[Osobnosti] Tvůrci D&D

Obsah článku:

Andy Collins: Držitel pochodně vývoje

Andy Collins se narodil v roce 1971, má vlastní webovskou stránku - www.andycollins.net

Andy Collins Andy Collins začal hrát na designéra relativně pozdě, až v roce 1981, s tzv. "hnědou krabicí" D&D, kterou dostal od svého strýce Ralfa. Ačkoliv neměl vůbec ponětí, o čem hra je a neznal žádného jiného hráče, strávil téměř rok snahou pochopit pravidla, aby záhy začal hrát se svým bratrem a jedním kamarádem.

Po studiu angličtiny byl více méně nezaměstnaný, jen občas vypomáhal v matčině obchodě s hračkami. Zde začal vést program ligy karetní sběratelské hry Magic a přes dobrovolnickou činnost organizace ligy se propracoval az v regulérního zaměstnance Wizards of the Coast.

První dva roky strávil na různých programech Organizovaného hraní, kde byl zodpovědný za ligy a turnaje Wizards. Později, na jaře 1998, se propracoval až k redaktorské práci na hře Alternity, což je sci-fi RPG vytvořené pod vedením Jima Butlera.

Krátce nato se přesunul a etabloval v nově se formujícím týmu výzkumu vývoje D&D. Byl tu nejmladším z herních designérů. K tomu se váže jedna historka, neboť krátce poté, co se stal vývojářem, se setkal s jedním ďábelsky krutým DMem, který právě testoval pro novou edici chystané D&D superdobrodružství. Zabil Collinsova půlčického tuláka, hned na prvním sezení, v prvním střetnutí herního testu. Ubohý Laddy Bristerbuck selhal v ověření tichého pohybu, špatně si hodil iniciativu a plác, stal se potravou modrého draka.

Naštěstí Laddyho bratranec Paddy (s překvapivě podobnými statistikami a vybavením) už byl na cestě do Hommletu navštívit svého nyní již mrtvého příbuzného... (ehm, kdo uhodne, kdo je oním zlým DMem? Není to tak těžké...)

Spolupracoval na vývoji Star Wars RPG s JD Wikerem; převedl prostředí Spelljammer do pravidel třetí edice v rozsáhlém článku pro časopis Polyhedron. Aktivně pracoval na tvorbě Epic Level Handbook, příručky pro postavy vysokých úrovní. V roce 2002, když byl onen tým rozpuštěn a řada lidí propuštěna, byl Andy Collins požádán, aby vedl vývoj 3.5e Player's Handbook. A po Skipu Williamsovi převzal také sloupek Sage Advice, odpovědi k pravidlům D&D.

Amorův šíp, +3

Jak možná víte, Andy Collins je spojen svazkem manželským s jinou herní designérkou, Gwendolyn F. M. Kestrel. Poprvé ji poznal při hře Mikea Selinkera (herního designéra), který vedl příběh na základě Moorovy Ligy Výjimečných. Jinak se ale příliš nevídali, neboť pracovali v jiných odděleních. Po novoroční párty u Monte Cooka ho Gwendolyn pozvala na rande. A už byla ruka v rukávě...

Designérův den

Vrtá vám hlavou, jak probíhá takový typický den herního vývojáře? Přemýšlíte, jestli by vás to bavilo? Nejspíš ne.

Mezi 9 a 10 byste dorazili do práce. Píchačky nejsou, dokud práce odsýpá jak má - v tomto ohledu je rozvrh je poměrně flexibilní. Den začíná kontrolou emailů a návštěvou několika internetových stránek a fór.

Od 10 do 12 obvykle probíhá setkání vývojářského týmu, věnující se diskusi o D&D projektu, který vedou. Prochází se určitá část knihy - např. prestižní povolání nebo nějaké odbornosti či nová herní mechanika - diskutují se plusy a mínusy, mechanické otázky, atd. Na rozdíl od designu, což je mnohdy samostatná práce, je vývoj hodně týmovou záležitostí. Konsensus je klíčový.

Pak se jde na oběd. Z práce se moc nevymaníte, stejně se tam obvykle řeší pracovní věci - poslední projekty, nové nápady a různé ztřeštěnosti z hraní D&D.

Odpoledne je obvykle další setkání vývojářů (obvykle se vyvíjí nejméně tři projekty naráz) a také se doopravdy vyvíjí, obvykle v úsecích 15 až 30 minut. Dochází také k řadě improvizovaných pokeců a setkání mezi vývojáři a také se zbytkem lidí. Redaktoři přicházejí s otázkami o projektech, které jim byly přidány. Okolo šesté se jede domů.
< Andy Collins: Držitel pochodně vývoje >
Skip Williams: Radící mudrc
Napsal Alnag 05.03.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 8 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1365180015564 secREMOTE_IP: 18.118.184.237