30.1.2018 23:23 - LokiB
* A není to spíš pobřeží Nový Anglie? Massachusetts.
30.1.2018 23:42 - sirien
Nevim, asi, já se přiznám, že sem toho sám od Lovecrafta ve skutečnosti moc nečet.
31.1.2018 00:19 - Gurney
Klasické Cthulhu lokace jako Arkham a Innsmouth jsou opravdu Nová Anglie, jestli si to z těch povídek pamatuju dobře, tak to zhruba odpovídá Massachusetts. Když to pobřeží člověk vidí za mizernýho počasí a pak dojde do knihovny, kde mají vyvěšenou mapu s označenými vraky lodí, co tam ztroskotaly za poslední tři století, tak teprve pochopí, proč je to zasazené zrovna tam.
31.1.2018 00:21 - Šaman
Cthulhu má nějaké volby u kloaky, našel si novou zábavu. Musíme holt volit menší zlo…
3.2.2018 09:50 - PetrH
Klidne ty eticke;) ne petr myslel hlubiny obecne: propasti, sklepy, kanaly, rokle, morske prikopy... ale sirien dal super tip;))
4.2.2018 22:32 - Quentin
Irituje mě podoba expertů v našich domácích pravidlech a přemejšlim, že bych je udělal jako hromádku featů k rozebrání. Co myslíte?

Starší varianta
Novější varianta
4.2.2018 22:52 - Log 1=0
To není náhodná tabulka jazyků? :,-(

Ta druhá varianta je asi zajímavější, ale zas to budeš muset vymýšlet/schvalovat.
EDIT: A rozdíl třeba u zlodějství mi přijde minimální, ale jen plácám od stolu.
4.2.2018 23:17 - Quentin
Log 1=0: Hlavní rozdíl je, že v první variantě vybereš tři dovednosti a ty se ti zlepšují vesměs v závislosti na GM fiatu. Ve druhé variantě jsou to o chlup konkrétnější efekty a na každé úrovni si bereš další. Ve druhé variantě by samozřejmě nebyl penalizovaný multiclass.
5.2.2018 00:03 - sirien
nová podoba se mi untuitivně líbí víc.

Co mi tam přijde trochu divný obecně je válečník. Mám čaroděje - týpka, co se věnuje širokýmu oboru vzdělanosti a mystiky (vzdělanosti: načítání zaklínadel tak jak je popsané určitě není bez provázanosti s dalšími vědomostmi a znalostmi). Mám experta - týpka co se naplno věnuje nějakejm +- mundánním skillům v rozsahu celých řemesel a tak. A pak mám... týpka, co umí mlátit zbraní.
5.2.2018 11:02 - Quentin
Sirien: Njn, tak to ve starém dnd vesměs bylo. Champion v 5e to tak má pořád :)

Mám ještě jednu variantu, kde vybírají "featy" i válečník (berserk, jezdec, taktik...) a čaroděj (hůl, plášť, patron...). Ale nějak se mi to nelíbí. Pomalu bych mohl povolání úplně rozpustit jen na seznam moves, vyměnit d20 základ za PbtA a hrát nějaký domácí DW/WorldOfDungeons-hack :D
6.2.2018 17:30 - Gurney
Quentin píše:
Mám ještě jednu variantu, kde vybírají "featy" i válečník (berserk, jezdec, taktik...) a čaroděj (hůl, plášť, patron...). Ale nějak se mi to nelíbí. Pomalu bych mohl povolání úplně rozpustit jen na seznam moves, vyměnit d20 základ za PbtA a hrát nějaký domácí DW/WorldOfDungeons-hack :D

Mně to náhodou dává smysl, že válečník dostává bojové featy, expert profese nebo speciální dovednosti (myšleno povolení dělat vysoce specializované věcí, které bez tréninku vůbec dělat nejdou - lézt po hladké stěně, úplně zmizet ve stínu, ...) a čaroděj nová kouzla (patrona a familiára bych zahrnul do nich).

A kašli na moves, Blades in the Dark jsou PbtA 2.0 :)
6.2.2018 18:07 - Quentin
Gurney píše:
A kašli na moves, Blades in the Dark jsou PbtA 2.0 :)

A pokoušel se to někdo už hrát mimo ten původní setting/setup. Třeba jako normální dnd nebo sword&sorcery?
6.2.2018 18:38 - Gurney
Vím o dungeon crawl hacku. Setupem myslíš tu strukturu hry, tj. střídání misí a nějakých následků mezi nimi?
6.2.2018 20:25 - Quentin
Píše:
Vím o dungeon crawl hacku

Dík :)

Píše:
Setupem myslíš tu strukturu hry, tj. střídání misí a nějakých následků mezi nimi?

Heat, Turf, Tier, Crew, Rep, Factions, Scores, Downtimes...
6.2.2018 20:37 - sirien
Nic z toho není kriticky potřebné, na druhou stranu se to dá používat i alternativně.

Heat je dost specifická věc, která se Ti ale může hodit pro trackování "nasranosti" různých skupin a antagonistů

Turf lze vypustit - ale stejně tak dobře to jde použít jako způsob pro řešení různých lokálních kontaktů a vlivu (např. spojenci v gildách atp.) nebo pro případ, že by se hráči rozhodli si někde vybudovat nějakej reálnej vliv (členství v gildách, šlechtické tituly...)

Tier lze vypustit nebo používat dohromady s Turf popř. Rep. ke sledování toho, jakou "váhu" nebo "implicitní vliv" postavy mají.

Crew lze vypustit. Na druhou stranu to jde dobře použít ke zobrazení "sehranosti" skupiny a tak.

Reputation je vždycky dobrá věc - každej hrdina přece chce, aby se jeho sláva nesla od barda k bardovi :)

Factions může vzít leviathan

Scores... v podstatě to je totéž co v DnDčku "adventure"

Downtimes se myslim hoděj obecně - potom co vyděláš nějaký to zlato ho chceš taky někde utratit, ne?
6.2.2018 21:08 - Aegnor
A samozřejmě je tu třeba space opera hack Scum and Villainy.
7.2.2018 01:43 - MarkyParky
Vrátím se ještě k hlubinám.

Ta random tabulka, co jsem hledal, byla něco jako d20 strašlivého zla, které na vás může čekat v srdci podzemí nebo d20 hrůzostrašných bossů na konci dungeonu.

Jako chápu, že to není úplně standardní věc, protože často srdce podzemí/boss jsou věci dané zápletkou a ne náhodná věc, na kterou si před posledním encounterem hodíš.

Ale nějak jsem potřeboval inspiraci tohoto typu a nenašel.
7.2.2018 12:23 - Gurney
Quentin píše:
Heat, Turf, Tier, Crew, Rep, Factions, Scores, Downtimes...

Viz sirien, všechno nástavby. Ale já spíš jen tak rýpu, že vlastně moc není důvod dávat do hry jednotlivé moves, když do ní rovnou můžeš importovat systém, který umí vytvářet moves na základě toho, co se zrovna děje ve hře.
8.2.2018 09:22 - Vojtěch
Jazyky
Reakce při pokusu domluvit se s někým neovládajícím stejný jazyk
2k6 (bonusy za snahu při RP, postihy za předchozí průsery atd.)
2 - Postavy jsou považovány za cizí špehy, nebo čaroděníky. Vidle, hranice atd.
3 - Posunky, nebo některá slova postav na opačné straně znamenají urážku a pokus o komunikaci vyvolá incident.
4 - Postavám je sprostě nadáváno a posílají je směrem odkud myslí, že přišli. Případně je hlásí autoritám.
5 - NPC postavy vysloveně serou a nechce se s cizákem bavit. Posílá je posunky do háje.
6 - Rozumí si pomocí ukazování atd., ale otrávené NPC rozmáchlými gesty způsobuje nepřesnosti.
7 - Jsou schopní si posunky sdělit základní věci.
8 - NPC cítí možnost, že z postav něco kápne a tak se snaží být nápomocné, i když doufá v nějaký bakšiš. Případně táhne postavy k nějakému příbuznému.
9 - Sice nerozumí, ale pár slov z jazyka postav, nebo nějakého jemu příbuzného, ovládá a je schopen pochopit i složitější věci.
10 - Nerozumí, ale je nadšený z neobvyklé návštěvy a tedy poměrně nápomocný, i když ne zase úplně užitečný. Trochu problém se ho slušně zbavit.
11 - Zrovna osoba, která ví přesně, co postavy potřebují, pokud jí to dokáží nějak sdělit.
12 - Ty Vole! Tlumočník!
8.2.2018 09:44 - Gurney
Tyjo, autentická tabulka reakcí na cizince v českém maloměstě :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11600589752197 secREMOTE_IP: 34.229.50.161