Struktura kola

Cadwallon: The Free City, Player's Handbook
Velice kvalitní RPG a výborná wargamingová nástavba?
Díl 4. – Herní mechaniky podruhé
OPOZICE
Opozice je pokud se skupina nebo postava střetává s překážkou vystavenou jedním nebo více oponenty.
Během opozice může postava využívat jen takový bank kostek, který je roven jejímu POTENCIONÁLU, který rozdělí do akční či reakční zálohy. V zásadě se dá říct že OPOZICEe je rovna jakýmkoliv, tedy třeba fyzickým verbálním, konfliktům.
STRUKTURA KOLA
1. fáze přípravy
1a) připraví se počet kostek rovný potencionálu
1b) při prvním kole má postava POSTOJ takový jako při začátku hry. Postoje reflektují přístup postavy ke scéně.
1c) postavy se seřadí do sekvence pořadí podle vybraného POSTOJe, za sebou tak jak je na deníku postavy. Sekvence pořadí se mění tak jak se postavy rozhodnou měnit POSTOJe do dalších kol.
2. fáze vyhlášení
hráč vyhlásí jak rozdělí bank kostek daných POTENCIONÁLem do reakční a akční zálohy. Pokud všechny kostky dá do jedné z voleb získává +1 k výsledku akcí
3. Vyhodnocení akcí
Vyhodnocují se akce a reakce. První na řadě je ten kdo má největší počet kostek v akční záloze. Shodné hodnoty se rozhodují vybraným POSTOJem jako v 1c. Pokud je stále shodný počet vyhrává ten kdo má více kostek v reakční záloze a jako poslední rozlišení, menší postava začíná. Hráč se může rozhodnout svojí akci podmínit nějakou událostí – třeba až ke mně dojde dostane ránu. Takové akci se říká podmíněná činnost a vyhodnocuje se v okamžiku splnění podmínky.
Akce se vyhodnocují jedna po druhé podle pořadí v iniciativě. Tedy akce hráče A, Akce hráče B, Druhá akce hráče A, Druhá akce hráče B, atd.Stejně jako reakce zmíněné dále mají akce kumulativní postih. Počínaje druhou akcí v kole se začíná počítat postih –2 k výslednému hodu.
Postava buď vykoná činnost na kterou spotřebuje kostku, nebo se stane nějaké skutečnost, která sebere kostku z akční zálohy. Pohyb je skutečnost, která sebere kostku. Seknutí je činnost na kterou potřebujete a spotřebujete kostku.
Reakce jsou odpovědí na akce. Tedy vyhlásí li váš protivník akci seknutí, můžete, pokud máte kostky v reakční záloze na jeho útok reagovat. Až poté dojde k vyhodnocení vzájemného ověření /například Útok vs Úhyb/. Za každou další reakci v kole se přiděluje kumulativní postih –2 (-2 za druhou reakci, -4 za třetí reakci, atd.). Stejně tak za každou podmíněnou činnost v kole provedenou před reakcí se aplikuje tento postih. Tedy vykoná li postava v tomto kole před svou reakcí jakoukoliv akci – činnost má již na svou první reakci postih –2.
Příklad činností a skutečností v kole
Máte li dvě kostky v akční záloze, můžete:
2 x seknout po 1D6+Bojechtivost (2x činnost)
1x seknout po 2D6+bojechtivost (1x činnost)
1x se pohnout dle hodnoty POHYB (kostka pryč) a 1 x seknout za 1D6+Bojechtivost (skutečnost a činnost)
4. Vyhodnocení kola
4a) pokud postavě zbyla kostka v jakékoliv záloze, může se do dalšího kola rozhodnout změnit svůj POSTOJ
4b) ) Ze zálohy ve které jste měli více zbývajících kostek na konci kola si můžete jednu ksotku převézt do dalšího kola.
4c) přidělí se počet kostek za POTENCIONÁL.
Začíná další kolo 1. fází.
Příklad
Sable, vlkenský svobodník,
Potencionál 3
Pohyblivost 6
Hbitost +2
Bojechtivost +4
Sek +2
KOLO:
1a – počet kostek 3
1b – postoj Bojechtivost
1c – první v sekvenci pořadí
2 – všechny tři kostky do akční zálohy
3 – rozhodne se vykonat skutečnost pohyb (1 kostka pryč) a pak seknout 1D6+4 (sice má dvě kostky v akční záloze, přesto si chce jednu kostku ponechat). Reagovat nemůže
4a – postoj měnit nechce
4b – jedna kostka zbývá
4c – k té jedné kostce se přidají další tři rovné potencionálu. Do dalšího kola si tak Sable může rozdělit ve fázi vyhlášení čtyři kostky do akční a reakční zálohy.
Napsal Dalcor 04.07.2007
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12810111045837 secREMOTE_IP: 3.239.162.98