Jonathan Tweet: Od RPG k figurkám...
Jonathana Tweeta znáte asi všichni jako jednoho z Designérů D&D 3e. Ale v té době už měl za sebou poměrně solidní kariéru...
Hrát začal v roce 1977, kdy se seznámil s D&D, které s ním hrál jeho otec, což není zrovna běžný úkaz ani dnes, natož v té době. O deset let později, v roce 1987, založil s Markem Rein-Hagenem společnost Lion Rampant. Jejich prvním dílkem byly Whimsy Cards - tématické karty ovlivňující průběh herního sezení. Ty si na sebe nikdy pořádně nevydělaly, ale alespoň měly, dle jeho vlastních slov: "co prodávat ve svém stánku na GenConu, neboť Ars Magica se zpozdila v tiskárně".
Ars Magica je ovšem plnokrevné RPG zcela jiné kategorie. Vypráví o kouzelnících v mýtické verzi našeho středověku, užívající zajímavý magický systém a klade velký důraz na hraní role. Jestli chcete vědět z čeho se vyvinul současný základní systém D&D, sáhněte právě po Ars Magica. V současné době se Ars Magica dočkala už páté reedice, což svědčí o její vysoké (a zcela zasloužené) popularitě. Ostatně Ars Magica ovlivnila i storyteller systém užívaný v mnohých hrách od White Wolf a Mage: The Ascension je vlastně takovou Ars Magicou v moderním světě.
Kromě remaku hry Talistanta pracuje také v polovině 90. let na hře
Over the Edge, což je free-form postmoderní rpg odehrávající se na ostrově nočních můr a šílenství, sepsaná společně s Robinem D. Lawsem. Konspirace, podivnosti a bizarnosti, to všecchno se na smyšleném ostrově Al Amarja ve městě Edge stává skutečností...
A o rok později vychází i jeho
Everway, což je hra neužívající kostky, ale jenom balíček karet štěstěny (podobný Tarotu) a který nabízí nekonečně možnosti v New Age fantasy v multiverzu s řadou rozdílných světů. Poprvé zavádí řadu nových prvků, jako je obrázkový materiál pro vizualizaci situace a tvorbu postavy. Pravidla jsou jak je u Tweeta typické velmi jednoduchá a flexibilní.
Posléze pracuje na třetí edici Dungeons & Dragons tak jak ji známe, kam promítne řadu prvků, které si vyzkoušel ve svých předchozích hrách.
Dnes působí v oddělení vývoje Wizards of the Coast a vytváří nové figurky pro hru D&D Miniatures. I zde se projevilo jeho zatížení na kartičky a to nejenom v podobě stat karet k figurkám, ale i v tom, jak je využít ke generování náhodného podzemí (viz Miniature handbook). Takže, jestli se kdy v D&D objeví něco karetního, můžete si tipnout, kdo za tím stojí.