Spory
Pro řešení sporů je pak jednoduchá mechanika. Vypravěč určí obtížnost úkolu, který se postava chce pokusit vykonat od snadných (2) po extrémně obtížné (10), střední obtížnost je (4). To je počet kamenů, které si pak rozděluje do rukou proti hráči. Pokud je to úkol předvídatelný, měl by volit spíše rovnoměrné rozdělení kamenů, pokud hrozí nějaká pohroma, může být lepší volit nevyvážené množství. Pak může hráč přičíst opravy z povolání, perků, předmětů atd. Měl by nějak vysvětlit proč se tá která vlastnost vztahuje k úkolu. Vypravěč udělá to samé a porovnají výsledky.
Hráč má víc - úkol se zdařil.
Vyrovnáno - Buď úspěch s nějakými následky, nebo neúspěch s nějakým pozitivním vyzněním. třeba postava uspěje, ale poškodí si nástroj, nebo je na dobré cestě a další pokus je proti nižší obtížnosti.
Vypravěč má víc - neúspěch
Pokud má hráč při neúpěchu a po přičtení úprav v ruce 0 a méně kamenů, nebo neuspěl o rozdíl tří a více kamenů, tak nastává kritický neúspěch, takže hráči se ještě něco stane. třeba si zvýší obtížnost ještě o dva, nebo se poraní...
Pokud se sporu účastní více postav, tak mohou spolupracovat a dát tak tomu, kdo rozděluje kameny opravu +1 kamínek (nezáleží kolik lidí pomáhá).
Pokud se sporu účastní postavy proti sobě (nehráčské postavy, potvory), tak prostě porovnávají své rezervoáry rozdělené do rukou s patřičnými opravami.
Ještě před rozdělením kamenů může vypravěč určit opravu až -2 za nepříznivé okolnosti (běžná je tedy -1, -2 jen v exrémních případech).