Dračí doupě k6

Dračí doupě k6 je stolní hra na hrdiny inspirovaná původním českým RPG Dračí doupě. Stejně jako v předloze se v něm můžeš stát silnou barbarskou válečnicí, sličným elfím kouzelníkem nebo třeba mrštnou hobití zlodějkou a spolu se svými přáteli zažít spoustu zábavy při objevování tajemných hradů a dávno zapomenutých ruin, prozkoumávání podzemí plných pastí, nestvůr a pokladů nebo třeba při výpravě na draka devastujícího vaše království.

Pravidla (provizorní ilustrace).
Souhrn pravidel (provizorní obálka).
Bestiář (provizorní ilustrace).
Discord.
Webové stránky.

Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Podcast Skoro Hrdinů: Dračí doupě k6.
Napsal: York
Autorská citace #21
30.12.2024 14:48 - Virťas
Yorku, do kdy je asi tak relevantní posílat ti feedback na pravidla? Prvních pár stránek jsem rozečet před Vánocema, ale pak jsem řešil něco jinýho.
Autorská citace #22
30.12.2024 15:07 - York
(Odpovím na obou místech, protože odpověď může zajímat víc lidí.)

Feedback je relevantní vždycky, přinejhorším si ho zapíšu a zapracuju do dalšího vydání. Chyby a překlepy budu opravovat minimálně do konce března a pokud do tý doby nebudu mít hotovej bestiář, dobrodružství a sazbu, tak i dýl.
Autorská citace #23
2.1.2025 00:13 - LokiB
Mám takový dotaz ... jak to budete ještě dělat s texty pravidel, řešili jste to nějak s vydavatelem?
Proč se ptám ... mám například komentáře k úvodnímu textu, jeho motivačnímu charakteru, stylu atd. Tak jak je relativní o tom mluvit?

Píše:
Vítej!
Před sebou máš pravidla stolní rolové hry
Dračí doupě k6. Už dávno se nedá říct, že
by hry na hrdiny, jak se ze začátku anglický
termín „roleplaying games“ překládal, byly
u nás novinkou, zato je ale celkem pravdě-
podobné, že si pod zkratkou RPG představíš
spíš počítačovou hru. Není to náhoda, právě
stolními RPGčky se totiž ta počítačová inspi-
rovala a z nich přejala principy, jako třeba že
hráči hrají za postavy, které mají schopnosti
podle svého povolání, a získávají nové, když
postoupí na vyšší úroveň.

Při hraní u stolu práci počítače zastane
jeden z vás. To je sice nevýhoda, protože
nemůže dost dobře trumfnout nabušenou
grafiku a dialogy namluvené profesionální-
mi herci, zato ale může používat svoji před-
stavivost, improvizovat a pružně reagovat
na cokoliv, co se rozhodnete udělat, i když
s tím autor dobrodružství nepočítal. Spolu
s tím, že se budeš pravidelně scházet se svý-
mi přáteli, to jsou hlavní a stále aktuální dů-
vody, proč tyto hry baví miliony hráčů po ce-
lém světě a zájem o ně stále stoupá.


A to ve smyslu stylizace. Jde o způsob přístupu k hráčům a podávání informací :)
- Používání "negativních formulací" ("Už dávno se nedá říct, že ...")

- "předpokládání za hráče" ("celkem pravděpodobné, že si pod zkratkou RPG představíš ...")

- anticipace divných "nevýhod" (celá formulace "Při hraní u stolu práci počítače zastane
jeden z vás. To je sice nevýhoda, protože nemůže dost dobře trumfnout nabušenou grafiku a dialogy namluvené profesionálními herci ..." - to je vůbec divně motivační myšlenka)

- hovorové výrazy ("nabušená grafika" ... jednak je to srozumitelné jen menšině čtenářů, což pro autora z IT prostředí nemusí být zřejmé, ale většině populace toto hovorové spojení nic neřekne ... nehledě na to, že je ošklivé :))

- sporné výhody ("zato ale může používat svoji představivost, improvizovat a pružně reagovat na cokoliv, co se rozhodnete udělat, i když s tím autor dobrodružství nepočítal. Spolu s tím, že se budeš pravidelně scházet se svými přáteli, to jsou hlavní a stále aktuální důvody, proč tyto hry baví miliony hráčů po celém světě a zájem o ně stále stoupá." ... zde bych pochyboval o tom, že jsou zrovna TOTO hlavní důvody, které by přesvědčily zájemce k zapojení se do RPG hobby :))

Když udělám (chápu že nepopulární) srovnání s původním DrD a první kapitolkou, která začíná "Vítej, dobrodruhu!" ... tak tam motivace při čtení na mě skákala výrazněji a byla zaměřená i na obecnější čtenářstvo, než na ty, kteří přicházejí z "počítačových RPG" ... zatímco DrD k6 v tomto působí, jako by cílilo právě jen na tyto.
Autorská citace #24
2.1.2025 00:29 - York
Text je primárně na mě, nakladatel k němu ale samozřejmě může mít výhrady. Komentáře jsou určitě relevantní a nejlepší je, když rovnou navrhneš lepší formulaci. Počítej ale s tím, že to čte víc lidí a pokud budeš jedinej, komu se to nezdá, tak je dost možný, že to nechám bejt. Obecně ale nejmíň 90% všech výhrad a připomínek příjmám a zapracovávám - nedávalo by smysl je od vás chtít, kdybych je pak všechny házel do koše :)
Autorská citace #25
2.1.2025 08:50 - Jerson
Mně se ten úvod taky nelíbí. Proč do úvodu hry psát popis pomocí negace her, které z ní byly odvozeny?
Autorská citace #26
2.1.2025 13:46 - York
Vedlo mě k tomu to, že za těch víc než 30 let od vydání DrD se situace dost změnila a drtivá většina lidí mimo bublinu stolních RPGčkařů teď pod pojmem RPG rozumí počítačovou hru (zbytek je má za deskovky).

Jinak jsem nad tím trochu dumal a změnit tu premisu by v zásadě znamenalo vymyslet a napsat celej novej úvod.
Autorská citace #27
2.1.2025 14:05 - sirien
Motivován diskusí sem si ten citovanej úvod přečet a...

...narovinu, je strašnej a naprosto odrazující - tu hru prezentuje jako něco vysloveně podřadnýho (všemu, s čím jí srovnáváš). Fráze jakože to je horší protože GM netrumfne "nabroušenou grafiku" atp. zněj jak od Cockse s jeho "DnD je jen technologicky nedostatečná náhrada MMOček". To negativní vymezení fakt nefugnuje.

A ano smazal bych to komplet a přepsal od začátku jinak. A popravdě moc nevim proč vymejšlíš kolo, klidně bych obšleh něco odjinud - těch RPGček co maj podobný tlachy v úvodu sou hromady dneska, stačí si vybrat nějaký co to má napsaný dobře (což je menšina, ale z těch hromad to je pořád hodně).

A btw. rolová hra zní paskvilně bez ohledu na to kolik času sem měl si na to zvyknout - hra na hraní rolí atp. zní značně líp.
Autorská citace #28
2.1.2025 14:13 - Log 1=0
Tohle bude velkohubé prohlášení, ale:
Ten citovaný úvod reálně poškozuje nejen tvoji hru, ale hobby jako celek, a je vysloveně tvou morální povinností ho smazat a nahradit něčím, co budoucím hráčům vysvětlí, proč jsou RPGčka super.
Autorská citace #29
2.1.2025 14:35 - Corny
Já mám možná svoji bublinu, ale stejně...

Vysvětlovat v úvodu RPG her co je RPG mi asi přijde podobné, jako na začátku Batman komixu dělat pokaždé jeho origin story. Většina lidí, co tuhle knihu otevře, ví, co je RPG, nebo mají alespoň hrubou přestavu a ti, co to neví, to nepotřebují vysvětlovat krkolomně v příručce (a ani jim to v ní tímhle způsobem nevysvětlíš, spíš naopak).

Raději by ses měl snažit mě přesvědčit, proč bych měl hrát zrovna tuhle tvoji hru. Proč bych měl hrát zrovna tohle "generic fantasy RPG mk.56" a ne zrovna "generic fantasy RPG mk.55" či dokonce proč nehrát raději rovnou Dračí doupě? Proč bych se pro ni měl nadchnout a chtít si co nejdřív najít nějakou bandu lidí a zahrát si to s ní? Nepotřebuju znovu po Xté vysvětlovat, že Spidermana kousnul zmutovanej křižák.

A do záznamu: Ano, Rolové hry je hrozný paskvil (popravdě si myslím, že většina lidí to vůbec nepotřebuje překládat klidně se spokojí s "RPG", ale když už, tak hra na hraní rolí je pořád milionkrát lepší).
Autorská citace #30
2.1.2025 14:45 - York
Corny píše:
Raději by ses měl snažit mě přesvědčit, proč bych měl hrát zrovna tuhle tvoji hru.


Opravdu si myslíš, že když oteveš pravidla nějakýho RPGčka, tak tě úvod dokáže přesvědčit, aby sis ho zahrál? Já o tom totiž silně pochybuju - pokud už RPGčka znáš, tak tě pravděpodobně přesvědčí nějaký externí faktory, třeba že to hrajou tví známí a máš možnost se přidat, a případně to, jak se ta hra reálně hraje.

Jinak souhlasím, že číst po milióntý, co jsou to RPGčka a jakej je rozdíl mezi hráčem a pánem jeskyně, je poněkud otravný, ale holt pro někoho to je poprvé a tisknout dvě verze by se dost prodražilo.
Autorská citace #31
2.1.2025 14:48 - sirien
Log: boy, that escalated quickly... :D

Anyway jedna poznámka k tomuhle - dávat do začátku popis co vůbec jsou RPG má implicitní předpoklad toho že ta hra bude sloužit jako entry product pro nováčky. Což je ambiciózní, ale nic proti tomu - ale jak píše Log, váže se k tomu určitá odpovědnost (nebo, jakože, "odpovědnost" - komunitní očekávání na nějakou kvalitu, chápem se...) Která je ale nejen o tom co je napsané v úvodu, ale i o tom jak jsou napsaná pravidla jako celek včetně návodných textů atp.

Tohle se dá snadno setřást tím že se to postaví do pozice že to je produkt pro už existující RPGčkaře. Což není nic proti ničemu - udělal to tak i RDL osobně (Ashen Stars, například).
Autorská citace #32
2.1.2025 14:58 - York
Přečetl jsem si úvod v DrD 1.5 a ten teda dneska moc použitelnej není. V devadesátkách byl nepochybně pro spoustu lidí objev, že si ve společenský hře můžou zahrát výpravu do jeskyně plný nestvůr pokladů, ale dneska už by dotyčnej musel žít na Marsu, aby o tom nikdy neslyšel.

Když se s kýmkoliv bavím o tom, že hraju stolní RPGčka, tak pokud žádný nehrál, tak ve 100% případů nastane jedna ze dvou možností:

1) Myslíš něco jako Diablo nebo Baldur's Gate III?
2) Myslíš tu deskovku?

Deskovkáře neřeším, ti jsou v zásadě "naši", protože jsou zvyklí fyzicky se scházet a hrát nějakou společenskou hru. Oproti tomu to, že se to nehraje na počítači, je poměrně zásadní informace a má imho smysl psát, proč si radši nezahrát to Diablo nebo Baldurku.


Sirien: Je to DrD, samozřejmě, že je to psaný jako entry produkt. Tady nebylo na výběr.
Autorská citace #33
2.1.2025 15:59 - Jerson
York píše:
dneska už by dotyčnej musel žít na Marsu, aby o tom nikdy neslyšel

V tom případě jsou 90% obyvatel Česka marťané.
Už několikrát jsem představoval RPG na různých herních akcích, a co jsou to stolní RPG ví přibližně jeden člověk z třiceti, bez ohledu na věk.
Autorská citace #34
2.1.2025 16:27 - York
Jerson: Nemluvím teď o tom, kolik lidí ví, co to jsou stolní RPGčka - tam naopak z vlastní zkušenosti potvrzuju, že buď nějaký hráli a v tom případě to vědí, nebo nehráli a v tom případě je považujou za deskovky nebo počítačový hry. Mluvím teď specificky o formulaci v úvodu starýho DrD, kde se mluví o tom, že si můžeš zahrát výpravu do dungeonu. Většina lidí si to nespojí se stolním RPGčkem, ale že to jde v deskovce nebo v počítačový hře určitě vědí.
Autorská citace #35
2.1.2025 16:35 - York
sirien píše:
stačí si vybrat nějaký co to má napsaný dobře


Můžeš dát příklad? Pokud možno s výjimkou těch, který se u nás aktuálně prodávaj, nechci kopírovat moc očividně :-)
Autorská citace #36
2.1.2025 21:33 - ShadoWWW
Jerson píše:
V tom případě jsou 90% obyvatel Česka marťané.

+1! Taky mě překvapuje, v jaké bublině lidi na Kostce/RPG F žijí. Mně před lety vyvedly z bubliny rodina a přátelé mé ženy. Z lidí 40+ o stolních RPG skoro nikdo neví, z teenagerů zas znají RPG jen jako žánr hráči videoher, ale spousta mladých mají čistě sportovní koníčky, a ti neznají ani CRPG.
Autorská citace #37
2.1.2025 22:57 - sirien
York: tvrzení že jen protože se to jmenuje DrD tak to musí být entry product je - optimistické, řekněme.

Já tyhle pasáže moc nestuduju tak tě teď z patra na nic neodkážu, ale odkázat tě můžu sem a do přilehlé diskuse a ankety, které se tomu přímo věnují (věnovaly)
Autorská citace #38
3.1.2025 00:33 - LokiB
No tedy ... já tak jako začnu pomalu, kulantně, opatrně, věcně vyjmenuju s drobným zdůvodnění raději jen v pár bodech, proč a co se mi na první kapitolce nelíbí ... a vy to pak střelíte takhle naplacato bez uzardění a příkras :D
Že já se žynýroval ...

Ale ne, jsem rád, že dostávám vlastně zapravdu a ne sodu, že to zbytečně moc pitvám .)


York píše:
Přečetl jsem si úvod v DrD 1.5 a ten teda dneska moc použitelnej není. V devadesátkách byl nepochybně pro spoustu lidí objev, že si ve společenský hře můžou zahrát výpravu do jeskyně plný nestvůr pokladů, ale dneska už by dotyčnej musel žít na Marsu, aby o tom nikdy neslyšel.

Když se s kýmkoliv bavím o tom, že hraju stolní RPGčka, tak pokud žádný nehrál, tak ve 100% případů nastane jedna ze dvou možností:

1) Myslíš něco jako Diablo nebo Baldur's Gate III?
2) Myslíš tu deskovku?


Nijak za použití textu z DrD nepléduju, myslím si ale, že jeho tón a podstata je stále validní a po začištění, doplnění a upravení je to celkem dobrý text.

Tvůj text na mě působí geekovsky pro (určitě nemalou) specifickou skupinu "hráčů CRPG, které bychom chtěli přetáhnout k TTRPG". Což by u některé hry vadit nemuselo, ale u "dědice DrD", který by chtěl být novým entry pointem je to špatně. Právě u takového produktu je žádoucí mít to co nejméně zaškatulkované, co nejméně omezené na lidí s určitými předpoklady.

Cílem toho textu má být podat (raději pozitivně nahajpenou) představu o tom, co s pravidly člověk zažije. Ne to, co nezažije, co ho možná zklame, co bude asi jinak, než si představuje. Současně je dobře, aby hráč rámcově pochopil například žánr a styl, v kterém se hra bude odehrávat. Že tedy nemá očkávat post-apo závody aut, ani brutální teenage-romance, nebo upíří deníky. Je to "fantasy hra.

Jersona vždycky štvalo, že mu DrD slibuje, že "může být kým chce" ... pak to pravidla nepodporují. Ale ono to tam opravdu patří, tuhle message mu předat chceš, případně jen trochu ostrouhanou právě tím žánrem a stylem hry.

Kdybych vzal původní text z DrD 1.6 ... tak bych si ho v dědictví DrD upravil dnes nějak takto:
(sorry, už je večer a píšu to z jednoho vrhu, tak to není nějak vypiplané ... pro mě je to něco, co by mi dávalo chuť knížku vzít, koupit a začít podle ní hrát :)

Píše:
Vítej, dobrodruhu!

Mnozí z nás již někdy četli úžasnou fantasy knihu, viděli skvělý fantasy film či napínavý seriál.
Prožívali jsme s hlavním hrdinou jeho fantastická dobrodružství, představovali jsme si, že v rukou svíráme jeho meč, a uvažovali jsme, jak bychom vyřešili ten zapeklitý problém, se kterým si tak dlouho lámal hlavu.
A co více - ten hrdina se ne vždy zachoval tak, jak jsme si představovali! Ať již nevymyslel ten očividný plán na oklamání zlého mága, slepě vkráčel do jasné léčky, nepřišel na jednoduché řešení tajemné hádanky nebo nepoložil tu správnou otázku, kterou by usvědčil králova zrádce ze lži.
V té chvíli jsme tak chtěli být na jeho místě, mít možnost jednat za něj. Udělat správnou a chytrou věc. V nebezpečných situacích vyzkoušet svůj charakter, v souboji s proradným rádcem osvědčit svůj ostrovtip a svou moudrost, být tím hrdinou, který zachrání svou vesnici ... jednou možná celý svět!
Proto rádi hrajeme hry na hrdiny, hry na hraní rolí, ve kterých můžeme být tím, kým chceme, a to prostřednictvím své představivosti. Zkus to s námi!
Skvělá na těchto hrách je možnost sdílení zážitků s dalšími hráči. Ve fantazii se tak můžeš společně se svými kamarády toulat těmi nejúžasnějšími a nejpodivnějšími světy, které si připravíte, nebo najdete v publikovaných materiálech.
Ve svých dobrodružství budete hrát silné válečníky a válečnice, kteří se někdy před zlem zastanou slabších a jindy vyrvou nekromantovi jeho bájný poklad. V kůži moudrých čarodějů a čarodějek, kteří ovládají mocnou prastarou magii, budete jen s její pomocí chránit váš kraj před zlem i opatrně nahlížet do jiných dimenzí. Vyzkoušíte si, jaké to je v roli šikovného a bezstarostného zloděje či zlodějky předvádět skvělé kousky před zkoprnělými městskými strážemi a později v prastarých kobkách hledat cestu přes smrtící pasti. A ještě mnohem a mnohem víc!
Při hře můžeš se svou postavou a svými kamarády zažívat taková dobrodružství, jaká si jen společně dokážete představit a přichystat.
Autorská citace #39
3.1.2025 02:59 - Aegnor
Loki: Normálně mám chuť si tu tvoji hru zahrát. Kdy vyjde?
Autorská citace #40
3.1.2025 11:03 - ShadoWWW
Píše:
Gerikův sen o dobrodružství

Gerik se narodil v klidné vísce zvané Podhájí, rozložené mezi mírnými kopečky a širými poli plnými obilí, která se v létě vlní jako zlaté moře. Ač pocházel z prostých poměrů, od raného dětství mu v očích plála jiskra odhodlání. Zatímco jiné děti vysedávaly u kamenné studny a smlsnuté kousky chleba jim bohatě stačily ke štěstí, Gerik naslouchal starým vypravěčům, kteří za dlouhých zimních večerů líčili odvážné rytíře, ztracená města i ukryté poklady. Jejich slova v něm probouzela neklidné sny a touhu poznat širý svět.

Brzo se zjistilo, že Gerik oplývá neobvykle bystrou myslí a citem pro spravedlnost. Ve vsi ho odjakživa považovali za poctivého a pracovitého – často pomáhal sedlákům s úrodou a před setměním přiváděl zapomenuté ovce z pastvin. Jeho otec byl kovář, ruce měl zocelené od každodenní práce s rozpáleným železem a duši přející, i když ve světě se už dávno naučil, že přání a naděje se často tříští jako roztavený kov o chladnou realitu. V Gerikovi však spatřoval to, co on sám nikdy nedokázal plně naplnit: nezkrotnou touhu vydat se za hranice známého. A tak, i když ho kovářství nijak zvlášť nelákalo, učil se Gerik od otce ukovávat hřebíky, podkovičky a jiné drobné předměty, aby už od mládí poznal cenu tvrdé práce.

Gerikova matka byla tichá, moudrá žena, která věřila v sílu rodiny a pevnou půdu pod nohama, snad proto, že sama toho v mládí příliš neměla. Viděla, jak se její syn často zasníval, pohled mu utíkal k vzdáleným obzorům, jako by tam v mlžném oparu spatřoval vlastní budoucnost. Nikdy ho nechtěla brzdit v jeho touhách – věděla, že je třeba nechat mladý prut růst do volného prostoru, aby pak z něj jednou mohl být pevný strom.

Tichý život v Podhájí se točil kolem každodenních starostí a radostí. Občas sem zavítali putovní kupci s vozy plnými cinkajících měděných nádob, pozlacených náramků a čerstvých zpráv ze vzdálených měst. Mezi sedláky se našel vždy někdo, kdo si chtěl koupit lepší plátno či sadu nožů, a tak nadšeně poslouchali cizokrajné příběhy, které rozdmýchávaly představivost. Sem tam ves uctila i potulného pěvce s hebkým hlasem a starou harfou, co hrál a zpíval o elfech, rytířích a zapomenutých božstvech. V takových chvílích Gerik seděl a doslova hltal každé slovo, zvuk strun se odrážel v srdci jako ozvěna dávno ztracených legend.

Nedalo se říci, že by Gerik nenáviděl poklidný život v Podhájí, ale neustále mu v hlavě hlodalo vědomí, že někde tam daleko, za obzorem, se skrývá to, po čem tolik prahl: dobrodružství a zkouška jeho vlastních sil a odhodlání. Sníval o setkání s divokými zvířaty v neprostupných hvozdech, o záhadných bytostech, které ožívají ve starých příbězích, a o tom, jak by se jednou sám mohl stát inspirací pro další generace posluchačů u krbu.

Jeho příběh však nabral nových obrátek, když jednou zjara na vesnici dolehl chmurný šepot o ztracených dětech a tajuplných zmizeních. Lidé si tiše vyprávěli o podivných světlech mihotajících se nad východní roklí, odkud se nepřetržitě ozýval vítr kvílící jako duše beze spásy. Všichni byli znepokojeni, ale nikdo nenašel dost odvahy, aby se vydal ke kamennému prahu jeskyně, jež se skrývala mezi rozeklanými skalisky. Stará vrátná z panského dvora, která mívala jazyk ostřejší než meč, prohlásila, že v těch místech sídlí staré zlo. Tehdy poprvé Gerik ucítil na šíji mrazivý dotek strachu a současně ho v hrudi zasáhlo prudké vzrušení.

Začal se vyptávat: co se vlastně v jeskyni skrývá, co za mocnosti či tvory tam přebývají a odkud pramení zvěsti o podivných únosech? Namísto odpovědí však nacházel jen útržky pověr a hrůzostrašné povídačky. Někteří tvrdili, že v jeskyni straší rozezlený duch rytíře, jenž tam před lety bídně zhynul. Jiní věřili, že do skal se uchýlila drobná, zlá stvoření, která ve tmě loví neopatrné poutníky a malé děti. Jisté bylo pouze to, že do jeskyně se nikdo neodvažoval vkročit.

Gerik si nebyl jistý, zda ho víc popohání vnitřní smysl pro dobro či prostá zvědavost, ale uprostřed oné nejistoty vyrostla pevná myšlenka: vydá se tam, do útrob temné skály, aby zjistil pravdu a možná zachránil to, co se ještě zachránit dá. Věděl, že jeho rodiče jej nikdy neodmítnou – otec v jeho rozhodnutí rozpoznal šanci, kterou on sám nikdy nedostal. A tak, když se rozednilo, Gerik připevnil na opasek kovářské kladivo, jako vzpomínku na otcovu dílnu, do plátěného vaku přibalil skrovné zásoby a louč na světlo. Přehodil přes ramena krátký cestovní plášť a opustil prastarou kamennou bránu, jež rozdělovala Podhájí od širého světa.

Už jen pár kroků ho dělilo od neznáma, které tolik přitahovalo jeho roztouženou duši. Přesto, že pociťoval obavy, každý krok v něm zároveň jitřil radost z odvážného vykročení do neprobádaných končin. A tak se zrodil Gerikův příběh – příběh obyčejného mladíka, který se rozhodl poměřit se s neznámem, vydat se do jeskyně opředené báchorkami a obávanými šepty. Jediné, co mu teď zbývalo, bylo udělat první krok z bezpečného dosahu vesnických polí. A možná, jak v srdci cítil, tohle dobrodružství mělo rozhodnout o tom, kým se ve světě stane.

York: Namáš zač. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071410894393921 secREMOTE_IP: 18.97.14.80