Design & Development 4e

Sloupky Design & Development jsou volně dostupné na stránkách Wizards of the Coast a uvádějí nás do úvah designérů a vývojářů čtvrté edice D&D. Nově šestý článek...
Napsal Conlai
Obsah článku:

Pozice magických předmětů

napsal Logan Bonner

Jedním z cílů 4. edice bylo snížit závislost postav na magických předmětech. Nejdůležitější částí tohoto cíle bylo odstranit magické předměty, které byly klíčové pro to, aby se postava cítila efektivní, jako předměty zvyšující vlastnosti, amulety přirozené zbroje a tak podobně. Měli jsme též pocit, že tyto předměty nejsou tak vzrušující, jak by magické předměty měly být, a přesto na nich postavy silně závisí, co se týče pocitu adekvátnosti dané úrovni. Nabyli jsme dojmu, že husté věci, které postava může konat, by měly vyplývat z jejích schopností a ne jejího vybavení.

Předměty jsou děleny podle pozice (slotu), podobně jako byly v D&D 3.5e (byť až v Magic Item Compendium byl tento systém jasně načrtnut). A jako předtím, můžete mít v dané pozici jen jeden předmět. Množství pozic bylo sníženo (kombinováním pozic podobných), tak, aby byl počet předmětů zvládnutelný a zapamatovatelný. Stále máte množství voleb pro předměty ve hře a když jsme užívali více pozic, naši testeři hlásili, že to způsobuje informační přesycení.

Primární pozice

Zachovali jsme pár předmětů, které mají tradiční "plusy". To jsou předměty u kterých čekáme, že si je obstará každý a takové, které byly započítány do matematiky hry. Pokud jste na 9. úrovni, očekáváme, že budete mít zbroj +2 a výzvy hry jsou na této úrovni vybalancovány tomu odpovídajícím způsobem. Toto jsou primární pozice:

Zbraň/Nástroj: Když mácháte palcátem nebo vystřelujete z magické hůlky, máte předmět, který přidává k útoku a zranění. Tyto zbraně také určují vaši kostku kritických zásahů (kostku navíc, kterou házíte při kritickém zásahu - Pozn. - tady se odkazují k článku o kritických zásazích, kde o kostkách u kritického zásahu navíc nic není, tak já nevím). I když se tomu říká pozice zbraně, neznamená to, že nemůžete držet víc než jednu zbraň, protože z toho by hraničář brečel.

Ekvivalent ve 3.5e: Zbraně, svaté symboly, hůlky, žezla, berly.

Zbroj: Tato kategorie nyní zahrnuje i zbroj v podobě oděvu, takže i čaroděj ve svém rouchu má magickou zbroj jako zbytek skupiny. Magická zbroj dodává bonus k vaší třídě zbroje.

Ekvivalent ve 3.5e: Tělo, trup.

Krk: Předmět na krku zvyšuje vaši obranu Výdrže, Reflexů nebo Vůle a navíc ještě obvykle dělá něco ošklivého. Nejběžnější předměty zde jsou amulety a pláště.

Sekundární pozice

Tyto předměty nemají bonusy zlepšení. To je činí do značné míry volitelné. Můžete se vydat na dobrodružství zcela bez předmětů v sekundárních pozicích a neměli byste pocítit velký pokles v celkové síle. Vezměte si, co vypadá dobře, ale nebojte se toho, že máte prázdné pozice.

Paže: To jsou objemné předměty, které překrývají vaše paže jako náloketníky, chrániče zápěstí nebo štíty. Všimněte si, že štíty již neposkytují bonusy. Místo toho mají štíty zvláštní účinky v obraně a předměty, které nosíte místo štítu (například zápěstníky) jsou ofenzivnější.

Ekvivalent ve 3.5e: Paže, štíty.

Nohy: Zaměřeny na mobilitu a zvláštní možnosti chůze, můžete si být vcelku jisti, co dostanete v případě magických bot, chráničů holení nebo sandálů.

Ekvivalent ve 3.5e: Chodidla.

Ruce: Drobnější předměty, které pasují na ruku, spadají do této kategorie. Týká se zejména rukavic. Obvykle napomáhají útokům nebo manuální zručnosti.

Ekvivalent ve 3.5e: Ruce.

Hlava: Tyto předměty zvyšují mentální dovednosti nebo posilují smysly. Přilby, korunky nebo brýle, to vše spadá do této kategorie. Další významnou podkategorií jsou orbitály, například iounské kameny. Pokud vidíte někoho s orbitalem, můžete se vsadit, že je to epická postava.

Ekvivalent ve 3.5e: Tvář, hlava.

Prsteny: Tahle pozice se změnila docela dost. Začínající postava není dost mocná, aby uvolnila síly prstenu. Jeden prsten můžete začít používat, když dorazíte na rekovský stupeň (11. úroveň) a dva, když jste epičtí (21. úroveň). A než začnete o tom, jak Frodo určitě nebyl epický, ujasněme si to: Jeden Prsten byl artefakt, ne magický předmět, který vám může vyrobit nějaký postarší mág. Artefakty mají svá vlastní pravidla.

Ekvivalent ve 3.5e: Prsteny.

Pas: Předměty, které nosíte kolem pasu, jsou obvykle o ochraně, léčení nebo dočasném zvýšení Síly.

Ekvivalent ve 3.5e: Pas.

Jiné předměty

Některé předměty neužívají pozice. Některé z nich nejsou užitečné v boji. Jiné v boji užitečné být mohou, ale jsou použitelné jen jednou.

Lektvary: Lektvary jsou konzumovatelné předměty a jsou obvykle zaměřeny na léčení.

Divotvorné předměty: Tato kategorie již nezahrnuje věci nositelné. Jsou tu různá náčiní a udělátka, které nezabírají místo na těle nebo nefungují jako zbraně.

Příklad

Tady je můj gnómský černokněžník na 11. úrovni, který má právě:

Nástroj: +3 žezlo temné odměny

Zbroj: +3 koženou zbroj

Krk: +2 plášť přežití

Paže: zápěstníky perfektní střelby

Nohy: boty vlnochodce

Ruce: stínopádské rukavice

Hlava: diadém bystrosti

Prsteny: bohužel, právě žádný

Pas: opasek bitvy

Divotvorné předměty: vak beztíže
< Pozice magických předmětů >
Smrt a umírání
- Překlad společnými silami Alnag & Conlai -
Napsal Conlai 25.09.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 63 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14741492271423 secREMOTE_IP: 18.97.9.170