[Osobnosti] Tvůrci D&D

Obsah článku:

Skip Williams: Radící mudrc

Vlastním jménem Ralph Williams. Je znám zejména jako spolu-autor D&D 3e (jeho hlavní podíl je v Monster Manualu).

Skip WilliamsWilliamsovo profesionální působení v herním průmyslu sahá až k první edici AD&D a dokonce i za ni, je zmíněn v poděkování k PHB ADnD 1e z roku 1978. A není se čemu divit. Lake Geneva, kde vyrůstal, je docela malé město. Od vidění tak znal Garyho Gygaxe i bratry Kuntzovi dávno před tím, než vzniklo nějaké DnD. Navíc Ernie Gygax (nejstarší syn Garyho Gygaxe) byl jeho spolužák na střední škole.

S hraním hobby her začal náhodou, díky setkání se spolužákem, který hrál tažení ve fiktivním světě období druhé světové války. Bylo to krátce před oficiálním vydáním D&D (v roce 1974), kdy místo aby s ním pracoval na vědeckém projektu, zkoumal poprvé fiktivní svět tažení. Tím spolužákem byl Don Arndt, který později inspiroval vznik artefaktu Invulnerable Coast of Arn, neboť byl v počátcích D&D posedlý tím neutrpět žádné zranění.

Další školní rok začal s jiným spolužákem, Marcusem Kurowskim, hrát D&D. A následovaly i hry s Erniem Gygaxem, až se propracoval do skupiny, kterou společně vedli Gary Gygax a Brian Blume. Gygax tehdy pracoval na sérii dobrodružství pro D&D, kterou na hráčích testoval a také na pravidlech AD&D, která postupně včleňoval do hry.

Skip Williams je jeden z těch lidí, kteří se RPG věnují v podstatě celý život. Hned po škole začal pracovat v TSR; nejprve jako pokladník v jejich obchůdku, později jako koordinátor Gen Conu, koordinátor RPGA, redaktor Polyhedronu (časopisu), v oddělení výzkumu a vývoje TSR, posléze až k postu designéra u WotC a nyní jako autor herních doplňků na volné noze.

Byť byl jedním z těch, kteří byli v roce 2002 z WotC propuštěni, dále pracuje na D&D a d20 materiálech, včetně nedávných publikaci "Cry Havoc!" Pro Malhavoc Press a "Races of the Wild" pro WotC.

Sage Advice

Jestli existuje něco se Skipem Williamsem spojeného, je to jeho sloupek Sage Advice (Mudrcovy rady) ohledně pravidel. To, že se stal "Mudrcem", připisuje hlavně tomu, že byl v pravý čas na správném místě. Pracoval na volné noze na projektech TSR, když narazil na hromadu nezodpovězené pošty od zákazníků. Většina dopisů obsahovala dotazy k pravidlům, někdy i tucet v jednom dopise.

Po čase byl najat na to, aby se touto poštou probíral a odpovídal na nové otázky. Někdy v té době byl tehdejší šéfredaktor časopisu Dragon zoufalý z nemožnosti najít někoho v TSR, kdo by psal sloupky "Sage Advice" pravidelně, a protože byl "Williams" v podstatě "týpkem přes pravidla" požádal jej, aby to dělal. Od té doby (1986) psal tento sloupek více jak 18 let až do léta 2004, kdy se Wizards rozhodli, že chtějí, aby to dělal někdo z jejich personálu (a tak jej nyní píše Andy Collins).

A do sloupku přicházely občas i kuriózní otázky typu - pokud se postava nechá polymorfovat na žížalu a rozkrojit, jestli pak dostanu dvě perfektně naklonované postavy po proměně zpět. Tyto otázky nakonec vyústily v pravidelný aprílový sloupek April Fool's. Naneštěstí s příchodem internetu tyto otázky povětšinou zmizely, snad i proto, že lidé s komickými otázkami byli rychle vyštípáni z fór a chatů.

S příchodem třetí edice, kdy se Dragon stal 100% oficiálním, už se ze sloupku humor vytratil docela. A tuto pozici, na níž působil již od roku 1987, před nedávnem přepustil Andy Collinsovi.
Napsal Alnag 05.03.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 8 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14851784706116 secREMOTE_IP: 13.58.36.141