Skoro Hrdinové

Ahojte,

jsme parta přátel a říkáme si skoro-Hrdinové (před rokem 2021 ještě Klan Zephyra). Hrajeme různé RPG systémy a snažíme se bavit lidi a zvedat povědomí o tomto koníčku. To vše streamujeme na našem Twitchi a poté vydáváme záznamy na Youtube.

Hrajeme na našem Twitch kanále: https://www.twitch.tv/skorohrdinove

Záznamy najdete na našem Youtube kanále.

-------

Důležité odkazy
Twitch: https://www.twitch.tv/skorohrdinove
Discord: https://discord.gg/JCZSG2fMys
Youtube: https://www.youtube.com/skorohrdinove

Instagram: https://instagram.com/skorohrdinove
Facebook: https://facebook.com/skorohrdinove
Twitter: https://twitter.com/skorohrdinove

.
Napsal: mrkew
14.5.2020 10:36 - Jerson
Gediman píše:
Nutit hráče, aby to dělali jinak, když takhle jim to vyhovuje, asi není moc fajn.

No nevím. Naživo jsem hrál s cca 200 hráči a vždy jsme všichni hráli v první osobě. Jen v několika málo případech bylo třeba hráčům říct, ať takto hrajou taky, hlavně kvůli snazšímu chápání popisů. Ve třetí osobě popisoval jednání postav jen Vypravěč.

LokiB píše:
Ve skutečnosti jsi stále ještě v cca horních 5 % zájemců. Ale tys asi myslel, že jsi poslední z těch, kdož by vůbec měli aspoň sebenepatrnější zájem a ignoroval jsi 95 % populace pro které sledování čehokoli ohledně RPG nepřichází v úvahu ... ;)

OK, OK - jsem poslední z těch, kteří jsou ochotni se na podobné pořady dívat, protože to dělám jen pro studijní a zpětnovazebné účely. Zatím jsem ne narazil na žádný, který by mě přiměl dívat se déle a dívat se - nebo poslouchat - s chutí.

mrkew píše:
Někdy to je asi moc, ale Mrkew a Sayuri brand jsme vybudovali hlavně na funny zábavě a soleníčku. Osobně si myslím, že by mě nebavilo hrát příliš vážně není to můj styl hraní, trošku to zkusím upravit do druhé série a uvidím no.

Uff, když slyším "funny zábava a soleníčko" (jako vážně, co ten výraz vlastně znamená?), ježí se mi chlupy na zádech. Nicméně bych to viděl přesně naopak - hrajte dál tak jak hrajete, jen do popisu videí napište místo "roleplay a zábavnost" právě to "funny zábava a soleníčko". Nebude to zavádějící popis, Jersonové budou spokojeni, a vás to bude stát jen 25 úhozů na klávesnici (nebo Ctrl+C a Ctrl+V), tedy minimum úsilí.
14.5.2020 10:43 - mrkew
ok :D
14.5.2020 11:05 - sirien
Jerson píše:
jak se říká sebeposilujícímu efektu odborně?

affirmation circle, popř. affirmation spiral. Nicméně to o čem mluvíš neni affirmation circle, ale variace na výběrový efekt. A nejsem si moc jistej relevancí k věci, protože to o čem tu je skutečně řeč je otázka nabídky / poptávky a výběru publika, resp. segmentace, což... je prostor kde tyhle věci občas fungují trochu odlišně než jinde.

Gediman píše:
Pokud nastavíš určitý styl, není moc fajn ho měnit.

Pár lidí co sleduju to vyřešilo založením paralelních channels. Někteří pak postupně ten původní opustili, když se ten nový chytnul (to samozřejmě někoho potěšilo, někoho ne), jiní dlouhodobě udržují víc kanálů s různým stylem (publikum je buď podmnožina nebo dvě množiny s různým překryvem, podle toho o čem ty kanály jsou a jak jsou pojaté).

Co sem si všim, tak ten druhej kanál se jim rozjížděl vždycky poměrně snadno, protože měli možnost ho promovat aktuálnímu publiku v aktuálnim kanále (popř. pokud ten druhý kanál nepromují / drží oddělený, tak Tě na něj po čase beztak zavedou YT suggestions nebo proklikávání autorskym profilem nebo nějakej odkaz v komentáři atp.)

Gediman píše:
můžeš se pokusit ho měnit a sledovat, co to udělá s views a subs. Ale osobně jsem se s tím nesetkal

Já jo. Buď když si tvůrce chce vyzkoušet nějaký nový nápad (z těch zde známých např. Daniel/Spacedock to udělal hned několikrát, občas nahradil původní formu novou, jindy nechal novou formu jako obzvláštnění / nový typ obsahu vedle té původní), nebo když ho začne původní formát nudit a zkouší nový (ze zde známých např. Dael ne tak dlouho zpátky změnila formát mythology videí z projevu do kamery do vyprávění jiné přítomné osobě s částečnou interakcí - jestli u toho ale nakonec i zůstala bych se musel jít podívat, nějakou dobu sem jí teď nesledoval).
14.5.2020 12:58 - Tarfill
Jerson píše:
Ještě bych dodal, že to jak část z vás popisuje své jednání v první osobě a Hilda ve třetí je dost rušivé, stejně jako to, že jeden používá přítomný a druhý minulý čas.

Mrkew:
Ano, tohle je taky vlastně věc, kterou bych zvýraznil, a na kterou jsem při zpětné vazbě zapomněl. Když hráč mluví za svou postavu, měl by to ideálně říkat stejným stylem. Jestli se shodnete na první nebo třetí osobě, je asi jedno, každému to vyhovuje jinak, ale když to budete mít všichni sladěné stejně, bude celkový dojem určitě lepší, než když bude každý mluvit jinak.

Co se týče vypravěče, hodně mi pak drásá uši, když ve svém popisu či oslovení nerozlišuje hráče a postavy. Takže když například slyším vypravěče říkat na hráče Jirku třeba "Jirko, co chceš ještě tomu čarodějovi říct?" nebo "vidíte jak Jirka zamíří a skolí tu nestvůru na první šíp" tak bych za to vypravěči nejradši chrstl vodu do obličeje. Mnohem radši bych slyšel "Jirko, chce tvoje postava na toho čaroděje ještě nějak reagovat?" nebo "vidíte jak Legolas zamíří a skolí..."
Stejně hrozně mi zní, když vypravěč mluví za nestvůry stejně jako za sebe. Takže když slyším vypravěče v situaci, kdy družina bojuje s drakem říkat "Tak já na vás teď vychrlim oheň" tak na mě padají mrákoty. Ne, on skutečně nebude chrlit oheň, to bude dělat ten drak...
Asi mi rozumíš, co tím myslím, viď...?

Gediman píše:
hráč se chce soustředit na to, co se děje a co dělá, nemůže ještě hlídat, jakým způsobem mluví.

Tak úplně s Tebou nesouhlasim. Všude v životě si musíš dávat pozor na jazyk, tak proč to omlouvat tady? Když jsi v situaci, kdy se soustředíš na několik věcí najednou, stejně pořád musíš dávat pozor, co říkáš, ne? A je jedno, jestli řídíš auto a telefonuješ, jsi na rušné rodiné oslavě, stejně musíš přemýšlet nad tím, koho a jak oslovíš. Nepočítám nechtěnné přeřeky, ty jsou běžné u všech, ale plošně bych to neomlouval...


PS: může mi někdo vysvětlit co znamená to soleníčko? Taky to slyším poprvé... ;-)
14.5.2020 13:35 - Gediman
Píše:
Gediman píše:
hráč se chce soustředit na to, co se děje a co dělá, nemůže ještě hlídat, jakým způsobem mluví.


Měl jsem na mysli samozřejmě přítomný/minulý čas a 1./3. osobu. To jsme tu řešili.
14.5.2020 13:42 - Tarfill
No ale o tom já taky mluvím - o první / třetí osobě a přítomném či minulém čase... ;-)
14.5.2020 13:45 - mrkew
Seleničko je Twitch pojem. Salty, salted proste když chat si tě jemně dobira nebo utahuje ale ne přímo uráží. Dá se dost kombinovat s Kappou. Twitch kultura a pojmy no.
14.5.2020 13:50 - Jerson
Tarfill píše:
"Jirko, chce tvoje postava na toho čaroděje ještě nějak reagovat?" nebo "vidíte jak Legolas zamíří a skolí..."

Tady můžu jen doporučit to co píše AW, tedy "obracej se na postavy, ne na hráče". Tedy GM by měl popisovat, co dělají postavy. Tedy ne - úplně nejlépe by měli popisovat hráči, co oni v roli své postavy postavy dělají. GM by měl ty popisy jen doplňovat, když dojde na interakci s okolím nebo NPC, kdy hráči nemůžou rozhodnout o výsledku. Tedy ideálně:
- "Co děláš ty, Legolasi?"
- "Mířím na hlavu prvního skřeta, na pravé oko, a vypouštím šíp ..."

Btw už jsem říkal, že mi v bojích - nejen u vašich videí, ale u různých jiných skupin - strašně chybí nějaké popisy toho, co se skutečně děje v herním světě? Chápu, že "vystřelím, útok 18" je při takovém množství opakovaných útoků otravné, ale už jsem od několika diváků slyšel, že to je přesně chvíle, kdy přestávají dávat pozor u streamu / přeskakují u videa na Youtube.
Ne že by to mělo snadné řešení, tedy u DnD, které fakt není stavěné na zajímavé popisy bojů, ale alespoň dva takové popsané útoky v jednom boji od každého hráče a ke každému hráči jeden až dva popisy od GMma by dojem dost vylepšily. Stačil by třeba první a poslední útok na daného protivníka. Ne že by tam nebyly žádné popisy, ale je to opravdu spíše náhodné, a speciálně u kouzel si jako člověk neznalý DnD magie často ani neumím představit, co se vlastně stalo, co bylo fyzicky vidět.
Třeba zaklínání duše do kusu dřeva mělo popis vysloveně odfláklý, na to že šlo o zásadní moment celého sezení. Je mi jasné, že dopředu nemůžete vědět, která situace bude tak zásadní, ale kolikrát se tohle ve vaší kampani stává? Mně asi tak jednou za pět let hraní.

Gediman píše:
hráč se chce soustředit na to, co se děje a co dělá, nemůže ještě hlídat, jakým způsobem mluví. Tedy, někdo to možná dokáže, to potom klobouk dolů.

To je právě ten "roleplaying" - prostě se vcítíš do postavy natolik, že nemáš problém koukat jakoby jejíma očima a mluvit z jejího pohledu.
Ve skutečnosti to umí snad úplně každý - když vyprávíš nějakou zajímavou historku ze svého života, tak zcela přirozeně budeš popisovat, co jsi dělal, co jsi viděl, slyšel, cítil. Někteří mají mizerný projev, ale to se dá opakováním zlepšit.
14.5.2020 13:51 - Jerson
mrkew píše:
Seleničko je Twitch pojem. Salty, salted proste když chat si tě jemně dobira nebo utahuje ale ne přímo uráží. Dá se dost kombinovat s Kappou. Twitch kultura a pojmy no.

Aha, takže další otázka - co je Kappa? A "chat" myslíš, když si tě nikoliv nepřátelsky dobírají lidé na chatu, kteří stream sledují?
14.5.2020 14:17 - mrkew
Ano lidi na chatu. Ano ty boje musíme vychytat aby to nebylo jen číslo a zásah ale něco konkrétnější. Víme o tom a chceme na tom zapracovat.

Kappa definice. Kappa is the name of an emote used in chats on the streaming video platform Twitch. It is often used to convey sarcasm or irony or to troll people online.
14.5.2020 14:22 - Gediman
Píše:
že nemáš problém koukat jakoby jejíma očima a mluvit z jejího pohledu.

Hm, možná někteří lidé třeba prožívají RPG jako kdyby se dívali na film nebo četli knihu (která není v ich-formě). Prostě tu postavu "vidí" z pohledu třetí osoby. Ale to je jen teď taková moje úvaha :)
14.5.2020 14:29 - mrkew
Ale ty popisy bojů byly. Jen ne vždy no :)

Ptáme se postav. Co děláš Legolasi? Pojem co dělá tvoje postava je strašný. To fakt ne. Ve mně to evokuje něco co jen ovládám / řídím ale nejsem já. A pak hlavně hráč odpoví ve 3. osobě.
14.5.2020 14:48 - Vandal
Gediman píše:
Hm, možná někteří lidé třeba prožívají RPG jako kdyby se dívali na film nebo četli knihu (která není v ich-formě). Prostě tu postavu "vidí" z pohledu třetí osoby. Ale to je jen teď taková moje úvaha :)


Tohle je muj pripad. Mozna je to lety DMovani, kdy jsem popisoval, co delaji monstra, ale je pro me mnohem prirozenejsi rict "Aragorn tasi mec a utoci" nez "Tasim mec a utocim". Paradoxne se tim ponorim do toho mnohem vic, nez kdyz vypravim v prvni osobe (ano, zkousel jsem to, mnohokrat). Ja tu situaci vidim v hlave jako film, ne jako Doom z prvni osoby.
14.5.2020 14:58 - sirien
Tenhle spor o 1. a 3. osobu je věčnej jak... dobře, to možná ne, ale minimálně někdy z devadesátek se nám táhne.

Osobně v tomhle směru nejsem vyhraněnej a umim hrát v 1. i 3. osobě a zvládnu se vžít do obojího. Nicméně to neni totéž, jako že bych v tom necítil rozdíl. Jsou postavy/hry, u nichž mi 1. osoba přijde přirozenější a hry, kde si jí naopak musim připomínat. A kupodivu to nesouvisí s metaherními mechanikami nebo příběhovými pravomocemi a dokonce myslim ani s podobností mezi mnou a hranou postavou (dvě oblíbené "teorie" jimiž se kolem toho argumentuje - na pohled dávají smysl, z mojí zkušenosti jsou obě mimo) - byly postavy u nichž bych řek, že k nim (...jejich aspektům...) mám poměrně blízko, ale inklinoval jsem k 3. osobě, i postavy co se ode mě (/mých běžných reakcí, povahy...) dost lišily, ale 1. osoba nebyl problém. Spíš mi přijde, že to souviselo s obsahem a stylem vyprávění kolem stolu celkově.

Což je asi důvod, proč musim říct, že při online hraní, z nějaké zkušenosti co mám (už ne tak malá, ale ani nijak super-obsáhlá...), mám s tou 1. osobou trochu problém. Ta forma komunikace co nemá plnou přirozenost jako kolem reálnýho stolu mě tak nějak tlačí do toho vyprávět spíš ve 3. osobě. Ne, že by mi to extra vadilo, podobně jako Vandal se dokážu vcítit do příběhu i ve 3. osobě (jen to neprožívám tak moc FPS jako spíš "divácky"), spíš mi ale přijde že když okolo mě hráči hrají v 1. osobě (nebo to zkouší), tak je lepší když jedu stejně - ta rozdílnost mi sem tam přijde rušivá i jako hráči (víc než to která osoba se používá), natož jako divákovi.
18.5.2020 07:00 - mrkew
První dva díly z Mayské expedice jsou na YT. V prvním dílů se hráči rozkoukávají kde se vůbec dostali. Zjišťuji, že unik z chrámu nebude tak jednoduchý.

V druhém díle je jedový oblak v plném proudu. Do toho se musí vyhýbat různorodým nástrahám a to se jim ne vždy povede. Třeba tak, že probudí ze spánku tlupu 15 zombie. AU

1. díl - https://www.youtube.com/watch?v=a5WmxyMS_es
2. díl - https://www.youtube.com/watch?v=rrAxnuhVfC4
22.5.2020 19:52 - mrkew
Třetí sezení z mayské expedice začíná za malou chvílí. Postavy jsou už hezky potlučené a stále je tu ten jedovatý plyn a žádné světlo. Co si dnes Mrkew na postavy připraví? Umřou? Neumřou? Uvidíme :) https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
12.6.2020 20:02 - mrkew
A je ta tady! Páteční DnD po dvou týdnech kdy jsme se za boha nemohli sejít! Tak jdeme na to! https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
18.6.2020 10:00 - mrkew
Další dva díly mayské expedice najdete na našem YT. Přejeme příjemnou zábavu :)


3. díl: https://www.youtube.com/watch?v=ktXxSgNV_oM
4. díl: https://www.youtube.com/watch?v=u0RwacL6Zas
19.6.2020 15:36 - mrkew
Večer se na vás těšíme. Pojedeme další Mayskou expedici. Mezitím jede celý den záznam minulého sezení. Tak ve 20:00 :)

https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
24.6.2020 15:56 - mrkew
Výjimečně musí být sezení zítra ve čtvrtek tak pozor aby jsi nedošel v pátek. Klasicky zase od 20:00. Záleží jak se zachovají hráči, ale je dost možné že bychom si mohli střihnout finále. Uvidíme :)

5. sezení je již na YT tak tam hoď hodit lajk: https://www.youtube.com/watch?v=Yqo9qGjVQS4&list=PLLG_9bfpHNB7oTkUZ-84cNxJSdhGGhVcd&index=6

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12118005752563 secREMOTE_IP: 54.235.6.60