Nejhloupější nestvůry D&D 2

Pokračování předchozího článku o nejhloupějších nestvůrách. Část druhá: rok poté. Jako obvykle obsahuje silná slova a není vhodné pro malé děti. (Ani pro velké děti, když už jsme u toho).
Napsal Alnag
A jsem tu zase. Pokud jste nečetli první článek, který vysvětluje jméno hry, kterou budete hrát, tak klikněte sem. Abych to shrnul, v případě že jste líní a bojíte se odkazů (což otvírá zajímavou otázku, co děláte na internetu), poslední roky jsem dal dohromady sbírku nejhloupějších "oficiálních" nestvůr, které se mi podařilo najít z hry na hrdiny Dungeons & Dragons. Protože jsem Dungeons & Dragons nikdy nehrál, bylo to poměrně náhodné. Co bylo ještě náhodnější jak se zdá, je kolik lidí našlo tuhle proklatou věc. Když se moje schránka začala plnit emaily od obyvatel podzemí tvrdohlavě hájících fakt, že jejich potvora je drsná, zatímco já jsem trubka a co je důležitější, že jsem pár nestvůr minul... Uvědomil jsem si, že je čas na pokračování. Nebyl jsem si jistý, jestli seženu dost nestvůr na to, aby mozek normálního člověka explodoval. Och, jak jsem byl naivní. Předtím, než se pustíme do druhého kola seznamu, dovolte mi říct jen pár věcí o tom, co stalo poté, co lidé našli tento článek. (Ó a pozdravte updatovaný Plop - Flumph - níže. Možná si ho pamatujete z minulého článku, coby patrona hloupých nestvůr.)



Takže co se stalo?

Byl jsem unesen. Nějací hráči D&D tady v Berlíně našli můj článek, uvědomili si, že jsem v jejich sousedství a nalákali mne na hraní hry o níž jsem napsal pár tisíc parodujících slov. Hrozná věc? Hraju teď tu strašnou věc přinejmenším každý druhý týden. Zatáhli mne na nějaké herní akce a pak se to přihnalo tak nějak samo. Takže zatímco první článek byl sepsán někým (mnou), kdo vlastně tu proklatou věc nehrál, tato epizoda, o rok později, pochází od někoho, kdo musel s těmito věcmi bojovat se svým duševně zaostalým půlorským bojovníkem. :povzdech: Moje drsnost se z toho asi nikdy nezotaví. Ne, že bych byl pro začátek drsný. Ale chci říct, dejte si pozor, z čeho si děláte legraci, nebo to může jít po vás. Což samozřejmě neznamená, že si budu brát servítky u těch báááječných věcí, které se na vás chystají.

A když už mluvíme o lidech, kteří po vás jdou, mrkněte na to, co udělali Wizards of the Coast jako Apríloví žertík tento rok (2008, pokud čtete někdy v budoucnosti). Změnili svou hlavní stránku, aby tam ukázali něco povědomého… dává to smysl, pokud si přečtete první část článku.



Ano, 10 ze 14 nestvůr tam uvedených jsou také v mém článku. Pokud je to náhoda, pak je to bizarní shoda… zvlášť uvážíme-li všechna ta různá místa, z nichž ty nestvůry pochází. Zdá se, že Hloupé nestvůry, které jsem napsal, dostaly mnohem větší prostor, než bych myslel. Seděl jsem v obchodě a slyšel lidi povídat si o Králíkokachně. Můžete si vygooglovat slova "Stupid Monsters" a tenhle článek je první, na který narazíte. Dám-li stranou šílené povzbuzení ega, jak bych mohl NENAPSAT pokračování?

Takže začněme. Kritéria pro nestvůry na tomto seznamu jsou jednoduchá: musí to zraňovat můj mozek. Hodně lidí navrhovalo nestvůry pro tohle a tamto a některé věci prostě nejsou dost hloupé. Rzivý netvor (rust monster)? Velký hmyz lodním šroubem na ocase, který žere kov? Jsou divní, ale nebodá to do mozku. Pokud při pohledu na nestvůru nepřemýšlíte, jaký druh drog tvůrce při práci užíval, pak jej eticky nemohu předhodit vaší pozornosti. A naposledy, ŽÁDNÁ z těchto nestvůr není tvorem z Aprílových dnů. No, jedno z nich ano, ale to jsem vytáhnul jen proto, že jedna z "žertovných" nestvůr je v podstatě úplně stejná jako JINÁ nestvůra. Problém s "žertovnými" nestvůrami v normálních knihách je ten, že nedokážete rozlišit, kdy jsou myšlené vážně. Týpci od D&D nám dají tolik statistik pro magicky se hýbající kalhoty, jako pro průměrného draka. A když už mluvíme o magických kalhotách, dovolte mi představit naši první nestvůru - Smrtící tkaninu.



Ježíši Kriste, tady se doslova píše "Zabijácký polštář".



Já... já prostě nevím. Asi jsem tímhle neměl začínat. Za prvné je to další nestvůra z oživlé látky. Za druhé a to je důležitější, je to ZATRACENÝ POLŠTÁŘ, CO VÁS ZABIJE. Takže, když tohle bylo navržené, řekl jeden z designérského týmu D&D "Hele Steve... vážně se mi líbí směr, kterým jde ta věc se Smrtící tkaninou. Tak elegantně to pasuje na hráčský strach z prádla. Ale potřebujeme něco víc. Co třeba udělat magický polštář, který žere lidi ve spánku! To před námi nikdo neudělal, že?"

Ach, jen kdyby to byla pravda.



Houbová poduška (Cushion fungus) je další polštářová potvora, která vás uspí a pak pozře vaši tvář, když se přitulíte k její jemné sametové látce.



Pokud by se pouhý počet nestvůr vytvořených z oblečení bral jako nějaký indikátor, pak musí královstvími D&D chodit velký počet naháčů. Roucho (Raiment) je pochopitelně STRAŠIDELNĚ oblečení, které se snaží vraždit lidi... Protože, jestli mne D&D něco naučilo, pak mne naučilo, že moje prádlo jen čeká na to, aby bodlo do tváře, kdykoliv si nedám pozor.



Řekněte ahoj Znepokojivé bradavici. Šťastní? Řekněte sbohem.



"Miláčku, kam jsi dala naše odseknuté ruce?"

Nevím proč mne ten obrázek tak rozveseluje. Možná je to představa čaroděje, který celé odpoledne plnil truhlici, jako by to byl kanadský žertík s plechovkou s arašídami.



Prasata. Ve vesmíruuuu.



Poslyš macecho... mohl bych dostat k narozeninám poníka?

Jistě drahoušku. Hned mi na mysl vytanul ten pravý.

Macecha odchází, broukajíc si písničku o prasopavoukovi.

Žertíky stranou, tahle věc je docela hrozivá, i když blbá. Samozřejmě, že kombinací čehokoliv s pavouky dostane něco děsivého. Mrkněte na tohle kombo:



Ach, hrozivý "ptákopavouk". I tahle přiblblá věc je trochu děsivá (byť blbá, jak už bylo řečeno), a protože všichni lidé nenávidí pavouky. Ačkoliv to moje arachnofobie může trochu zkreslovat (viz první článek na mých stránkách), D&D tým ví, že se bojíme čehokoliv s 8 nohama, tesáky a příliš mnoha očima. Ti, kteří mají na poličce různé knihy Dungeons & Dragons jimi mohou zalistovat, aby zjistili, kolik pavouků nebo pavoukovitých témat tam je. V různých Bestiářích není méně jak 80 000 pavouků (Pozn. překladatele - možná mu tam ulétla nula.) Je to trochu provařené témat, ale má to důvod. Populárné témata v D&D nejsou vždy… řádná. Pořád si říkám, proč máme stovky variací kostlivců, včetně kostlivých rukou, kostlivých hadů, kostlivých psů, vybuchujících kostlivců, hořících kostlivců, kostlivých draků a no… kostlivých kostlivců. Seznam pokračuje, ale já snad nemusím.

No a hodně Bestiářů má pravidla pro "normální" zvířata. Obvykle to dává smysl. Dokážu si představit, že na mne zaútočí lev nebo budu lovit divoké husy. Ale…



...proč udělali z kapustňáků oficiální nestvůry v D&D fakt netuším. Dává to ještě méně smyslu než tohle:



OK, lhal jsem. To dává nakonec ještě méně smyslu. Ale líbí se mi, jak vzali fotku koaly a přidaly jí tesáky a drápy. Paradoxně jsou vražední Zorbové hezčí než opravdoví koalové.



Víte, poté co jsem se už pětkrát pokusil něco napsat o tomhle, můžu říct jen... wow, prostě wow.

A když už jsme u tématu věcí, kterými je zahanbující nechat se sežrat, dovolte mi uvést na scénu bestiálního hlídacího králíka. Fanoušci Monty Pythonů, pukněte závistí.



Králíčku! Rozdrť je na s...čku!



Nevím, co je horší: pavouk, který se plíží okolo s lebkou na hlavě, nebo fakt, že si mysleli, že je to tak dobrý nápad, že jej o patnáct let později zopakovali.



To nás přivádí k zajímavému faktu o tomto článku. Většina nestvůr je STARÁ a má málo společného se současnými Dungeons & Dragons. Ale byť je to zčásti pravda, má D&D zvyk oživovat strašlivé nápady ve snaze udělat je "cool", podobně jako je James Bond násilnický psychopat, aby byl víc přijatelný pro moderní vnímání. Jediný problém? Občas by bylo lepší, kdyby lidé na některé z nich zapomněli. Lebvouk (Skullrider) není tak špatný, ale mrkněte na tohle:



To je hlodavec, který se vám zavrtá do MYSLI. (A zjevně exploduje, pokud má výše uvedený obrázek nějakou výpovědní hodnotu.) Podobně ten níže, který vyšel víc jak deset let po tom původním.



Oční kontakt mu umožní, aby vám pronikl do hlavy.

Zábavná fakta pokračují: Pokud přemýšlíte, které nestvůry byly vytvořeny nedávno, barva je velké vodítko. Pokud je to barevné, je velká šance, že to pochází z konce 90. let nebo začátku milénia, byť někteří lidé by si klidně hodili kostkou proti tomu. Pokud je to černobílé a vypadá to, že to načmáral někdo v družině, pak je to nejspíš staré. Tohle téma nadnáším, protože si někteří lidé mysleli o všech nestvůrách z 1. článku, že jsou fakt, fakt staré. Buďte varováni, pokud je to barevně, nemá to víc jak deset let.



Promiňte, můžete mi rozměnit mého interdimenzionálního škorpiona?



Nikdy si nezapomeňte vysát pod postelí… prachoví králíčci mohou být ve skutečnosti živí. Nedělám si legraci… tyhle věci jsou popsány jako zlí prachoví králíčci. :nemám slov:



Představte si tohle bez křídel. Ano, je to létající pindík. Čím méně řeknu o létající falické nestvůře, tím lépe. Poukážu jen na fakt, že pokud vás tohle téma táhne, existuje HAFEC japonských filmů, na které byste možná chtěli podívat.




Ze všech nestvůr, které jsem minule vynechal, tahle byla nejžádanější… a rozumím tomu, proč. Je to živý stalaktit, který visí na stropě jen proto, aby spadl na prvního dobrodruha, kterého uvidí. Ó… ano. A jako by to nebylo dost špatné samo o sobě, řekněte ahoj Bi-Nouovi.



"Bi-Nou" se z původní retardštiny překládá jako "živý stalagmit, který vás chce sníst." Ale než abych mluvil o tomto smrtícím duu hlouposti, dovolte mi krátký záběr zažívacího traktu Bodce.



Díky, časopise Dragon.



Zmiňoval jsem to už posledně, ale uvědomil jsem si, e musíte vidět "zlou kápi, která se pokouší vás udusit" na vlastní oči. Dává mi to ale jednoduchý kostým na příští Halloween.

"Co jsi zač, kat?"

"Ne, jsem létající měkkýš, který zavraždil své hostitelské tělo a pomalu se krmí jeho vzácnými tělesnými šťávami."

"Vypadni z mého domu."



Nejděsivější dětská knížka s vyklápěcími obrázky nebo nestvůra z magického papíru, která vás celého pohltí. Rozhodněte sami.



Nikdy se nenasytím zabijáckých věcí, které vypadají jako jiné věci. V tomto případě se díváte na upírskou kabelku. Ty knoflíky jsou zjevně její oči a dokáže simulovat "jakoukoliv koženou texturu". Peltast přežívá tím, že vás přiměje k tomu, abyste v něm nosili knížky, a když jdete na hodinu trigonometrie, pomalu vám pije krev. Podobně jako trigonometrie.



Byť pozdější inkarnace Xavera budou méně… falické, fakt že vypadají jako pohyblivá zařízení rozkoše se nedá snadno zapomenout. Sakra v originálním popisu se dokonce mluví o tupé baňaté špičce. Děsivé.



Vidíte? Tak to je mečová nestvůra, která žere ostatní meče. Něco jako Higlander ostatních D&D nestvůr. Může být jen jeden.



Všichni znáte Mimika, nestvůru, která předstírá, že je poklad. Teď je čas, potkat jeho širší příbuzenstvo. "Velký mimik," zobrazený výše je nestvůra, která se stala místností. Nic neřekne lépe: "Chci zabít všechny svoje hráče" lépe než pohodlné sofa, která se ukáže být jazykem. Velký mimik je tak drsný jak je, ale nemá na Mimika Domovního Lovce.

Protože je to Mimik.

Který se stal domem.



Cestuje na nožce podobné hlemýždí, nastraží Domovní lovec obchod a čeká, až se objeví podomní obchodník. Podobně jako ve filmu Monster House. Jediný rozdíl je, že tihle týpci plodí děti ve formě lidožravých kůlen a latrín. Ježíši Kriste. Dungeons & Dragons má teď oficiální lidožravé záchodky. Hezké.

Ale pojďme dál:

Občas je to jen otázka jména.




A občas je to VŠECHNO. Tedy Popravrádka (Slaymate, od slay - popravit, playmate - kamarád/ka) a Zdechloutka (Carrion - zdechlina, Marrionette - loutka). Vidíte, obě hrátky se slovy? Je to kamarádka, co vás odpraví. OMG Hahahahahahahhamnězabije.



To je Yeti, pokrytý pokrytý dlouhosrstým kobercem, který útočí tím, že tře nohama o zem, aby vyvolal statickou elektřinu. Tohle bych nevymyslel, ani kdybych se snažil.

Jelikož jsme hluboko v říší neodpustitelnosti, pojďme skočit zpátky a chvíli hovořit o rosolové krychli. Je to kyselinová krychle želé, která se pomalu sune k vám. Proč to znovu otvírám? Kvůli něčemu, k čemu jsem nedokázal najít obrázky. Protože si myslím, že si to zaslouží, udělal jsem vlastní.



V knize o různých jezdeckých zvířatech (koních, pekelných koních, obřích pavoucích atd.) jsem přísahám Bohu našel pravidla pro jízdu v rosolové krychli do bitvy. Zjevně to zahrnuje nějaký magický amulet, který vás učiní imunním vůči strávení, ale pro lásku Boží, jen pomyslete: jet v rosolové krychli do bitvy. Pohupuj se vpřed, moje věrná Kometo! Do bitvy!



Podívejte se na Výparala (Vaporighu). Dokážete uhodnout, jak útočí na svoje nepřátele? Podívejte se na jeho jméno. Pořád nemůžete uhodnout? Čéče, i Dorotka Průzkumnice si myslí, že jste pomalí. "Dokážete najít napuchlého prasečího démona který prdí pekelné výpary, děvčátka a chlapci? Vím, že ano!"

Proč? Proč prdění? Možná, že je to říkání. Alespoň nespecifikují, co z toho. Ale počkat. Občas ano.



Pokud si přečtete popis Sulla (což je masožravé UFO), je to poměrně jasné. Sull létá pomocí krkání a může vás, je-li v ohrožení, zabít vražedným krkancem. Alespoň doufám, že je to krkanec. Píší "zažívací procesy", takže CHCI věřit, že mluví o žaludku. Och, radost z nestvůr a jejich tělesných procesů. To mne přivádí k myšlence na několik málo nestvůr 4. edici, které by se možná mohly propašovat na tento seznam.



Zahnívající tělo (Corruption Corpse) útočí na lidi tím, že na ně hází svou "nekrotickou špínu". Nevím, jestli tu mluvíme o jejich vlastních rozkládajících se vnitřních orgánech nebo je to víc skatologické, ale nebudu to dál rozmazávat. Víte, protože hovna házející zombie jsou svou vlastní kategorií. (O 4. edici, která vyšla tento měsíc, ještě bude řeč, ale buďte ujištění, že Wizards of the Coast možná konečně přestali dovolovat malému Timmymu, aby si tvořil vlastní nestvůrky.)

Nyní je čas pohovořit o zvířatech, která chtějí být lidmi (a naopak). Ačkoliv existuje až příliš mnoho dlako-tvorů (oslodlaci jsou mí oblíbení). Představa tygrodlaka není nic nového, ale když zalistujeme všemi těmi příručkami, najdete... no, hádejte.



Ok, je to tygrodlačice. Do té bych šel.



Drazí Furriové, ani trochu vás nechápu.



Božínku. Doufal jsem, že kdy uvidím tygrodlačicic se 4 řadami prsou. To byla jedna z mála věcí, kterou jsem ještě potřeboval udělat, než zesnu. Díky.



Proč ve mě jezevcodlaci vyvolávají nutkání sledovat Vítr ve vrbách?



Ježčí lid, též známí jako Hurgeoni... bah. Možná má Sauron pravdu a existují některé rasy, které je třeba vymýtit z povrchu zemského. Genocida je špatná, pokud se netýká (fiktivních) ježcích lidí. To jen tak, abychom byli všichni stejného názoru.



Dobrotivý Ježíši. Tohle je TŘETÍ "zlá veverka" v Dungeons & Dragons. Kercpa jsou, kupodivu, historicky nejvěrnější nestvůrou na seznamu. Protože víte, je málo známým faktem, že Robin Hood byl malý hlodavec, který bral oříšky bohatým.

Tvorové vyrobení z věci jsou jedním z důležitých artiklů D&D. Dokonce i poslední vydání má Ohnivé hady, což jsou hadi vyrobení z Ohně. A máme Voskové golemy, což jsou, pochopitelně, golemové vyrobení z vosku. Samozřejmě, ne všichni tvorové jsou si rovni.



Tohle je Origami golem. Beze srandy. Golem. Z papíru. Magicky poskládaný pomocí tajných technik origami.



Miluju nestvůry, které v sobě mají morální ponaučení. Nestvůra "Živoucí vlasy" nás například učí, že když budeme příliš marniví, naše vlasy nám vypadají a uškrtí nás. Pomocí vlasů.



Jakkoliv mysl paralyzujícím může Mozkový Golem být (má NOHY z mozků, pro lásku Boží), nevyjadřuje úplně ten správný horor. Víte, mozkoví golemové byli vyvinuti rasou tvorů, zvaných Mozkomoři (Mind Flyers)... lovecraftovskými hrůzami, které JEDÍ mozky. Takže to, co vidíte je jen golem určený k JÍDLU. Je to jako, kdyby banda PETA veganů vytvořila Celerového golema. A dává to asi tolik smyslu.

Dobrá, pojďme se podívat na jednou Aprílovou nestvůru na tomto seznamu: Plyšový golem.




Důvod, proč tu uvádím Plyšového golema je, abyste jej porovnali s Golemem panenkou, skutečnou nestvůrou Dugeons & Dragons. Vidíte to pozadí. To je je oficiální Medvídkový golem D&D... varianta Golema panenky. Jistě, je o dost děsivější, ale přesto pobaví, když vidíte, že ten nejbláznivější Golem se kterým přišli na apríla je ve skutečnou D&D nestvůrou. To je skutečně k popukání.



Tarask je nestvůra z D&D o velikosti Godzilly. Podobně jako Godzilla dlouhou dobu spí, než se probudí a začne rozsévat po světě zkázu. Nejsem si jistý, proč to vlastně vytahuji. Jo, počkat, už vím. Protože je to GODZILLA V DUNGEONS & DRAGONS. Je to [6asn8 nestvůra, ale s každou edicí vypadá jako jistá jiná fiktivní nestvůra. Z Japonska. Tarask není nekonečně blbý, ale je to… prostě něco, co bych v D&D nečekal.



Abych citoval písničku od Mika:

Velká dívko, jsi nádherná.
Prosím nesežer mně.



Chystal jsem se pohovořit o Mykonidech, původně známých jako Houboví lidé a jak se objevili ve filmu společnosti Toho "Útok houbových lidí" celé roky předtím než Gary Gygax přišel s D&D. Chystal. Namísto toho, jsem našel ještě víc "zvláštních" houbových druhů. A tyhle cestují roztahováním a stahováním svých kořenových balů". Ano, nestvůry, které stahují své baly, aby se pohybovaly. Miluju, když se D&D stává vědeckým!



Tihle :dramatická pauza: jsou Campestri. Je to druh "inteligentních hub, drží pohromadě a zpívají. Jenže… zpívají dost bídně. A tím jsou proslulé. Zatímco jiné bestiáře vám poví o způsobu boje, obvyklém místě výskytu a občas i o způsobech páření, popisek Campestri je velmi, velmi speciální. Jejich popis dokonce uvádí, že jsou fenomenálně hloupé, ale proto o nich nemluvím. Podívejte se sami:



Ano, máme druh tvorů, kteří mají v úctě "Měla mařekna malé jehňátko" coby svůj největší umělecký hit A který nařizuje osobě, vedoucí hru, že by jej měla zapět hráčům tím nejotravnějším způsobem, co dovede. Naštěstí autor předvídal nevyhnutelný konec těchto bastardů. Na samém konci popisku těchto týpků je prostá poznámka, že chutnají jako kaviár. Téměř nepatrný náznak.

A když už je řeč o jedlých nestvůrách, co se stane, když zkřížíte zeleninu a pygmeje?



No, tak to se nevidí každý den. Zejména se mi líbí ten sestřih Moa ze seriálu 3 Stooges, který má zdá se Zelenigmej v oblibě.



Pokud narazím na létajícího, telepatického Ptakopyska, nebude příliš těžké, polknout svoje myšlenky. Ba co hůř, tenhle týpek mi připomíná jednoho Pokémona. Protože víte, pokud existují telepatické kachnovité-věci, pak musí být spřízněné, ne? Každý miluje Pokémony a ví o čem mluvím, správně? Lidi? Alespoň někdo?

No dobře.

Pořád mi není jasné, proč má Dungeons & Dragons takovou dlouhou historii plnou telepatických věcí. První edice měla telepatické nestvůry a síly... to není něco, co bych si obvykle spojoval se středověkou fantasy (a hobity). A pak, týpci od D&D jsou hloupě dobří ve spojování věcí, které nemají nic společného. Jako třeba telepatické síly a sedmikrásky… což nás přivádí až ke kořenům...



Telepatické květiny, které vás zabijí a použijí vaše tělo, aby zúrodnilo jejich půdu. Pěkné.

Dostáváme se na konec seznamu, což znamená, že je čas na ještě pár nestvůr a pár pozorování, která mne napadla, když jsem listoval stovkami materiálů k Dungeons & Dragons.



Tohle je hodný pán, který byl napaden Hnilobnými ponravami. Samozřejmě, je to jeho vlastní hloupá vina. Víte proč? Protože podle knihy, žijí Hnilobné ponravy jen ve výkalech. Takže, abyste se nakazili, musíte strčit ruku do hovna. Ze všech věcí, které se dají podniknout ve světě bez vodovodních rozvodů, musím říct, že tohle si zasloužil. Nestvůra, která žije jen v hovnech je trochu trhá... ale alespoň je jediná svého druhu.



Och. Správně. Hráči D&D se jistě rádi dozvědí, že příručka "Serpent Kingdoms" obsahuje informace o tom, jak chovat Hnojové hady jako domácí mazlíčky. A ano, jsou přesně to, co si myslíte, že jsou. Radost nad radost.



Á, svatoslon. Nic neřekne, "CO TO KURVA JE?" tak dobře, jako dvě stopy vysoký létající slon pokrytý srstí. I když není nejtrhlejší nestvůrou na tomhle seznamu, tak se tahle nestvůra objevila ve víc Bestiářích a seznamech nestvůr, než si dokážete představit. I když je založená na nějakém druhu mytické bytosti... je to slon. S křídly. Pokrytý srstí. 2 stopy vysoký. Hádám, že musí chutnat božsky.

Bonusové nestvůry: Posledně jsem se mylně domníval, že doplněk D&D od Necromancer Games: Hrobka děsu (The Tome of Horror), je oficiální produkt D&D. Svým způsobem je… ale není. Je to krapet komplikované. Všechno co potřebujete vědět je, že jsem posledně zachytil dvě z jejich přiblbých nestvůr posledně a tady jsou další dvě nestvůry z pozdějších edic Hrobky děsu. Jsou pro Dungeons & Dragons, ale nejsou oficiální. Svým způsobem. Geekové tam venku vědí o, co jde, a rozumí tomu, co říkám. Také právníci Wizards of the Coast tomu rozumí.

Takže pozor na děsivou Hadrovou houbu.



Je to zlý kus hadrů A je to houba. To znamená, že to kombinuje dvě doslova nejpřiblblejší aspekty nějakého tuctu hloupých nestvůr. Lekce? Pokud nemůžete dát do hry víc než jedno stupidní stvoření, zvolte Hadrovou houbu. Je to nejvyšší koncentrace blbosti na čtvereční palec.

A tenhle další… toho se ani nedotknu.



Hlavně proto, že si mám dojem, že Majzlík (Stroke Lad - taková hříčka slov, stroke - pohladit, polaskat ale taky majznout, praštit) toho dotkne za mne. Wow. Hůl s koulí na konci mi připomíná naprosto nevhodnou písničku od Terryho Pratchetta, ale je lepší to nerozebírat. Ne, když se okolo pohybuje Majzlík. A abych odpověděl na vaši otázku, ne v Hrobce děsu není žádný týpek, na kterého by bylo potřeba dát si Bacha.

No takže zpět k D&D nestvůrám, našel jsem jednu ještě šílenější oficiální nestvůru… ale je to trochu rozšířená záběr, takže se držte. Jakkoliv je Dungeons & Dragons nemainstreamová záležitost, má popularitu, která často přesahuje cosi, co by se dalo označit za hobby jen pro geeky. Existují mainstreamové filmy (které vám přivodí krvácení z očí a promění bratry Wayanovy v prach) a ještě "populárnější" dětský animáč.



Ano. Pokud to ve vás vyvolává zasuté vzpomínky, je mi nesmírně líto. Animáč je v zásadě o tom, že je družina teenagerů zatažena do světa D&D, pokouší se vrátit zpět domů a v mezičase páchá dobro. Každý díl má zhruba to samé schéma. Postavy jsou retardované a neschopné, ale mají silnou vůli. To jim nic moc neumožní, ale přinejmenším jim v posledních 60 vteřinách zachrání zadek nějaká mocná postava. Nepamatuju si, že by to bývalo bylo populární, ale zase v době, kdy to běželo, mi bylo kolik? Čtyři roky? Možná?

Většina nestvůr z pořadu byla přímo z knížek Dungeons & Dragons a ačkoliv se zaměřovali zejména na nestvůry z A-seznamu, ukázalo se tam i pár "originálních" nestvůr. A ano, těmi "originálními" míním nestvůry, které byly křížencem mezi Srdcovými medvídky a Ewoky. Ano, to čtete dobře.



Tohle jsou oblační medvědi, rasa medvědích válečníků, která musí být zachráněna našimi mladými hrdiny. Asi jsou to také hipíci, pokud lze soudit z jejich čelenek a dalších šperků. Jasně, neobjevují se v žádné příručce, ale znamená to, že nejsou oficiální? Nejsem si jistý, ale skoro si myslím, že jsou, uvážím-li, co Wizards of the Coast loni vydali.



"Dungeons & Dragons Animated Series Handbook" je doslova doplňkem, který poskytuje statistiky pro hrdiny a zlosyny přiblblého animáče z 80. let a tedy činí z pořadu oficiální kánon D&D světa. Můžete nesouhlasit, ale možná byste si to měli nejdřív sami projít. Můžete si pořídit vlastní výtisk spolu s vydáním DVDčka s celou sadou seriálu. Dokonce bych řekl, že se vyplatí i seriál samotný… ale důkazy hloupých věcí mi možná přinášejí větší potěšení než vám. Plné staty desetiletého barbara s magickým kyjem strejně jako hloupý okřídleným zlosyny jsou srovnatelně zbytečné. Vyprodukovali čísla pro všechno a udělali z nich něco, co musíte mít. Och, a abych nezapomněl, při sledování seriálu se zaposlouchejte do zlosynova hlasu: je to Peter Cullen, nám nerdům více známý jako Optimus Prime. Byl také hlasem kapitán Crabnastyho v "My Little Pony" ale budeme všichni předstírat, že tohle jsem nevěděl. A že nemám právě teď dva filmy My Little Pony na poličce. Ano. Tak ty tam nejsou.

:ach jo:

Mimochodem, ve všem svém nestvůrném zkoumání mám pár favoritů… favoritů, kteří kráčejí po tenké linii mezi absurdním a drsným. Což může být důvod, proč máme tolik náhodných nestvůr… je to střelba naslepo do toho, co je husté a toho, ž čeho bolí mozek. Tohle je další připomínka toho, co už jsem psal, ale myslím, že je jen fér to s vámi sdílet, když uvážím množství blbostí, o nichž jsme dneska mluvili a, jak jsem říkal, husté a blbé se občas mísí.

Takže řekněte ahoj Mrtvolnému sběrači. Pro případ, že jste to z názvu nepoznali, tak něco sbírá. Co, ptáte se?



Ach můj. Nevím, proč mne představa magického robota, který je pokrytý bodci a sbírá těla jiných lidí, jako by to byly přísady na špíz, naplňuje štěstím. Možná, že je to tím, že tahle věc existuje jen proto, aby se vyřádila na tělech vašich nepřátel, ale doufám, že je v tom víc.

Další nestvůra, o kterou se s vámi chci podělit, se téměř propracovala na seznam hloupostí. Byl jsem… rozpolcený. Problém, že to tak tvrdě ukázalo na cifru "retardovaný", až se ručička zlomila a přehoupla až k "úžasný". No, to taky není úplně pravda, ale mám to až příliš rád na to, abych to zařadil mezi děsivou hadrovou potvoru, která vám dá kalhotky na ksicht. Tohle je, mí drazí: Orkwort.



Zabijácký strom? Správně. Hodně zubů? Správně. Šílně děsivý dlouhý jazyk? Správně. Strom, který plodí obrovské purpurové ovoce, které chodí samostatně okolo, unáší lidi a krmí jimi strom? Spr... počkat, cože? Miluji nápad Orkwortu... je tak oroginální. Je to hodně jako zlá Jabloň, pokud by jablka mohla vytrčit nohy a zabíjet lidi, aby učinila strom šťastným. Je to skoro dementní, ale zároveň tak nějak cool. Víte v takovém tom hloupém duchu "Charlese Barleyho bojujícího z Godzillou". Ano, nevím proč jsem nerozhodný ohledně chodícího ovoce, které slouží svému masožravému pánu, ale prostě jsem.

A tak tady to máte. Ještě nejsme zcela hotovi, ale to nás přívádí na konec mého blábolení o hloupých nestvůrách. Od teď, je to všechno jen omáčka. Nebo pudink. Ale ne smrtící pudink. To je slziká nestvůra a ne chutný snack po obědě. (Sem vložte konec až moc dlouhého článku.) Když jsem tak procházel všechny ty materiály, abych mohl říct, našel jsem nejspíš všechny "úplně retardované nestvůry D&D", pár divných věcí mi padlo do oka.

První odbočka: Co to sakra bylo s 1. edicí Dungeons & Dragons?

Ne, ne, ne. Nebudu nadávat na ěco, co má tvůrčí podněty ze stejné dekády, která nám dala... hm... no, nejsem si jistý, co otravného nám dala 70. léta, ale kromě diska a opravdu dobré kyseliny, mne nic nenapadá. Počkat, to je ono. Pojďme se nebavit o tom, jak disko a LSD ovlivnily některé tvůrčí volby. Nebavme se o tom, kterak 1. edice D&D obsahuje hobity. Namísto toho mi dovolte upozornit na jednu divnou věc:



Ok. Jsou to tygří lidi. Není problém. Ale přečtěte si text: "Poprvé se objevivší v Indii.." Počkat. Cože? Ve většině fantasy her, které znám, se obvykle snaží oddělit "reálný" svět od toho fiktivního plného hobitů. Některé hry fungují i jinak... např. Vampire the Masquerade, která předpokládá, že upíři jsou všude a skrývají se před zraky normálních lidí. A funguje to. Ale vědět, že 1. edice D&D má v sobě místa skutečného světa, to ve mne vyvolává různé divné otázky. Může být můj Barbar z Kanady? Napadli orkové středověkou Fraciii a uzavřeli dohodu s Belgickými ještěrčími lidmi? Linie mezi historicky věrným prostředím a světem elfů v minulosti trochu zakolísala a já na to musel upozornit.

Druhá odbočka: Časopis Dragon

Největší část výzkumu zahrnovala prolistování více jak 300 čísel oficiálního Dungeons & Dragons časopisu: Dragon. Našel jsem tam spoustu materiálů, o který se, byť není spojen s nestvůrami, musím podělit. Proto, že kolikrát se naskytne příležitost, poukázat na něco mimo kontext?

Čísla Dragonu vykreslují poněkud děsivý obrázek toho, jak se věci změnily od konce 70. let. Přesně nám říká, jaký druh osob se zabýval hraním a fantasy žánrem v tom kterém čase. Což mne šíleně děsí. Vezměte si obálku časopisu níže, například. Kromě nějakých vážně okrajových fetišistů, nenacházím moc lidí, kteří by chtěli hrát v tom, co vidím. Ale posuďte sami.



Bojte se. Bojte se moc. Lidé, kteří si mysleli, že tohle je husté, byli TI SAMÍ lidé, kteří vytvořili hru, kterou máte tak rádi.

Samozřejmě, obrázky v časopisu Dragon jsou vůbec kapitola sama pro sebe. Obvykle jsou docela dobré. Tenhle obrázek už jsem kdysi zmiňoval, ale pro úplnost si jej užijme ještě jednou, mimo téma:



Lekce první: Nestřílejte ducha do jeho duchovského nářadíčka. Nemáte rádi, když vás někdo kopne do slabin a ani on ne.

Lekce druhá: Máte-li magický rozkrok, který dokáže probudit mrtvá těla a vyvolat jejich ducha, nezapomeňte si zapnout poklopec.



Nejděsivější. Reklama na Gencon. Jaká kdy vznikla.



Myslím, že reklama na New Age šperky ve starých číslech Dragonu je super. Samozřejmě tohle je produkt Franklin Mint, společnosti, která byla v 80. letech proslulá tím, že všechno a cokoliv propagovala ve formě šperků. A ještě jeden zábavný fakt: po přehrabování se čísly časopisu Dragon, tohle byla první fotka ženy, kterou si po více jak 150 číslech pamatuji. Vidíte? Fakta jsou zábavná.



Chápete snad, že "oslnivý detail" se týká gigola a jeho okouzlujícího ochlupení hrudi.



"Drahoušku, mohla bys prosím přestat s tím orgasmem, zatímco tě objíždí ten trpaslík, a vytáhnout mne konečně nahoru?"

I když vím, že jen fráze "využití přenosné díry" ve mně vyvolává spoustu nápadů na ty nejperverznější věci, vsadil bych se, že měl tvůrce namysli totéž. Je tu až příliš ošmatávání, sténání a orgasmického přivírání očí, než aby to byla náhoda.



... nezaměňovat s tím typem Geiš, které jsou prostitutky. Ale stejně, proč dali "rafinované dovednosti" kurzívou? Skoro jako by se snažili něco naznačit. Článek o povolání Geiša, jasně udává, že jsou "jiným druhem Geiš" a ne, nejsou to prostitutky. Ne, žádné prostitutky k vidění. (Och a ne, ne všechny Geišy, jsou prostitutky. Ale článek hovoří o yujo a korobi Geišách, a alespoň uvidá, proč je to první věc na kterou pomyslíte, když začnete mluvit o povolání vytvořeném k pobavení mužů.)

No a když už je na pořadu sex (Geišy nejsou prostitutky!), skočme zpět ke 4. číslu časopisu Dragon.



Díky bohu za to, že mají Goblini vnitřní genitál.

Jméno článku, který se váže k tomuto obrázku (prsa odstraněna kvůli puritánským citlivkám) je Možnosti D&D: Orgie s.r.o." Článek není špatný, většinou se týká toho, co se stane, když mají postavy po kapsách příliš mnoho zlata, než aby ho mohly tahat sebou a ja je přimět jej utratit, aniž by získali víc zkušeností. Samotná pravidla pro Orgie jeou jen malou poríc koláče, ale JSOU TU OFICIÁLNÍ PRAVIDLA PRO ORGIE V DUNGEONS & DRAGONS. Je to první edice, ale což, bude se tohodit, až se zase naskytne soutěž v geek znalostech. Ach, a abychom byli féroví, myslím, že tam dali ten obrázek a do názvu slovo "orgie" aby to bylo šťavnatější. Ale ať už je to amorální nebo ne, užijte si kompletní pravidla pro orgie v 1. edici D&D.




Toto? To je něco speciálního. Ukončeme tedy tento článek.

Závěrem bych chtěl ještě říct jednu věc jasně: Mám rád Dungeons & Dragons. Tu a tam ho hraju... a užívám si s novými přáteli, které mi tato kratochvíle přinesla. Sakra, dokonce čas od času vedu i svou vlastní hru. Ano, jsem fanoušek. Ale všechny ty nestvůry? Nejsou v nové hře. No, některé jsou a budou, ale pro jednou udělali designéři krok správným směrem. Vezměte si například Lamii:



"Atraktivní žena se spodní polovinou těla zvířecí." Fajn. I tak poměrně specifický přístup k poměrně vágnímu řeckému mýtu.. Zajímalo by mne, čím to okořenili lidé od 4. edice. Barevná ilustrace byl přístup v předchozích verzích, ale vy i já víte, že to se nepočítá. Takže, co udělali v novém Bestiáři?



Hustá, drsná a barevná. Život je dobrý.

Nemám problém přiznat, že většina nestvůr v poslední verzi Dungeons & Dragons je hustě krutopřísná. Nová Lamie je toho zářným příkladem, protože, no podívejte se sami. Obecné téma je pořád totéž... ale učinili jej víc dynamickým. Dungeons & Dragons dneška je velmi odlišný typ od toho, co bývalo. Samozřejmě, zatím vydali jen jednu knížku nestvůr a tenhle článek čerpá z více jak tří tuctů zdrojů. A také to neznamená, že všechny staré nestvůry byly špatné. Chci říct, musel jsem konec konců pořádně kopat, ale našel tyhle malé děsivé kosky. Ne vážně. Zabralo to víc, než byste mysleli. A jakkoliv si dělám legraci z lideí, kteří s těmito nestvůrami přišli, jak moc trapné je být týpek, který se za nimi celé dny honí. Už nikdy. Alespoň tedy doufám. Můj mozek snese jen tolik hlouposti a po týdnu listování zašlými bestiáři už končím. Doufám, že se vám jízda líbila a modleme se, abychom se po pár letech znovu na této cestě nestkali. Ale na druhou stranu, zaplatil bych za možnost vidět, jak udělali domy žeroucí lidi husté. A hádám, že vy také.

Pročež mne tak napadá, že to může být přesně ten důvod, proč se tyhle hloupé věci objevují.

- Jared

"jsem trochu smutný, že tahle tiráda už se nachýlila ke konci a je čas říct sbohem"
Poděkování: Jared by rád poděkoval "Jermovi" a "Billovi" za nascanování obrázků jak z Psionic Handbooku, několika modulů tažení a až příliš mnoha Monsterous Compendiums 2. edice. Zrovna když jsem si myslel, že už jsem hotový, tihle dva týpci téměř zdvojnásobili seznam hloupých nestvůr. Zvláštní poděkování patří každému, kdo mi řekl, abych mrknul na nějakou konkrétní nestvůru. Možná, že jsem v průběhu roku zapomněl vaše jménu, ale děkuji vám všem stejně... Och a díky Wizards of the Coast, za to, že mají smysl pro humor a nějak ve mně vyvolali závislost na hobitech, telepatických ptakopyscích a kachnokrálícícch. Nemluvě o hustých ženách vytvořených převážně z brouků.

A ano: Na fórech té nejvíc geeky nátury mne uvidíte pod nickem OhGodtheRats. To není pozvánka ke stalkingu, víc signální světlice pro lidi, kteří mne již znají. :mává: Ahoj, Johne.

Zdroj: Head Injury
Napsal Alnag 20.04.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 14 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12651014328003 secREMOTE_IP: 18.208.203.36