Tvorba mého světa - krytah

Ahoj, od září mám začít dělat PJ a mám náčrt světa, ale ani náhodou není hotový. Tímto každého ochotného prosím, aby mi s tím pomohl. Ptejte se, říkejte, co vám nedává smysl...

Mapa i všechna jména jsou provizorní, berte je tedy s rezervou.

Střelný prach se používá, muškety samozřejmě také. Pára a její využití jsou zatím pouze zkoumány. Magie je celkem častá, každá větší vesnice má někoho, kdo je schopen provozovat alespoň nějakou magii.

Kardanská federace - Je složená ze 17 panství, uvnitř je to téměř spojenectví samostatných království, ale navenek se jeví jako jedna silná a bohatá země. Jednou za pár (desítek) let se zde strhne válka mezi dvěma, výjimečně více, panstvími, ale je utajena před zbytkem federace i světa.

Mordská civilizace - Lze přirovnat k Vikingům. Obyčejně vítr vane od východu (z prava), ale jednou ročně se asi na měsíc směr větru otočí a "Vikingové" vyrazí podél pobřeží na východ. Když se vítr otočí nazpět, oni se také otočí a po cestě zpět plundrují.

Záhorská republika - Místo, kde začínají hrdinové. Je mírně vojensky zaměřená, protože musí odolávat "Vikingům" a nově i Orkům, kteří jsou teď sjednocení pod tzv. albínským orkem.

Dwarwien - Zde je poušť, protože pobřežní hory blokují velkou část srážek. Žije zde celý národ trpaslíků, nikdo z jiné rasy se sem nikdy nedostal. Nikomu není úplně jasné, jak v poušti přežívají.

Stát řádu - Magicky zaměřený stát, kouzelnické akademie. Také hodně čarodějů a podobných, takže pravděpodobně i magická zřídla.

Stonefall - Opak předchozího, nejmodernější technologie, magii moc nemusí.

Prales na jihovýchodě - celkem primitivní kmeny, praktikách šamanství, rituálů, málo prozkoumané.

Prales na jihozápadě - Výbojné orkské kmeny, také celkem primitivní, ale schopni organizace. Plot budoucí hry.

Ostrovní stát - Mezi pralesy, částečně na ostrovech, velmi dobré lodě.
Napsal: krytah
Autorská citace #22
18.4.2019 15:58 - LokiB
Lethrendis píše:
Popsat celé štosy papíru před první hrou je docela zbytečná práce


Jak pro koho. Mnoha GM (kromě toho, že jim to dělá radost a baví je to) to pomáhá v orientaci, v tom, aby je napadaly příběhy, scénáře a další věci, které se při hře uplatní. Někdo to nepotřebuje, ok, já si kupříkladu s materiály pro svět, dopředu připravovanými, vždycky rád vyhrál a dobře mi pak při hře posloužily.

Celej koncept "teď si prozkoumáte dungeon, pak přidám vesnici, pak kus kraje, pak si to rozšířím na provinici a tak dál" mi nikdy nesedel a přišel mi umělej a nepřirozenej. Jako pro línější lidi, kteří tím nechtějí trávit svůj drahocenný čas, je to funkční, ale doporučovat to automaticky každého, bych nedělal.
Autorská citace #23
18.4.2019 16:10 - York
Loki: Jestli dokážeš stohy přípravy při hře použít, tak to je samozřejmě fajn. Já jsem ale opakovaně narážel na problém, že jsem to do hry nedokázal dostat. Vlastně se mi to stalo i ve stávající kampani - úplně jsem s přípravou minul to, o co měli pak hráči zájem. Hra pak moc nefungovala a všichni jsme byli naštvaní. Lenost s ním nemá nic moc do činění.
Autorská citace #24
18.4.2019 16:16 - Lethrendis
Jak jsem psal, záleží na hře, kterou chcete hrát. A taky asi na osobnosti a schopnosti improvizace PJ. Po pravdě nejlepší hry jsem se svými hráči zažil na úplně malých lokacích. Odehrát celou řadu her na nějakém relativně malém místě několika údolí, městečka a pár vesnic, kde pak hráči znají kvanta NPC a každý pařez.

Když jsme začínali, tak vždycky takhle. Já mám v hlavě vždycky nějaký nápad, který pak postupně rozvíjím. Přepisovat ho pak, když se něco ukáže být k ničemu, je ztráta času. Lepší je dopisovat to podle toho, co už je hráčům známé. Mně nikdy nedělala improvizace problém, jiní to mohou mít jinak, proti gustu žádný dišputát.

Už dvakrát jsem opravdu dělal celý svět. Ale ten vždycky vznikal postupně, jak jsem to popsal. A strávili jsme tam s hráči deset let hraní.
Autorská citace #25
18.4.2019 16:34 - krytah
Já za sebe musím říct, že improvizovat umím, ale velmi rád mám připraveno prostředí. Rozhovory a jiné děje rád improvizuji, ale v už připraveném prostředí. Navíc čekám, že hráči se sice budou vracet na známá místa, ale tak 1,2, ne, že se tam bude odehrávat vše.
Autorská citace #26
18.4.2019 16:35 - York
Ještě jedna věc:

Na lokální mapě se spíš než jména všech vesnic hoděj zajímavá místa k prozkoumání: Prokletý důl, Čarodějova věž, Jeskyně tisíců ozvěn a podobně. Samozřejmě ale jen pokud jsi schopen je pak připravit, když se tam hráči rozhodnout jít ;p
Autorská citace #27
18.4.2019 16:45 - krytah
To určitě udělám. Jinak dnes večer jsem plánoval mírně předělat mapu podle rad, které zde padly a možná i zkusit udělat o stupeň přiblíženou, tak uvidíme, jak to dopadne.
Autorská citace #28
18.4.2019 16:52 - LokiB
Lethrendis píše:
Přepisovat ho pak, když se něco ukáže být k ničemu, je ztráta času.


Chápu. Já to jako ztrátu času nebral. Když sochař dělá z hlíny, nebo malíř maluje na plátno, tak často jsou "vespod" schované věci, které tam dal nejdřív, pak je přemaloval / změnil. Ale to neznamená, že jejich příprava byl vyhozený čas.
málo co se dá ve finální podobě hodit na papír hned na poprvé.

Mně to pomáhá při mém stylu hru v "ukotvení" té hry ... že mám dopředu rozmyšlené celkem pevné základy, na kterých chci stavět. Možná má někdo lepší paměť, že to udrží v hlavě, já už ne. Takže si ty základy rád hodím na papír ještě před začátkem kampaně. Pak se pochopitelně doplňují, někde upravují, ale základ je.
Pak jde taky o to, čemu kdo říká štos. jestli to je 5 A4 nebo 50 A4 :)
Já tedy píšu třeba do OneNote nebo do různých šablon v kompu, takže nevím, kolik toho je přesně, někdy jsou to jen krátké poznámky, úrovky, grafy vztahů a souvislostí.
Používal jsem i MindMap, v kterém se některé podstatné vztahy dají zachytit. třeba mocenská uskupení, vztahy mezi skupinami/rody/církvemi/řády/...

York má pravdu, že zajímavá místa jsou často užitečnější než jména vesnic a měst.

Zajímavé je, že mapa pro mě dřív často bývala "magnetem" ... jak jsem viděl mapu, hned jsem v tom světě chtě hrát, hned mi v hlavě vyvstávaly příběhy a herní situace. Ale bohužel nejsem dobrý dotahovač, takže mám velký problém rozpracované nápady a náměty zfinišovat :(
Autorská citace #29
18.4.2019 17:07 - Lethrendis
Připraven musíš být před každou konkrétní hrou. Všechny relevantní věci, o kterých víš, že je budeš potřebovat do zápletky. Pak pár nahodilostí, které musíš mít k ruce, kdybys potřeboval. Takové věci nemusíš použít a když je nepoužiješ, můžeš je využít příště. A také hrubý plán, jak asi budou příběhy pokrčovat, aby se to pak slilo do kampaně.

Ten přístup k cestování (Tvůj i jejich) je dost zásadní. Ty jim budeš dávat questy a zápletky, takže můžeš na 99% ovlivnit, kde budou postavy v příští hře působit. Když jim dáš dobrý důvod, aby působili někde, tak se jen tak neseberou a nepůjdou jinam.

Sepisovat jména měst a řek, ke kterým se Tvoji hráči nikdy nedostanou a pro příběh nejsou důležitá, je zbytečná práce. Alespoň podle mě.

Na druhou stranu, někdo tu psal, že PJ může těšit vytvářet nějaký svět jen tak. Tak proč vlastně ne? Tvůj styl.
Autorská citace #30
18.4.2019 17:23 - Lethrendis
A pak je tu ještě varianta města. Město, hlavně větší, je tak komplexní záležitost, že tam můžete s hráči strávit opravdu hodně času a furt objevovat něco zajímavého. A není to ani tak o lokacích jako spíš o NPC.

Když se chystám na nějakou sérii městských dobrodružství, popíšu si (klidně jednou větou) důležitá NPC a jejich vzájemné vazby. Pak přidávám další a další NPC, významné osoby i úplné luzry. Pak hrubou mapku města, nemusí být zcela přesná. Dokonce můžeš ukrást z internetu nějakou mapu skutečného středověkého města, když vymažeš název, hráči to jen těžko poznají. Zápletky pak už jsou jednoduchou věcí.
Autorská citace #31
18.4.2019 20:04 - efram
Ja myslom, ze Lethrendis ma docela pravdu. To co pise loki je taky castecne fakt, ale treba me se osvedcilo stavet to postupne. Mit tedy takladni skicu s par poznamkami a zakladnim konflektem a pak stavet dal. Hlavne stavet dal pri interakci s hraci/postavami. Svet je daleko zivejsi, uveritelnejsi a setri to cas. Clovek se nezdrzuje vymejslenim chujovin a hodne veci, zapletek, organizaci atd vyplyne samo....
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21383500099182 secREMOTE_IP: 54.235.4.196