[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiné RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
--> V téhle diskuzi!
--> Na RPG Foru
--> Na Instagramu
Napsal: Vandal
Autorská citace #61
4.4.2021 22:11 - RoVan
SMK (lašská nářečí) - Ehrm "ogurka" jen foneticky, online to nepoznáš :)
Autorská citace #62
4.4.2021 22:39 - sirien
Vidíte to velké "R" v nápisu "okurka"? Tak to je vzhledem k majoritnímu množství mluvčích (stejně jako k průmrnému vzdělání a kulturní vyspělosti) referenční oblast správné češtiny :p
Autorská citace #63
4.4.2021 22:59 - Jerson
"Okůrka"? Jak mám brát takovou mapku vážně, když uvádí slovo, které jsem po 40 let nikdy neslyšel?
Autorská citace #64
5.4.2021 00:06 - Markus
Ta mapa bude starší :)
Autorská citace #65
5.4.2021 00:41 - Šaman
Tady se stále řeší okurky a hranolky?
Autorská citace #66
5.4.2021 07:40 - MarkyParky
Asi okurková sezóna.
Autorská citace #67
5.4.2021 08:37 - pilchowski
Markus píše:
Ta mapa bude starší


ani ne tak mapa (ta je z 90. let), jako data - většina zkoumaného materiálu je od lidí narozených ještě za c. a k. monarchie, dneska už to tak žhavý nebude (sorry za offtopic)
Autorská citace #68
17.4.2021 18:04 - Vandal
ep.8: PERIL ON THE PURPLE PLANET

Fialové písečné duny, lidožraví červi, pestrobarevné houbové lesy a divošské kmeny vyzbrojené paprskopuškami. Přeneste se s námi na umírající purpurovou planetu a hledejte zelené krystaly, které vám umožní vrátit se domů.



Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/

...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

ODKAZY

- Peril on the Purple Planet v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/peril-purple-planet
- Seznam knih z Appendixu N: https://goodman-games.com/blog/2018/03/26/what-is-appendix-n/
Autorská citace #69
2.5.2021 18:11 - Vandal
ep.9: Caverns of Thracia

Hluboko v podzemním hvozdu, jen kousek od háje obývaného dryádami, stojí mramorový palác minotauřího krále vládnoucího zástupům gnollů, ještěřích lidí a psohlavců. Poslechněte si, proč legendární legendární 40 let starý dungeon Caverns of Thracia dodnes slouží jako učebnicový příklad dobrého level designu.



Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Autorská citace #70
16.5.2021 18:17 - Vandal
ep. 10: THULIAN ECHOES

Potkají se legionář, gladiátor, Pikt a rabín… ne, to není vtip, to je dobrodružství, ve kterém se v roli historických postav vypravíte do prapodivného dungeonu, kde se křiví čas a realita… a potom se o tisíc let později vrátíte, abyste zjistili, co se všechno změnilo a jestli tam pořád jsou ty poklady, které jste si předtím tam důmyslně schovali.



Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

ODKAZY

- Thulian Echoes v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/thulian-echoes
Autorská citace #71
30.5.2021 18:59 - Vandal
ep.11: Against the Cult of Reptile God

Jak vypadá svět podle Dungeons & Dragons? A dává vůbec smysl? Odpověď hledáme v dalekém pohraničí ve vesnici Orlane, kde řádí zlověstný kult plazího boha a hrdinní dobrodruzi tomu přijíždějí učinit přítrž.



Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

ODKAZY

- Against the Cult of the Reptile God v Databázi RPG: https://rpgforum.cz/anotace/against-cult-reptile-god
Autorská citace #72
31.5.2021 14:19 - Jezus
"Být dobrodruhem je něco jako být pošťákem - dělá to každej."

Zrovna teď hrajeme Icewinddale - a začali jsme ho hrát doslova za partu pošťáků :-D
Autorská citace #73
31.5.2021 14:59 - Jerson
Tak po tom krásném popisu vesnice - dungeonu jsem si už říkal, že to přeci jen nedělali dřív tak špatně ... a pak zase přišla ledová sprcha. Tak nic, no.
Autorská citace #74
31.5.2021 15:20 - Markus
Ta vesnice je udělaná moc pěkně - včetně třeba podzemí hostince a tajných sekcí chrámu - a přijde mi to použitelné i dneska, včetně potenciálu na únos a očarování postav (ten rozpis hlídek je super :)). I ten dungeon je celkem pěkný, pokud ti nevadí takticko-plíživé dungeony. A paradoxně je ten dungeon asi "realističtější" než ta vesnice.

Akorát prostě ta neuvěřitelnost toho vesnického prostředí trochu překračuje limity toho, co jsem ještě ve hře ochotný mít. Stačilo by to "jenom" poladit, vyměnit směnárníka za něco smysluplnějšího, zapomenout na ty plátovky +1 ve skříních vesničanů... trochu víc promyslet, jak tam ti vesničani už několik měsíců žijí a potkávají se (není možné, aby nevěděli, kdo je poustevník...). Jsou to vlastně maličkosti, ale... ale... dělat se s tím nechci.

A pak teda to finále v doprovodu 7levelového mága. To už se bude opravovat hůř.

Too much effort.
Autorská citace #75
31.5.2021 16:10 - Jezus
No jo, ale pak ti taková nabušená NPCčka chybějí v těch moderních modulech :-D

Teď třeba řešíme takovou nepříjemnost s drakem. Případně vraždou určité NPC v jedné pevnosti, kterou by to šlo "spravit" (nechci moc spoilovat). No a nemáme v partě žádného pořádného sesilatele. Jít do pevnosti plné nepřátel bez účinných plošných kouzel je sebevražda. Postavit se drakovi bez DPR sesilatele je sebevražda už menší - máme DPR tulačku - ale pořád sebevražda. A teď babo raď!

To jako na celých Ledových pláních není žádný pořádný hrdina, co by nás doprovodil? Proč to máme pořád dělat my? Už jsme zmínil, že jsme začínali jako doručovatelé? Dejte nám adresu a doručíme tomu NPC předvolání. Klidně ho i doprovodíme. Ale nechtějte po nás, abysme šli na sebevražednou misi, protože v celé oblasti najednou chybějí schopnější dobrodruzi. To není realistické :-D
Autorská citace #76
14.6.2021 19:01 - Vandal
Žil byl jednou jeden zlý elfský kníže z ledové Frigie a ten měl dceru, která milovala smrtelníka… Nemáte někdy chuť zahrát si, po všech těch akčních eskapádách, něco milého, kouzelného a nenásilného? Tak si uvařte hrnek horkého čaje, zachumlejte se ke krbu a nechte se ukolébat našim hypnotickým pohádkovým rozprávěním...



Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Autorská citace #77
27.6.2021 18:15 - Vandal
Ep. 13: DANGHANSKÁ KLETBA

Dračí doupě, rok 1998. V malé, poklidné vesnici Danghan se zrodilo šílenství. Šíří se mordy, sebevraždy i lidové lynče. Pojďte se s námi podívat na vyhlášené české hororové dobrodružství. A vrátit se do dob, kdy se rodil „český fantasy realismus“.



Poslouchejte nás na:

- Anchor: https://anchor.fm/dinosaurium/
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
Autorská citace #78
27.6.2021 19:36 - sirien
Poslouchám, že bez dobového kontextu nebo melancholie to už není tak dobrý - a že řemeslné provedení je poněkud horší, než sem pamatoval.

To, co vám uniklo myslím je, že i samotná tvrzení o tom jak je to dobrodružství jiné (byť to praktický obsah moc nepodporuje) svého času vedla hodně hráčů k tomu, aby to sami jinak (často po svém) hrát zkusili.
Autorská citace #79
27.6.2021 22:20 - Markus
Siriene, já naopak tuším – nebo spíš jsem si docela jistej –, že když to někdo hrál, tak rozhodně tím stylem, že tři čtvrtě toho textu vypustil nebo odignoroval (komplet ty „realistické“ domečky, psí boudy a milostné trojúhelníky bezvýznamných postav a vůbec asi 90 % textu), nechal si z toho jen to dobré (hlavně ty atmosférické naskriptované události) a dál se tím nechal inspirovat a tvořil sám. V tehdejším kontextu, kdy nebyly moc jiné příklady, to asi lidem stačilo. Danghan jim přišel dobrý ne tím, co skutečně byl, ale tím, co mohl být, když si to sami předělali.

Ostatně tradice předělávání špatného produktu je v DrD dost silná. #evil-grin
Autorská citace #80
27.6.2021 23:34 - sirien
Tak ale to patřilo k době a tehdy tak bylo vnímané jako standard. To kvantum informací bylo brané jako dobrá věc aby si z toho každý vzal co potřebuje, že velkou část zahodí se nebralo jako mínus. Můžeš to ostatně vidět i ve Dvanácti soškách Almiru (btw dobrej námět na další díl), stejně jako v jen o málo pozdějším Asterionu.

To je zároveň i odpověď na Vandalovu otázku ohledně toho města, proč je udělané tak abys ho mohl zasadit kamkoliv a přitom je detailně popsané - právě pro případ že žádné své zařazení mít nebudeš, abys dostal "default".

Koncept toho že nedesignuješ simulaci, ale herní situace a inspiraci a že balast je zlo a tvůrce má mít důvěru v GM je něco, co k nám přinesl až později Charles v rozšířeních Tarie. (A i tak mám dojem že to ne všichni zcela pochopili... Po jisté nedávné hodnotící štafetě jedné série dobrodružství kde jsou i nedávné tituly bych spíš řekl, že to spíš mnozí dodnes nepochopili.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11273694038391 secREMOTE_IP: 3.238.79.169