D&D 4e: Dovednostní výzvy v příkladech

Obsah článku:

Souboj myslí


Jde obvykle o snaha přesvědčit někoho o něčem – může jít od nevinného handrkování se na trhu přes manipulování s davem až po svádění nebo dokonce vymývání mozků. Běžné třeba v detektivkách, thrillerech, a i lecjakých jiných žánrech.

Vsaďte svůj život


Hráči potřebují informace a jediný, kdo je má je tieflingský karbaník. Ten nabízí vysoké sázky - duše. Pracuje pro nepřátele postav, ale může jim dát, co chtějí, pokud se jim podaří obehrát zkušeného hráče, který nikdy neprohrává. Tiefling požaduje vsazení duše (ne nutně jejich, ale může jít o duši nějaké cizí postavy).

Co je v sázce: V tomhle případě je to dost očividné. Pokud postavy prohrají, zmizí osoba, jejíž duše byla vsazena a karbaníkovi se přibude nový žeton s jejím obrázkem (má jich už celou řádku).

Primární dovednosti: Bluff (k přechytračení soupeře), Insight (odhad, jestli on neblufuje), Intimidate (agresivní hra).

Sekundární dovednosti: Diplomacy (rozptylování pozornosti nezávazným hovorem), Thievery (falšená hra), Perception (odhalení falešné hry, nahlédnutí do protivníkových karet), History (vybavení přesných pravidel), Religion (nejisti si, co dál, modlíte se k bohům pro radu).

Únik – setřesení pronásledovatelů


(zaslal Lotrando)

Pokus o únik před pronásledující hlídkou uvnitř či venku objektu. Ukrytí se na vhodném místě.
Komplexnost: 8/3
Primární dovednosti: Athletics pro překonání překážky v cestě úniku, neúspěch znamená ztrátu léčivé vlny; Acrobatics pro balancování, úskoky, neúspěch stojí jednu léčivou vlnu; Perception s obtížností lehká (základ 15 a zvyšuje se podle ostražitosti posádky) a dává bonus +2 nebo postih -2 k bezprostředně následujícímu ověření.
Sekundární dovednosti: Bluff pro odvedení pozornosti; Stealth pro vyhnutí se jiné hlídce.
Úspěch: Postavy setřásly pronásledovatele a mají krátký odpočinek, než se budou muset pokusit o něco dalšího.
Neúspěch: Postavy jsou dostiženy a musí bojovat s nepřáteli.
Obtížnosti: 19 a 23 zvýšené o případný bonus.
Odměna: 1000xp
Zvláštní: Pronásledování hlídkami vždy zvýší ostražitost posádky. Ostražitost klesne po hodině klidu. Pokud se bonus za ostražitost dosáhne hodnocení +6, dojde k prohledání hradu.
Inspirováno blogem At-Will, hrou Spycraft a jinými věcmi...
Napsal Alnag 24.01.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 80 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14060497283936 secREMOTE_IP: 44.223.36.100