Skoro Hrdinové

Ahojte,

jsme parta přátel a říkáme si skoro-Hrdinové (před rokem 2021 ještě Klan Zephyra). Hrajeme různé RPG systémy a snažíme se bavit lidi a zvedat povědomí o tomto koníčku. To vše streamujeme na našem Twitchi a poté vydáváme záznamy na Youtube.

Hrajeme na našem Twitch kanále: https://www.twitch.tv/skorohrdinove

Záznamy najdete na našem Youtube kanále.

-------

Důležité odkazy
Twitch: https://www.twitch.tv/skorohrdinove
Discord: https://discord.gg/JCZSG2fMys
Youtube: https://www.youtube.com/skorohrdinove

Instagram: https://instagram.com/skorohrdinove
Facebook: https://facebook.com/skorohrdinove
Twitter: https://twitter.com/skorohrdinove

.
Napsal: mrkew
1.5.2020 12:02 - mrkew
shari: doba trvání není dána, ale dejme tomu do půlky 5. měsíce ať můžeme změny zapracovat. Něco z toho už zapracujeme do Mayské kampaně jako takový test, tak uvidíme :)

spíš nám jde o to abychom věděli jakým směrem se vydat, nebo jsme vykopli dost různých stylů :)
5.5.2020 14:16 - mrkew
Děkujeme za aktuálně vyplněné vaše podněty.

Včera jsme prošli aspoň to co došlo, vyjasnili jsme si pár věci mezi sebou a připomínky od vás.

Kdo ještě nevyplnil dotazník a chce tak šup šup. https://forms.gle/8r9RRHKg3KcwcpyQ7

Nezapomeňte že tento pátek začínáme mayskou mikro kampaň!

Všeobecně jste se sérii byli spokojení a byly tam některé zajímavé postřehy které bychom chtěli do druhé série eliminovat a nebo přidat.

- Občas jste si stěžovali na zvuk. Zkusíme do příště ještě lépe vylepšit

- Kamery za vás ok. Poskakováváni by mělo být vyřešeno

- Nově pojedeme na dvě scény, bojová jak je teď a nová RP s velkými kamerami kde není potřeba detailní mapa - budeme teď testovat teď v pátek. Foto níže

- bojové pasáže, tady byl největší rozkol mezi odpovědi, někdo chtěl více někdo méně -- boje budou tak nějak půl na půl, prostě jak se vyvine situace ve hře, ale zkusíme je udělat zajímavější a rychlejší, tak aby tahy hráčů byly rychlejší, ano víme že Terok a Mrkew jsou brzdy :D

- Věci které z časových důvodů nemůžeme úplně dělat. Před hrou pouštět v minulém díle se stalo, musel by to někdo stříhat a zpracovat. To samé backstory postav a dalších záležitosti o pauzách.

- nově bude pauza delší dobu - asi 15 minut, ALE jednotliví hráči se vystřídají ve svých přestávkách a ti co zůstali budou interagovat s chatem a mezi sebou, taková volnejší zábava, můžete mít i nějaké otázky atd.

- pojedeme double PC setup, stream a záznamy nově v 1080P YEY

- Také po hráčích nemůžu chtít pořídit si lepší mikrofony a kamery. Projekt není výdělečný aby pokryl tak velké náklady jako nákup techniky. Slouží hlavně pro zábavu.

To je zatím vše tak v pátek :)

8.5.2020 16:29 - mrkew
Dnes večer započneme novou mikro kampaň Klan Zephyra z Mayského prostředí.

Dobrodruzi se vydají na nový neprozkoumaný kontinent, který je jedná velká džungle. Šušká se, že civilizace která zde žila byla nesmírně bohatá. Jen několik učenců a hledačů pokladů ví, že existuje ještě odlehlejší skrytá svatyně zasvěcená Zotzilahovi, upířímu bohu podsvětí. Najdou ji? Nepoperou se hrdinové o veškeré bohatství mezi sebou?

Zjistíme už dnes večer od 20:00 na Twitchi https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri

Veškerý nový layout a kresby jsou naše tvorba, uvidíte večer :)

8.5.2020 19:56 - mrkew
Tak nová kampaň v klanu Zephyra začíná! https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
8.5.2020 21:57 - ShadoWWW
Nový layout se vám povedl! Na delší dívání mi dnes bohužel nezbyl čas, ale mrknu na to později na YT.

Logu, mrkni na to. Ve skupině mají i tvého oblíbeného tieflinga černokněžníka (jménem Zherrias). To se ti bude líbit.
9.5.2020 15:00 - mrkew
ShadoWWW: děkujeme, pilovali jsme aby to bylo ještě lepší :)
12.5.2020 17:19 - mrkew
První sezení z nové mikro série je již na YT. Mayská expedice je v plném proudu. To se tak sejde Árakokra, Elf, Yuan-ti a Tiefling a jdou vykrást dávno ztracenou svatyni. Navíc zjišťují, že to nebude taková prča protože svatyně obsahuje jedovatý plyn, které je nutí postupovat rychle.

Tak zase v pátek :)

Videjko zde: https://www.youtube.com/watch?v=a5WmxyMS_es

- Jedná se o první díl Klan Zephyra v 1080p, jasně na dveře pomalu klepou další nástupci 4K, ale u streamu je to složitější na datový tok.
- Občas kostičkuji kamery, vím o tom, v druhém sezení nastavím větší datový tok pro kamery. Kdyby jste nám to řekli během streamu asi bych to fixnul hned :)
12.5.2020 17:38 - ShadoWWW
Yuan-ti by neměl mít problém s jedovatým plynem, ne?
12.5.2020 17:58 - mrkew
Zakomponoval jsem že ne, ale zbytek ano :D
14.5.2020 08:06 - Jerson
Pokračování z obecné diskuse o on-line hraní

mrkew píše:
V 17. jsme hodně používali theatre of mind.

Co je tímto myšleno?

Btw. když čtu pod videem prohlášení Klademe důraz na Roleplay a zábavnost, tak mě naopak připadá, že kladete důraz na zábavu - hlavně svou - díky čemuž je roleplaying spíše na nižší úrovni (dobře, napíšu to narovinu - roleplaying je na hodně nízké úrovni, jako že se ani moc nesnažíte své postavy nějak moc ztvárnit. Abaddon zemřel, je převtělený do prkna, a všichni se tomu smějou (dobře, nejvíc GM, ale i tak), a to včetně mrtvého v podobě prkna.

Aby to nevyznělo jinak - nechci (jako fakt nechci) vaše hraní kritizovat, to že se hráči během hry baví a neberou ji tak vážně je celkem normální styl hry, a když se to líbí divákům, tak je to v pohodě. To že já si zábavnost představuju jinak a to že se smějou hráči ve mě nevyvolává potřebu smát se s nimi je moje nastavení, nikoliv vaše starost.
Chtěl jsem jen poukázat na rozpor s prohlášením o soustředění na roleplaying a vyzněním hry. Aniž bych vás s někým srovnával, tak ten dojem prostě nemám. Přecházíte ze hry v roli do otázek mimo roli úplně bez varování, že mám problém odlišit, co říká postava a co říká hráč.

Edit: Ještě bych dodal, že to jak část z vás popisuje své jednání v první osobě a Hilda ve třetí je dost rušivé, stejně jako to, že jeden používá přítomný a druhý minulý čas.
14.5.2020 08:30 - Aegnor
Jerson píše:
Co je tímto myšleno?

Theatre of mind ... je styl hraní, kdy využíváš pouze sdílené představivosti ve všech scénách. V podstatě opak taktických orgií s battleplánem a figurkama a přesným počítáním čtverečků, jako bylo například v DnD 4e. :-)
14.5.2020 08:45 - LokiB
Aegnor: asi bych Jersona nepodezíral z toho, že neví, co ten termín znamená :D jeho dotaz chápu spíš tak, že není jasné, co to znamená "v kontextu vysílání klanu Zephyra". Ale tak můžu se plést.

A vlastně jsem vedle psal, to co píše Jerson tedy. RP jsem v tom díle, který jsem projel, mnoho neviděl. Že je interní zábava to hlavní, jsem také pozoroval. Že třeba Abaddon skáče z první do třetí osoby během jedné scény, mi z toho utkvělo.
14.5.2020 08:55 - mrkew
Díky všem.

Jak už psal Aegnor - theatre of mind je DnD kde se nepoužívá battle mapa, panáčci, počítání vzdálenosti a prostě vše okolo co se v boji používá. Využívá se hlavně představivosti, občas se něco čtrtne na "papír" a jede se dál.

Jerson: hele díky za podněty, to jsou věci které si my jako hráči neuvědomujeme a komunitě to evidentně nevadí protože se baví. Díky za podněty. Zkusíme probrat mezi sebou. Také věřím že někomu muže dělat problém mluvit v první osobě.
14.5.2020 09:15 - Gediman
Jakožto youtuber vím, že mluvit "z voleje" je sakra těžké, takže sám při recenzích a debatách používám poznámky. Předčítat psaný text jsem nikdy nechtěl, v debatách to ani nejde.

Při hraní RPG jedete z voleje tak či tak + samozřejmě je tam víc lidí + technické obtíže. A chcete si to užít. To je naprosto pochopitelné. Řekl bych, že dělat nějaký "strojený" záznam je... ne moc odpovídající ukázka toho, jak hraní RPG funguje v praxi. Zvlášť když takový záznam třeba sledují nováčci. Takže, pokud tak hrajete normálně, hrajte tak i pro video. Žádný problém.
14.5.2020 09:29 - Jerson
Aegnor píše:
Theatre of mind ... je styl hraní, kdy využíváš pouze sdílené představivosti ve všech scénách.

Jak píše Loki, ne že bych netušil, co to znamená, ale spíše jak se to projevuje, protože to je pro mě "normální styl hraní RPG".

mrkew píše:
Také věřím že někomu muže dělat problém mluvit v první osobě.

Hrál jsem s řadou lidí, a asi nejvíc je to vidět při hraní na netu, kde je rozdíl v možnostech hraní v první a třetí osobě dost značný, stejně tak přechod do přítomného nebo minulého času může znamenat buď záplavu nebo absenci slova "jsem". Za ty roky jsem si ale odnesl, že pro sjednocený dojem je zásadní aby všichni hráči hráli stejně (i když asi to není tak důležité pro vaše obvyklé diváky, když na to nikdo nepoukázal). A stejně tak mi přijde zásadní, že když někdo hodně roleplayuje, tak nemůže hrát ve třetí osobě, ale v první, protože přepínání mezi hraním přímé řeči v roli (kde je to nezbytné, bez toho o žádný roleplaying nejde) a případnými popisy jednání ve třetí osobě je pro mě jak kdyby se mi neustále přepínal obraz mezi first- a third- person střílečkou.

mrkew píše:
komunitě to evidentně nevadí protože se baví.

To je ... jak se říká sebeposilujícímu efektu odborně? Prostě na vás koukají lidé, které váš styl baví, a tak můžeš argumentovat tím, že se vaše komunita baví právě tím, jak to děláte. Nicméně nemáš jak odhalit tu část komunity, které tyhle a řada dalších detailů nebaví natolik, že vás prostě nebudou sledovat a nikdy se vaší komunitou nestanou, ačkoliv by při jiném nastavení mohli.

Ne že by to byl problém, nebo dokonce jen váš problém. Spíše jde o to, že to zda něco vaší komunitu baví nebo ne zjistíš jedině tehdy, když máš možnost srovnání. A protože nemůžete hrát dvě paralelní hry s různým nastavením a pouštět je ve dvou paralelních realitách, abyste zjistili vliv, můžete leda tak částečně, postupně a/nebo na zkoušku svůj přístup, a zjišťovat dlouhodobější vliv. To se dost těžko provádí a ještě hůř vyhodnocuje, protože když byste třeba další vysílání zkusili hrát víc v roli a zjistíte, že vás místo 150 lidí sledovalo 130, tak je možné, že ta to může změna přístupu, ale taky by na tuhle změnu mohlo mít vliv léto a zmírnění opatření, kdy lidé začnou víc chodit ven a méně koukat na video. Takže ani nevím, zda vám radit, abyste to zkusili, jasný rozdíl asi vidět nebude, ne během prvního sezení, a možná by to někoho tolik nebavilo. Za sebe může říct, že by mi ke sledování pomohlo méně smíchu, protože to pro mě degraduje celou hru na "funny" zábavu.

Taky to znamená, že všechny tyto závěry dělám asi ze 40 minut poslouchání 17. dílu - víc jsem prostě nedal. Nicméně už jsem psal dřív, pro poslouchání nebo dokonce sledování RPG hraní jiných lidí, s nevystříhanými slabšími nebo technickými místy, a dokonce v DnD, jsem opravdu ten poslední zájemce, a šance že mě to bude bavit je téměř nulová. (I když mnohokrát jsem u zajímavých a dobrých kousků svou nechuť přeměnil v zájem.) Jo, a taky vás nechci znechutit v pokračování natáčení.

A než to někdo zmíní - natočil bych vlastní hraní, ale zaprvé si nemyslím, že jsme konzistentně o dvě úrovně lepší, a zadruhé mí hráči se na to moc netváří. Takže "ukaž, jak to umíš lépe" ještě nějaký čas nepůjde.
14.5.2020 09:39 - Aegnor
Jerson píše:
Jak píše Loki, ne že bych netušil, co to znamená, ale spíše jak se to projevuje, protože to je pro mě "normální styl hraní RPG".

Pardon, pardon. Nenapadlo mě, že by bylo neporozumění v tomhle.
Projev je opravdu pouze "zahodili jsme mapy a figurky". To, že pro Tebe je to "normální hraní RPG" neznamená, že je to tak pro všechny - a zrovna u DnD převažují spíše battle mapy a figurky. :-)
14.5.2020 09:42 - Gediman
Píše:
Edit: Ještě bych dodal, že to jak část z vás popisuje své jednání v první osobě a Hilda ve třetí je dost rušivé, stejně jako to, že jeden používá přítomný a druhý minulý čas.


Dobrá poznámka. Tohle mě dost vadí, když zpracovávám texty z jednoho našeho online textového "rpg" (spíš je to psaní příběhu na pokračování). Na druhou stranu, při pouhém čtení či poslouchání mi to tak nevadí - tak nějak dokážu "přepnout" vnímání a nemám problém :) Nutit hráče, aby to dělali jinak, když takhle jim to vyhovuje, asi není moc fajn. Jak říkám, je to mluvení z voleje, hráč se chce soustředit na to, co se děje a co dělá, nemůže ještě hlídat, jakým způsobem mluví. Tedy, někdo to možná dokáže, to potom klobouk dolů.
14.5.2020 09:58 - LokiB
Jerson píše:
Nicméně už jsem psal dřív, pro poslouchání nebo dokonce sledování RPG hraní jiných lidí, s nevystříhanými slabšími nebo technickými místy, a dokonce v DnD, jsem opravdu ten poslední zájemce, a šance že mě to bude bavit je téměř nulová.


Ve skutečnosti jsi stále ještě v cca horních 5 % zájemců. Ale tys asi myslel, že jsi poslední z těch, kdož by vůbec měli aspoň sebenepatrnější zájem a ignoroval jsi 95 % populace pro které sledování čehokoli ohledně RPG nepřichází v úvahu ... ;)

Gediman píše:
Jak říkám, je to mluvení z voleje, hráč se chce soustředit na to, co se děje a co dělá, nemůže ještě hlídat, jakým způsobem mluví.


Jasně, s tím se potýká nebo setkává asi každý či skoro každý při hraní. Také bych se jistě nepasoval na to, že mně to jde líp.

To máš stejný jak s obrazem ... nejenže nemaluju líp než Picasso, nemaluju ani líp než průměrný žák základní školy :) Dneska doba přeje tomu, abych si udělal vlastní výstavu a třeba s tím měl i úspěch na netu, lidí online je jak sr*ček, tak by to třeba na malou komunitu dalo.

Jak jsem psal ve vedlejším vlákně, tak jsem se primárně nevyjadřoval, protože kromě obligátního "je fajn, že něco děláte" jsem k tomu neměl moc co pozitivního říc. Vytáhl jsem to vlastně (spíše nerad) jako příklad v souvislosti s kritikou jiných kanálů, když mi přišlo, že ten dvojí metr je tu někdy až moc odlišný. Vnitřní potřebu jen tak psát "tohle mě moc nebavilo" nemám. A formulovat precizně zpětnou vazbu do dotazníku, ze které by si Zephyrové mohli třeba i něco vzít ... na to jsem byl moc líný.
14.5.2020 10:04 - mrkew
Píše:
komunitě to evidentně nevadí protože se baví.


Hele však to je právě ta věc kterou jsme chtěli vědět z venčí, protože komunita bude pořád tvrdit že to je dobrý, ale tím to nemyslím špatně. A není to není výmluva ve stylu, hej co do toho kecáš, je to baví. A jsme rádi že nám někdo řekne co je "špatně".

Píše:
Ke sledování pomohlo méně smíchu, protože to pro mě degraduje celou hru na "funny" zábavu.


Někdy to je asi moc, ale Mrkew a Sayuri brand jsme vybudovali hlavně na funny zábavě a soleníčku. Osobně si myslím, že by mě nebavilo hrát příliš vážně není to můj styl hraní, trošku to zkusím upravit do druhé série a uvidím no.
14.5.2020 10:17 - Gediman
Píše:
Mrkew a Sayuri brand jsme vybudovali hlavně na funny zábavě a soleníčku

Heh, čteš mi myšlenky. Zrovna jsem o budování brandu přemýšlel. To je na youtube dost důležité. Pokud nastavíš určitý styl, není moc fajn ho měnit. Respektive - očividně není, protože co sleduju své oblíbené kanály, vždy si zachovávají svůj styl a mají proto své věrné diváky.

Jistě, můžeš se pokusit ho měnit a sledovat, co to udělá s views a subs. Ale osobně jsem se s tím nesetkal. Určitě by záleželo na tom, jestli by to byla dlouhodobá změna. Protože jedno dvě videa v jiném stylu by možná žádné extra změny nepřinesla. Řekl bych.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096115112304688 secREMOTE_IP: 3.230.128.106