Padouch týdne - Hua-Mal

"Máme ho! Teď už nám neuteče, chlapi!"
Temná, démonická postava před nimi se zaskočeně zastavila před vysokou holou zdí, která jí nečekaně zatarasila cestu. Pak se prudce zatočila, až kolem ní zavlál cizokrajný hábit i dlouhé copy mastných vlasů, protkaných podivnými ozdobami. Černé oči se leskly, potetovaný obličej v záři přibližujících se pochodní se usmíval. Tucet mužů, jeho zadýchaných pronásledovatelů, nejistě zpomalil. Jen jejich mladý velitel postoupil vpřed s taseným mečem: "Jménem konzula As..." Cizinec na něj náhle cosi zasyčel svou podivnou řečí a máchl směrem k němu svým zakřiveným mečem. Velitel utichl, zbledl a zapotácel se. Chvíli se zdálo, že upadne, ale udržel se na nohou. Nenávistně na něj pohlédl a slabým hlasem zakřičel: "Zabijte ho!" Dva muži se vrhli vpřed. A začala jatka.
Napsal Rytíř
Hua-Mal je čerstvá legenda v místním podsvětí. Nedávno se zjevivší cizinec, barbar v podivném obleku, ještě podivnějšími zvyky a lámanou řečí zdá se aspiruje na náčelnictví nad zločinem ve městě. Ten, kdo si myslel, že je to jen obratný šermíř, byl záhy vyveden z omylu děsivými nočními můrami, kterými se míhala jeho tetovaná tvář. Zaskočila ho podivná slabost, která se dostavila po pouhém jednom slově šíleného barbara, anebo rovnou uhořel v posteli, která se z neznámých příčin sama vzňala za pevnými dveřmi jeho zamčeného pokoje. Městem se šíří strach z podivné temné magie a ještě temnějších rituálů, nocí znějí zoufalé výkřiky unášených žen a lůza v doupatech na kraji města divočí.
Hua-Mal
A v centru toho všeho je Hua-Mal. Ramenatý muž uhrančivého pohledu, se strhanou zjizvenou tváří, potetovanou pravou lící, špičatými zuby, navlečený neustále do podivného tmavého hábitu, napůl pláště napůl kabátu, ozdobeného podivnými symboly a ověšený nejrůznějšími nechutnými talismany a amulety. Všude chodí bos a svůj zakřivený meč nikdy neodkládá, stejně jako tenkou hůl, spíše žezlo, zhotovené z pevného temného dřeva. Jsou na něj vyřezány podivné tváře plné bolestivých grimas; z pohledu na tu hůl slušného občana města mrazí. Neustále u sebe nosí lehký zakřivený meč cizokrajného vzhledu, s nímž umí mistrně zacházet. Nosí jen lehkou koženou zbroj, jakoby rovnou pohrdal každým, kdo se ho pokusí napadnout.
Říká se, že nikdy nespí a že v případě potřeby dokáže být na více místech současně nebo se tam velice rychle přenést. Také se říká, že je běžnou zbraní nezranitelný a že i po smrti dokáže promluvit a svého vraha proklít. Nikdo neví, co z toho je pravda, ale nesporné je, že se kolem něj neustále dějí velmi záhadné věci. Ani ti, kdo mu přísahali věrnost a zaprodali se mu při divokých, omamných půlnočních rituálech, o něm mnoho nevědí. Nedůvěřuje jim, i když je potřebuje. Spí za zavřenými dveřmi a i ty nejbližší vždy vítá se zbraní v ruce.

Jak je to ve skutečnosti

Největším a nejpřísněji střeženým tajemstvím Hua-Mala je to, že není sám. Ve městě a vždy, když o něco jde, je s ním jeho bratr, dvojče Hua-Kal. Narozdíl od bojovného bratra Hua-Kal opravdu provozuje temnou magii woo-doo a právě on stojí za všemi podivnostmi, kterých se lidé tak bojí. Bratři na sebe navzájem velmi spoléhají, Mal už si zvykl na předstírání toho, že čaruje, tak, že je opravdu těžké poznat, že to dělá jeho neviditelný bratr.
Pochází ze vzdálené barbarské země, z kmene, kde se uctívají lesní běsy a noční démoni. Proč je odtamtud vyhnali ve městě nikdo neví, ale kolují nejrůznější dohady; všechny jen zvyšují strach z Mala. Bratři se v neznámém prostředí stále ještě necítí moc pohodlně, ale rychle už si tu našli své místo na slunci. Postupně kolem Mala shromáždili skupinku největších obdivovatelů, nabranou z těch, kdo přežili boj s ním anebo se o něm doslechli. Všechno jsou to drsný chlapi zvyklí na ledacos. Mal jim s mohutnou podporou magie Kala ukázal pár svých oblíbených tanců a rituálů k uctění temných běsů a bohů. Bezuzdné orgie, které je doprovázejí, zaujaly noshledy natolik, že se z nich postupně stávají vyznavači stejného barbarského a krutého kultu, jako jsou bratři.

Ve hře

Bratry a jejich řádění je třeba podat v tom nejhorším světle, jaké ještě hráči snesou. Míra odpudivosti se samozřejmě liší hráče od hráče, proto vynechávám nechutné detaily možností mučení a rituálů a nechávám je na každém DM. Přestože je koncept dvou bratří dvojníků poměrně profláknutý, snažte se ho udržet v tajnosti minimálně do prvního střetnutí družiny s Malem. Díky bratrovi by ani při větší přesile neměl mít problém uprchnout a ještě jim pěkně zatopit. Teprve potom ať se hráči pořádně zamyslí, jak je to možné, že toho stíhal tolik - bojovat a ještě pěkně fest čarovat. Snažte se ovšem celou dobu udržet zdání, že je opravdu tak dobrej! Posměšky a urážky hráčů, aby si DM laskavě přečetl pravidla a nebo se vrátil ohledně síly nepřítele na zem za to stojí :)
Oba ve svou magii pevně věří, naopak trochu podceňují sofistikovanou magii kouzelníků; čeho se asi nejvíc obávají je magie knězů hlavních náboženství ve městě, pokud něco takového ve vašem světě existuje. Není třeba, aby těmi svými rituály členové kultu nebo třeba i jen bratři získávali nějaké zvláštní síly. Ovšem pokud Vám to tak bude vyhovovat, nevidím v tom ani žádný problém. Podstatné je, že posíleni i jen tou představou budou jeho členové daleko odvážnější a krutější, budou si hodně dovolovat a zejména unášet mladé dívky a chlapce, příp. děti jako oběti těchto rituálů, což bezesporu vyvolá odvetnou akci ze strany vládců města. A protože na bratry zcela určitě nestačí běžné městské hlídky, máme zápletku pro družinu mocnějších postav jako vyšitou.

Taktika v boji

Základním prvkem taktiky mala je, že k sobě naláká protivníky, kteří očekávají fyzický boj. Těsně před střetem ovšem udělá Mal nějaké rychlé gesto a ve své rodné řeči (pro místní zcela nesrozumitelné) pronese jedno libovolné slovo - většinou nepřátelům nadává. Kal zatím neviděn a neslyšen sešle jedno ze svých kouzel; jaké, to záleží na situaci, více viz popis Kala.
Malova taktika v podstatě spočívá v tom, že se zuřivě brání a manévruje tak, aby jeho nepřátelé na něj nemohli a naopak aby jeho bratr je mohl postupně oslabovat a zastrašovat. Jakmile předvede svou moc, Mal se může rozhodnout použít i své žezlo strachu, tu hůlku vyřezanou z ebenu. Pokud je však vážně zraněn, Mala postihne amok a veškerá taktika jde do háje. Řve a jako posedlý útočí na toho, kdo mu zasadil poslední ránu nebo na něj nejvíc dotírá - přestává používat Bojový střeh, chatně šavli obouruč a začne využívat Drtivý útok. Od té chvíle už také ani v nejmenším nepředstírá, že během boje čaruje. Kal to o něm ví a jedná podle situace.
Kal nechodí se svým bratrem neustále, naopak, od té doby, co mají své dobře střežené sídlo, zdržuje se převážně v něm. Díky kouzelnému náramku se s ním Mal dokáže v případě nouze spojit a on se pak k němu teleportuje - samozřejmě již jako neviditelný.

Vybavení

Vybavení Mala (i Kala, ostatně) je přesně takové, jaké se dá čekat od jen zpola civilizovaných divochů: prapodivná směs jejich původních a moderních věcí, patřičně uválená a potrhaná, doplněná nejrůznějšími fetiši, amulety a přírodními ozdobami. Ani jeden z bratrů se nikdy nemyje a je to cítit. :) Magické vybavení si bratři přinesli s sebou, Kal je navíc schopen něco si udělat i sám. Mal si nejvíce cení onoho žezla strachu - ostatně kvůli němu byli vyhnáni z kmene, protože to je symbol náčelníka a on ho ukradl. Standardní akcí umí seslat klasický strach, má ještě 22 nábojů. Tomu, kdo ho drží v ruce, ale dodává přirozenou autoritu a jeho zlobě dodává sílu (+3 na Diplomacii a Vyslýchání). Díky kouzelnému náramku se pak kdykoli dokáže spojit se svým bratrem, požádat ho o radu nebo o pomoc. Kdyby přišel o kterýkoli z těchto předmětů, Mala to velmi rozhodí - zejména bez náramku bude ještě slabší kořistí, než by jeho statistiky napovídaly.

Herní statistiky

Hua-Mal, lidský muž, Brb 12; N 12; středně velký humanoid; VT 12+11k12+36; 118 ž.; Inic. +4; rychlost 30 stop; TZ 15 (dotyk 12, zaskočen 15); šavle +16/+11/+6 (1k6+5, kritika 15-20/x2); SZ 2/-; Přes. ZCh; Zvl. schopnost zuřivost 4x/den, větší zuřivost, zlepšený záhadný úhyb, cit na pasti +4; Výdrž +11, Ref +7, Vůle +6; Sil 16, Obr 16, Odl 16, Int 12, Mdr 14, Cha 15.
Dovednosti: Diplomacie +5(0), Naslouchání +17(15), Plavání +13(10), Přežití +17(15), Řemeslo (kožedělnictví) +6(5), Skákání +13(10), Šplhání +18(15), Vyslýchání +20(15), Zacházení se zvířaty +7(5)
Odbornosti: Uhýbání, Zaměření na zbraň (šavle), Bojový střeh, Drtivý útok, Zlepšená kritika (šavle), Prchavý cíl.
Předměty: mistrovská šavle, žezlo strachu, náramek s kouzlem poselství, použitelným 1x denně standardní akcí.

Alternativy

Pokud hrajete v klasickém Dnd světě, bratři mohou být potomky nějakého pronároda, případně kříženci lidí a tohoto pronároda (nabízí se skuruti, gobři, orkové, nebo něco na ten způsob). Jen je potom třeba upravit náležitě jejich statistiky...
Ostatní úpravy stran jejich chování jsem již nastínil v části Ve hře.
Popis a statistiky Kala jsem se nakonec rozhodl sepsat zvlášť (viz Dvojče padoucha).
Napsal Rytíř 28.07.2006
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29268503189087 secREMOTE_IP: 54.92.163.105