Přehled produktů D&D 3.0e

Obsah článku:

Doplňující bestiáře

  • Enemies and Allies
  • Fiend Folio
  • Monster Manual II
  • Monsters of Faerûn
Tyto příručky nebyly zamýšleny jako jedna řada – o čemž svědčí jejich odlišné obálky - nicméně svým zaměřením jsou de facto totožné. Nabízejí nové néstvůru nebo Cizí postavy, které může DM postavit proti hrdinům.


Enemies and Allies (Nepřátelé a spojenci)

autoři: Bruce R. Cordell, Jeff Grubb, David Noonan, Skip Williams

rok vydání: 2001

pravidla: D&D 3e

Enemies and Allies je brožovaná 64 stránková příručka. Barevná obálka je vyvedena ve stylu PHB se skupinovým portrétem NPCček na obálce. Vnitřní ilustrace, představující jednotlivá NPCčka jsou pak pouze černobílé.

Enemies and Allies je útlá knížečka pro zoufalé DM, kteří potřebují NPCčka pro každou situaci. Je rozdělena na sedm částí. Zločin, kde najdete 12 týpků, které budou pro vaše postavy jistě nelehkým oříškem. Druhá část se jmenuje Víra, a obsahuje 14 harakteristik, od bežných chrámových stráží, po nejvyšší kněže, mocné paladiny a další obránce víry. Třetí část - Mágové, obsahuje překvapivě 7 čarodějů a kouzelníků. Konečně čtvrtá část Zákon je protiváhou části první s 9 charakteristikami, které vám jistě přijdou vhod. Pátá kapitola Dobrodruzi nám ukazuje 4 bandy různého zaměření a složení, celkově čítající 20 jedinců, s kterými mohou mít vaše postavy co do činění plus jednoho co pracuje takříkajíc na vlastní pěst. V dodatcích najdete ještě tabulky pro tvorbu NPC za jednu minutu a statistiky dobrodruhů z PHB, tak jak byli použiti pro testování pravidel.

Knížka je to zajímavá a jistě vám někdy přijde vhod. NPCčka jsou zajímavě propracovaná, strategie brilantní. Bohužel je jich hrozně málo. Ale i jako inspirace pro tvorbu vlastních NPC to jistě udělá dobrou službu.


Fiend Folio (Démonická sbírka)

autoři: James Wyatt


rok vydání: 2003

pravidla: D&D 3e

Fiend Folio je v pevných deskách vázná 224 stránková příručka. Barevná obálka ve zvláštním démonickém stylu zobrazuje Propastnou díru zarámovanou v zelenkavé kůži. I vnitřní ilustrace jsou barevné a podle všeho i podobně démonické.

Kniha je dalším rozšířením řad nestvůr a je vyvedena ve standarním 3E formátu, byť se zde již projevují některé změny směrem k 3.5 edici pravidel. Hlavní ideou knihy je možnost mezidruhového křížení, čehož se dociluje pomocí šablon (template). Dočkáte se tedy polo-ilithida (včetně vysvětlení jak se mozkomorové množí, které je mimochodem dosti nechutné), ale i třeba polo-trola, wendiga a mečového přízraku, zombie žlutého pyžma a dalších. Jso zde i tří nestvůrná prestižní povolání - ďábel rouhání, korupce a posledosti. První z nich se snaží získat uctívače pro temné pány, druhý aby jste zaprodali svou duši a třetí přímo kontrolovat vaše jednání. Dohromady je v knize na 150 nestvůr s Hodnocením 1/8 až po 25.

Tuhle knihu si kupte, pokud rádi vrháte na postavy stále nová monstra a už jste vyčerpali všechny ostatní příručky (o čemž silně pochybuju, protože by potom postavy museli být na 152. úrovni, ale jeden nikdy neví). Každopádně produce statistik náhodným generováním z počítače, neinovativních obrázků a podobně vesele pokračuje.


Monster Manual II (Bestiář II)

autoři: Ed Bonny, Jeff Grubb, Rich Redman, Steve Winter

rok vydání: 2002

pravidla: D&D 3e

Monster Manual II je v pevných deskách vázaná 224 stránková příručka. Vnitřní ilustrace i obálka jsou barevné.

V knize naleznete řadu monster z dřívějších edic DnD i z jiných příruček. Na své si přijdou fanoušci Spelljameru, Chainmailu a další, kteří zde najdou své staré známé. Najdete tu například fénixe, banshee, karmínovou smrt, rytíře smrti, popeleční krysu, krvavé lidoopa, bronzového hada, smrťonoše, firbolga, ohnivého netopýra, stínového pavouka, sirénu, bludičkového rysa nebo sylfu. Spousta dalších nestvůr je prostě jen tlupa tlam s naprosto nepřeložitelnými a nevyslovitelnými názvy. Také pokud jste doposud měli pocit, že máte málo draků, démonů, ďáblů, velkých a nebezpečných zvířat nebo dinosaurů, určitě se zde nabažíte do systosti. Předností knihy by mělo být nové, snáze čitelné zformátování statistik monstra. Například třída zbroje nyní obsahuje i údaje pro překvapení a dotyk atd.

Kniha je to docela pěkná a ačkoliv ani MM jako takový mi k srdci nepřirostl, najdete tu i pár inspirujících kousků. Celkově se ale myslím, tahle investice nevyplatí, samozřejmě pokud nevíte co s penězmi je to něco jiného.


Monsters of Faerûn (Faerûnská monstra)

autoři: Robert Heinsoo a James Wyatt

rok vydání: 2001

Pokud je vám 800 monster z obou monstrózních manuálů málo, můžete si k nim přidat ještě tyto. Jsou to monstra žijící specificky ve Farunu, ale zase nic, bez čeho by jste nepřežili. Knížka je docela fajn, až na to, že má měkké desky, což nutně znamená rychlý vznik oslích rohů a rychlý rozklad na jednotlivé stránky. Překvpením je také pro FR netradiční obálka připomínající spíše MM. Každopádně zde na 96 stranách najdete dalších cca 100 nových nestvůr takže pokud vzhůru do toho.



Dobrodružství

Řada krátkých dobrodružství
  • Bastion of Broken Souls (18. úroveň)
  • Deep Horizon (13. úroveň)
  • Heart of Nightfang Spire (11. úroveň)
  • Lord of the Iron Fortress (15. úroveň)
  • Sunless Citadel (1. úroveň)
  • The Forge of Fury (3. úroveň)
  • The Speaker In Dreams (5. úroveň)
  • The Standing Stone (7. úroveň)
Rozsáhlé dobrodružství
  • Return to the Temple of Elemental Evil (4. - 14. úroveň)
V počátcích třetí edice se tradovalo, že vydávat dobrodružství se společnosti Wizards of the Coast příliš nevyplácí. Určitá dobrodružství byla nutná, proto vyšla i jakási "úvodní řada", která hráče provedla od první úrovně až de facto po dvacátou. Mimo to vyšlo v rámci generických dobrodružství i megadobrodružství a zároveň přepracování klasického dobrodružství starších edic - Return to the Temple of Elemental Evil, podle všeho poměrně populární a hojně hrané.


Bastion of Broken Souls (Bašta zlomených duší)

Autoři: Bruce R. Cordell

Rok vydání: 2002

pravidla: D&D 3e

Bastion of Broken Souls je brožované, 48 stránkové dobrodružství. Barevná obálka zobrazuje postavy a draka, vnitřní ilustrace jsou toliko černobílé.

Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 18. úrovni a je posledním v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. Stojí na zápase knížete démonů Demogorgona s jeho vnitřní dvojjakou povahou. Jedna z jeho hlav vymyslela plán na zabití té druhé, ale může toho dosáhnout pouze absorbováním mocné démonické duše obsažené v srdci mocného rudého draka, aby takovou věci vůbec přežila. Drak je mocný díky tomu, že je krmen nenarozenými dušemi a Demogorgon potřebuje někoho, kdo draka zabije. A tady přichází na řadu postavy. Setkání s padlým božstvem a jeho vězeňskou stráží připraví postavám horké chvilky při rozhodování, a závěrečná epická bitva s démonickým rudým drakem se stane pamětnou (vždyť ta potvora má víc jak 700 žt). Kromě toho vyžaduje příběh myšlení, aby se mohli dobře rozhodnout, kdy je na čase utíkat a kdy vyjednávat.

Abych pravdu řekl, dobrodružství pro postavy blížící se epickým úrovním je neskutečně těžké udělat. Jaký úkol zvolit, aby pro ně byl vhodnou výzvou a jaké překážky jim postavit do cesty. V tomto ohledu je myslím dobrodružství poměrně slušně postavené, události se dobře vyvíjí. Bohužel, dobrodružství předpokládá silovou taktiku, jak už je dobrým zvykem.


Heart of Nightfang Spire (Srdce vížky Noční tesák)

Autoři: Bruce R. Cordell

Rok vydání: 2001

pravidla: D&D 3e

Heart of Nightfang Spire je brožované, 32 stránkové dobrodružství s barevnou obálkou a černobílými vnitřními ilustracemi.

Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 11. úrovni a je pátým v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. Postavy se v něm vydávají do velkého kaňonu (asi 1,600 stop hlubokého) v němž stojí asi 300 stop vysoká věž (ouha, chybička...). V ní prý sídlý prastarý upír Mooncalf, který se nyní vrátil do svého bývalého sídla a začal znovu budovat kult, žíznící po krvi svých nových obětí. Celé dobrodružství spočívá v probití si cesty až na vrchol věže, kde se postavy nakonec střetnou s upírem.


Lord of the Iron Fortress (Vládce Železné pevnosti)

Autoři: Andy Collins

Rok vydání: 2002

pravidla: D&D 3e

Lord of the Iron Fortress je brožované, 48 stránkové dobrodružství. Barevná obálka zobrazuje velkého kráčejícího železného golema (nebo co to je) a prchající dobrodruhy, vnitřní ilustrace jsou toliko černobílé.

Toto dobrodruužství je určeno pro postavy na 15. úrovni a je sedmým v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. Mnoho dobrých kovářů je zavražděno a z nějakého důvodu je nelze vzkřísit. Mocný a ambiciózní půldrak Imperagon si přeje znovu ukovat meč známý jako čepel ohnivé moci, kdysi patřící mocnému efreetovi. Díky svému ďábleskému příteli se mu daří získávat duše velkých kovářů, aby je zaměstnal na znovuskutí čepele. Po dlouhém pátrání ve sférách by postavy měly objevit pevnost, kde se Imperagon ukrývá, vypořádat se s jejími obyvateli (hlavně železnými golemy) a nakonec i se samotným Imperagonem.


Sunless Citadel (Slunce prostá citadela)

Autoři: Bruce R. Cordell

Rok vydání: 2000

pravidla: D&D 3e

The Sunless Citadel je brožované, 32 stránkové dobrodružství. Barevná obálka zobrazuje postavy u podzemního stromu, vnitřní ilustrace jsou toliko černobílé.

Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 1. úrovni a je též prvním v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. Postavy začínají v malém ospalém městečku Doubrava, do nějž se skupina jiných dobrodruhů nevrátila z výpravy; dva z nich byli syn a dcera místího kupce, který po postavách chce, aby je našli. Hospodářská zvířata záhadně umírají, goblini přepadají karavany. Ať už z kteréhokoliv důvodu nakonec postavy sestoupí do hlubin pevnosti. Po prvním střetu s krysami postavy narazí na koboldy, se kterými se mohou domluvit. Koboldi uctívají zde žijícího ledového dráčka. Nakonec se musí probít řadami goblinoidů. Postavy čeká ještě pár překvapení a vše vyústí v závěrečnou bitvu se šíleným knězem a jeho přisluhovači.

Toto dobrudružství je podle mně dost slabé. Popisy jsou jednotvárné, rozmístění nestvůr nelogické a nedomyšlené, příběh prvoplánový. Takže až na pár překvapení, žádná sláva. Hrozí také velké nebezpečí smrti postav, které jsou neustále konfrontovány s dalšími a dalšími boji a to na první úrovni znamená skutečně velké riziko. Osobně mne velmi zklamalo.


The Forge of Fury (Kovárna běsu)

Autoři: Richard Baker

Rok vydání: 2000

pravidla: D&D 3e

The Forge of Fury je brožované, 32 stránkové dobrodružství. Barevná obálka zobrazuje postavy na úzkém můstku vedoucím přes propast, na které útočí drak, vnitřní ilustrace jsou toliko černobílé.

Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 3. úrovni a je druhým v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. V dobrodružství se postavy vydají do hlubiny prastaré trpasličí pevnosti Khundrukar v horách Kamenného zubu, kde se střetnou s orky, druergary, troglodyty, nemrtvými a animovanými objekty.

Skrze Horská vrata se postavy dostávají do velkých třpytných jeskyních, smrtících vod zaplavených skladů, trpasličích hal známých jako Slévárna a Černé jezero, které je domovem hlavního nepřítele - mladého černého draka. Pokud postavy nebudou plánovat opravdu pečlivě, vytře s nimi podlahu. V těchto tmavých halách plných tajemného přítmí musí postavy pátrat po čarovných čepelích, vytvořených kdysi dávno v dílně mistra. Možná, že naleznou slávu a bohatství, možná jen zkázu a smrt.

Jedná se o klasické jeskyňové dobrodružství. Přesto velmi dobře udělané a logické. Použití draka na tak nízké úrovni je trošku pochybné. Klasická jeskyně trpí pochopitelně poměrně jednoznačně narýsovaným možným postupem a zaměřením na boj, ale občas si to přece můžeme dovolit.


The Speaker In Dreams (Mluvčí ve snech)

Autoři: James Wyatt

Rok vydání: 2001

pravidla: D&D 3e

The Speaker In Dreams je 32 stránkové, brožované dobrodružství.

Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 5. úrovni a je třetím v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. Odehrává se v městečku Brindford, nad nímž plánuje převzít vládu zlý illithid. Posléze by ještě rád ovládnul svět, ale člověk si musí vystačit s málem. Ještě než postavy dorazí, už se mu podařilo infiltrovat městečko a ovládnout různé gangy, nyní plánuje převzít i baronův dvůr. Postavy dorazí na výroční jarmark, ale skupina krysodlaků způsobí povyk, čímž odlákají pozornost od ilithidových skutečných záměrů. Postavy pak navštěvuje illithid ve snu, musí vyšetřovat, co se vlastně děje, setkají se s různým odporem, atd. Když se zlosynové dostanou k postům, vyhlásí ve městě stanné právo. Do města pronikají pekelné stvůry branou otevřenou v Pelorově chrámu, a chrám nyní hoří pekelným ohněm. Finální souboj se odehraje v baronově pevnosti, kde se illithid skrývá.


The Standing Stone (Menhir)

Autoři: John D. Rateliff

Rok vydání: 2001

pravidla: D&D 3e

The Standing Stone je brožované, 32 stránkové dobrodružství. Barevná obálka zobrazuje postavy prchající před přízračným jezdcem.

Toto dobrodružství je určeno pro postavy na 7. úrovni a je čtvrtým v osmidílné řadě dobrodružství určených jako průvodce začínajícím hráčům a DMům světem DnD. Zápletka je pozoruhodně dvojjaká. Postavy porazí přízrak nemrtvého jezdce, který terorizuje obyvatele ospalé díry, vybudované uvnitř dvojitého kruhu menhirů. Zdá se též, že místní divocí elfové nemají rádi vesničany, protože klučí les. Postavy se tak stanou zachránci nebohých vesničanů. A nebo ne? Vesničané mají svá vlastní tajemství, elfové svoje vlastní důvody a bezhlavý jezdec (tedy duch) svoje vznešené poslání. Až pozdě postavy zjistí (a možná vůbec ne), že ve skutečnosti jednali v nejlepším zájmu zla a že skutečnými zlosyny jsou vesničané.


Return to the Temple of Elemental Evil (Návrat do Chrámu živelného zla)

Autoři: Monte Cook

Rok vydání: 2000


pravidla: D&D 3e

Return to the Temple of Elemental Evil je rozsáhlé, 192 stránkové brožované dobrodružství.

Slibuje dovést postavy ze 4. až na 14. úroveň a také oživit tradici starého dobrého dobrodružství Temple od the Elemental Evil od Garyho Gygaxe. V onom původním dobrodružství šlo o to, že vyznavači prastarého božstva (kterého autor spojuje ne zcela podloženě s Tharizdunem) jsou přesvědčeni démonkou Zuggtmoy, že mohou získat moc vytvořením chrámu zasvěceného živelnému zlu. Pravdou je, že knížata živelného zla jsou podřízenými onoho prastarého božstva. V Návratu musí postavy zabránit plánu vyznavačů odkrýt starý chrám a otevřít brány čtyřem živlů. Pokud se to podaří, knížata živelného zla povstanou a pomocí artefaktů osvobodí Tharizduna z jeho vězení.

V první části se postavy musí vypořádat s eskapádami v městečku Hommlet a okolí. Nakonec je stopa dovede až k vyznavačům, které vězní jedna stvůra. Mezi jejich zbytky by měly najít další stopy, vedoucí do trosek vesnice Nulb a samotného Chrámu. Je obydlena skuruty a dalšími potvorami. V druhé části se dozvíme něco o pevnosti kultu Tharizduna, Chrámu Pohlcení všeho. Ten je postaven v kráteru staré sopky. Do centra chrámu se nelze dostat jen tak a po krátkém průzkumu v místní vísce musí postavy zamířit do starých dolů, které jsou v kráteru. A jsou zde i čtyři oddělené chrámy živlů. Doly jsou vybudovány tak, že čím hloub se postavy dostanou, tím obtížnější jsou střetnutí. Čtyři živelné chrámy spolu soutěží a jdou si vzájemně dost po krku. Posléze postavy zjistí jak se dostat do ústředního chrámu. Zde narazí na jedny z nejmocnějších kněží Tharizduna, ale s trochou štěstí najdou jednoho, který jim ve slabé chvilce vyklopí všechno o chrámu živelného zla, kde právě začaly vykopávky a rituály na přivedení Tharizduna na svět. Ve třetí části se postavy dostanou do odkrývaného Chrámu živelného zla. Aby zastavily plány na přivedení Tharizduna, musí se střetnout se strašlivými vyznavači Tharizduna a zničit artefakt, který by umožnil jeho návrat a zavřít bránu k živlu ohně, která byla otevřena.
< Doplňující bestiáře >
Příručky povolání Ostatní
Napsal Alnag 09.06.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 0 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13936710357666 secREMOTE_IP: 18.190.156.80