Souboj myslí
Jde obvykle o snaha přesvědčit někoho o něčem – může jít od nevinného handrkování se na trhu přes manipulování s davem až po svádění nebo dokonce vymývání mozků. Běžné třeba v detektivkách, thrillerech, a i lecjakých jiných žánrech.
Vsaďte svůj život
Hráči potřebují informace a jediný, kdo je má je tieflingský karbaník. Ten nabízí vysoké sázky - duše. Pracuje pro nepřátele postav, ale může jim dát, co chtějí, pokud se jim podaří obehrát zkušeného hráče, který nikdy neprohrává. Tiefling požaduje vsazení duše (ne nutně jejich, ale může jít o duši nějaké cizí postavy).
Co je v sázce: V tomhle případě je to dost očividné. Pokud postavy prohrají, zmizí osoba, jejíž duše byla vsazena a karbaníkovi se přibude nový žeton s jejím obrázkem (má jich už celou řádku).
Primární dovednosti: Bluff (k přechytračení soupeře), Insight (odhad, jestli on neblufuje), Intimidate (agresivní hra).
Sekundární dovednosti: Diplomacy (rozptylování pozornosti nezávazným hovorem), Thievery (falšená hra), Perception (odhalení falešné hry, nahlédnutí do protivníkových karet), History (vybavení přesných pravidel), Religion (nejisti si, co dál, modlíte se k bohům pro radu).
Únik – setřesení pronásledovatelů
(zaslal Lotrando)
Pokus o únik před pronásledující hlídkou uvnitř či venku objektu. Ukrytí se na vhodném místě.
Komplexnost: 8/3
Primární dovednosti: Athletics pro překonání překážky v cestě úniku, neúspěch znamená ztrátu léčivé vlny; Acrobatics pro balancování, úskoky, neúspěch stojí jednu léčivou vlnu; Perception s obtížností lehká (základ 15 a zvyšuje se podle ostražitosti posádky) a dává bonus +2 nebo postih -2 k bezprostředně následujícímu ověření.
Sekundární dovednosti: Bluff pro odvedení pozornosti; Stealth pro vyhnutí se jiné hlídce.
Úspěch: Postavy setřásly pronásledovatele a mají krátký odpočinek, než se budou muset pokusit o něco dalšího.
Neúspěch: Postavy jsou dostiženy a musí bojovat s nepřáteli.
Obtížnosti: 19 a 23 zvýšené o případný bonus.
Odměna: 1000xp
Zvláštní: Pronásledování hlídkami vždy zvýší ostražitost posádky. Ostražitost klesne po hodině klidu. Pokud se bonus za ostražitost dosáhne hodnocení +6, dojde k prohledání hradu.