[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiné RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
--> V téhle diskuzi!
--> Na RPG Foru
--> Na Instagramu
Napsal: Vandal
1.10.2021 11:11 - Quentin
Strucky: To byla jen náhoda, že si Vandal nezapnul mic a šlo to přes notebook nebo co. Nemělo by se opakovat.

Loki Vandal totiž v postprodukci agresivně maže všechny mezery, prostoje a "hmmmm, eeeehh..."
1.10.2021 11:16 - strucky
LokiB píše:
Tak tenhle přetlak je pozorovatelný ve všech dílech, které jsem poslouchal :)

Taky to pozoruji celou dobu, ale až teď se mi zachtělo na to nějak poukázat. :-)

Quentin píše:
Strucky: To byla jen náhoda, že si Vandal nezapnul mic a šlo to přes notebook nebo co. Nemělo by se opakovat.

Pohoda, dalo se to zkousnout. Ve vaně (akustika koupelny ou jé) jsem ten rozdíl skoro nepoznal, ale co jsem se z ní přesunul do postele, tam už to znát bylo. :-D
1.10.2021 16:38 - Markus
JJ, Vandal nahrával omylem na interní mikrofon. Snažil jsem se to různě ladit a filtrovat, ale když jsem ho dal víc nahlas, bylo tam nepříjemné echo, takže tohle bylo nejmenší z možných zel. Už se rituálně sebezmrskal. :)

Jinak ten dojem je kombinace obojího - jednak Vandal střihá slovní vatu a prostoje, jednak je pravda, že já mívám dost "nabito". :) Je to taky rozdílností přístupů. Já většinou mívám na každý díl podrobné poznámky, z nichž polovinu stejně nezvládnu zmínit, Vandal naopak postupuje víc volně, kam ho řeč zavede. Ale snad je i díky téhle rozdílné dynamice ten podcast zajímavější, než kdybychom oba byli stejní.

A díky za komentář.
1.10.2021 23:17 - LokiB
Čím to je, že u vašich hodnocení mívám často pocit, že ten samý prohřešek u některého produktu brutálně tepete jako něco, kvůli čemu je to nehratelné, zatímco jinde to trochu omlouváte dobou vzniku, případně jak to v kontextu jde skoro přehlédnout? :)

Jako jo, možná je to jen pocit a je daný mnou.
1.10.2021 23:26 - Markus
Spíš je to kombinace více faktorů. Srovnám třeba Danghanskou kletbu a The Traveller Adventure. Obojí má railroadové, víceméně nehratelné příběhy, což v obou případech tepeme.

V Danghanu máš "navíc" ještě popis naprosto triviálně nudné vesnice a vztahů mezi šestou sestřenicí z osmého kolena s bratránkem od potoka a hejnem hus + debilně "realistický" dungeon, kde není nic zajímavého.

V Traveller Adventure máš navíc spoustu reálně užitečných a nápaditých materiálů, jako jsou popisy zajímavých planet, měst, jejich mapky, reálie, fungování, vloupačky...

Tj. jeden problém mají společný, ale to okolo je kvalitativně úplně jinde. To se mi pak pocitově posčítá do nějakého celkového hodnocení. Danghan mi vyšel na 2 hvězdičky, Traveller Adventure na 3. Podle mě zasloužený rozdíl.

EDIT: Jinak pro mě osobně není doba vzniku nikdy omluvou pro nic. Nikdy ji v hodnocení nezohledňuju – můžu ji zmínit pro kontext, ale když je něco špatné, tak tomu nic neodpustím proto, že je to staré a přimhouřím očí. Snažím se poměřovat všechno stejně, dnešním pohledem. Proto tak často říkáme, že něco už prostě zastaralo.
2.10.2021 07:11 - Jerson
Při poslechu jsem téměř dostal chuť zahrát si nějaký byrocrawl o získávání správných lejster mezi úředníky. (Což tedy v době vzniku Travelleru nemohli vědět, ale přesně takhle to v části Balkánu funguje dnes.)

A horším zvukem jsem se díky varování smířil, a tenhle díl se mi líbil. Fakt by mě nějaké ty mechaniky zajímaly. Ne tě bych chtěl hrát účetnictví v RPG, ale je to rozhodně něco jiného, a při hraní v moderním světě bych to i využil.
2.10.2021 10:41 - Corny
Jerson: Jestli po tom hodně toužíš, tak si můžeme zahrát LARP na tohle téma. Zaparkuj někde blbě v Brně ... :D
2.10.2021 14:23 - Jerson
Díky, hrál jsem na tohle téma larp v Bosně s manželkou, jen jsem neznal jazyk, pravidla a ani způsob, jak odhalit slabiny úředníků. Jo, měli jsme na to jen dva dny :-)
Jako teď se tomu směju,, ale když jsem přemýšlel, kolik zásobníků do Kalacha má ten strážný před městským úřadem, až tak veselé to nebylo.
(On tam totiž nestál proto, aby chránil bezpečí lidí uvnitř, ale právě aby zasáhl, když by člověk frustrovaný touhle byrokracií zkusil něco vymoct silou. Prostě strážný, kterého GM nasadil do hry, aby postavy odradil od násilí.)

Ale vážně, raději bych ta pravidla pro RPG :-)
2.10.2021 14:27 - LokiB
K čemu byla informace o tom, kolik zásobníků má strážný? měl jsi nějaký plán, že by mu nestačily 3 náboje na všechny?

Jerson píše:
Ale vážně, raději bych ta pravidla pro RPG :-)


Tak odehraj tu označenou misi v Travllerer Adventures a máš to, ne?
3.10.2021 09:32 - Vandal
Loki píše:
Čím to je, že u vašich hodnocení mívám často pocit


To neni pocit. Aspon teda ne u me :D ja jsem neobjektivni a veci co se me libi, tak tem odpoustim to, co me jinde vadi. Netajim se tim, ostatne proto tak uzkostlive trvam na to, ze je to nase povidani o vecech, co nas nejak zaujaly (at uz v dobrem nebo ve spatnem) a nikoliv objektivni recenze :) pro objektivni recenze musis nekam jinam.
31.10.2021 17:24 - Vandal
Ep. 18: Stars Without Number

Vesmírná odysea Dinosauria pokračuje. Podíváme se na sci-fi retroklon Stars Without Number a způsob, jakým pomocí generátorů vytváří celý herní vesmír a dává inspiraci pro vedení otevřené kampaně. Naplní se naše vize ideálního „spacecrawlu“?



Poslouchejte nás na:
https://anchor.fm/dinosaurium/

...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
3.11.2021 16:45 - LokiB
Dobrej díl, chválím!
Moc tenhle typ sandboxového hraní rád nemám, ale ve vašem podání to znělo celkem zábavně :)
3.11.2021 18:52 - Jerson
Mně docela zaujalo, že vesmírné RPG je v tomto případě opravdu fantasy krajina roztažená na měřítko soustav, a místo vesnic se navštěvují planety :-)
3.11.2021 20:03 - sirien
Pro Tebe je cokoliv jen vesnice a město roztažený na jiný měřítka (popř. druhoválečný vzducholodě a stihačky ve scifi).
3.11.2021 20:18 - Jerson
Doslova tam zazní, že na jednu planetu připadá jedna osada. Takže si rád poslechnu, že to tak není :-)
3.11.2021 20:41 - LokiB
Ono zas ... koncept "fantasy krajina s vesnicemi" ve své podstatě zahrnuje vzhledem ke své obecnosti velmi mnoho.
Ano, není to 2D svět. Ano, není to spleť kanálů.

Když tě to zaujalo a možná i překvapilo ... cos bys měl za to, že tam může být jiného. Ať si dokážu udělat konkrétní představu, co bys očekával.

EDIT: resp. si to Jersone zkus stáhnout a přečíst, je to zdarma dostupné a je to pár stránek věnovaných generování herního světa :)
Ono když chceš hrát "mezihvězdné scifi", tak rozpracovávat každou planetu do detailů, to nemá cenu, to pak nelítáš po hvězdách ale chodíš mezi vesnicemi na jedné planětě.
3.11.2021 21:10 - Jerson
Loki, neříkám, že by ve space-hexa-crawlu muselo být něco jiného. Ostatně už ve druhé (asi) Stvořitelně jsem říkal, že když GM generuje svět, potřebuje podobné množství lokací, NPC a zápletek bez ohledu na prostorové měřítko.
Kdyz se hraje město, bude to 10 až 20 domů, uliček a náměstí, ve fantasy to bude podobné množství vesnic, měst, hradů a dungeonů, a ve vesmírném sci-fi to bude podobný počet komických stanic, asteroidů a planetárních přístavů. A nebo podobný počet planet. A nebo podobný počet hvězdných systémů. Nebo galaxií.

A když přelezeš do kategorie "podrobně rozpracované", může být takových prvků třeba 100 nebo 300, ale opět to můžou být stejně dobře domy, dungeony nebo planety.
3.11.2021 21:33 - LokiB
no pak nechápu, co tě na tom vlastně "zaujalo", jak jsi psal :)
3.11.2021 21:56 - sirien
Mezi vesnicí a jedním osídlením na celou planetu vidím celý dlouhý seznam rozdílů - popravdě mě vlastně nenapadá co tam je společného.
3.11.2021 22:28 - Jerson
LokiB píše:
no pak nechápu, co tě na tom vlastně "zaujalo", jak jsi psal :)

Že Markus popisuje to samé co já před pár měsíci :-)

sirien píše:
Mezi vesnicí a jedním osídlením na celou planetu vidím celý dlouhý seznam rozdílů

Tak sem s nimi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089637041091919 secREMOTE_IP: 35.169.107.177