Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

12.01.2011

O psaní II - povídky

Minulý blogček s tímhle tématem byl takovou úvahou bez pointy, momentálním sledem myšlenek. Tenhle bych chtěl pojmout trochu konkrétněji. Kostka má poměrně slušnou knihovnu povídek (není to málo, i když si odmyslíte hrdiny a padouchy týdne, kteří se tam narvali pro mě trochu nepochopitelnou cestou... navíc pár dalších by se asi našlo ve skupinových sekcích jako zápisy z her). V poslední době...

Napsal Argonantus
05.02.2009

Alnagův bloček: Tvorba tažení v praxi

[page name="První krůčky"] K tomuto deníčku mne inspirovala nesmírně zajímavá diskuse Jak na kampaň, na kterou se určitě také podívejte, pokud hledáte nějaké podněty pro vlastní tvorbu. A neváhejte zakládat podobné klidně i o jiných hrách, než D&D :)První krůčky O novém tažení jsem začal přemýšlet s vydáním Dungeons & Dragons 4e i s tím, jak se začala časově vzdalovat jednotlivá sezení mých sou...

Napsal Alnag
15.03.2018

WTF momenty v RPG (aneb hranice mezi zábavou a šíleností)

Na úvod jedna otázka a odpověď z webových stránek Altaru – Otázky blbé a blbější: Otázka: Rád bych věděl, kdy musí PJ vymyslet novou jeskyni. Michal Hobit Řeháček napsal: Pán Jeskyně nemusí vymyslet novou jeskyni nikdy. Znal jsem totiž jednoho Pána jeskyně, který začal hrát Dračí Doupě ihned po jeho vzniku. Stejně jako každý jiný PJ, i on začal se svou družinkou v Bílém hradě. Po několi...

Napsal Aegnor
Klíčová slova: Kontroverze

06.11.2022

Sirienův blogček: O průměrnosti seriálů

vyříznuto z diskuse, na Colombův návrh zblogováno. Probírali jsme, proč se v seriálech stále opakují určité nasertivní prvky - clifhangery na konci sérií jako jeden za všechny. Tohle byla moje trochu rozsáhlejší odpověď: Nedávno jsem o tomhle diskutoval s Filipem (na Kostkce _Filip_) když jsme se dostali k závěru, že skušný storyteller nad scénářem seriálů buď brečí, nebo zvrací. Zde ...

Napsal Log 1=0
22.11.2008

Alnagův bloček: Kam jít, co číst...

... a nebo se možná několik lidí rozhodlo ukázat mi, jak se to dělá. Ať tak či onak. Máme tu několik zářivek na jinak dost černém nebi a já se o ně s vámi chci podělit, protože by byla škoda, kdyby jen tak zapadly.1. 667 Conlaiův blog je takovým malým zázrakem a téměř povinnou četbou především, ale nejen pro, hráče D&D 4e. Přiznávám, že to pro mne bylo dost nečekaným překvapením a že jsem v prv...

Napsal Conlai
31.03.2017

Sirienův blogček: O psaní

Proč o psaní? Protože jsem lehký grafomaniak, a protože mě poslední dobou trápí několik věcí, které s psaním souvisí, tak jsem si řekl, že se s vámi trochu podělím. Protože tím, že problém zformulujete, si ho ujasníte a snáz se dostanete k řešení. Ano, mohl bych si o tom popovídat jen s pár podobně postiženými nad pivkem (nebo, abych byl tematický, na ICQ), ale říkal jsem si, že i vás mož...

Napsal Ebon Hand
Klíčová slova: Novinky, pro začátečníky, Příběhy/Zápisy ze hry

11.02.2009

Dobrodružství - oponentura místních DM?

Kostra plánovaného dobrodružství a k ní oponentura zdejších zkušených DM? Jeví se vám to jako zajímavý nápad?

Napsal Gurney
27.08.2017

Pojednání o WFRP

Pochválen buď Sigmar Kladivonoš. Jen tak pro odreagování jsem začal psát toto. K mému velkému překvapaní a potěšení my bylo nabídnuto napsat něco podobného sem. Chvíli jsem přemýšlel, pak se chvíli snažil a ... nic. Takže přesouvám své pojednání sem. Opravil jsem pár chyb, a pár vět přepsal, ale jinak je to stejné. Kdybych se snažil víc, už by to pro mě nebyl odpočinek. A děkuji za fantasticko...

Napsal Boldrick
Klíčová slova: Akční/Dobrodružný, Fantasy, Jiné RPG, Příběhy/Zápisy ze hry, Recenze

20.03.2007

Tvorba postav

Andtom během diskuze o elfech ve Středozemi napsal v současné probíhající o stereotypech při tvorbě postav následující dva příspěvky: andtom> Rytíř, Xeth: Přesně tak, existuje hranice, kdy je hraní nějaké postavy pro hru nerozdýchatelné a kdy ještě ne. Podstata je v tom, že ta hranice má být vzdálená co nejvíc to jen jde. Chce to ze strany DMa chtít. Samozřejmě je pro DMa mnohem pohodlně...

Napsal thief
30.04.2016

Alnagův bloček: Jak nenapsat RPG propadák?

Vytvořit novou verzi Dračího doupěte není jako vytvořit nějaké další divné RPGčko, kterých je všude spousta. Dračí doupě je hra, která je základní, určující, fundamentální hrou českého RPG trhu. A takovou má dobrou šanci i zůstat, pokud si její tvůrci uchovají odstup a rozum mezi ušima. Tady je pár bodů, které mne na to téma napadly. Myslím, že kdokoliv, kdo aspiruje na to takovou hru vytvořit,...

Napsal York
Klíčová slova: Fantasy, Jiné RPG, Kontroverze

Zobrazit starší blogy
4.6.2014 14:40 - Nachtrose
Ja mam pristi tyden volno jen pondeli a utery. Cas od 17h by vyhovoval.

Jinak vis jak, zadna spravna druzina se moc bez poradneho tanka neobejde. Skoda, ze tu nejde postavit trpaslici Battlerager tank ze 4e, tim jsem jednou hezky stval Almiho na Dalave :-) Ale jinak asi u toho tankovani zustanu a budu pidit po tankovacich dovednostech ( zvysovani survivability a prace se stitem ).
4.6.2014 16:12 - Nachtrose
Hele... ted si nejak nejsem na 100% jistej; sezvejkala ta holka ten vlci mor? Mam takovej pocit, ze jo a... no, asi jsme ji tim zabili...
4.6.2014 16:33 - Nachtrose
nejaky zdroj na netu píše:
modrá rastlinka na obrázku je skutočne "Vlčí Mor" -jeden z nich. Je to rodový názov pre tzv.: Prilbicu (Aconitum). Zahŕňa asi 200 druhov, ale z pohľadu "vlkolaka" by ťa mohla zaujímať Aconitum napellus (Prilbica modrá - kvety má modro fialkové) a Aconitum vulparia (Prilbica žltá - kvety má žltobiele). !!! CELÁ RASTLINA JE PRUDKO JEDOVATÁ !!!
Príznaky otravy sa objavujú už po užití asi 0,2 mg akonitinu, smrteľná dávka pre človeka je asi 3 až 6 mg, teda len niekoľko gramov koreňa Prilbice. Prvé príznaky sa objavujú už po niekoľkých minútach, smrť môže nastať v priebehu niekoľkých hodín. Klasický priebeh (zvracanie, krv, potenie, hnačky, zvracanie krvi, ... smrť).
Názov Aconitum vulparia (vychádza z jej pôvodnej funkcie: otrava líšiek a vlkov - v lat. Vulpes zn. vlk / líška).
Popis priebehu otravy je ale tak hrozný a krutý O_O -že už keď by som nutne musela zabiť vlkolaka, tak volím asi humánnu striebornú guľku ...
4.6.2014 17:37 - Nachtrose
Oprava: pristi tyden muzu v pondeli a ve stredu, nikoli v utery.
4.6.2014 18:38 - Colombo
Nacht: zajimave, anglicka wikipedie píše více:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aconitum

Pravděpodobně dostane jen silný průjem atp.
4.6.2014 19:18 - Quentin
6.6.2014 12:59 - Quentin
6.6.2014 13:10 - York
Hmm, jen tři ženský, jestli dobře počítám. Je povolený reroll? :)
6.6.2014 13:15 - Quentin
Píše:
Hmm, jen tři ženský, jestli dobře počítám.

4 :) Nevim, jestli je vůbec ve středověku běžné, aby ženská bojovala, ale ve fantasy je to dost, tak jsem jich tam pár šoupnul.

Píše:
Je povolený reroll? :)

Určitě ne. Není důvod.
Platí, co u všech random tabulek. Reroll akorát, když daná položka v dané situaci nejde nijak okecat.
6.6.2014 13:19 - York
Asi se ti nechce vymyslet ještě 96 holek a 4 chlapy, aby bylo v obou případech z čeho losovat, co? :)
6.6.2014 13:21 - Vojtěch
Ty máš jen bojové Henchmany? Kde jsou Lazebnice, lehké holky, vědmy, kořenářky, blázni a jiní takoví, co se nechají sebrat k nějakému podniku, aniž by měli očividnou bojovou hodnotu?
6.6.2014 13:36 - Quentin
Vojtěch: Ve hře se občas objeví, ale většinou hráči cíleně najímají bojovníky. Ten najímací roll i tuhle tabulku jsem ale ještě nepoužil. Napsal jsem to včera večer

Dalo by se to přidělat sem
• Ve vesnici 1k6-1 válečníků +1k3-1 lowlifů
• Ve městě 2k4 válečníků +1k4 lowlifů

A na konec hodit d20/30/50 tabulku lowlifů, hm?

Každopádně mám chuť si s tebou ty DCC už zahrát :D Nechceš něco v praze udělat?

York: Jestli to nutně potřebuješ mít 1:1, tak ber všechny liché jako ženy ;-)
6.6.2014 13:39 - York
No, vlastně nepotřebuju. Zvlášť když by byl výběr i z těch non-combat hirelingů (a tam by třeba mohl bejt zas větší podíl holek). Tím, že je bojovnic tak málo, bude každá z nich o to žádanější ;-)

Edit:
Ono teda non-combat. Z nabité kuše dokáže vystřelit skoro každý.
6.6.2014 13:46 - Vojtěch
QuentinW: Máš-li lidi na víkendovou hru tak jsem k dispozici. Dohoď termín a jedem :)

Lowlifové != neužiteční

Prostitutka může být základní zloděj s dobrými vyzvědačskými schopnosti, lazebník může taky mít slušné znalosti šeptandy a umět nasadit sicilskou kravatu, kořenářka má léčení, třeba jednou za sezení umíchá slabý léčivý lektvar a obvazuje rány, vědma může fakt věštit a třeba mít pravdu občas. Od čeho DM dělá ty věštby, že jo? Řezník může být se sekerou klidně užitečný a ještě umět udělat železnou zásobu v podobě uzenin, nasoleného a sušeného masa...

Pokud bys rozdal k takovým figurám vždy nějaký drobný bonus, tak se bojovníci stávají prostě užitečnými jiným způsobem a za postavami by mohl vznikat celkem barvitý trén ;)
6.6.2014 13:55 - Quentin
Píše:
Máš-li lidi na víkendovou hru tak jsem k dispozici. Dohoď termín a jedem :)

Soboty vedu hry v čelákovicích. Tam bych tě mohl vzít jen jako hráče (hm?)

Píše:
Lowlifové != neužiteční

Tak to bylo jasné :)

Píše:
...a za postavami by mohl vznikat celkem barvitý trén ;)

Zase se mi nechce dělat tažení s třiceti lidma. Dělám často malé minidungeony apod. Tam se hodí míň početná skupina. Ale tu tabulku bych napsal. Pak uvidim, jak se to vyvine.

Kdo všechno by v ní měl být?
Je to někde v tom DCC nebo to byl tvůj nápad?
6.6.2014 14:32 - Vojtěch
Tak tohle už si trochu domýšlím, i když DCC má jinak hireling pravidla podobná tvým. DCC má tabulku náhodných troubů jako character generator, kdy dostaneš nějaký předmět, zbraň a povolání (tedy sedlák dostane třeba vidle a prase) + náhodný předmět z jiné tabulky, jako pytel, lano, nebo tak něco.

Čelákovice jsou na druhou stranu od Prahy, než jsem já :( Ale jinak neděle beru taky, když jsou to jednorázovky. Možná i někdy teď v duhé půlce června by to šlo v týdnu, protože si budu brát dovolenou.
6.6.2014 15:53 - Nachtrose
Hazadovi by se rozhodne osobni felcar hodil :-)
11.6.2014 09:24 - Quentin
11.6.2014 09:47 - ShadoWWW
Tak záchrana proti smrti už dorazila i do old-schoolu? :) Co vás vedlo k tomuto "změkčení"? Co jsem četl, tak díky seriálu Hra o trůny a knižní Sáze ledu a ohně se naopak do RPG opět dostává víc smrtící podtón.
11.6.2014 10:00 - Quentin
My jsme ještě hardcore smrt na 0hp nezkoušeli. Hrajem od začátku s nějakou variantou death savu. Postupně to pořád zostřujeme. Prvně jsme měli do poloviny zápornejch hp, pak 3 kola a nakonec tenhle death save. Je to fakt drsný - na prvnim lvlu 70% na smrt. Na osmym lvlu* 35% na instantní smrt.

*Max, co u nás kdo měl. A hraje tu postavu devět měsíců nebo kolik (se započítánim přestávek pár let)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19400596618652 secREMOTE_IP: 3.135.183.89