17.2.2017 10:51 - Jerson
Quentin píše:
Však taky magie v naší hře je kombinací Dresden Files, Vance a tvých postů na rpgf :D

Ty první dvě možnosti neznám, takže jsem si nevšiml, že jsi zahrnul i můj přístup k magii :-)
17.2.2017 11:14 - Gurney
Mě se naopak docela líbí, že ty prsteny mají nějaké mystické a (z hlediska fungování světa) neprůhledné podmínky (ale přitom pro potřeby hry je jasné co je třeba, udělat, aby člověk dostal patřičný efekt). Jersonův meč je víc fringe science než skutečná "weird" chaotická magie, která žádnou interní logiku následovat nemusí (nebo je tak podivná, že ji normální smrtelníci stejně nemůžou pobrat).

Což samo neznamená, že by se to nedalo kombinovat ve stylu Expedition to the Barrier Peaks.
17.2.2017 11:27 - sirien
Magie musí být čitelná, aby byla v příběhu funkční, takže nějaké struktuře nebo logice kterou se řídí se nevyhneš (potvrzuje 10 z 10 spisovatelů, které stojí za to číst). Což neznamená, že by věci nemohly být i weird, nicméně ta weirdness tam přichází z pozadí, nejde jí rvát do popředí (pokud magii nechceš teda držet jen na druhé straně od hráčů v rámci nějakého hororu).

Třeba v těch Dresden Files to má Butcher udělané fakt hezky, když člověk ty knížky čte, tak jasně vidí, co kdo dokáže nebo nedokáže udělat a za jakých podmínek, přesto tam pořád je prostor pro to aby magie působila magicky.


Nicméně jo, ten Jersonův meč na mě už taky působí víc jako alechemická než jako přímo magická záležitost.
17.2.2017 12:54 - Jerson
Já žádné skutečné "magické" zbraně neměl. Všechno byly "artefakty", reálně tedy meče či jiné zbraně s duší, buď přímo lidskou (elfí, trpasličí), nebo uměle vytvořenou. Nicméně každý z nich měl nějakou osobnost, byl ovlivňován nositelem a zároveň nositele ovlivňoval.
A samozřejmě u mečů se počítal os tím, že je bude používat někdo znalý boje a nikoliv mentálních praktik a přenosu duševních sil, takže byly dělané tak, aby sílu/energii potřebnou pro své fungování získávaly snadno a nutnosti majitele podstupovat speciální výcvik. Prostě zabít, nasát duši mrtvého, její sílu využít, a nějaké jeho vzpomínky a osobnost ... tak prostě zůstanou v meči. A meč samozřejmě vedl svého nositele k tomu, aby zabil, prostě byl tak "nastaven".
Meč, který nějaký mág dělal sám pro sebe takto dělaný nebyl, protože mág ho uměl dobít sám vlastní vůlí, takže jen potřeboval část osobnosti nějakého šermíře s šermířskými dovednostmi, které by během boje používal. Viděno moderním pohledem prostě appku "Šermíř 3" :-) Žádné duše to nevysávalo, žádná krev nebyla potřeba, bojovník ho mohl ke zlepšení svých bojových schopností mohl použít taky, ale neuměl ho nabít.

Když nad tím přemýšlím, tak pokud bych měl nějaké magické prsteny s opakovaným efektem (používal jsem spíše jednorázové svitky), tak by se asi nabíjely podobně jako ty Quentinovy, jen bych měl jasněji definované emoce, na které by byly nastaveny. A na situaci by nezáleželo, prostě prsten který se nabíjí zoufalstvím se dá nabít stejně dobře ze zajatce, který ví že zemře a není s tím smířen, jako z matky, které umírá dítě na nemoc. I když by k němu mohla být legenda o použití, tedy něco jako "pro nabití nech přítele trpět v bezvýchodné situaci".
17.2.2017 13:17 - sirien
Víš, jak se říká, že učitel není povolání, ale diagnóza? Pokud by někdo chtěl vědět, jak by vypadala vědecko-technická thaumaturgie, kdyby byly představy z 19. století o astrálním světě pravdivé, staří se zeptat Jersona, inženýrštější magii si už snad ani představit nedokážu :D
17.2.2017 13:58 - Šaman
Zrovna v tomhle s ním souhlasím. U nás je základem každého "magického předmětu" buď duše (ať již dobrovolně, či násilně uvězněná v předmětu), nebo nějaký drahokam.
Duše jsou spíš záležitost duchovní magie (výjimečně kněžské, hlavně nekromancie).
A drahokamy jsou čistě technická záležitost. Umí jen jednu věc, nemají vlastní energii a vyžadují buď nabíjení, nebo čištění.
Specialita jsou pak čarodějovy hole, které mohou fungovat jako jako prodloužená ruka a zesilovač určitého druhu magie (ale zároveň potlačují opačnou).

Sauronův Jeden prsten obsahoval kus jeho duše. Všechny knižní mluvící a myslící meče obsahují duši šermíře.

Ten drahokam, co použil Radagast na vyléčení ježka je typický absobční kámen, který je po použití nutno vyčistit. Tamten byl vzácný a absorboval magii, ale poměrně běžný je třeba safír proti jedům.
Jiné zacelují krvavé rány, něco detekují, chrání proti zlu, posilují vůli apod. Viz. New age a Wicca.

Gandalfova hůl je ona specialitka, která mu pomáhá posílit určitá kouzla (u něj to tipuji na magii světla), ale energii samotného kouzla dodává sesilatel.

Jsem technik, takže pokud čtu "nabíjení prstenu", očekávám nějakou energii. Třeba jako v prstenu hraběte Drakuly z dračáku - nabíjel se ponořením do krvavého zranění za určitý počet životů (a pokud se nenapil, upíjel životy od svého nositele, jinak ztrácel sílu). Tedy pil životní energii.

Dokážu si ještě představit emoční energii, i když já osobně ji považuji za hůře uchopitelnou - v mučírně se z energie emocí zoufalství může pomalu stvořit hrůza, ale těžko se tam budou nabíjet předměty. (Jen můj názor.)

Ale v "spáchal kriminální čin" žádnou energii nevidím. To už by musel být nějaký předmět spojený s bohem (třeba patronem lupičů), který bere energii od boha a ten si sám stanoví pravidla kdy ji poskytuje (pomáhá třeba jen hledaným osobám).
Tam by ale měl poslední slovo vždy PJ jako onen bůh. Pokusy být "hledaný" tak, aby to postavu moc nebolelo bych bral jako pokus o podvod boha :)
17.2.2017 14:10 - LokiB
Šaman píše:
Jsem technik, takže pokud čtu "nabíjení prstenu", očekávám nějakou energii. Třeba jako v prstenu hraběte Drakuly z dračáku - nabíjel se ponořením do krvavého zranění za určitý počet životů (a pokud se nenapil, upíjel životy od svého nositele, jinak ztrácel sílu). Tedy pil životní energii.


Nebo jenom reagoval s hemoglobinem v krvi, nebo možná hemoglobin působil katalyzátor chemické reakce, která by bez něj neproběhla ;)
Spor o to, jestli krev mrtvého obsahuje životní energie ale riskovat nebudu :)

Představa různých duševních energií se bohužel v posledních desítkách let ošklivě zvulgarizovala a zprofanovala a kdejaké ezo-něco tím vysvětluje pokud možno všechno. Včetně třeba homeopatie.

No nic, na představě do fantasy her to nevadí ... jen to prostě není jediné možné vysvětlení, jak takový prsten "pije krev".
17.2.2017 14:26 - Jerson
sirien píše:
Pokud by někdo chtěl vědět, jak by vypadala vědecko-technická thaumaturgie, kdyby byly představy z 19. století o astrálním světě pravdivé, staří se zeptat Jersona, inženýrštější magii si už snad ani představit nedokážu :D

Ono na tom bylo vtipné, že když hráči neznali princip, tak jim tahle magie přišla mnohem záhadnější, magičtější a taková nepředvídatelná, a přitom naplňovala představy a magické praktiky, které se daly najít v reálné historii.
Podle tohoto principu se dalo vysvětlit mnohé, od fungování magických zbraní po to, že proč se děti (ale i dospělí) před bubáky schovávají do postele pod deku.
Magie zbraní nebo prstenů byla jen malá část fungování téhle logiky.
17.2.2017 14:27 - Vojtěch
Šaman píše:
Gandalfova hůl je ona specialitka, která mu pomáhá posílit určitá kouzla (u něj to tipuji na magii světla), ale energii samotného kouzla dodává sesilatel.


Gandalf byl snad ohnivý maia s vazbami na Manwëho. Mimo to na tu ohnivou magii měl ohnivý prsten Naryu. Nevím jestli spíš ta hůl nebyla spíš něco jako usměrňovač magie bez které se na moc čarování nezmohl.
17.2.2017 14:34 - Šaman
Tak on hlavně nebyl kouzelník, ale PJovská Maia, takže nevím, jestli se na něho vztahují klasická pravidla pro postavy :)

Ale když už, tak ten oheň u něho beru spíš doplňkově, pomocí Narye dokázal vzdorovat balrogovu ohni, ale jeho nejsilnější kouzlo bylo zahnání nazgúlů pronásledující Faramira při ústupu do Gondoru. A dodávání odvahy, překonávání té "temnoty nepřítele". Takže nemyslím úplně světlo jako žárovku, ale světlo jako opak temnoty. Spíš kněžské.

Ale on sám se stal archetypem čaroděje a ta hůl k tomu patří. Každý "typický čaroděj" bude mít nějakou podobnou.
Resp. druhá možnost (spíš do modernějšího světa, aspoň do renesance) je krátká harrypotterovská hůlka, ale tam je zase ono pírko namísto drahokamu. A i ta je poměrně "magicky vědecká" - některé hůlku spolu interferují, protože mají pírko stejného ptáka apod…
17.2.2017 14:46 - sirien
Šaman píše:
A i ta je poměrně "magicky vědecká"

lol.gif
17.2.2017 15:01 - Šaman
Mám tím na mysli, že tvorba hůlky IMHO není nějaké: "Abrakadabra, spojž se tuto dřívko s tímle brkem, ať můžeme kouzlit frkem… Hmm, co nám z toho vylezlo? Super se s tím zapaluje oheň, ale levitace tomu nejde… No nic, prodám to za 15 zl. jako hůlku ohně…"

Ale spíš si to představuji nějakého magického konstruktéra, kterému zadavatel řekne, že potřebuje hůlku k léčení naobvyklych nemocí a konstrukér prohledá štos papírů, vypíše si všechny materiály vhodné k léčení a k detekci jedů a pak zvolí nejvhodnější kombinaci jak materiálů, tak postupu výroby. Případně to ještě konzultuje se zákazníkem ("a přejete si spíše rychlé zacelení ran, nebo raději něco k dlouhodobému léčení vleklých magických nemocí, třeba lykantropie?") :D
17.2.2017 15:03 - LokiB
Šaman: nejsilnější gandalfovo kouzlo bylo vyhnání Sarumana z rohanského krále ... ;)
Co se kouzlení týče, Saruman nepředvedl vlastně nic ... jen technikálie, jako je křížení lidí se skřety a "naser horu" na dálku, když šla družina přes průsmyk.
Sauronovo kouzlení ... no jo, kouzlil on vůbec?

každopádně jejich prsteny se moc nenabíjely, nebo z herního pohledu vlastně nezajímavě. "udělej dobrý skutek a budeš ochráněn", "zasaď strom a budeš dlouhověká", "koukej na moře a postavíš dobrou loď" ... energie málo, resp. žádná
17.2.2017 19:48 - chrochta
Šaman: S emoční energií pracuje do jisté míry Dennis McKiernan (vyšly mu v překladu čtyři knížky, tohle popisuje v Putování liščího jezdce). Magie mu obecně jede na životní energii/ mládí, ale lze ji dobíjet ze silných emocí - hlavně tedy mučení, páč bílí mágové jsou tady docela lemry.
17.2.2017 20:00 - sirien
chrochta píše:
ale lze ji dobíjet ze silných emocí - hlavně tedy mučení, páč bílí mágové jsou tady docela lemry

že to nikdy nikdo nedomyslí do důsledku... mágové v takovém světě by byly především děsný smažky. Nebo přinejmenšim bossové drogovejch kartelů.
17.2.2017 20:50 - LokiB
Je to právě divné, že se tak často pracuje v těhle fikcích s negativními emocemi, bolestí a spol. A přitom v praxi se většinou pro magické potřeby pracuje naopak s neutrální či pozitivní energií. No, není to tak přitažlivé pro herní zpracování.
mágové by tak byli představenými klášterů, uměleckých frakcí, bordelmamá, ředitelé škol ....
17.2.2017 21:19 - chrochta
Možná ano. McKiernan ale původně strašně chtěl psát pokračování Pána prstenů, a nakonec si kvůli tomu vytvořil vlastní svět. Drogy tam jsou, drogové kartely už ne - a skoro každý temný mág je totálně sjetý mocí.
17.2.2017 21:51 - Šaman
LokiB píše:
Je to právě divné, že se tak často pracuje v těhle fikcích s negativními emocemi, bolestí a spol. A přitom v praxi se většinou pro magické potřeby pracuje naopak s neutrální či pozitivní energií. No, není to tak přitažlivé pro herní zpracování.

Přesně. A taky za to asi trochu může naše zvrácená kultura. Proklít někoho v agónii u kůlu projde s ratingem 15+, ale reálně je největší výboj energie při orgasmu. Ale popisovat magický rituál, kde se vybraná kněžka a kněz nejprve měsíc připravují půstem, meditací a sexuální zdrženlivostí a pak se dokáží po dlouhém dráždění při společném orgasmu soustředit na ono kouzlo, to už by bylo 18+ a navíc označené za perverzní. A to nemluvím o hromadných rituálech :D

sirien píše:
mágové v takovém světě by byly především děsný smažky

Co mi to jen připomíná? "Myslím, že ti ta tráva leze na mozek. Měl bys zkusit hélium… A Lála je hajzl!" :D
17.2.2017 22:51 - Log 1=0
Píše:
Ale v "spáchal kriminální čin" žádnou energii nevidím. To už by musel být nějaký předmět spojený s bohem (třeba patronem lupičů), který bere energii od boha a ten si sám stanoví pravidla kdy ji poskytuje (pomáhá třeba jen hledaným osobám).
Tam by ale měl poslední slovo vždy PJ jako onen bůh. Pokusy být "hledaný" tak, aby to postavu moc nebolelo bych bral jako pokus o podvod boha :)

Možná by bylo vhodnější slovo "aktivace" ale to je slovíčkaření.
Já si to představoval tak, že prsteny vyrobil ďábel, či jeho settingový ekvivalent, někdo kdo má profit z toho, že se někdo stane zlým, jedná nemorálně, a zároveň je nesmírně mocný. A rozhodil si po světě pokušeníčka. Ty prsteny člověka motivují k tomu, stát se drobným kriminálníkem, hédonikem, lupičem, bulvárním novinářem, krutým surovcem. Jestli je to pro tvůrce dost "zlé", tak proč by to nevyrobil.

Samozřejmě by se dalo zavést spoustu vylepšení. Třeba by mohly mít ne 1 ale n aktivací. Takové by mohly třeba i "levelovat" ve chvíli, kdy by "přetekly" by se transformovaly na něco s vyšší cenou i efektem. A vybitý by třeba mohl být použit k nižšímu efektu a tím by "klesly". To by s člověka s pár chybami vychovalo regulérního zločince.

A takových pokušeníček by mohlo být víc, ne jen prsteny. Jen plácnu třeba:
-Meč dá kritický úder na přání, má li kladnou bilanci, každé takové použití mu ji sníží.Zvýší mu ji zabití civilisty.
-Amulet, jehož nositel může získat časově limitovanou bezvýhradnou lásku libovolné osoby, má li amulet kladnou bilanci. Zvýšení bilance kdykoli se někoho zmocní násilím (§185 TZ, aby to bylo jasné).
-Měšec, ve kterém se objeví tolik zlaťáků, jako je n-tina majetku, který držitel někomu bez náhrady zničil.
-Předmět způsobí vybrané osobě fyzickou újmu a stejnou někomu nevinnému, tuto oběť si vybere sám.
-Uživatel zbraně omládne o 1/x svého věku, kdy x je věk zabitého.
A tak dále. Popravdě bych měl s těmi věcmi sám problém, kdybych s nimi měl interagovat, ale otrlejší jedinci by to tak vnímat nemuseli.
17.2.2017 23:00 - Šaman
Takže zlý, či chaotický bůh. Ok, proti gustu…
Osobně bych takovou věc udělal jen jednu (nebo několik málo), univerzálnější a mocnější, ale právě pod vlivem nějakého ďábla. Tohle je věc, okolo které se může točit celé dobrodružství, nebo kampaň. Tak trochu souboj důvtipu postavy a PJ - postava se snaží získat výhody a PJ se snaží, aby se ty výhody projevily ďábelsky. (Z filmů mě napadá lahvička z Poslední propadne peklu a jedna prokletá pistole z nějakého westernového seriálu co už nevím, jak se jmenoval. Každého majitele chránila a učinila přesným pistolníkem dokud nezabil nevinného, ale pak ho nějak zradila a on skončil v pekle. Jeden z mála kdo ji unikl byl nějaký lékař, co s ní zabil nájemného vraha a pak ji s ním pohřbil. Ale samozřejmě, že ji brzo zase někdo vykopal, taková věc nezůstane dlouho skrytá.)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21621108055115 secREMOTE_IP: 3.234.214.179