Předehry, sv. 3 - Bratři Majereové

Další dobrodružství bratrů Majereových. To, co se jeví jako banalita, může přivodit zkázu celého Krynnu. Dokáží tomu dvojčata zabránit?
Napsal Geralt
Předehry, sv. 3 - Bratři Majereové

Autor: Kevin Stein
Překlad: Šárka Bartesová
Vydáno: nakl. Návrat, Brno 1999
315 stran
V pověstmi opředeném městě Mereklaru se začaly ztrácet kočky. Cizinec by se nad tím snad ušklíbl, neboť jsou přeci horší věci jako například mor, neúroda či válka. Ne však tak Mereklarští, kteří věří, že podle dávné legendy kočky chrání jejich domovy před silami Temnoty. Nespokojenost a obavy mezi lidmi vzrůstají, protože s každým novým dnem mizí další čtyřnozí společníci. Městští radní se tak rozhodnout nalézt dobrodruhy, kteří jim pomohou záhadu vyřešit. Nemusejí pátrat dlouho, neboť osud zavedl před brány Mereklaru hned tři: urostlého mladého válečníka, neustále pokašlávajícího mága v rudém rouchu a – neposedného šotka!
Třetí svazek Předeher se odehrává rok poté, co Raistlin podstoupí Zkoušku ve Věži Vysoké magie. S podlomeným a stále se zhoršujícím zdravím putuje společně se svým bratrem Karamonem k Novomoři, hledaje lék na svoji nemoc. Společnost jim dělá šotek Earwig Páčidlo, Tasselhoffův bratranec. Jejich cesta vede kolem Mereklaru, když se dozví, že město hledá hrdiny, kterým nabízí odměnu. Než však dorazí k jeho branám, v noci se stanou terčem neznámých zabijáků. Náhoda?
Ani v Mereklaru nečeká dvojčata a šotka díky Raistlinově kouzelnickému rouchu nejvřelejší přijetí. Tajemná radní, paní Shavas hovoří neurčitě a její záhadná osobnost nedává Raistlionovi, který chce tajemství přijít na kloub, spát. Mohou legendy mluvit pravdu, nebo je to jen snůška pověr? Aby toho nebylo málo, Earwig se začne chovat podivně, poté co "najde" zvláštní prsten. A ke všemu se blíží Svátek Oka – noc, kdy se setkají na obloze Solinár, Lunitár a Nuitár – a uvolní tak mocnou magii. Jak s tím souvisí mizející kočky a temné proroctví? Na odhalení nezbývá bratrům mnoho času…
Musím přiznat, že mě Bratři Majereové velmi příjemně překvapili. Kevin Stein byl pro mě až do té chvíle zcela neznámým autorem, takže jsem se trochu obával, zda se mu podaří dosáhnout na laťku nastavenou Margaret Weis a Tracy Hickmanem. Obavy se týkaly především Raistlina, záhy se ovšem rozptýlily: mladý mág neztratil nic ze své mrzutosti, tajnůstkářství a uštěpačných komentářů. Karamon je také stejný a Earwig? Inu ten, se chová jako správný šotek. Celkově se Kevinu Steinovi povedlo napsat čtivý a napínavý příběh. Díky zápletce, kdy takřka až do konce není jasné, na čí straně je pravda a o CO doopravdy v Mereklaru běží, se tak čtenář určitě nebude nudit.
Výhrady bych měl dvě, byť drobné a žádná není k příběhu jako takovému. Jednak jsem trochu na rozpacích z překladu Earwig Lockpicker na Earwig Páčidlo. Možná věc osobního vkusu, ale páčidlo se podle mě vůbec nehodí tak k delikátní činnosti, jakou je otevírání zámků (lockpicking). Spíš je s tou představou v hrubém rozporu. Proč tedy ne třeba Paklíč? Druhá věc je podle mého soudu nešťastně umístněná mapa, která je hned na úvodních stranách knihy. To by samo o sobě nebylo špatné, kdyby v mapce nebyly zaneseny také některé příběhové poznámky. Nevím jak ostatní, ale mě to později ve čtení trochu rušilo, když jsem si někdy vzpomenul, že X ještě nepotkal Y, nebo že někde má být tajná jeskyně. Bylo by lepší dát mapu buď na závěr, nebo z ní tyto poznámky prostě odstranit (a nechat pouze klasické budovy a tak).
Abych shrnul předchozí řádky: Kevin Stein mě mile překvapil. Napsal čtivý a povedený příběh, za který se mezi dalšími autory světa Dragonlance nemusí rozhodně stydět, spíš naopak - zařadil se s ním mezi ty lepší. Fanoušky Raistlina jistě nové dobrodružství potěší, stejně jako věrné zachycení jejich oblíbence. Ale nejen je, Bratry Majereovy by si neměl nechat uniknout žádný příznivec Dragonlance, rozhodně stojí za přečtení.
Hodnocení: 8/10
Napsal Geralt 18.04.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 0 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10599899291992 secREMOTE_IP: 18.207.255.67