29.8.2020 12:59 - PetrH
Q: podle meho bys jako hrad mel udelat i vesnici, mestecko, dul, klaster etc....
30.8.2020 12:06 - Quentin
16.9.2020 23:33 - Quentin
Myslíte, že by tohle mohlo být praktické?


17.9.2020 00:01 - sirien
Z živé praxe (Blades, WoD): Ano a ne.

Ne - rozhodně to nechceš řešit pro každou postavu ani skupinu. Nejdřív se utopíš v účetnictví a pak se to kvůli tomu přestane používat skoro úplně. Na one-shotech (a to ani na těch dlouhejch) to nemá smysl, protože postavy nestihnou ty tracky pořádně posunout nebo využít. Tzn. má to smysl trackovat jen v delší kronice a jen u těch herně nejvýznamnějších postav PLUS u postav které jsou hráči nakopnuty během hry na jednu či druhou stranu (jako "odměna" nebo naopak takové "hej, tohle ti někdo nezapomene...")

Ano - dát postavám a organizacím rozměr kvality vztahu který je vyjádřený hmatatelně je přínosné.
- Zaprvé to ujasňuje, jak si s kým postavy stojí a co od něj čekat. (Což má druhou stranu mince že to hází klacky pod nohy u postav které se vydávají za někoho jiného, aktivně přetvařují atp. - pro takové to chce mít nějaký subsystém kdy viditelný track je "demeanor" a někde máš druhý track se "skutečným" vztahem)
- Zadruhé s tím jde aktivně pracovat jak ze strany hráčů, tak ze strany GM (rozhodování o reakcích, trigger nějakých proaktivních pomocí nebo úsilí stojícího pokusu o odvetu atp.)
- A zatřetí to funguje jako excelentní trade-off mechanika pro měkce hrané sociální konflikty, kdy můžeš dělat věci jako říct "ano, jasně, můžeš dělat hroznýho drsňáka a tý postavě neustoupit / fakt jí k něčemu donutit, ale bude tě to stát její social credit k tobě" (detaily viz Scénáristika 15, odstavec "Hmatatelnost vztahů")
17.9.2020 08:29 - Gurney
Ano, ale jen pro NPC a organizace, které mají v tom světě váhu a o kterých víš, že budou dál zasahovat do dění. A i ty NPC bych se snažil shlukovat do nějakých logických celků - místo lorda Whalena bych tam dal spíš rod Whalenů (čtu to dobře?), čímž má ten vztah nějakou váhu i když se PC zrovna nenacházejí na dvoře, kde ten rytíř sídlí. Značit tam zvlášť každé důležité NPC nebo dokonce lokace je strašný overkill a imo ti to přeroste přes hlavu hrozně rychle (zkušenost ještě z hraní SW, kde jsem zkoušel něco podobného).

Ale ten sheet máš pěkný, asi si ten design od tebe budu muset ukrást a udělat si něco podobného.
17.9.2020 08:50 - Dukolm
No mě se podobné věci vždy nabouraly tím že NPC měly jiné vtahy s postavou než se zbytkem skupiny.

Jinak pěkně nakreslený a věřím že si to najde uživatele. Jen třeba za mě je super mít i verzi bez jakýchkoliv popisků a legendy. Kterou bych si mohl přizpůsobit potřebám hry.
17.9.2020 09:10 - Gurney
Může se stát, ale to si pak můžeš dopsat jako detail do poznámky vedle. Mně se stejně vždycky po čase stalo, že kromě nějakého takového přehledu jsem měl ke každé NPC či organizaci detailnější log všech eskapád, které se skupinou zažily, abych na to byl schopen navazovat.
17.9.2020 09:27 - Jerson
Pro podobné účely jsem začal používat poznámky u každého významného NPC, se kterým hráči měli něco do činění, ale chce to zautomatizovat vkládání, jinak je to strašně moc práce jen na zachycení pár drobností (i když důležitých, jako třeba když se někdo představí falešným jménem).
17.9.2020 09:45 - Quentin
Sirien: Dík. Přesně takhle se to chystám používat. Píšu tam "důležité" NPC a mám na mysli šlechtice, krále, čaroděje, generály, případně hodně se opakující NPC, které získají význam hrou.

Gurney píše:
Značit tam zvlášť každé důležité NPC nebo dokonce lokace je strašný overkill a imo ti to přeroste přes hlavu hrozně rychle

Pokusím se. Nynější kampaň máme na relativně malé ploše (hráči spravují marku s cca osmi vesnicemi.

Gurney píše:
měl ke každé NPC či organizaci detailnější log všech eskapád, které se skupinou zažily

Pro mě to bude posun od žádných (nebo semi-chaotických one-line poznámek) k jednomu přehlednému sheetu. Až si zvykneme na tohle, tak uvidím, jestli je třeba víc místa.

Dukolm píše:
No mě se podobné věci vždy nabouraly tím že NPC měly jiné vtahy s postavou než se zbytkem skupiny.

To budu muset řešit poznámkou navíc.


(omlouvám se za vytrhávané stručné citace, běhá tu sirien s obuškem a vyhrožuje lidem, kteří slušně citují celé odstavce :D )
19.9.2020 01:39 - Quentin
Sheet (A5) pro nejdůležitějšího člena družiny :D

19.9.2020 09:33 - Skaven
osel je boží!
19.9.2020 10:29 - ShadoWWW
Za mě už moc účetnictví.
19.9.2020 10:45 - sirien
ShadoWWW: proč? Někam si ty věci co neseš zapsat stejně musíš, když na vybavení takhle hraješ, a s Quentinovou mechanikou řádkové nosnosti dává tohle dokonalý smysl a nemusíš sledovat nic moc navíc.

Quentin btw neunese toho ten osel nějak moc? Co pamatuju (?) tak těžké zbroje jsou za tři řádky, ne? To by bylo 22 plátovek, což se blíží půl tuně plechů, to je drsný železářství... Ale možná to je jen nedokonalost toho zjednodušení na řádky a na jiný věci to vychází dobře když to nehrotíš do extrémů?
19.9.2020 13:25 - Quentin
Sirien: Osel unese 24 řádků. To je s těžkou zbrojí na tři řádky jen osm plátovek. Což je popravdě spíš opačnej extrém :D

Je to ode mě krapet neveganské, ale hrozně se mi ten vizuál extrémně (vertikálně) naložené muly/osla líbí. Hráči si ho fakt oblíbí jako nejdůležitějšího člena družiny :D
19.9.2020 14:02 - PetrH
Super idea a pomucka:) co kun, vul s vozem a pod...;) nebejbože slon pro exotické hry :)
19.9.2020 14:20 - sirien
Quentin: já tam těch řádků vidim 6 na čtvereček a 11 čtverečků - ??

8 plátovek... to je dobrejch 150-200 kilo v ne úplně snadno skladnejch plechách, to by mi na osla přišlo docela adekvátní :)
19.9.2020 14:41 - Log 1=0
sirien píše:
já tam těch řádků vidim 6 na čtvereček a 11 čtverečků - ??

Pokud si dobře vzpomínám, tak malé věci se vejdou do řádku 3, takže ty svislice nemají vyrobit nový řádek, ale udělat prostor pro tohle dělení.

Ale taky mě to zmátlo, i když Quentin k tomu bude mít v Grimoáru vysvětlení (předpokládám) a bude to OK.
19.9.2020 14:44 - PetrH
Ty Quentine v KaM2 jsem uvazoval obrazky vybaveni jako vystrihovanky(zetony) co udelat tohle a davat je do ctvercu? To by pomohlo?
19.9.2020 15:20 - Quentin
Sirien: Hmm, čím jsem to udělal matoucí?

Čekal bych, že řádek je řádek a hotovo. Sloupce jsou tam jen jako pomůcka pro rozdělení na třetiny, protože většina běžných předmětů (lektvar, křesadlo, lucerna...) je na třetinu řádků.
19.9.2020 15:36 - sirien
Quentin: teď si mě už naprosto zmát. Kolik tam podle Tebe je řádků a kolik sloupců?

Já tam vidím 24 řádků ve 3 sloupcích (tzn 66 "políček" - 72 mínus těch šest co překrejvá oslíkova hlava).

Alternativně tam dokážu vidět čtyři řádky a 3 sloupce (což by dalo 12 políček, resp. 11 po odečtení oslíkovy hlavy, v podstatě "čtverců", každý z nich rozdělený šesti pomocnými linkami - záměrně teď nepíšu řádky, aby to nebylo zmatečné)

Každopádně 24 řádek-políček se tam nemůžu dopočítat ani omylem.

...teda, aha, JO, TEĎ už to vidim, POTOM co sem si přečet výklad od Loga a hledal sem jak šílenej - jakože tam máš 24 řádek, ALE fakt jako řádek a ty sloupce nic nedělaj, resp. sou jen jako pomocný dělení? Jestli jo, tak si to udělal matoucí těma svislejma sloupce tvořícíma linkama. Doporučuju úplně vyhodit NEBO je udělat výrazně míň výrazné - buď tečkovaně místo čárkovaně, nebo vodoznakově-šedě místo černě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085671901702881 secREMOTE_IP: 18.205.114.205