistit směr… A to jsme pořád jen u zrychleného růstu. Určitě se to dá zneužít, ale nikdo to nezkouší. A když mi přišlo, že tuto dovednost nepoužívá naplno, tak jsem jí poslal tenhle seznam jednoduché bylinkářské magie. Ale nehodlám řešit, jak přesně ty efekty fungují. Je to magie, ne technologie. A Fate řeší to, že i když přes bylinky vytvoří skoro "neviditelnost", tak na to má číslo jaké má na dovednost rostliny. A stejné číslo má, když se pokusí utéct pronásledovatelům na obří fazoli. (Tedy podobné číslo, jako mají vojáci na boj - tu fazoli nebude problém podetnout.)

---------
Doplnění. Přibývá to tu moc rychle :)

Jerson píše:
Otázka - komu všemu moje kouzlo vyrazí z ruky tuplák, a tím ho buď postaví proti mě, nebo naopak na stranu těch, kdo nechtějí v hospodě rvačky na nože?

U nás? V případě úspěchu přesně tomu, jak to hráč popíše. Nehrajeme simulaci, hrajeme příběh/knihu/pohádku/film.
Jo, pokud nepřehodí, tak získává právo popsat neúspěch vypravěč. A pak klidně popíšu, jak sice vyrazil nože útočníkům, ale také je slyšet rachot rozbíjených korbelů a nadávky politých štamgastů… :)
(A jindy naopak mohu popsat, jak se nic nestalo, prostě kouzlo nevyšlo. Rozhodně nemáme seznam efektů podle toho, co se hodí na kostkách. Důležité je, co se hodí do situace.)
24.11.2016 15:12 - Boldrick
to Jerson 498: Kdyby byla magie takhle nevyzpytatelná, myslím si, že by už dávno byla nějak hlídána, pakliže by nebyla zcela neběžná, viz. můj oblíbený Warhammer. Podle mě, a už to bylo zmíněno, jde o historickou zkušenost s magií a ochranu proti ní, nejsou-li nejmocnější světa mágové.
24.11.2016 15:23 - sirien
Jerson píše:
Popravdě, už mě otravují hry, ve kterých se magie nevyskytuje úplně běžně

Tak zrovna v Mage se magie vyskytuje hodně běžně :D

A ve WoD obecně v podstatě všechny hlavní rasy (upíři, vlkodlaci...) mají:
a) vlastní nadpřirozené schopnosti (což není úplně "magie" z jejich pohledu, ale...)
b) nějakou vlastní formu magie (obvykle nějakou obdobu thaumaturgie)
c) obecnou alespoň vágní vědomost o tom, že existují mágové a že to jsou trochu šílenci, kteří když řeknou, že obloha je modrá, tak je lepší si to jít zkontrolovat.

Pak tam jsou různé frakce mortálů, kde se to liší:
- okultisté a psykeři na tom sou podobně, jako ty upíři&spol, jen toho umí o dost míň a mají o hodně nekonkrétnější vědomosti
- hunterům plane v duši/mysli Vigil, který je duševně předpřipravuje na střet s věcmi, které ještě nepotkali, takže sice nemusí o magii vědět, ale když ji potkají, tak ji dokáží poměrně v klidu zpracovat jako "další zpropadenou věc zpoza opony, se kterou se musíme vyrovnat"

...a pak tu jsou mortálové a ti se obvykle hrají tak, že informaci o existenci magie moc přijmout nechtějí, ale dřív nebo pozdějc jim nic jiného nezbyde (alternativy jsou dvě: zemřít nebo se přihlásit na doživotí na psychiatrii)


Disbelievers jsou pak taková supernatural anomálie - mortálové, kteří jsou silně ukotvení v realitě a zároveň mají podprahové spojení s mystickými silami, které ale jejich víra v realitu narušuje, místo toho, aby jí využívali. V podstatě opak okultistů. Disbelievers nemají (příliš) vliv na vrozené schopnosti (upíří disciplíny atp.), ale dokáží je zpracovat tak, aby nezešíleli, nicméně mají velmi nehezký vliv na všechny "éteričtější" formy magie a to včetně mágské probuzené magie (mágové je FAKT nemají rádi).

Technokrati jsou mágové, jejichž paradigma je věda - v podstatě soustředí svůj magický talent do toho, aby přiměli věci fungovat za hranicí dnes možného. Maraudeři jsou pak mágové, kteří "poněkud" zešíleli a začali přepisovat okolní realitu svým paradigmatem (což dost narušuje magii ostatních). Technokratický marauder je z pohledu mágů v podstatě tvrdá kotva reality co totálně bashuje jakoukoliv magii ve svém okolí PLUS to je týpek, který sám dokáže využívat vědu a technologii za hranicí dnes možného - obvykle krajně nepříjemná existence. Zejména, protože narozdíl od ostatních marauderů je relativně kompatibilní s okolní realitou, takže dokáže běžně fungovat a není už z dálky nápadný jak pěst na oko.
24.11.2016 16:08 - Quentin
Jerson píše:
kusím tedy být konkrétní, co bych viděl jako věci pro řešení během hry.

Co se stane, když čaroděj sešle Bestii na člena skupiny, nebo na nějaké důležité NPC ve hře? Dá se tahle proměna a případné související ovládnutí zrušit dřív než smrtí čaroděje?

Neexistuje žádné "důležité" NPC.

Jerson píše:
Kopí - co když kopí vyvolané pasivním efektem opustí čarodějovo ruku? Třeba kdyby tímto způsobem chtěl vyzbrojit nějakou skupinu, nebo ho použít jinak než zamýšleným účelem, třeba jako osu vozu? Může ho taky odhmotnit? Kolikrát to může udělat?

Z textu asi není jasné, že jej může zhmotnit pouze v ruce, nikde jinde. A když ho pustí, tak zmizí. Je to jen osobní zbraň. Opravím to v pravidlech.

Jerson píše:
Můžou se panďuláci rozprchnout a provést třeba průzkum, místo aby pracovali? Dokážou třeba okovat koně, když na to žádný z nich nemá (alespoň zdánlivě) dost síly a hlavně velikost?

Jasně, dělej co chceš. Že znají řemesla je jen sekundární věc. Pokud dokážeš popsat, jak to udělají, tak i koně zvládnou. Soudit tě bude zbytek hráčů.

Jerson píše:
Skrýš - co se stane, když kouzelník pozve návštěvu (třeba partu důležitých NPC) "k sobě do pracovny" na jednání, pak si odskočí s tím, že ještě musí něco vyřídit, a zavře za sebou dveře - co se stane s těmi lidmi uvnitř? (Zrovna tohle mi přišlo jako ultimátní kouzlo na likvidaci čehokoliv, pokud by mělo jít o nějaký mimoprostor)

Přidána poznámka o tom, že musí prvně všichni odejít. Ale dobrá úvaha.

Jerson píše:
Dá se mučednickým poutem spojit i se zvířetem? Nejlépe nějakým věrným a odolným, třeba koněm?

Samozřejmě. Čaroděj na slonovi zní hardcore :)

Jerson píše:
Jasnozření - lze viděnou budoucnost změnit?

Ano. Je to takové průzkumné kouzlo.

Jerson píše:
Když je astrální trhlina seslaná třeba na skupinu 100 nebo 1000 lidí, může se stát, že tahle stovka lidí prostě zmizí celá, když nikdo z nich neuhne (nemůže, nebo nechce)? Co když někdo z nich nebo třeba všichni bude zakován v řetězech, vrátí se do nich?
(hromadné osvobození otroků zakovaných v řetězech snadno a rychle?)

Tohle je výborné nebojové využití. Palec nahoru :)

Jerson píše:
Lze bariérou někoho natlačit do rohu a tam ho ukuchat, aniž by se mohl bránit?

V perfektních podmínkách asi jo. Ale nezapomeň že bariéra je statická.
edit: V malých místnostech bych jako DM nejspíš bral tak, že ji vždy vyplní celou a zabarikáduje dveře.

Jerson píše:
Magický zámek seslaný na bránu tu už padl - bude to fungovat?

No jasně, to považuju za skoro praktičtější využití než to originální :)

Jerson píše:
Záruka - lze ji využít k tomu, aby se zcela rozvrátil provoz ve městě nebo tábor jízdy?

Tohle jsem nepochopil. Save proti smrti rozhoduje o tom, jestli jsi při klesnutí pod nulu mrtvý nebo jen těžce raněný/v bezvědomí. Další rána tě ale beztak dorazí.

Jerson píše:
"Platba" za zemětřesení se řešila. Samozřejmě mě napadlo shodit truhlu do moře a následně ji nechat vylovit (někým jiným)

To jsme řešili. Intent.

Jerson píše:
Odzbrojení - při seslání v plné hospodě vyrazí všem korbely a případně stoličky, o které se opírají, nebo jen těm, kteří se do následné rvačky plánují zapojit?

Pohádej se s vypravěčem. Já bych je asi odzbrojit nechal, pokud rvačka aspoň trošku visí ve vzduchu.

Jerson píše:
Odmlčení - co všechno si pamatuje vražedná zbraň, když nemá oči a uši, ani žádné další receptory? Jak je inteligentní?

Stejnětak jako jí kouzlo přidá tvář, zpětně jí přidá i smysly a pamět a všechno co je k "animaci" potřeba. Je inteligentní tak, jak ji budeš hrát. Kord může být drzý a namyšlený, kladivo může být hloupé a přímočaré.


Ale teda Jersone, myslím, že bys byl skvělý hráč d&d :-)
24.11.2016 16:29 - sirien
Quentin píše:
To jsme řešili. Intent.

To zní jako boží business plan - chodit za čarodějem a jen si poznamenávat, kde co obětoval
24.11.2016 16:34 - A15
... a obratem to prodávat druhému s 50% slevou.
24.11.2016 16:39 - efram
Add Jerson #487

na všechny tebou uvedené příklady použití kouzel má GM velice jednoduchou odpověď. Namátkou uvedu několik. Nikterak nepochybuji, že vymyslíš další counter na to co napíši nebo napíše kdokoliv jiný, ale je to pravdu ta cesta ? Podle mě je to cesta do pekla a je to munchkinismus add absurdum.

Trpaslíci kovajíc koně = proč ne jsou magičtí a navíc jejich podstatou je řemeslné umění. Můžeme si klidně představit jak se poskládají, šeptají koni něco do ucha a ostatní ho v klidu okovají, protože je kůň "poslechne". Zda tahle skupina zvedne něco těžkého? Proč ne jsou přece magičtí, a nebo taky ne nezvednou, a nebo taky ano zvednou jen to, co by uzvedl čaroděj sám o sobě (tady máš i trochu logiky v zachování hmoty a energie). Pokud spojí své síly.

Trpaslíci a průzkum = jistě mohou provést průzkum, ale jsou přece jen zdatní v řemeslech, jak je popsáno v kouzle a tak jedinou výhodou pro ně je jejich velikost a proto i při průzkumu mohou slavit úspěch a nebo hrdinně zemřít na kousnutí komárem, když mají jen 1HP. HC varianta pak je že čaroděj bude zraněn za tolik HP kolik trpajzlíků zemře. A takto mohou pokračovat dál a dál a to díky fantasii s podporou špetky logiky. Obráceně to jde trochu hůře.

Jasnozření = jak prosté Watsone. Čaroděj vidí jen jednu z možných budoucností, které mohou nastat a samozřejmě může se pokusit ji změnit a tím pádem nastane jiná realita, kterou v dané chvíli použití kouzla neviděl, protože nebyla pravděpodobná. Proč nebyla pravděpodobná? Na to najdeme dalších x vysvětlení.

Odmlčení = irelevantní otázka z tvé strany. Kouzlo totiž propůjčí zbraní tvář a je možné ji vyslýchat - absence smyslových orgánů je zcela irelevantní, jde přece o magii a to jak a proč dýka poskytne informace lze vysvětlit různě - propojení s minulostí, věštba atd atd. Lepší příklad tvého přecenění logiky bych nenašel.

Mučednické pouto = opět jednoduchá odpověď. Co třeba vzdálenost tvora a čaroděje....nesmí přesáhnout atd atd. Začínám mi připadat, jako že nehledáš řešení, ale jen chyby. (?)

Jerson píše:
že v každé druhé otevřené hře se najde minimálně jeden člověk, který zkouší, co všechno může se schopnostmi postavy zvládnout.


Nemyslím si, že cesta jak usměrnit (vysvětlit mu situaci) takového hráče je v tom, že mám na všechno jasně danou odpověď. Do určité míry GM nemůže být na vše připraven. Je na GM jak v danou spornou chvíli rozhodne a rozhodně není na škodu pokud následně vznikne diskuse s výsledným konsensem.


LokiB píše:
takže chceš říci, že kdyby se v době středověkých či starověkých válek objevila v jednotka vojáků, vybavených 100 kulomety, schopná dlouhodobě fungovat, že by to podstatně nezměnilo chod světa?


Jsme opět u toho co to je dlouhodobě fungovat? Jistě pokud by jim časoprostorem stále přicházela výzbroj a výstroj tak by svět ovlivnili. Ale ne všechny boje jsou bojovány na bojišti. Pokud vím kulomet nebraní proti otrávenému jídlu......ten počet 100 kulometů byl zvolen úmyslně? Proto, aby se ten argument dal méně rozporovat? Je to stejně irelevantní jako když napíšu, že těch tvých 100 kulometníků zemře na nějakou nemoc, která se v té lokalitě vyskytne, a nebo že je všechny v kasárnách otráví šlapky, které jim někdo podstrčí v dobitém městě.

LokiB píše:
ne každý zásah je zásadní pro daný svět, ale zas se tvářit, že z hlediska psychohistorie se všechny případné rozdíly zase zahladí, to se mi nezdá.



S tím do určité míry souhlasím.

Jerson píše:
Rozdíl proti středověku byl tedy v rychlosti šíření informací nesených lidmi, místo průměrných cca 5 km/h to bylo průměrných 16 km/h.


Hustota zalidnění nic ?

Závěrem. Jerson mi připomněl jednoho dobrého kamaráda. Byl velice technicky zaměřený. Vrhl se na fotografování. Jeho fotky byly technicky naprosto dokonalé, ale tak nějak neměli tu duši.
24.11.2016 17:01 - Sparkle
Shako píše:
nic nezkazí zábavu hráči kouzelníka jako spousta magických obran, kterým se nedá vyhnout a způsobují, že drtivá většina jeho kouzel nebude nikdy fungovat...


Asi tak. Kdykoli jsem hrála dračák, kde kouzelníci uměli teleporty, čtení myšlenek a podobně, tak to samozřejmě hráč všude zkoušel použít a taky se skoro furt od GMa dozvídal "nejde to, je tam magická ochrana". To už radši ta kouzla zakázat úplně, než absolvovat tohle.
24.11.2016 17:14 - LokiB
efram píše:
Jasnozření = jak prosté Watsone. Čaroděj vidí jen jednu z možných budoucností, které mohou nastat a samozřejmě může se pokusit ji změnit a tím pádem nastane jiná realita,


Tak tady je ovšem zvedák v tom smyslu, že čaroděj nezná všechny kauzální souvislosti mezi "současností" a "danou budoucností" ... takže ji vlastně může změnit i tím, že si položí půlitr na jiné místo, než "očekávala" ta viděná budoucnost ... v praxi vlastně nemůže ta viděná budoucnost nikdy nastat, protože je naprosto nemožné, aby se proti jejím předpokladům nic nezměnilo ;)

To s těmi kulomety jsi moc nevysvětlil ... ano, někdo může danou jednotku zlikvidovat třeba otráveným jídlem. nebo šlapkami ... ostatně asi stejně, jako to mohla udělat Francie při přepadení Německem z WWII, když jim dobyli Paříž ... hmm, proč to vlastně neudělali? Vždyť ty možnosti, jak se s čímkoli vypořádat, jsou nepřeberné ....

Spakle: a není možné to prostě zkusit vybalancovat? ano, na spoustě míst a ve spoustě situací a proti spoustě cílů kouzlo funguje, protože není nikdo, kdo by to konkrétní zabezpečoval, nebo na to není dost zdrojů, času atd.
Ale mít jako součást settingu, že NĚKTERÁ, zejména pak třeba příběhově důležitá, konkrétně třeba někdy nějakou ochranu mají ... na tom není nic špatného.
Je věcí GM, jestli má pocit, že mu pravidla a jejich užití rozpadají svět pod rukama a neumí si s tím poradit.
Na druhou stranu, muset trpět ultimátní kouzla, aniž by na ně bylo možné reagovat, jakkoli si o to logika věci prostě říká ... to je dost laciné od GMa i jeho hráčů. Takové trpitelské.

Trpaslíci kovající koně ... Ať žijí duchové! Povstaňte skřítkové ze skal! .)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18478083610535 secREMOTE_IP: 34.237.51.159