Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

14.07.2010

Vypravěčské techniky: Střih

Intenzita napětí se v literatuře a filmu buduje pomocí střihu a není důvod, proč byste neměli tento úžasný nástroj vynechat ze svého repertoáru. Co to je?Střih je skok mezi jednotlivými důležitými scénami (obrazy, sekvencemi, pasážemi...) s vynecháním balastu, který je spojuje. Pokud nehrajete na prožitek opravdu každého okamžiku hráčských postav a alespoň jednou jste usoudili, že cestu z bo...

Napsal Alnag
27.02.2010

Kroniky Strangerie

Mno...ehm ehm, tedy dovoluji si Vám představit mou prvotinu - Strangerii. Strašně krátká, neoriginální a jednoduše trapná - prostě fantasy, jak má být! :) Strangerijské příběhy: PRVNÍ ZLO Kroniky Strangerie, zápis první:Stvoření světa* Před mnoha a mnoha lety existovala jen Tma. Na světě nebylo nic hmotného ani živého, jen prázdný temný prostor. Ale pak se stalo něco zázračn...

Napsal Dracain
Klíčová slova: Fantasy, Příběhy/Zápisy ze hry

08.02.2013

Legendy - první ilustrace

Ukázka ilustrace z Legend - chystané hry na hrdiny nakladatelství Mytago.

Napsal Colombo
27.03.2012

Ilidar

Svět Ilidar dle kterého jede má družina...svět tvořen poctivě sedm let možná osm ?:) Směs která se nám líbí a kterou jsme dávám ani ne jako chlubení ale třeba v něm někdo najde inspiraci nebo se jen zasměje. Nedoporučuji lidem kteří jsou puritáni v češtině a mohu jen slíbit že svět je už na korektuře... ale kdy se vrátí to je ve hvězdách :-)

Napsal Slávek
15.07.2011

Dungeons & Dragons: Pohled do budoucnosti

Až do nedávna byla pátá edice námětem vtipů, teď se možná stává na obzoru se rýsujícím přízrakem. Podobně jako na konci éry třetí edice vycházejí příručky spíš sporadicky a pokud, tak jsou to víc věci trvalého charakteru (např. Dungeon Tiles). To samozřejmě nemusí znamenat konec jen agresivnější přechod Wizards of the Coast na nový (online) obchodní model. Ale v kombinaci s nedávným odchodem Bi...

Napsal Almi
19.04.2010

DIY Combat Grid

Inspirace pro lidi, kterým nestačí (nebo nemají na) oficiální mapy a Dungeon Tiles:

Napsal Merlin
31.07.2008

Sirienův blogček: Význam chápání mechanik

Hlavní myšlenka tohoto blogčku mi stále připadá správná a hodnotná. Bohužel, forma tohoto textu mi zpětně přijde nešťastná a mnohá dílčí tvrzení a náznaky (např. ohledně as-written nebo systémových RP mechanik) jsou věci, s nimiž dnes moc (vůbec) nesouhlasím. (Na svou obranu uvádím toto.) Prosím berte to při čtení v potaz :) - sirien, o nějakých 10 let později Mnohokrát jsem se v rozhovor...

Napsal Alnag
24.01.2009

Alnagův bloček: Neutěšený stav československé RPG scény

Co mně na českých (ale ono ostatně i některých zahraničních) projektech štvalo nejvíc, je notoricky se opakující trend, který má následující odpozorovaný průběh – velké počáteční nadšení (hodně energie věnovaná do věcí okolo, jako je například design, propagace, plánování), malá odezva a postupné uhasínání, obvykle ještě druhý slabší pokus (po určitém odstupu) a pak letargie nebo smrt. Projektů...

Napsal Jerson
23.10.2008

Alnagův bloček: Jak otevřít diskusi, která neskončí třemi příspěvky

Myslím, že není člověka, který by zakládal diskusi tady na "Kostce" nebo někde jinde s očekáváním natož záměrem, že na ni nikdo nezareaguje, že vyšumí do prázdna. Přesto se to občas stane. Nedá se tomu zcela zabránit, protože někdy se lidem prostě netrefíte do vkusu, někdy je prostě divná doba nebo jste, co já vím, nedostatečně uctívali ikonku Garyho E. Gygaxe, kterou máte jakožto pravověrní hr...

Napsal Argonantus
15.11.2008

Alnagův bloček: D20 vize

Většina lidí si vizi spojuje s pohledem dopředu. Buduje si v duchu vzdušné zámky úspěchu tam, kde ještě nic nestojí. Není ale stejně cenný i pohled na proces a zkušenosti? Pohled dozadu.Myslím si, že po 2,5 letech provozu lze konstatovat, že základy tohoto webu jsou dobré, protože je stále velmi funkční. A myslím si, že lze i říct proč. Protože věřím ve sdílení know-how, vypíchnul bych pár bodů...

Napsal sirien
Zobrazit starší blogy

Stars Without Number anyone?

Dlouho mě láká space opera, ale běžně vedu fantasy a nechci přerušovat probíhající kampaň, tak stavím zbrusu novou skupinu na hraní sci-fi.

Hledám hráče na Stars Without Number. Znalost pravidel není nutná, ale kdo by je chtěl prolistovat, tak jsou zdarma ke stažení zde: http://rpg.drivethrustuff.com/product/86467/Stars-Without-Number-Free-Edition

Popis světa z úvodu knihy zde: http://i.imgur.com/Pkmsetz.png

Nějací zájemci o hru ve stylu Firefly/Star wars?

Zvažuju buď hraní v Praze nebo na Google Hangouts, hlašte se zvlášť na oboje a uvidíme, jestli se na něco sežene dost lidí. Hrálo by se nepravidelně přibližně jednou za 14 dní.
Napsal: Quentin
12.11.2014 23:00 - Quentin
7 je ok
13.11.2014 06:21 - Demonica
Pocitam s tim.
13.11.2014 18:56 - Demonica
Bohuzel mi dneska blbne internet. Doufam, ze se pripojim za chvili.
13.11.2014 18:58 - kin
dejte mi tak 15 minut, přišel jsem domů před pár minutama
13.11.2014 18:58 - Quentin
Demonica:
13.11.2014 19:12 - Gurney
Ok, čekám na vás.
13.11.2014 19:19 - Demonica
Sorry guys, me to dneska nejede.
13.11.2014 19:57 - Quentin
Chvilku jsme váhali, ale raději bez tebe hrát nebudem. Rovnou napiš, kdy můžeš příští týden ;-)
13.11.2014 21:10 - Demonica
To mě mrzí.

Příští týden nevypadá za mě moc dobře. Leda tak v pondělí nebo úterý večer.
13.11.2014 22:52 - Quentin
Hráli jsme místo toho robocraft :D

Úterý je nice. Co ostatní?

18.11.2014 11:27 - Gurney
Fakt to tu potrebuje tlacitko "neprectene"...

Ja bohuzel dnesek nedavam :(
17.8.2015 09:17 - Gurney
My už asi hrát nebudem, ale aspoň jsme hodím záznam z jiného (českého) hraní SWN po netu
12.3.2018 17:27 - Nachtrose
Už nekdo koukal na Revised ed? Já to jen prolítnul a nemám s čím moc srovnávat, ale veděl by mi nekdo udělat takovej rundown pozitiv a negativ a odporučeni ohledně SWN jako takového?
14.3.2018 08:14 - Ugy
Za mě SWN můžu jednoznačně doporučit pokud máš rád trochu old school sandbox. V původní edici mám odehráno asi dvacet her, v revidovaný kolem desítky (většina je jedna kontinuální kampaň v jednom sektoru).

Pro
-Systém se dá celkem rychle naučit
-Tvorba postavy za 20 minut
-Moc pěknej setting a těch pár věcí co se týče popisu světa (tohle dost záleží na osobním vkusu)
-Úžasný materiály pro hraní v sandboxu. I kdyby si neměl hrát tak stojí za to se podívat. Jsou to opravdu skvěle udělaný materiály pro generování vlastních hvězdných sektorů, planet, zápletek. S tím souvisí i pravidla pro frakce a frakční kola který slouží k tomu aby ten sandbox oživili a ve světe se dělo dost věcí ke kterým se můžou postavy přimotat.
-Hromada rozšiřujících materiálů který se daj použít i z první edice (je to kompatibilní nebo jsou potřeba jen minimální úpravy)
-Základní verze je zadarmo na drivethrurpg

Proti
-Pokud jste zastáncem systémů kde se všechno háže stejně a na všechno je jeden způsob výpočtu tak budete trochu zklamáni. Není to tak hrozný jako původní edice, ale je tam jinej způsob vyhodnocování skillů, útoku a několika dalších podsystémů. Všechny jsou celkem jednoduchý, ale není to tak "učesaný" jako třeba DnD 5e
-Pokud si hru chcete užít asi se vším všudy tak na začátku je potřeba obětovat na straně vypravěče trochu času vygenerovat sektor a udělat pár frakčních kol aby svět ožil. Na tohle jsou na netu ale už generátory.

Závěrem
Mě ten systém nadchnul. Ta strašná síla všech těch věcí podporujících sandbox začne vyplouvat na povrch až po několika hrách kdy svět opravdu pořádně ožije a všude se něco děje. Na obyčejnej one-shot to pravděpodobně bude dost běžnej old school systém. Zároveň (pokud nezvolíte heroickou variantu postav) tak je úmrtnost dost radikální. Tři obyčejný pouliční gangstři s pistolema dokážou s trochou štěstí způsobit TPK. Pro naše hraní to byl opravdu bonus protože společně s tim sandboxem to hře přidává správnou míru realičnosti (pokud se něco takovýho dá říct o space opeře) a napětí. Za sebe můžu jedině doporučit ale je vhodný od toho nečekat heroickou spaceoperu ala Star Wars.
14.3.2018 09:42 - Nachtrose
Osobne to mam v planu zkusit prave na one shot tak trochu kvuli zmene zanru a treba takovy SF se mi po prolistovani zase tolik nelibi a tohle na prvni pohled vypada relativne jednoduse a sympaticky.
14.3.2018 11:20 - Ugy
Vyšlo k tomu i dobrodružství Hard Light. Je tam zpracovanej jeden systém a dost věcí pro postavy co můžou dělat možná by se to dalo trochu sesekat a použít jako základ pro oneshot.
14.3.2018 13:22 - Nachtrose
Mrknu na to :-) Dik.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20456409454346 secREMOTE_IP: 18.218.61.16