Po třech sezeních a hezky rozjetém příběhu se odvažuji něco o našem hraní napsat.
Doporučuji
se na Mouse Guard podívat, snažíme se v popisech co nejvíce držet atmosféry komiksu.
Kdo v tomto příběhu hraje, prosím ať tyto texty nečte.
Proč Mouse Guard: Mám rád suché a kruté pohádky a mám rád komiksy. Mouse Guard jsem přečetl jedním dechem a zahrát RPG jsem zatoužil okamžitě.
Samozřejmě jsem všechno poctivě ukradl z internetu, budiž ale důkazem teorie "
love threshold" (lidé rádi platí jen za to co si zamilují, pak už je jedno jak se k tomu původně dostali - takže pirátství je legitimní způsob jak získat co nejvíce lidí kteří si vaše zdarma šířené dílo zamilují a budou za něj rádi platit) že jsme se jako herní skupina rozhodli koupit nejen komiksy (už se stalo) ale i RPG (brzy plánujeme objednat).
Koncept: Kromě komiksu a RPG Mouse Guard jsem se mohutně inspiroval třemi hlavními zdroji:
- japonskými chambara filmy, komiksy a mangou (Kurosawa, Usagi Yojimbo, Blade of the Immortal, Samurai Champloo)
- bajkami a pohádkami (Gaimanovský přístup převyprávění)
- acid a revisionist westernem (Mrtvý muž, Seraphim Falls, Tahle země není pro starý, Blood Simple)
fantasy prvek jsem ponechal na úrovni klasické sword and sorcery.
mezery v detailech společenského uspořádání a aplikacích systému jsem se pokusil vyplnit z toho co vím o RPG Houses of the Blooded.
Ve skupině jsou čtyři myšáci:
Aengus - Z klanu sídlícího blízko severských kmenů. Válečník.
Přesvědčení: "Nemá cenu potírat zlo pokud zároveň neukážeme dobro."
Instinkt: *Tasí meč.*
Rysy: Mohutnost, Tvrdohlavost, Cit pro rozmary přírody
Sloan - Vzdělaná a velmi schopná myš s tajemnou minulostí. Přemýšlivec.
Přesvědčení: "Nejednám bezdůvodně."
Instinkt: *Strne a pokusí se najít čas na zamyšlení.*
Rysy: Důslednost, Nadmyší přesnost, Chladnokrevnost
Vidar - Z jižních krajů. Lučištník.
Přesvědčení: "Nejvíc hledej to, co není vidět."
Instinkt: *Pohne se do pozice odkud má lepší přehled.*
Rysy: Štětinky (na a v uších), Ostrovid, Dlouhý ocásek
"Snitch" - Bez klanu, sirotek schopný čehokoliv. Zabiják.
Přesvědčení: "Účel světí prostředky," s praktickým vyzněním "Kdo uteče dnes, může bojovat zítra."
Instinkt: *Pokusí se skrýt.*
Rysy: Chápavý ocásek, Noční myš, Všestranná mazanost
UPDATE 3.10.2009
V diskusi se ozvali yashamaru a pety - zajímal by vás tedy příběh a postavy? Zkusím se každého hráče zeptat zda by nenapsal odstavec o příběhu své postavy před začátkem hraní.
Příběh začal za větrného odpoledne na začátku podzimu roku 1153 podle Starého kalendáře. Čtyři čerstvě pasovaní členové Gardy se sešli na schodišti jedné z věží břečťanem obrostlé pevnosti Lockhaven, sídla Myší gardy. Všude kolem pobíhali mladí učni a ozýval se hřmot kladiv a dlát. Celé jaro a léto se pevnost léčila z obléhání a připravovala na zimu.
Povolal je Rob, starý veterán válek proti lasičkám a legendární kopiník. Po letech služby - ve které přišel o oko, šanci někdy založit rodinu a o dva prsty na jedné z tlapek - se věnuje tréninku mladých lockhavenských myší. Každá z postav při tvrdých zkouškách pocítila štípnutí ploché strany jeho kopí na tváři nebo zadku.
"Nadešel váš čas, mladíci," přivítal je myšák srkaje z ohromného hrnku přeslazený kopřivový čaj. "Vybral jsem vás čtyři jako první hlídku utvořenou ze všech nováčků. Ostatní vám budou závidět a ptát se proč jsem vás vybral. Odpovím vám proto rovnou. Viděl jsem každého z vás na hradbách při obléhání. Už je tomu rok a pevnost stále nese čerstvé stopy," přejel tlapou po rýhami pokrytém rohu hradní střílny. "Mladé krve je málo a přichází zima. A všichni jste tahali raněné z opevnění, riskovali zásah šípem a pomáhali při hašení požárů. Jste členy gardy a nyní jste členy jedné hlídky. Paní Gwendolyn pro vás má úkol. Chci abyste přešli nádvoří a až otevřete dveře do velkého sálu, aby z vás byla hlídka. Jednotná a silná, dávající naší paní víru v novou krev gardy."
Čtyři mladé myši se na sebe navzájem poprvé podívaly očima gardistů. Poprvé za dlouhé měsíce se mohli považovat za Lockhavenské. Nejstarší z nich, zachmuřený Sloan, Robovi pokývnul a otočil se směrem k nádvoří. Postupně se k němu přidali i ostatní.
Jejich pláště vlály v podzimním větru, uvzněné popruhy a pásy jejich zbraní. Aengus nesl ohromný meč, používaný na severu k dobíjení chycených zvířat. Vidar třímal dlouhý luk jižních myší, užívaný kdysi dávno k vyznačení jejich teritoria před ostatními rody. Přes Sloanovo rameno visela mohutná kuše, jeho vlastní výtvor schopný skolit i dvě myši ve zbroji stojící za sebou. Jen Snitch neměl žádnou zbraň a jeho plášť vlál volně.
Po pár furlonzích se jejich rázování sladilo v jeden krok a jejich osudy se slily v osud jedné hlídky.
V chodbě vedoucí do síně paní Gwendolyn utichl zvuk oprav. Mladí tovaryši na dřevěných lešeních tiše sledovali jak kolem nich jedním krokem prošla nejmladší hlídka Lockhavenu a Sloan vpředu sebevědomě otevřel jedno křídlo těžké starodávné brány.
"Má paní," uklonil se Sloan a klesl na koleno. Tři zbylí členové hlídky učinili totéž.
Paní Gwendolyn mávnutím utišila své rádce a zvedla pohled od mapy Teritorií. "Povstaňte, hlídko," pravila klidně a pokynula jim ke stolu. "Váš první úkol čeká."