[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiné RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
--> V téhle diskuzi!
--> Na RPG Foru
--> Na Instagramu
Napsal: Vandal
Autorská citace #1
10.1.2021 22:24 - Vandal
1. Epizoda

Začínáme tématem, které je naší srdeční záležitostí: setting Planescape!

V tomhle díle probíráme základní krabici Planescape, zmíníme další rozšiřující příručky a debatujeme nad obecnou tématikou settingových příruček a jak je využíváme ve svých hrách.

P.S. v příštím díle nás čeká dlouhá cesta až na konec světa!

ODKAZY

- Planescape v RPG Databázi

- Český překlad

- Originál ke koupi
Autorská citace #2
23.1.2021 12:10 - Vandal
Ep. 2: Ultraviolet Grasslands

Vyrazte s námi z Fialového města na západ, přes Ultrafialové savany až do Černého Města na konci světa! V téhle epizodě se podíváme na Ultraviolet Grasslands (2020), psychedelický sci-fantasy svět s důrazem na cestování.

ODKAZY

- Ultraviolet Grasslands v Databázi RPG

- Domovska stranka UVG

- Ultraviolet World, aplikace na Dungeon World (nikoli Apocalypse World, jak Markus mylně tvrdí v epizodě)
Autorská citace #3
24.1.2021 15:32 - RoVan
1. Vím že odkazujete na RPG forum, tam ale nejsem, takže to hodím sem.
Na první epizodu jsem nereagoval, přestože se to poslouchá dobře, (Planescape je mi dobře známý), ale byl jsem zvědavý co uslyším příště.
Musím říct, že pto druhý díl jste vybrali hezký setting, o který mainstream hráč jako já jen tak nezavadí. Velké plus za spoustu zajímavých mechanik, co se dá vykrást a implementovat do jiných systémů. Těším se co vyberete příště.

2. Nikde jsem nepostřehl jak často budete podcasty vydávat - jestli to bude 'jak to vyjde' nebo plánujete nějakou pravidelnost (1x měsíčně / každá 3. sobota / whatever).
Autorská citace #4
24.1.2021 15:52 - Vandal
Ahoj, diky za reakci, radi slysime, ze to ma nejaky smysl.
Sami jeste ladime a hledame idealni format a dal chceme pokracovat v hledani zajimavych veci. To, co pises je presne nas cil - priblizit malo znamy veci.

Momentalne mame v planu vydavat dil kazdych ctrnact dni.
Autorská citace #5
6.2.2021 17:43 - Vandal
V další epizodě podcastu Dinosaurium obskurních světů mluvíme o White Plume Mountain. Pasti, překážky a zapeklité příšery! Vyrazíme do hlubin jeskyně v nitru sopky, legendárního dobrodružství v žánru srandadům.

Poslouchejte nás na:

- ANCHOR
- SPOTIFY
- APPLE PODCASTS
- GOOGLE PODCAST

...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Autorská citace #6
7.2.2021 11:34 - efram
Díky za další podcast. Super poslech. Za mě je váš pořad na profi úrovni a i když vámi probírané světy, příběhy, dobrodružství znám, dá si je poslechnu. Jsem zvědav co bude dále.
Autorská citace #7
7.2.2021 19:00 - Vandal
Diky, "profi uroven" je skvele slyset, zvlast kdybys videl, jak to tady bastlime :) budeme se snazit udrzet latku. Priste se zase mrknem na neco moderniho.
Autorská citace #8
7.2.2021 19:05 - efram
Netvrdím, že sjem nějaký znalec, ale poměrně dost času věnuji mluvenému slovu a vám je prostě dobře rozumět. Cením i to jak si nahráváte ve stavbě toho rozhovoru/recenze a že jde o vyvážené sdělení.
Autorská citace #9
8.2.2021 07:59 - Pan Bača
jen pro info: celý Zející portál už čeká jen na zveřejnění (včetně Hory Bílého chocholu)
Autorská citace #10
20.2.2021 17:39 - Vandal
Jak vypadá slovanská mytologie na LSD? Polevici v žitném poli, medvědi s halapartnami a mezisféričtí elfští šišouni! V další epizodě podcastu Dinosaurium obskurních světů se vypravíme do Slumbering Ursine Dunes, dobrodružné oblasti pro hru Labyrinth Lord.

Poslouchejte nás na:

- Anchor
- Spotify
- Apple Podcasts
- Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

ODKAZY:

- Slumbering Ursine Dunes v Databázi RPG

- Autorův blog s dalšími články a produkty k tomuto světu: http://hillcantons.blogspot.com
Autorská citace #11
21.2.2021 20:35 - Count
Při práci v garáži jsem dnes poslechl všechny díly a jsem vysoce spokojen. Příjemné hlasy, kultivovaný projev bez skákání do řeči, slovních vycpávek a vmetků. Oba si dobře nahráváte a je potěšení vás poslouchat. Při vzpomenutí Michaela Moorcoca a Elrica z Melnibone jsem si uvědomil, že tu knížku mám v knihovně, ale nikdy jsem ji nevnímal jako "pulp". Brzy si ji přečtu znovu abych porovnal, jakou deformaci Tolkienem jsem za ty roky utrpěl. :-)
Autorská citace #12
28.2.2021 18:21 - Dukolm
Dobrá práce k manuální práci se posloucháte dobře, máte na seznamu i svět z Blades in the Dark třeba?
Autorská citace #13
28.2.2021 23:01 - Markus
Dukolm: Díky, dobrá poslouchatelnost nás těší. :) Co se Blades týče, za sebe říkám spíš be (ale třeba mě Vandal přesvědčí). Potíž je v tom, že my se věnujeme herním "produktům" (ve smyslu, že si vezmeme konkrétní knížku a tu rozebereme) a vědomě jsme se rozhodli neřešit RPG hry (ve smyslu "systémy"). Pořad o Blades by podle téhle logiky měl být především o Blades, což je mimo naše zaměření. A zas takoví střelci, abychom ze hry vyrvali jenom její setting a mluvili o něm nezávisle na hře, pro kterou je určený, zase nejsme. Kor když ta hra je oproti tradičním dobrodružným hrám dost jiná, takže bychom primárně museli řešit, jak funguje svět v kontextu hry, pro kterou je určený.
Autorská citace #14
28.2.2021 23:30 - Corny
Já bych se toho settingu u Blades trochu bál i v tom, že u Blades je setting hodně takové obecné lešení s pár pevnými body, než nějak pevně daný svět, a co hra, to jiné reálie (ostatně ani není pevně dané měřítko toho města).
Autorská citace #15
28.2.2021 23:37 - Markus
My jsme pořád dost zakotvení v tradičních dobrodružných hrách typu DrD nebo DnD. Ale dokážu si klidně představit, že se podíváme na produkty třeba pro WFRP nebo GURPS. Mají pořád podobnou logiku a předpokládají dost podobný styl hry, takže se dají vzájemně vykrádat. A hlavně my hodně posuzujeme jejich herní využití a tohle je prostě herní styl, který oba hrajeme a kde si to troufáme posuzovat.

S Blades už se dostáváme na pole her, které fungují úplně jinak a asi není dobré posuzovat jejich materiál optikou tradičních her. To už by byl vážně spíš námět na nějaký pořad o různých RPG hrách. Kterému bych fandil a rád bych si ho poslechl, ale my míříme trochu jinam.
Autorská citace #16
1.3.2021 08:59 - Vandal
Vidim to podobne jako Markus. Ne ze bych to nepovazoval za zajimave, ale tyhle "pribehovy" hry na bazi Apocalypse Worldu a moves jsou pro me osobne dost neuchopitelne a moc mi nefunguji, takze bych mluveni o nich radeji prenechal nekomu, kdo se v nich vyzna lepe. Ale nikdy nerikej nikdy, ze.
Autorská citace #17
1.3.2021 11:52 - sirien
Blades neběží na AW (PbtA), ale jsou svůj vlastní systém který funguje hodně jinak a dal vzniknout vlastní herní rodině Forged on the Dark (FitD). FitD se vyvinuly z PbtA, ale je v nich dost rozdíl (a fungují o hodně líp a snáz v mnoha směrech).

To jen tak fotografické okénko, proč to nechcete dělat je samozřejmě pořád stejné a pochopitelné.
Autorská citace #18
7.3.2021 18:07 - Vandal
Lesy se noří do mlh, ve tmách vyjí vlci a nad smutnou vesnicí se tyčí věže hradu, kde na cimbuří stojí bledá postava ve vlajícím plášti. Dnes si povídáme o legendárním upírském modulu Ravenloft a jeho reinkarnaci o čtyřicet let později do kampaně Curse of Strahd.


Poslouchejte nás na:

- https://anchor.fm/dinosaurium/
- https://open.spotify.com/show/6KU64YYVtuX8qgcblr703n
- https://podcasts.apple.com/cz/podcast/dinosaurium-obskurních-světů/id1547852577?l=cs
- https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy80NWY1MzdjNC9wb2RjYXN0L3Jzcw==
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

ODKAZY

- Ravenloft v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/ravenloft-modul

- Curse of Strahd v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/curse-strahd
Autorská citace #19
8.3.2021 22:06 - sirien
ok, tak sem si našel čas si vás i poslechnout (resp. činnost u které mi nevadilo mít puštěný zvuk na pozadí bez videa a díl co mě zajímal) a musím říct, že to máte udělané moc hezky (techniky, pojetím... "režijí" nebo "scénářem" nebo jak to říct). TAK hezky, že ani já který mám standardně problém s poslechem mluveného slova bez videa - a to i od fakt výborných vypravěčů - sem neměl (moc) problém tu hodinu udržet pozornost, což jako - nice.

Jen bych k tomu Ravenloftu poznamenal, že to že je Strahd definovaný jako prostě záporák není jen protože by Hickmanovi byli věřící - ostatně viz celé Dragonlance kde je vidět, že se nad svou víru jako autoři dokáží velmi dobře povznést - popř. ji zakomponovat zcela nerušivým způsobem (celá morální složitost Raistlina a jeho mnoha skutků a celého života, polytheistický panteon, který až někde v mnohem pozdějších knihách byl ukázán že jakože tam někde je jeden tvůrce, ale to byl až hodně post-retcon...) - to že je Strahd záporák je hlavně otázka stylizace a atmosféry, která byla zamýšlená a cílená.

Jak dokonce píší přímo v úvodu Curse of Strahd - Strahd má být původní typ upíra ze staré školy, tak jako Dracula - prokletá bytosti, záporák, někdo tak zlý, že mu ani nebylo dovoleno zemřít, prokletý za vlastní skutky v době svého života, nenapravitelný, nevykoupitelný. Odkazují k modernímu pojetí upírů jako protagonistů (nejspíš v odkazu k Vampire RPG, ale hlavně asi v odkazu k Vampire diaries a jiným YA románům, mnoha dalším seriálům jako Moonlight aj.) popř. jako tragickým postavám a říkají, že tahkle to fungovat nemá, právě protože tohle má být goticky hororový příběh.

Osobně bych v tom fakt moc víc jinýho než jednoduše autorský estetický záměr nehledal.
Autorská citace #20
9.3.2021 08:08 - Vandal
Dekujeme! Radi slysime.

Jinak s tou stylizaci mas pravdu, ja to tam trochu taky nakousl, ze me to osobne nevadi, a puvodne jsem mel v planu o tom mluvit, ale nakonec nevysel cas (nesnasim ctyrhodinovy podcasty, tak jsem stanovil limit tech 50 minut)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096816062927246 secREMOTE_IP: 3.81.221.121