Návrhářské úvahy D&D Next

Článek ze série Legendy a znalost
Napsal ShadoWWW

Rád bych se s vámi podělil o koncept nejranějších dokumentů, které jsem dal dohromady, abych pomohl utvořit novou iteraci D&D. Tento dokument jsem rozeslal D&D týmu asi před rokem. Udává základní přístup, který bychom měli s RPG zujmout. Není to dlouhé. Měl jsem pocit, že kdybych měl napsat obsáhlý dokument, nestálo by to za to.

Během dlouhého období návrhu je snadné ztratit pojem o základním účelu celého projektu. Tento dokument nezmiňuje žádná konkrétní pravidla, mechaniky, herní prostředí atd. Myšlenkou bylo sepsat krátký seznam základních principů vývoje, aby se uvedly věci do pohybu. Žádný z níže uvedených bodů nepřekvapil nikoho z R&D týmu. Už jsme o nich nějakou dobu diskutovali. Přinejmenším je v tomto dokumentu sepsaná množina cílů, kterou jsme v týmu nějakou dobu utvářeli.

 

Přehled D&D návrhu

Tento dokument nastiňuje směrnice vývoje v pozadí procesu revize D&D. Udává cíle a očekávané výsledky tohoto procesu.
 

Cíl #1: Znovusjednocení skrz všeobené porozumění

R&D tým musí jako součást procesu návrhu zestručnit RPG na jeho nejzákladnější dílčí části. S použitím těchto prvků pravidel pak musí tým postavit snadno pochopitelný herní systém, který v sobě významně začlení nejikoničtější prvky D&D. Každý, kdo někdy hrál nějakou verzi D&D, musí rozpoznat a pochopit jeho nejdůležitější prvky.
 

Cíl #2: Znovusjednocení skrz rozmanitost

Edice D&D se tradičně soustředily na určitý herní styly. Tento přístup postupně rozděloval komunitu. Nová iterace musí roztáhnout systém tak, aby pokryl širší rozmanitost herních stylů pomocí možností pro postavy a DM. Tím, že se podíváme na předchozí edice a jejich prvky začleníme jako základní („core“) nebo volitelná pravidla, můžeme hráčům a skupinám umožnit, aby se soustředili na to, co chtějí.
 

Cíl #3: Znovusjednocení skrz přistupnost

D&D tradičně vyžadovalo spoustu času, velké herní skupiny a trvalé nasazení. Proces návrhu se musí zaměřit na herní čas, velikost skupiny, rychlost hraní a délku tažení s přihlédnutím na snížení nutného minima v každé z těchto oblastí. Hráči, kteří chtějí hrát déle ap., mohou snadno rozšířit hru podle svých potřeb či nahlédnout do různých modulů pravidel, které jim nabídneme, nebo si mohou vytvořit vlastní. Nicméně naším standardním cílem je snížit minimum velikosti družiny, umožnit dokončení dobrodružství během hodiny hraní a splnění tažení během 50 hodin hraní.
 

Herní návrh

Nový systém musí vytvořit mechanický a matematický rámec, do kterého se vejdou herní zážitky všech edic D&D. Jeden hráč si může vytvořit postavu ve stylu 4. edice, zatímco jiný postavu 1. edice. Složitost a herní zážitky jednotlivců jsou v rukou hráčů. Zážitek je důležitější než matematika. Jinými slovy, pokud matematika funguje, ale hra nepůsobí jako D&D, selhali jsme. Pokud je systém působivý, ale nedají se v něm hrát klasická D&D dobrodružství nebo nepodporuje hladce některé z D&D herních prostředí (settingů), není to dobrý systém pro D&D.

Musíme se zejména rozhlédnout mimo mechaniky hry a soustředit se na archetypy, literární díla a kulturní prvky, na kterých stojí D&D. Musíme postavit bojovníka, který působí jako válečník, ne jako jednoduše sesmolený z mechanik vykradených z minulých D&D. Klíčový herní zážitek D&D je u herního stolu. Naše práce musí začít tím, že se zaměříme na klíčové prvky D&D a unikátní rysy stolních her na hrdiny. Mechaniky musí podporovat tyto dva faktory, ne obráceně.
 

Závěr

Doufám, že tento dokument vám pomohl nahlédnout do našeho přemýšlení nad našimi cíly. Když máte pocit, že znáte hru velmi dobře, je snadné se ztratit v detailech, na kterých hra funguje. Jedním z našich cílů nové iterace je zpochybnit vše, o čem bylo R&D přesvědčeno, že díky tomu D&D funguje. Výše uvedený dokument společně s mnoha dalšími pracemi, které jsme v posledním zhruba roce vytvořili, jsou součástí procesu stisknutí resetovacího tlačítka našeho chápání D&D.

Tento reset nás přivádí zpět k pečlivému hernímu testování. Když se vracíme zpět k základům, je pro nás důležité pamatovat na to, že D&D je hra, kterou hraje obrovské množství lidí. Nesnažíme se znovu vynalézt D&D, ale spíš ho znovu objevit. To znamená, že musíme počítat s celou komunitou nejrůznějších lidí, které baví tato hra.



V původním článku dnes není žádná nová anketa.

Autor: Mike Mearls
Napsal ShadoWWW 10.04.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 16 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13229894638062 secREMOTE_IP: 13.58.150.59