Aspirace jsou cíle, kterých chce postava dosáhnout. Doporučené je mít 2 krátkodobé (takové, které jdou splnit během jednoho sezení) a 1 dlouhodobou. Když splníte aspiraci, dostanete Beat a mezi sezeními si vymyslíte novou. Aspirace jsou výborný způsob, jak mohou hráči vyjádřit, co od hry očekávají a jaký typ scén by chtěli mít.
Již se nevybírají ze seznamu Nebeských Ctností a Smrtelných hříchů, mohou být teoreticky cokoliv. Ale stále platí, že Ctnost by měla být ta obtížná varianta, díky které se postava cítí dobře, a Neřest by měla být jednoduché řešení problémů.
Místo Morality je nyní Integrita, která určuje, jak se postava dokáže vypořádat se svinstvem Světa Temnoty. Na rozdíl od Morality nemůže klesnout na nulu.
Body zlomu jsou pak situace, kdy postava zažije či provede něco, co překoná její schopnost se s tím racionálně vyrovnat. Krom nadpřirozených útoků a obecně děsivých situací sem spadají i situace, kdy postava poruší svůj vlastní kodex, či provede něco, co je společností považováno za nepřijatelné.
Body zlomu jsou částečně subjektivní (Člen zásahovky bude mít úplně jiný kodex než jaký má absolvent gender studií) a pro vytvoření té subjektivní části slouží pět otázek, které je potřeba zodpovědět u každé postavy:
Všechny odpovědi jsou subjektivní - pokud si drogový dealer myslí, že jeho nejhorší čin je ukradení flašky whiskey rodičům, tak to není nic proti ničemu.
Kdykoliv se dostanete do bodu zlomu, tak házíte na Resolve + Composure modifikované dle konkrétní situace a aktuální Integrity (-2 až +2 za integritu, -5 až +2 za situaci) a za každý takovýho hod dostanete Beat.
Dramatický neúspěch = dlouhodobá kondice, ztráta bodu integrity a Beat; neúspěch = ztráta bodu integrity a krátkodobá kondice; Úspěch = krátkodobá kondice; Exceptional Success = Beat a obnovení WP.
Za různé situace (splnění aspirace, vyřešení kondice, bod zlomu, kdykoliv se rozhodnete z neúspěchu udělat dramatický neúspěch, za každé sezení ...) získávají postavy Beaty, každých 5 Beatů je jeden exp.
Při nakupování nových teček se již nic nenásobí, každá tečka má fixní cenu.
Merit 1 zkušenost; Skill 2 zkušenosti; Specialita 1 zkušenost, Atribut 4 zkušenosti, Integrita 3 zkušenosti.
Během hry můžete získávat kondice - mechanické vyjádření toho, jak příběh ovlivnil vaši postavu. Mohou být negativní i pozitivní a mají podmínku, kterou se vyhodnotí. Vyhodnocení kondice ji ukončí a postava za to dostane Beat. Existují i dlouhodobé kondice, kterých se nedá jednoduše zbavit. Ty místo toho dodávají Beat kdykoliv postavu citelně omezí.
Iniciativa se nyní modifikuje dle zbraně, kterou postava v daném kole plánuje použít. Rozsah modifikátorů je 0 (boxer, revolver ...) až -6 (motorová pila a podobné těžce neohrabané mrchy).
Všechny zbraně způsobují lethal zranění a damge bonus se přičítá přímo k úspěchům, ne k dicepoolu na útok.
Zbroj se již neodečítá od nepřátelského dicepoolu, ale snižuje zranění (od nejvyššího)/mění zranění ze střelných zbraní na bashingy. (Platí obě varianty, prvně se aplikuje balistická ochrana, pak normální.)
< TL; DR souhrn změn pro znalce nWoD > | |
Vyšetřování a sociální manévrování |