Skoro Hrdinové

Ahojte,

jsme parta přátel a říkáme si skoro-Hrdinové (před rokem 2021 ještě Klan Zephyra). Hrajeme různé RPG systémy a snažíme se bavit lidi a zvedat povědomí o tomto koníčku. To vše streamujeme na našem Twitchi a poté vydáváme záznamy na Youtube.

Hrajeme na našem Twitch kanále: https://www.twitch.tv/skorohrdinove

Záznamy najdete na našem Youtube kanále.

-------

Důležité odkazy
Twitch: https://www.twitch.tv/skorohrdinove
Discord: https://discord.gg/JCZSG2fMys
Youtube: https://www.youtube.com/skorohrdinove

Instagram: https://instagram.com/skorohrdinove
Facebook: https://facebook.com/skorohrdinove
Twitter: https://twitter.com/skorohrdinove

.
Napsal: mrkew
17.3.2020 06:39 - shari
Chyba píše:
přidám k tomu "trest" v podobě snížení pár xp

Můžeš trochu rozvést své důvody a jaký má toto zamýšlený účel?
17.3.2020 07:36 - ShadoWWW
Nemám rád, když zemře postava některému z hráčů v mé skupině. Když se už tak ale stane, nechám ho vytvořit novou postavu na stejné úrovni. "Trest" v podobě snížení xp mi přijde kontraproduktivní. Hráč už utrpěl tím, že mu zemřela postava. Proč ho ještě dále "trestat"?
17.3.2020 08:21 - LokiB
Tak ten důvod z mého pohledu historicky býval v tom, aby se nějak omezovali ti hráči, kteří s oblibou bez ohledu na postavu svou či druhých, do všeho "vlítli po hlavě" ... protože jim na jejich postavě nezáleželo. Ano, i takoví hráči jsou.

někdo to řeší raději domluvou či diskusí. to nebývalo tolik ve zvyku, lidé si obecně nechtějí nechat brát "svůj styl hry", i když to třeba všem u stolu nesedí. Prostředí hraní RPG není zcela "tržní" ... shánění GM a spoluhráčů je někdy obtížné, proto často hrával "ten kdo mohl".

Když nejde o tuto situaci, hráčovi na postavě záleželo a nedělal z pohledu skupiny vědomé "blbosti", tak pro "trestání" důvod nevidím.
17.3.2020 08:46 - Xeth
Dříve se mi u některých hráčů stávalo, že prostě stříleli jednu postavu za druhou a pak se s ní bezhlavě a často nesmyslně a bez sebemenšího pudu záchovy vrhali do nebezpečí, což nezřídka končívalo jejich smrtí nebo jiným trvalým odebráním ze hry. Neměli s postavou v podstatě žádný vztah a byla pro ně legrace situace hrotit a snad si i zkoušet co všechno si mohou dovolit. Pro ty jsem stanovil pravidlo, že si budou vždy dělat postavu o úroveň níže, než jakou má nejslabší člen družiny. A fungovalo to, z hráče, který měl "rekord" 5 (!) postav na sezení se stal hráč, který si hru užíval za svou postavu a prožíval všechny události s ní. Jsem tomu rád, další možností pro mne tenkrát bylo prostě s ním nehrát, což by byla pro všechny škoda. To bylo v DnD.
Dlouho už jsem však k něčemu podobnému nemusel přistoupit a současně hraji bez snižování úrovně.

V současné družině, kde hrajeme GURPS mám pravilo nastavené tak, že při smrti postavy bude nová postava začínat s počátečním počtem bodů. Důvodem je jiný způsob tvorby postavy, speciální počáteční premisa, a snaha udržet to pravidlo co nejjednodušší.
Jedná se totiž o poměrně heroické tažení a tak postavy už od počátku silné a vystupují nad drtivou většinu NPC okolo. Získané body tak spíš dolaďují detaily jejich schopností, než že by dramaticky měnily jejich set u postavy. Tím vzniká rozumné rozvrstvení bodů u postavy a ty pak vypadají věrohodně. Toho by bylo obtížné dosáhnout při zisku všech bodů postavy a díky rozvrstvení bodů není mezi postavami takový silový rozdíl, jak by se mohlo zdát. Podobně to funguje i u nově se přidávajících postav.

Nicméně za posledních několik let mi při hře zemřela hráčská postava tuším dvakrát, a to vždy pouze na základě vědomého rozhodnutí jejího hráče. Přičemž se podařilo přivést je zpět k životu – v mém světě se kříšení mrtvol nenosí a tak nějaké to oživení je doslova zázrak. V jednom z případů kupříkladu složila oběť celá družina a v rituálu žádala vrácení svého druha mezi živé (komplet celé to byla hráčská iniciativa).
17.3.2020 09:46 - Chyba
shari píše:
Můžeš trochu rozvést své důvody a jaký má toto zamýšlený účel?

Ten trest je právě proti tomu aby někteří nevraždili postavy jak na běžícím páse jak se tu už zmínily, navíc když některého z hráčů napadne zabít svou postavu hned na začátku, pak si jako nová postava s ostatními rozdělit výbavu mrtvé postavy.
Nutno dodat, že u mě můžeš většinou umřít jen z blbosti a že to snížení xp není nic velkého, třeba na 1. úrovni 25xp, což ná za následek, že postava postoupí na 2.LVL o tři mrtvé gobliny později než ostastní.(xp za goblina myšleno po rovnoměrném rozdělení mezi skupinu)
Samozřejmě je důležité toto oznámit hráčům předem, aby s tom počítali.
17.3.2020 10:40 - Jerson
Za posledních 14 let v mé hře žádná postava nezemřela. Ne že by měly imunitu, prostě tomu nedošlo.
17.3.2020 10:44 - mrkew
Chyba píše:
Většinou vytvářím novou postavu a přidám k tomu "trest" v podobě snížení pár xp (viděl jsem jen vaše oneshoty tak nevím jestli je vůbec používáte) oproti původní postavě. A pokud chcete inspiraci pro skupinu jak se v takové situaci zachovat tak určitě článek Co dělat, když postava zemře? (DM Tips)


Díky, osobně XP nepoužíváme, máme milníky při kterém všichni hráči dostanou level. Technicky by byl možný snížení levlu, ale to asi nechceme.

Co udělá naše Dungeon Máma netuším, ale jen co vím tak nová postava by to neměla být. Už něco vymyšlené má tak uvidíme :)

Článek jsem ji poslal tak uvidíme :)
17.3.2020 11:03 - mrkew
Děkuji za veškeré tipy. Zkusím to sepsat nějak hromadně.

Myslím, že naše parta nehraje stylem že se nebojí umřít a nebo by chtěli pořád nabíhat do nebezpečí a redukovat postavy. To asi ne, ale to je můj pohled.

Nová postava nebude, snížení úrovně taky ne. To by bylo hodně nefér a byl by hodně slabý vůči nám. Spíše se ho pokusíme oživit jak jsme říkali na konci dílu, jak a co budeme muset udělat musíme teprve vymyslet. Očekávám že asi něco ztratíme a nebo budeme muset něco obětovat. Uvidíme.

Xeth píše:
V současné družině, kde hrajeme GURPS mám pravilo nastavené tak, že při smrti postavy bude nová postava začínat s počátečním počtem bodů. Důvodem je jiný způsob tvorby postavy, speciální počáteční premisa, a snaha udržet to pravidlo co nejjednodušší.
Jedná se totiž o poměrně heroické tažení a tak postavy už od počátku silné a vystupují nad drtivou většinu NPC okolo. Získané body tak spíš dolaďují detaily jejich schopností, než že by dramaticky měnily jejich set u postavy. Tím vzniká rozumné rozvrstvení bodů u postavy a ty pak vypadají věrohodně. Toho by bylo obtížné dosáhnout při zisku všech bodů postavy a díky rozvrstvení bodů není mezi postavami takový silový rozdíl, jak by se mohlo zdát. Podobně to funguje i u nově se přidávajících postav.


Toto zní zajímavě. GURPS jsem hrál jen párkrát tak ty pravidla nemám tak načtené a nahrané.


Díky :)
17.3.2020 11:28 - sirien
Jerson píše:
Za posledních 14 let v mé hře žádná postava nezemřela.

EHM Jerson-san?
18.3.2020 14:02 - Tekkwar
Ja riešim oživovanie formou rituálu v chrámoch, kde sa ostatní hráči stávajú spoluzodpovední za to, či sa proces podarí (viď Mercerove pravidlá https://geekandsundry.com/use-critical-roles-resurrection-rules-in-your-own-campaign/). Samozrejme je fajn, ak celý proces niečo stojí (podľa druhu oživenia materiálne suroviny alebo zlato). Osobne využívam aj následné side efekty po oživení (väčšinou nejaká negatívna vlastnosť oživenej postave). Mám skúsenosť, že celý tento proces dáva oživeniu postavy dynamiku a vážnosť, až do posledného hodu si hráči nie sú istí, či sa to podarí a vytvára to fajn roleplay atmosféru, emočné väzby medzi postavami.
18.3.2020 14:42 - mrkew
Tekkwar píše:
Ja riešim oživovanie formou rituálu v chrámoch, kde sa ostatní hráči stávajú spoluzodpovední za to, či sa proces podarí (viď Mercerove pravidlá https://geekandsundry.com/use-critical-roles-resurrection-rules-in-your-own-campaign/). Samozrejme je fajn, ak celý proces niečo stojí (podľa druhu oživenia materiálne suroviny alebo zlato). Osobne využívam aj následné side efekty po oživení (väčšinou nejaká negatívna vlastnosť oživenej postave). Mám skúsenosť, že celý tento proces dáva oživeniu postavy dynamiku a vážnosť, až do posledného hodu si hráči nie sú istí, či sa to podarí a vytvára to fajn roleplay atmosféru, emočné väzby medzi postavami.


To zní cool a něco podobného se stane taky u nás. Ale spíš bude oživovat někdo povolanější. Uvidíme.
18.3.2020 16:14 - Jerson
sirien píše:
EHM Jerson-san?

Dobře, tak jinak - za posledních 14 let jsem nezabil žádnou postavu z pozice Vypravěče, a před 13 lety se o zatím poslední smrt postaral jiný hráč.
20.3.2020 11:28 - mrkew
Poslední díl Klanu Zephyra skončil takhle. Jeden náš člen byl chycen a trošku ubodán pavouky a zemřel. Proto se dnes pokusíme padlého člena nějakým způsobem oživit. Ještě nevíme jak ale myslíme, že to zvládneme. Tak večer od 20:00 na Twitchi.

PS: Kdo chce být v obrazu, tak celý den až do večera pojede záznam minulého dílu :)

https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri

20.3.2020 19:58 - mrkew
Tak už jedeme live tak uvidíme jak to dopadne :). Jdeme oživovat partáka! https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
23.3.2020 16:22 - mrkew
17. díl Klan Zephyra již na našem Youtube. V minulém sezení nám umřel Abaddon a v tomto dílu jsme se ho pokusili oživit. Jeho duši jsme přesunuli do namalovaného dřevěného prkna viz níže :D. Pohybuje se pomocí Mrkwenové mágové ruky, jinak kromě mluvení neumí nic. A šli jsme najít někoho kdo by nám pomohl oživit jeho tělo. Nakonec jsme někoho našli ale jak to nakonec dopadlo nečekal asi nikdo.

https://youtu.be/Xzv5vDvluls

27.3.2020 17:30 - mrkew
Pátek a to znamená jediné. KLAN ZEPHYRA.

Musíme sejmout draka dřív než mu nařídí karanténu a bude muset trčet doma ve své noře. Jenže nejdřív budeme muset oživit našeho prknoDonna tedy Abaddona! Víte minule skapal a odmítnul oživení. Díky jemu musíme do Letohradu a Mrkwen to tam nemá rád, protože to město je jedna velká špína :(.

Tak dnes večer od 20:00 se na vás těšíme :) https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri

31.3.2020 20:20 - mrkew
18. díl již na Vaších Youtubech. Abaddon je zpět živý o/, Mrkwen se nechtěl vzdát prkénka a vrátili jsme se zpátky do tvrze, kde jsme potkali no, DUCHA!

Sleduj zde: https://www.youtube.com/watch?v=u4YF02VndWA
10.4.2020 14:02 - mrkew
Minulý týden jsme se bohužel nesešli. Konstelace hvězd nám to nepřála.

Tudíž 19. sezení se bude konat dnes. Minule jsme skončili v sekerové tvrzi kde chceme evakuovat vesničany z Fendelinu. Tak snad už to vyčistíme a půjdeme skolit toho draka!

Tak večer od 20:00

PS: jede záznam 18. sezení na našem Twitchi https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
10.4.2020 20:04 - mrkew
Tak už fičíme live: https://www.twitch.tv/mrkew_sayuri
13.4.2020 11:12 - mrkew
19. sezení již na našem YT. Dokončili jsme sekerovou tvrz a za nás to byla jedna ze slabších lokací. Ale konečně je dole. Poté jsme šli navštívil lokaci kde byl pohřbený drak a válečníci kteří draka skosili. Doslýchá se že v hrobce je legendární meč který má sílu skolit draka. A to by se nám mohlo hodit.

Celý díl zde: https://www.youtube.com/watch?v=3wzLL2NQLL8

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11549615859985 secREMOTE_IP: 44.202.90.91