[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiné RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
--> V téhle diskuzi!
--> Na RPG Foru
--> Na Instagramu
Napsal: Vandal
Autorská citace #41
1.4.2021 21:59 - Aegnor
No, nWoD má "explodující dice pool". :-)
Autorská citace #42
1.4.2021 22:12 - sirien
...a vidíš, true. Ale třeba Exalted to taky neměly a 5WoD už ho zase opustil a zjednodušil to na dvojitou hodnotu (stejně jako Exalted) a možnost kritovat. Zjevně ty explodující rerolly nejsou v designové oblibě. Což docela chápu, ono implementovat je tak, aby byly smysluplné, je poměrně těžké - resp. z opačné strany je minimum případů, kde se hodí je implementovat a nejde to udělat jinak.

Shadowrun to zvládá, protože jede d6 dicepooly s TN co můžou jít vysoko přes 6, což tomu pak dává nějaké chování kterého bys jinak moc nedosáh, ale ten nWoD to obvykle statisticky brutálně zredukuje. Jakože ano, teoreticky můžeš naházet explodující sérku, zejména na 9-again to fakt potěší, ale za dlouhý roky co nWoD hraju pamatuju fakt minimální hrstku případů, kdy se to stalo - a ta radost z toho není tak výjimečná aby jí nedokázala nahradit jiná, rozumnější a herně rychlejší mechanika (5WoD crit na double-nulách)
Autorská citace #43
1.4.2021 22:33 - LokiB
Celý Savage Worlds jedou od začátku na explodujících kostkách. V podstatě všechny hody ... ověření, opositní hody, útoky, damage ... jsou explodující. A ti co hrají SW to mají rádi :)
Autorská citace #44
1.4.2021 22:52 - Aegnor
Vandal, Markus: Jako, já podcasty moc nesleduju ... ale když už jste dneska seriózně probírali Bílý Hrad, tak jsem si řekl, že vás vyzkouším. A jako za mě naprosto výborný. Říkám si, že až budu mít chuť si něco pustit, tak vezmu nějakej další díl vašeho Dinosauria.
Autorská citace #45
1.4.2021 23:52 - ShadoWWW
Souhlasím s Markusem, že PPZ měla jistou podivně potrhlou atmosféru, kterou PPP už ztratila, protože se začala brát vážně a od Basic DnD utekla k AD&D.

Kdo chtěl vtip a poetično "pro pokročilé", ten musel sáhnout po Šavlozubé veverce. Tam našel tu poťouchlou atmosféru "pod širým nebem" a nakonec i "s experty" v budování panství a hradů.

Naopak Dech draka měl ten seriózní tón, ale byly v něm články, které docela dobře rozšiřovaly pravidla v příručkách. Legendární byly Lexikony černé magie, Počasnická kouzla, Nová pravidla pádu z výšky nebo Jednoduché pravidlo (vzorec), kterým mohl kouzelník při přestupu na novou úroveň vyměnit nová kouzla za víc magů (nebo naopak) nebo vyšší pravděpodobnost sesílání kouzel.

Jak někteří šli cestou vypouštění pravidel a jiní cestou homebrew, tak my jsme šli cestou zkoušení nových pravidel a doplňků z Šavozubky a DD.
Autorská citace #46
2.4.2021 07:19 - Jerson
Ono to bude tím, že hodně hráčů chtělo pravidla pro jako-tolkienovskou fantasy a tyhle potrhlosti jen ji dost silně nabourávaly.

Mimochodem, jak si Markus dělá srandu s popisem chodeb, tak by mě opravdu zajímalo, jak jste popisovali chodby vy. Protože my jsme začali hrát "bludiště" ještě předtím, než jsem znal Dračák, a museli jsme si vyvinout dost podobný způsob hlášení chodeb, jen metr po metru ("nahoře a dole zeď" - "krok doprava" - "vpravo zeď, nahoře dveře, dole chodba", a s Dračákem jsme přešli na jeho způsob, který nám vydržel až do Karaku, kde v posledních patrech už definitivně narazil na neschopnost popsat tvar chodeb a místností. Od té doby jsem jeskyně prakticky nehrál, ale stejně nevím jak je popisovat. Nebo jak je dělat zajímavé, což bych potřeboval teď, když chce výpravu do jeskyně hrát syn.
Autorská citace #47
2.4.2021 08:50 - Vandal
Aegnor: Dekujeme :)

ShadoWWW: Ty jo, Dech Draka. Ozivujes zapadle vzpominky. Uplne vidim dodneska nejaky seznam lektvaru, co tam vysel :D

Jerson: souhlasim, presne k te Tolkienovske lince jsme taky dosli, minimalne pri priprave - ted nevim, jestli jsmse to tam zminovali.

A chodby jsme rezignovali hned na pocatku hrani a kreslil nam je PJ, ciste prostou uvahou, ze chceme ve hre travit cas zajimavyma vecma a ne "Ta chodba se staci doleva, ne ne, doleva z me strany, ne z tvoji". Ultimatni reseni ale dle meho prislo az ted s Roll20 a podobnymi virtual tabletopy, zvlast s dynamickym svetlem je to proste uplne jiny zazitek z jeskyne.
Autorská citace #48
2.4.2021 19:40 - Pan Bača
ty jo, to je pěkný pravěk.. díky za představení.

Ale Markusi, ty říkáš TA Charisma? (pořád pátrám, kde se tohle vzalo a zjišťuju, že je to rozlezlé jak mor) :-D
Autorská citace #49
2.4.2021 19:43 - sirien
Vzalo se to v pravidlech Dračího doupěte 1.x a jako správný mem to nakazilo všechny hráče co to četli na celé následující věky (sám sem musel postoupit opakované Remove Curse abych se toho zbavil) :)

Na druhou stranu DrD 1.6 používalo co pamatuju správný termín "mechanismus" - co by zajímalo mě je odkud se vzal termín "ta mechanika", který běžně používáme.
Autorská citace #50
2.4.2021 19:44 - Šaman
Charisma podle vzoru okurka, nebo hranolka.
Dej mi ještě okurku, můžu ti vzít hranolku?, hoď si na charismu. ;)
Autorská citace #51
2.4.2021 19:53 - Log 1=0
Šaman píše:
okurku

Okurka je, na rozdíl od těch dvou prasáren, správně.
Autorská citace #52
2.4.2021 19:58 - Markus
Píše:
Ale Markusi, ty říkáš TA Charisma? (pořád pátrám, kde se tohle vzalo a zjišťuju, že je to rozlezlé jak mor) :-D


No já to samozřejmě neříkám, ale tohle byl díl o Dračím doupěti :D

Piš si bonusové body za postřeh.

EDIT:
Píše:
Na druhou stranu DrD 1.6 používalo co pamatuju správný termín "mechanismus" - co by zajímalo mě je odkud se vzal termín "ta mechanika", který běžně používám


Mechanismus nepovažuju za správný, i když se mě o tom ShadoWWW snažil přesvědčovat. Správná byl a vždy a bude jedině mechanika! :p Angličtina zná taky slovo "mechanism", ale v RPG používá podivné a neobvyklé "mechanic". My to máme přeložené analogicky úplně stejně.

EDIT: A samozřejmě jen a pouze ta hranolka. "Ten hranolek"? Kde to jsme?
Autorská citace #53
2.4.2021 20:12 - Log 1=0
Hranolka jako malá hranola.
Autorská citace #54
2.4.2021 20:30 - sirien
Ta hranolka, samozřejmě.

Markus: to je zajímavá perspektiva - nicméně to úplně neřeší mou otázku toho kde se termín "ta mechanika" objevil poprvé :)
Autorská citace #55
2.4.2021 20:38 - Pan Bača
Markus píše:
No já to samozřejmě neříkám, ale tohle byl díl o Dračím doupěti :D

Piš si bonusové body za postřeh.


píšu si, mám na to vycvičené oko/ucho :-)

já bych taky psal spíš mechanika než mechanismus
Autorská citace #56
2.4.2021 22:33 - LokiB
Jestli někdo říká "okurek", tak ať si odepíše 10 bodů :D
Mechaniky mi do ucha zní líp, než mechanismus (nepřu se o správnost). je to kratší a dobře se to skloňuje.

U charisma je to podobné ... vemte si, jak se jiné jazyky vůbec nepárají s přebíráním slov z jiných jazyků, prostě si to použijí po svém. Helou džegr.
U překladů tu plédujete za (pro mě) ne moc hezké tvary slov i některá konkrétní slova ... ono co by se stalo, kdyby se charisma v herních termínech začalo skloňovat v ženském rodu. progres, ne? ;)
Autorská citace #57
2.4.2021 22:47 - sirien
Loki: Kdybych "charisma" kdysi nepoužíval i jinde mimo RPG komunitu, tak by mě to ve skutečnosti nijak nerušilo, ale takhle se mi hodilo se to přeučit :)
Autorská citace #58
2.4.2021 23:27 - Log 1=0
Aby to pak nebylo jako "plazma".
Autorská citace #59
4.4.2021 19:50 - pilchowski
Jen pro zajímavost, že to není jen moravismus :)

Autorská citace #60
4.4.2021 22:00 - LokiB
Ach ... ten východ, ten východ :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22823405265808 secREMOTE_IP: 3.236.228.250